تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815452724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه اردبيل: دهه اول ذيحجه غوغاي فضيلت و رحمت الهي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه اردبيل: دهه اول ذيحجه غوغاي فضيلت و رحمت الهي است
خبرگزاري فارس: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: دهه اول ذيحجه غوغاي فضيلت و رحمت الهي است و مومنان بايد اين دهه را قدر بدانند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيد‌حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اردبيل با اشاره به فضايل دهه اول ذيحجه‌ افزود: خداوند در قرآن كريم از اين دهه ياد كرده و پيامبر اكرم(ص) نيز پاكي و اجر اين دهه را برابر با فضيلت ماه رمضان دانسته است.
وي انجام اعمال صالح نظير خواندن دو ركعت نماز در بين مغرب و عشا با نيت شريك شدن در اجر حجاج بيت‌الله‌الحرام، خواندن دعاهايي متعدد، روزه‌داري و توجه به حال فقرا از جمله فضايل دهه اول ماه ذيحجه دانست.
امام جمعه اردبيل در ادامه روزه‌ اول اين دهه را مساو‌ي با 80 ماه روزه‌داري عنوان كرد و گفت: ‌از روزه روز هشتم ذيحجه به عنوان كفاره 60 سال گناه نام برده شده است.
عاملي در ادامه توجه به حال فقرا و مسكينان را در اين ايام به ويژه روز عيد قربان را يك تكليف انساني و ديني برشمرد و اضافه كرد: در طي چند سال اخير مردم اردبيل در يك حركت خودجوش با كمك‌هاي نقدي و يا اهداي گوسفند ذبح شده با خانواده‌هاي فقرا و نيازمند احساس همدردي مي‌كنند و امسال نيز در نظر داريم با حمايت موسسات خيريه در قالب توزيع گوشت بسته‌بندي با اين خانواده‌ها غمگساري كنيم.
وي اضافه كرد: در سال گذشته مردم نوع دوست اردبيل بيش از 160 ميليون تومان پول براي خريد و ذبح گوسفند قرباني در اين روز مبارك هديه كردند، امسال نيز اميدواريم با مشاركت مردم و خيران شاهد گستردگي بيشتر اين كار ماندگار باشيم تا اردبيل به عنوان الگوي شايسته در انجام كارهاي نيك در كشور مطرح شود.
عاملي به افتتاح پروژه آبرساني امام حسن(ع) در منطقه سني‌نشين عنبران اشاره كرد و گفت: مسئولان و مديران اجرايي با اين شاهكار سنگين و ماندگار نشان دادند كه سياست دولت نگاه عادلانه به تمام مناطق كشور است.
عاملي اين حركت را سازنده و پشتكار مسئولان را خنثي‌كننده توطئه دشمنان در ايجاد تفرقه و مرزبندي بين شيعه و سني دانست و افزود: عده‌اي با مرزبندي كذايي دنبال توليد نفرت و تفرقه هستند كه اين حركت‌ها تلاش آنها را بي‌ثمر مي‌سازد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان حركت شايسته خواهران مدرسه راهنمايي حضرت ابوالفضل(ع) را در كمك به بيماران سرطاني را ستود و تصريح كرد: اين فرهنگ ضمن نشان دادن شعور بالاي اين دانش‌آموزان فرهنگ مناسبي را در كمك به نيازمندان باز مي‌كند.
امام جمعه اردبيل در خطبه اول نماز نيز تبعيض، تعصب، جعل و تحريف و مبارزه شخصيت‌ها را از لوازم و ضروريات ناسيوناليسم دانست و گفت: اين انديشه‌ در هر مقطع و جامعه‌اي جز ضربه زدن به اتحاد و يكپارچگي ملت‌ها فايده‌اي ندارد.
انتهاي پيام/ص10
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن