تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816365707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد بسيج سازندگي استان فارس از نگاه آمار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عملكرد بسيج سازندگي استان فارس از نگاه آمار
شيراز ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : بسيج سازندگي به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان رسيدگي به مناطق محروم انجام آموزشهاي فني و حرفه اي و ايجاد اشتغال و نيز برگزاري اردوهاي هجرت 3 و تلاش در فرهنگي و سازندگي بوجود آمده است .
كار بسيج سازندگي پيمانكاري نيست بلكه بدنبال تحقق بخشيدن به اهداف فرهنگي و سازندگي مي باشد و مخاطبين بسيج سازندگي دانش آموزان و دانشجويان كه با شيوه بسيج سازندگي سازگاري داشته و علاقه مند به اين طرحها مي باشند هستند.
بسيج سازندگي بنا به فرمان مقام معظم رهبري وتاكيد خاص رياست جمهور بوجود آمده است .
بسيج سازندگي استان فارس نيز با بكارگيري دانش آموزان دبيرستاني و دانشجويان دانشگاهها و نيز اقشار مختلف بسيجي اعم از متخصص و غير متخصص بومي در عرصه طرح هاي جهاد كشاورزي منابع طبيعي بهسازي و نوسازي و زيباسازي مدارس برگزاري كلاسهاي تقويتي علمي و آموزشي خدمت مشاوره اي آموزش فني و حرفه اي و مهارتي بهداشت درمان و آموزش پزشكي عمران و آباداني خدمات رساني محروميت زدايي بهسازي و زيباسازي و تكميل مسجد و حسينيه ها در اين راستا فعاليت مي كند.
اين نهاد با تعامل گسترده و فراگير با سازمانهاي جهاد كشاورزي منابع طبيعي و آبخيزداري آموزش و پرورش دانشگاه علوم پزشكي آموزش فني و حرفه اي كميته امداد و هلال احمر دهياري ها اوقاف و امور خيريه سازمان ملي جوانان و محيط زيست در سالجاري با همكاري بسيج اقشار شامل بسيج فرهنگيان دانش آموزي بسيج طلاب بسيج دانشجويي و بسيج جامعه پزشكي و بسيج مهندسين با شعار همه با هم بسيج سازندگي در مناطق محروم فعاليت مي نمايد.
بسيج سازندگي در زمينه همكاري با جهاد كشاورزي فارس فعاليتهاي چشمگيري ازجمله مبارزه با آفت سن گندم مبارزه با آفت هاي درختان لايروبي قنوات هرس باغات توليد نهال خشك چيني حفاظت و حراست از جنگل ها و مراتع اطفا حريق و پوشش انهار داشته است
اين نهاد همچنين در خصوص بهسازي و زيباسازي فضاهاي آموزش در بيش از 440 واحد آموزش با بازسازي رنگ آميزي و لكه گيري گچ بري ديواركشي لوله كشي تعمير ميز و صندلي و رنگ آميزي آنها موزائيك كاري پلاستر ـ تعمير آبخوري ها و ديوارنويسي خدمات شايان توجهي را ارائه نموده است .
همچنين اعزام اكيپ هاي متخصص بهداشتي درماني به روستاهاي محروم و ارائه خدماتي مانند ويزيت عمومي تزريقات پانسمان جراحي سرپايي مامايي واكسيناسيون آزمايش دندان پزشكي و نيز آموزشهاي بهداشتي درماني از خدمات بهداشتي و درماني بسيجيان استان فارس است .
اين گزارش مي افزايد خدمات عمراني و آباداني روستايي بسيج سازندگي فارس نيز شامل بهسازي و زيباسازي تكميل 88 مسجد و حسينيه در روستاهاي محروم عرصه فعاليت هايي شامل رنگ آميزي زيباسازي ديواركشي محوطه سازي دوارنويسي تعمير وضوخانه و آبخوري و شناسايي 386 حسينيه و مسجد كه نياز به بازسازي و زيباسازي مدارس و همچنين بهسازي قنوات و تعمير 16 غسالخانه مي باشد از ديگر خدمات بسيج سازندگي استان فارس مي باشد.
برگزاري كلاسهاي تقويتي با همكاري مربيان و اساتيد بسيج فرهنگيان و دانشجويان با شركت 477 نفر مربي 13 هزار و 906 نفر فراگير و در 786 كلاس ازجمله فعاليت هاي فرهنگي استان فارس است كه برگزار گرديده است .
همچنين در زمينه فني و حرفه اي و مهارتي و با همكاري سازمان فني و حرفه اي استان تاكنون 2 هزار و 409 نفر در قالب تعمير موتورسيكلت تعمير تيلر برق ساختمان كشت گلخانه اي لوله كشي آب قالي بافي صنايع دستي و روستايي و غيره بخصوص در عرصه تبليغ و هدايت مشتاقان به فني و حرفه اي صورت گرفته است .
طبق اين گزارش خدمات رساني و محروميت زدايي يكي از محورهاي مهم فعاليت بسيج سازندگي بوده كه در اين خصوص اقداماتي از جمله حفاظت و حراست از كانالهاي آبرساني تقسيم آب مزارع كشاورزي شناسايي نيازمندان حقيقي و معرفي آنان به كميته امداد حضرت امام خميني (ره ) جمع آوري كمكهاي مردمي در مراسم عيد فطر و شور نيكوكاري و جشن عاطفه ها از اقدامات بسيج سازندگي استان فارس مي باشد.
در زمينه كارهاي مذهبي نيز شناسايي اماكن مذهبي از جمله حسينيه مسجد و غسالخانه در روستاهاي محروم و برنامه ريزي جهت مرمت و بهسازي آنها با استفاده از اعتبارات سفر رياست جمهور بهسازي و تكميل بيش از 30 پايگاه مقاومت در مناطق محروم و تجهيز 8 كتابخانه و كانون هاي فرهنگي و نيز شروع به احداث 5 حسينيه و مسجد در شهركهاي مناطق محروم اقداماتي است كه توسط بسيج سازندگي استان فارس انجام گرديده است .
با اصلاح قانون بسيج سازندگي و تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي و نيز ابلاغ آن به دولت بسيج سازندگي به عنوان مجري طرحهاي دولتي و غيردولتي محسوب گرديده كه به ياري خدا با تعاملي كه با دستگاههاي صورت گرفته تا پايان سال ده ها طرح محروميت زدايي توسط بسيجيان متخصص و غير متخصص در استان فارس انجام گرفته است .
از ديگر فعاليتهاي بسيج سازندگي استان فارس مي توان به همكاري در شناسايي و تحقيق در مورد ثبت نام كنندگان در طرح مسكن مهر همكاري با اداره كل بازرگاني در خصوص بازرسي از اصناف و كسبه برپايي كلاسهاي آموزشي و شركت بسيجيان در عرصه هاي محيط زيست به منظور ارتقا فرهنگ زيست محيطي بخصوص در كنترل آنفولانزاي پرندگان حفاظت و حراست از بعضي پروژه ها و اماكن تحت عنوان شركت نگار نصر نام برد .
لازم به ذكر است كه سهم استان فارس در سالجاري در اردوهاي هجرت 135 هزار نفر روز بوده كه تا اين تاريخ قريب به بيش از 700 هزار نفر روز در عرصه هاي تعيين شده كار انجام گرفته ضمن اينكه طي اين مدت به ميزان 64 هزار و 880 نفر روز شغل دائم جهت بسيجيان ايجاد گرديده است .

بخش ديگر گزارش روابط عمومي سپاه فجر استان فارس به معرفي بسيج خواهران پرداخته و مهمترين رسالت بسيج خواهران به عنوان اولين تشكل سازماني منسجم و هدفمند در ايجاد عزم ملي در حفظ كرامت و منزلت زن مسلمان و نيز تاثيرگذاري مطلوب در نهاد خانواده است .
بسيج خواهران سپاه فجر استان فارس با تحت پوشش قراردادن 29 ناحيه در سپاه فجر فارس تعداد 16 دفتر در نواحي 42 حوزه مقاومت و 82 حوزه مشترك 846 پايگاه مقاومت 17 گردان الزهرا(س ) 1473 واحد دانش آموزشي 54 پايگاه اداري و كارمندي 147 پايگاه دانشجويي و 11 پايگاه طلاب اجراي ماموريتها نموده و وظايف محوله خود را شامل جذب آموزش سازماندهي بكارگيري و حفظ انسجام را برعهده داشته و با توجه به ضرورتها و شرايط فرهنگي و اجتماعي روز برنامه ريزي لازم را انجام و با تدوين و اجراي برنامه هاي متنوع در عرصه هاي مختلف حضوري فعال دارد.
اين گزارش حاكي است در حال حاضر بيش از 600 هزار نفر از زنان در مراكز علمي آموزشي ادارات كارخانجات در سطح شهرها و روستاها داراي عضويت بسيجي مي باشند
برنامه هاي فرهنگي يكي از عرصه هاي فعال و چشمگير بسيج خواهران مي باشد كه موضوعات بسيار متنوعي را مد نظر قرار داده كه مهمترين اين فعاليتها عبارتند از برگزاري هيات هاي قرآني كه در حال حاضر بيش از 242 هيئت قرآني در بسيج خواهران سپاه فجر استان فارس فعال مي باشند و هر هفته با برگزاري جلسات منظم در جهت بهره گيري از ژرفاي اين كتاب آسماني همت مي گمارند.
جهت آشنايي با عترت نبوي و مكتب اهل بيت (ع ) نيز برنامه اي تحت عنوان مسابقه ادعيه و مناجات توسط خواهران بسيجي اجرا مي گردد كه تاكنون بسياري از ادعيه روايت شده از ائمه اطهار(ع ) شرح و ترجمه و در حوزه هاي مقاومت توزيع گرديده كه طي برنامه زمان بندي شده از علاقمندان بسيجي آزمون و مسابقه بعمل آمده و تاكنون قريب به 200 هزار نفر در اين برنامه شركت و ممتازين كارنامه دريافت نموده اند.
كنگره علمي فرهنگي فاطمه شناسي (س ) يكي ديگر از محوري ترين برنامه هاي بسيج خواهران مي باشد كه به منظور بررسي ابعاد گوناگون زندگاني حضرت فاطمه زهرا(س ) با ارائه الگوهاي كاربردي براي زنان جامعه خصوصا نسل جوان با فراخوان صدها عنوان مقاله و آثار ادبي و هنري و همچنين دريافت بيش از هزار مقاله و اثر علمي با همكاري مراكز علمي و دانشگاهي در بهمن ماه 1358 در بسيج خواهران سپاه فجر استان فارس برگزار گرديد.
ويژه برنامه هاي بزرگداشت شخصيت والاي حضرت زهرا(س ) و مقام و منزلت زن و مادر به مدت يك هفته در حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت سراسر استان برگزار گرديد.
بسيج خواهران استان فارس در طرحهاي سازندگي و نيز در عرصه هاي بهداشت و درمان و عمران و آباداني حضوري چشمگير داشته است كه از آن جمله مي توان به كاشت نهال به طور وسيع در سطح استانها و انعقاد توافقنامه با مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري جهت محروميت زدايي و كمك به دولت در انجام برنامه هاي عمراني و مشاركت در طرح ملي واكسينه نمودن جوانان زير 35 سال نسبت به بيماري سرخك اشاره نمود.
طرح بزرگ ترويج تغذيه با شير مادر وبهداشت مادر و كودك و حضور چشمگير در كمك رساني به مردم زلزله زده بم اشاره نمود از ديگر فعاليتهاي بسيج خواهران استان فارس مي باشد.
اين گزارش مي افزايد ساير فعاليتهاي بسيج خواهران فارس شامل برگزاري يادواره زنان شهيده و ايثارگر توسعه فرهنگ حجاب و عفاف برگزاري جلسات علمي و پژوهشي عضويت در كار گروه بانوان استانداري فارس و ارائه طرحهايي در حوزه زنان برگزاري همايش هاي تخصصي جهت مسئولين بسيج خواهران نواحي همكاري با ساير ادارات نهادها و سازمانهاي استاني اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي مي باشد.
همچنين اين خواهران كارگاههاي آموزش مهارت خانواده به منظور حفظ بنيان خانواده در 15 حوزه بسيج خواهران تشكيل داده و تاكنون 34 عنوان كارگاه آموزشي جهت بسيجيان در سطح استان با موضوعات مختلف تشكيل شده است .
بسيج دانش آموزي گل نوشكفته بسيجيان كشور
در جهان امروز ايران اسلامي سربلند قدرتمند بانشاط و شاداب به پيش ميرود زيرا گل سرسبد ايران اسلامي بسيجيان و گل نوشكفته بسيجيان نوجوانان دانش آموز در عرصه هاي مختلف جامعه اسلامي هستند.
گل نوشكفته جامعه ما كه حدود 40 هزار نفر در آن عضويت دارد و در طول سال برنامه هاي متعددي اجرا و عملياتي مي نمايد كه نمونه بارز و مشخص آن در هفته بسيج دانش آموزي يعني آبان ماه و هفته بسيج در معرض ظهور و در ديد همگان قرار مي دهد.
برنامه هاي مختلف بسيج دانش آموزي كه در طول سال اجرا مي شود مي توان بصورت ذيل خلاصه نمود :
1 ـ اردوهاي فرهنگي تربيتي يكروزه در حوزه هاي مقاومت

2 ـ اردوهاي فرهنگي تربيتي 36 ساعته در نواحي
3 ـ ساماندهي اطلاع رساني فرهنگي و ارتقا منزلت اجتماعي بسيجيان از طريق انتشارات و نشريات بسيج دانش آموزي
4 ـ توليد محتواي شبكه مجازي بسيج
5 ـ توسعه و تعميق بينش اعتقادي اخلاقي و معنوي بسيجيان از طريق تشكيل مجمع دانش آموختگان طرح ولايت
6 ـ انجام فعاليت هاي قرآني با انجام مسابقات قرآني و جشنواره قرآن و عترت
7 ـ تقويت بنيه علمي و تخصصي به منظور توانمندسازي بسيجيان به وسيله تشكيل و تقويت پايگاه هاي علمي
8 ـ برگزاري جشنواره ها و مسابقات و نمايشگاه هاي فرهنگي هنري ادبي و علمي بسيج به وسيله تشكيل و تقويت گروههاي سرود
9 ـ برگزاري و مشاركت در اجراي مراسم و مناسبتهاي سال
10 ـ برگزاري مراسم تجليل و معرفي الگوهاي برتر بسيجي
11 ـ برگزاري يادواره شهدا انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي
12 ـ برگزاري جلسات هم انديشي و نقد و بررسي موضوعات مختلف اجتماعي سياسي و فرهنگي .
13 ـ زمينه سازي براي نخبه پروري و توليد علم و دانش در سطح اقشار از طريق برگزاري جشنواره ممتازين مخترعين و مبتكرين بسيجي .
14 ـ مسابقات قهرماني و ليگ هاي بسيج از طريق جشنواره هاي ورزشي
15 ـ بررسي و شناسايي رده هاي مقاومت نمونه
16 ـ توليد حمايت و مشاركت در توليد محصولات تبليغي رواني و مقابله با عمليات رواني دشمن .
بسيج سازندگي فارس در زمينه خدمات عمراني و آباداني روستايي فعاليتهاي مهمي انجام داده كه از آن جمله در زيباسازي مدارس مي باشد كه شامل رنگ آميزي زيباسازي ديواركشي محوطه سازي ديوار نويسي تعمير وضوخانه و آبخوري مي باشد. و همچنين شناسايي 386 حسينيه و مسجد كه نياز به بازسازي و زيباسازي دارند و بهسازي قنوات و تعمير 16 غسالخانه بوده كه به انجام رسانيده است
سهم استان فارس در سالجاري در اردوهاي هجرت 3 تعداد 135 هزار نفر بوده كه تا اين تاريخ قريب به بيش از 700 هزار نفر روز در عرصه هاي تعيين شده كار انجام گرفته و ضمن اينكه طي اين مدت به ميزان 64 هزار و 880 نفر روز شغل دائم جهت بسيجيان ايجاد گرديده است
در حال حاضر بيش از 242 هيئت قرآني در بسيج خواهران سپاه فجر استان فارس فعال مي باشند كه هر هفته با برگزاري جلسات منظم در جهت بهره گيري از ژرفاي اين كتاب آسماني همت مي گمارند
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 690]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن