تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815975117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در همايش شوراها: شوراها بايد آمادگي پذيرش مسئوليت‌هاي ديگر را پيدا كنند بايد به سوي ارتقاي مديريت شهري به سرعت گام برداشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس سازمان بازرسي كل كشور در همايش شوراها: شوراها بايد آمادگي پذيرش مسئوليت‌هاي ديگر را پيدا كنند بايد به سوي ارتقاي مديريت شهري به سرعت گام برداشت


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اجتماعي

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در نخستين همايش شوراها و شهرداريهاي استان خوزستان گفت: مديريت واحد شهري مسئله اساسي در اداره كشور است. يكي از شاخصهاي توسعه، رشد و رفاه مبحث مديريت شهري در شهرها و سكونتگاه‌ها است كه شهر چگونه اداره و خدمات چگونه ارائه مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در اين جلسه كه بعدازظهر امروز در تالار شهر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: گفت: بهترين و منطقي‌ترين راه آن است كه مردم خود مديريت مناطق مسكوني خود را عهده‌دار شوند. خوشبختانه در كشور ما مديريت، اجرا و تصدي امور كشور بر عهده خود مردم است. مديريت كشور با بهترين مدل‌هاي قابل قبول كه همان انتخاب تك‌تك شهروندان است محقق و متجلي شده است؛ اما همه مي‌دانيم كه در يك فضاي جديد و در حال تجربه هستيم بخصوص نهاد شورا كه فقط سه دوره از عمر آن مي‌گذرد. اين نهاد نوپا تر از نهادهاي ديگر است و من فكر مي‌كنم كه از نهادهاي ديگر مي‌تواند كارآتر باشد.

وي با بيان اينكه شوراها جايگاه قانوني و ممتازي دارند، يادآور شد: قبل از هر چيز خود شوراها بايد به جايگاه خود وقوف پيدا كنند و اختيارات خود را خوب بشناسند. ضمنا به وظايف و حقوق خود آشنا باشند. دوم اينكه شوراها بايد تلاش كنند جايگاه خود را تثبيت كنند. به عقيده من ظرفيت نهاد شورا از هر نهاد ديگري بيشتر است. بخش بزرگي از وظايف شوراها و شهرداري‌ها از اختيارات دولت است. خود شوراها بايد دفاع لازم و تحرك لازم را براي پذيرش مسئوليت‌هاي خود پيدا كنند. نهاد شورا از نظر من نهاد موفقي است و خوب هم رشد كرده و قدم به قدم در حال پيش رفتن است، قدم بعدي آگاهي‌هاي لازم است كه بايد در شوراها تقويت شود.

وي با اشاره به اينكه آيا شوراها و شهرداري‌ها در حال حاضر آمادگي لازم را براي پذيرش مسئوليت‌ها دارند يا خير؟ يادآور شد: در حال حاضر به دليل حجم بالاي وظايف شهرداري‌ها، بيشترين شكايت‌هايي كه به سازمان بازرسي مي‌رسد از شهرداري‌ها بوده و هست، با علم به اينكه وظيفه شهرداري‌ها نسبت به ديگر دستگاه‌ها بيشتر است. من به عنوان حامي و ناظر قانون فكر مي‌كنم شوراها بايد بيشتر تحرك داشته باشند و آمادگي لازم را خود ايجاد كنند. در حال حاضر خدماتي كه به شهروندان ارايه مي‌دهيم در حد تحصيل رضايت‌ آنها نيست. آيا مي‌توان گفت عيب از شهرداري‌ يا شوراست؟ من اين قضاوت را قبول ندارم. اما مشكلي كه با آن مواجهيم اين است كه ما به خوبي از منابع‌مان استفاده نمي‌كنيم و بهره‌وري‌مان كم است. اين بحث اساسي و جدي است و من فكر مي‌كنم شوراها براي درمان اين درد راحت‌تر هستند. قابليت مديريت شوراها بيشتر است و دست‌شان در بسياري از آيين‌نامه بسته نيست.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خطاب به شوراها گفت: ديگر نياز نيست مثل مديران دولتي، مدير هزينه باشيد. مدير دولتي مدير توليد منابع نيست و متاسفانه مدير خوب هزينه هم نيست. شما دستتان بازتر است. از همان منابع موجود در استان به خوبي استفاده كنيد. اشكال اساسي موجود در كشور كه متوجه ما مديران است اين است كه نرخ بهره‌وري ما بسيار پايين است. چرا با وجود در اختيار داشتن بخشي از منابع توسط شوراها و شهرداري‌ها بهره‌وري پايين مي‌آيد؟ مقررات ميان ما خيلي محترم نيست و دقيق رعايت نمي‌شود.

وي تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم كشوري آباد داشته باشيم بايد نسبت به آنچه در اختيار داريم خوب بهره‌وري كنيم و اين مبتني بر اجراي صحيح قانون است و شوراها چون نوپا هستند بايد بيشتر رعايت كنند و براي گرفتن اختيارات جديد بايد منظبط باشند. معتقدم بايد به سرعت به سمت ارتقاي مديريت شهري برويم و از دولت اختياراتي را نيز به شورا بدهيم. پس شوراها هم بايد آمادگي پذيرش اختيارات را كسب كنند تا فضاي رواني جامعه براي واگذاري مسئوليت‌ها مهيا شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن