تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804343229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتصال پل خليجفارس به راهآهن سراسري نيازمند 40 كيلومتر ريل است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبرگزاري فارس: مديرعامل راهآهن گفت: هماكنون خطآهن سراسري تا داخل بندر شهيد رجايي وارد شده و در صورتي كه پل خليج فارس احداث شود، بايد تنها حدود 40 كيلومتر خطآهن كشيده شود تا به اين پل برسيم.






عبدالعلي صاحب محمدي در گفتوگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص احداث پل بزرگ خليج فارس و اتصال راهآهن قشم به خطآهن سراسري كشور، اظهار داشت: اتصال و احداث پل خليج فارس يكي از پروژههاي بسيار مهم و استراتژيك است كه بزرگترين جزيره حوزه خليج فارس و درياي عمان (قشم) را به سرزمين اصلي متصل ميكند.
وي ادامه داد: در جنوب قشم بهترين آبخور براي عبور و كنارهگيري كشتيهاي پهنپيكر و نسل سوم وجود دارد، اين كشتيهاي بزرگ، وظيفه انتقال كالا در آبهاي آزاد را انجام ميدهند.
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: با احداث بندرگاه عظيم در قشم، كشتيهاي حامل كالاها (به ايران - از ايران) به جاي رفتن به بنادر دورتر جنوب خليج فارس، در قشم پهلو ميگيرند.
مديرعامل شركت راهآهن جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: وجود نفت، گاز و اسكله طبيعي دريايي اين جزيره را منحصر به فرد كرده است و احداث تأسيسات مهم و استراتژيك در جزيره قشم از پيشبينيهايي است كه همزمان با احداث پل خليج فارس صورت گرفته است.
وي با اشاره به اينكه در قشم ظرفيتهاي بالايي براي ايجاد بندر و تأسيسات دريايي و حمل و نقل كالا وجود دارد، اظهار داشت: اگر اين اتصال از جزيره قشم به خشكي و سرزمين اصلي فراهم شود، مزاياي زيادي براي كشور خواهد داشت و موجب ايجاد ارزش افزوده اقتصادي فراوان براي كشور خواهد شد.
صاحبمحمدي با بيان اينكه احداث و توسعه پل خليج فارس موجب افزايش ترانزيت كالا خواهد شد، افزود: پيشبيني ميشود همزمان با احداث اين مسير، خطآهني نيز براي انتقال محمولات ريلي ساخته شود كه در اصل جابهجايي انبوه كالا از اين طريق امكانپذير خواهد بود.
مديرعامل شركت راهآهن جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه اجراي اين پروژه (پل خليج فارس) در حيطه اختيارات مناطق آزاد است، اظهار داشت: مناقصه اجراي اين پروژه انجام و برنده مناقصه معرفي شد؛ اين پل بين بندر پُهل در بندرعباس به عنوان سرزمين اصلي و "لافت " در منطقه آزاد قشم ايجاد خواهد شد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: طول اين پل دو كيلومتر است و جايي است كه كمترين ارز را براي اتصال به جزيره قشم داريم.
صاحبمحمدي يادآور شد: مبداء اين پل در فاصله هشت كيلومتري بندر خمير (منطقهاي به نام پُهل) است و مقصد آن منطقه لافت در جزيره قشم است؛ پيشبيني شده است خطآهني روي اين پل قرار گيرد تا عمليات جابهجايي از طريق خطوط ريلي نيز در اين مسير صورت گيرد.
مديرعامل شركت راهآهن جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: هم اكنون خطآهن سراسري تا داخل بندر شهيد رجايي وارد شده و در صورتي كه اين پل احداث شود، لازم است تنها حدود 40 كيلومتر خطآهن كشيده شود تا به اين پل برسيم.
صاحبمحمدي با تأكيد بر اهميت اجراي اين مسير ريلي، خاطرنشان كرد: با احداث اين پل توسعه اقتصادي در منطقه بندرعباس و قشم بهتر خواهد شد زيرا در بندرعباس يك پالايشگاه موجود بوده و دو پالايشگاه در حال ساخت است، همچنين دو كارخانه فولاد نيز در بندرعباس به بهرهبرداري رسيده است و يكي ديگر نيز به زودي مورد بهرهبرداري قرار ميگيرد و چند كارخانه فولاد ديگر نيز در آينده ساخته ميشود.
مديرعامل شركت راهآهن جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: اتفاقات بزرگي در منطقه هرمزگان در حال انجام است كه اگر اين اتصال سرزميني صورت گيرد و بندرعباس به قشم متصل شود، حجم مبادلات كالايي بسيار افزايش مييابد كه به همين دليل در مطالعات اجرايي اين پل، احداث خطوط ريلي نيز پيشبيني شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: با احداث پروژه‏هاي مهمي كه در سطوح ملي و بين‏المللي همانند احداث پل خليج فارس، راهآهن چابهار و بندر كاسپين در انزلي مطرح هستند، در آينده نزديك شاهد تحولات گسترده‏اي در مناطق آزاد كشور خواهيم بود.

به گزارش فارس در سال 1369 كه جنگ تحميلي به تازگي تمام شده بود، جزيره قشم منطقه آزاد تجاري و صنعتي اعلام شد و آرام آرام رو به توسعه گذاشت و در همان اوائل كار، زمزمه احداث پل خليج فارس مطرح شد.
طرح ساخت پل خليج فارس در دولت سازندگي نيز مطرح بود اما نهايتاً در سال 1388 طرحهاي مطالعاتي تكميل و در هيئت دولت مطرح شد اما پيشنهاد احمدي نژاد براي احداث تونل طرح را مجدداً به تعويق انداخت.
مشكلات عبور تونل از گسلها و همچنين شكاف بزرگ موجود در بستر گذرگاه به عمق حداكثر 35 متر و سرعت جريان آب و نياز به تكنولوژي اجرايي بالا جهت اجراي تونل در عمق حدود 65 متر از سطح دريا، ريسك بالا و در نتيجه نياز به نگهداري زياد در طول بهرهبرداري از تونل، برخي از دلايلي بود كه كارشناسان در مخالفت با احداث تونل به جاي پل مطرح كردند.
بنابراين گزارش بالأخره كلنگزني پروژه بزرگ پل خليج فارس در اسفند ماه 1389 به دست رئيس جمهور انجام شد.
با احداث پل خليج فارس حد فاصل جزيره قشم و بندرعباس به طول 1800 متر، ضمن توسعه كريدور شمال به جنوب كشور و همچنين توسعه اسلكه كاوه، امكان احداث اتوبان و خط راهآهن نيز در اين مسير فراهم خواهد شد.
ميزان سرمايهگذاري لازم براي اين پروژه 650 ميليون يورو ارزيابي شده است كه 15 درصد آن توسط دولت پرداخت ميشود و 85 درصد ديگر نيز از سوي سرمايهگذاران داخلي و خارجي تأمين خواهد شد.
بنابراين گزارش بازگشت سرمايه پل خليج فارس هشت و نيم ساله بوده و سازمان امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي نيز تضمين كننده اين برگشت سرمايه است.
طبق گفته مسئولان امر 12 شركت در مراحل پاياني مناقصه پل خليج فارس حضور داشتند كه از اين تعداد شش شركت واجد شرايط شناخته شدند و در نهايت شركتهاي پترو ساحل توسعه خليجفارس و همچنين هدايت سرمايهگذاري ايده پارس به عنوان برنده نهايي انتخاب شدند.
شركت‏هاي مذكور متعهد شده‏اند به صورت كنسرسيوم طي اين مدت مراحل احداث اين پروژه ملي را به اتمام برسانند.
به گزارش فارس اين پل بين بندر پهل در بندرعباس به عنوان سرزمين اصلي و منطقه لافت در منطقه آزاد قشم ايجاد خواهد شد و پايههاي آن در عمق بين صفر تا 30 متر با دهانههاي 105 تا 120 متر و در عرض 22 متر احداث ميشود؛ همچنين ارتفاع اين پل از سطح آب امكان عبور تأسيسات زيربنايي و نيز عبور شناور از زير آن را فراهم خواهد كرد.
با راهاندازي اين پل، سرعت انتقال كالا به ايران و از ايران، تا 40 درصد بهبود مييابد.
پل خليج فارس، كه داراي مسير رفت و برگشت قطار نيز خواهد بود، اين امكان را فراهم ميكند كه محمولههاي تخليه شده در قشم، به سرعت وارد ناوگان حمل و نقل جادهاي و ريلي كشور قرار بگيرد و با سرعت فراوان به مقصد نهايي در اقصي نقاط كشور برسد و متقابلاً محصولات صادراتي ايران نيز با سرعت و سهولت به ترمينال دريايي صادرات ميرسد.
بسياري از سواحل جنوبي ايران نه تنها اكنون توانايي پذيرش كشتيهاي بالاي 100 هزار تني را ندارند بلكه در آينده نيز به دليل مشكلات فني، محدوديتهاي محيطي (مانند عمق آب در بنادر) و برخي مسائل مالي، اين امكان را نخواهند داشت اما در جزيره قشم امكان پهلوگيري كشتيهاي نسل سوم وجود دارد.
در چنين شرايطي، سواحل جزيره قشم، با عمق حدود 40 متر در برخي نقاط آن، اين امكان را ميدهد كه ايران نيز اسكلهاي مطابق با استانداردهاي روز دنيا براي پذيرش كشتي هاي فوق سنگين در آن احداث كند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن