تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813193704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
مديركل استاندارد خراسان شمالي فاش كرد؛ عرضه مواد غذايي تاريخ گذشته به بازار توسط سودجويان

بجنورد- خبرنگار قدس: عده اي از افراد سودجو، موادغذايي تاريخ مصرف گذشته را در بازار عرضه مي نمايند يا تاريخ مصرف آن را مخدوش مي كنند.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان شمالي با بيان اين مطلب اظهار داشت: عرضه كنندگان مواد غذايي به منظور حفظ سلامت عمومي پيش از خريد و نگهداري مواد غذايي، تاريخ توليد و مصرف، پروانه بهداشتي، پروانه ساخت، نشان استاندارد و مشخصات آنها را با دقت كنترل كرده و آنها را در شرايط مناسب و دور از نور آفتاب و درجه حرارت مناسب نگهداري كنند.
عادل بيگ بابايي خاطرنشان كرد: امروزه با توجه به اهميت سلامت و كيفيت مواد غذايي و توجه هر چه بيشتر مصرف كنندگان به سلامتي بيشتر محصولات، نظارت بر توزيع و پخش موادغذايي تاريخ مصرف گذشته امري ضروري به نظر مي رسد و موادغذايي تاريخ گذشته افزون بر اينكه به طور مستقيم سلامت جامعه را به خطر مي اندازد، هزينه درمان را نيز به صورت ناخواسته به مصرف كنندگان تحميل مي كند.
وي گفت: توجه به تاريخ مصرف مواد غذايي، نشان استاندارد و كيفيت مواد خريداري شده از نكاتي است كه بايد مورد توجه مصرف كنندگان قرار گيرد.وي از شهروندان خواست موادغذايي مورد نياز را از فروشگاه ها و مراكز عرضه معتبر خريداري نمايند و در صورت مشاهده موارد مشكوك مراتب را به اين اداره كل اطلاع دهند.

بزودي انجام مي شود؛ بهره برداري از مرتفع ترين پاركينگ طبقاتي شرق كشور در مشهد

خراسان امروز: مدير بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد از اتمام پروژه احداث پاركينگ طبقاتي اسرار خبرداد.
پوريا محمديان اظهار داشت: پاركينگ طبقاتي اسرار واقع در خيابان دانشگاه مشهد بزودي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي عنوان كرد: اين پاركينگ كه به صورت مشاركتي در 19 طبقه احداث گرديده، با بيش از 450 واحد پارك در حال حاضر مرتفع ترين پاركينگ طبقاتي شرق كشور به شمار مي رود.وي گفت: به منظور تسهيل و تسريع تردد خودروها در داخل پاركينگ، رمپهاي ورودي و خروجي به صورت حلزوني ايجاد شده است.
وي تصريح كرد: با بهره برداري از اين پاركينگ شاهد روان سازي تردد خودروها در معابر اطراف پاركينگ به ويژه خيابان دانشگاه خواهيم بود.
وي در ادامه عنوان كرد: همزمان با بهره برداري از اين پاركينگ، پارك حاشيه اي ضلع شرقي خيابان دانشگاه حدفاصل ميدان سعدي تا چهارراه دكترا حذف و مسير ويژه اتوبوس در جهت عكس تردد خودروها ايجاد خواهد شد.
وي اعلام كرد: شهرداري مشهد با ارايه تسهيلات تشويقي از احداث پاركينگهاي طبقاتي مشاركتي با بخش خصوصي بويژه در محدوده مركزي شهر مشهد حمايت مي نمايد.

يك مسؤول خبر داد؛ اجراي سيستم گردش مكاتبات الكترونيكي در دادگستري مشهد

خراسان امروز: معاون اداري مالي دادگستري خراسان رضوي از اجراي سيستم گردش مكاتبات الكترونيكي در دادگستري مشهد خبر داد.
عليرضا نمازي در حاشيه برگزاري دوره هاي آموزش مكاتبات الكترونيكي در مجتمع قضايي امام خميني(ره) با اعلام اين خبر گفت: در جهت اجراي برنامه هاي توسعه اي قضايي كشور و استفاده از فناوريهاي نوين، مقدمات استقرار سيستم گردش مكاتبات الكترونيكي در دادگستري مشهد فراهم شده است.
وي افزود: اجراي كامل پروژه سيستم گردش مكاتبات الكترونيكي به صورت پايلوت در حوزه معاونت اداري مالي و پشتيباني انجام شد و اين سيستم در آينده نزديك در تمام واحدهاي قضايي استان اجرا خواهد شد.
نمازي خاطرنشان كرد: تمام هماهنگي ها براي اجراي مطلوب اين سيستم و انجام امور فني و استاندارد سازي با مديريت آمار و انفورماتيك و ساير قسمتهاي مربوطه انجام شده و در آينده تمام مكاتبات از طريق اين سيستم انجام خواهد شد.

اهداي نماد اشتغال قضايي به قضات دادگستري رشتخوار

خراسان امروز: طي مراسمي با حضور جمعي از مقامهاي قضايي، نظامي و انتظامي، نماد اشتغال قضايي به قضات دادگستري رشتخوار اهدا شد.
در اين مراسم كه با حضور حجة الاسلام و المسلمين سيدحسن شريعتي رئيس كل و عليرضا نمازي معاون اداري مالي دادگستري خراسان رضوي و جمعي از مقامهاي محلي برگزار شد، نماد اشتغال قضايي به رئيس دادگستري، دادستان عمومي و انقلاب و قضات شهرستان رشتخوار اهدا شد.
در اين مراسم رئيس كل دادگستري خراسان رضوي با مثبت ارزيابي كردن استفاده از نماد اشتغال قضايي گفت: در ساير كشورها نيز براي مشخص شدن مقام رفيع قاضي از سايرين، از نمادهاي مختلفي استفاده مي شود و نماد كنوني پس از بررسي هاي فراوان توسط رئيس قوه قضاييه مورد تأييد قرار گرفت.

تشكيل پرونده تخلف براي يك شركت مسافربري در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: يكي از پخش كننده هاي موادغذايي و بهداشتي كه قبلاً به جرم احتكار پودر رختشويي جريمه شده بود، اقدام به عرضه پودرهاي داراي ليبل قديم به قيمت جديد نمود كه توسط بازرسان سازمان بازرگاني شناسايي و در همين رابطه پرونده جهت رسيدگي به اداره كل تعزيرات حكومتي ارسال شد.
همچنين در راستاي رسيدگي به شكايات مردمي در مورد شركتهاي تعاوني مسافربري و اتوبوسهاي مسير بجنورد- مشهد طي بازرسي انجام شده در سطح شهر تعداد سه پرونده تخلف مربوط به اتوبوس و يك پرونده تخلف مربوط به يك شركت تعاوني مسافربري به ارزش ريالي 9 ميليون ريال براي متخلفان تشكيل گرديد و جهت رسيدگي، به مراجع ذيصلاح ارسال شد.

سفر روزانه 2هزار نفر از ترمينال بيرجند به خارج استان

بيرجند- خبرنگارقدس: مسؤول پايانه مسافربري بيرجند گفت: روزانه حدود دو هزار نفر از اين پايانه به خارج استان سفر مي كنند.
خاكرند تعداد سرويسهاي اتوبوس داخل استان خراسان جنوبي را 9 دستگاه و سرويسهاي خارج استان را 85 دستگاه اتوبوس اعلام كرد. وي ايجاد پاركينگ داخل پايانه، نرده كشي اطراف پاركينگ و مشخص كردن محل استقرار تاكسي ها، بتن ريزي كف كارواش، نصب سقف كاذب و تابلوهاي هشدار دهنده، زيرسازي پياده روها و موزاييك كاري دو طرف آن، روكش آسفالت، نصب سرعت گير در ورودي و نصب نورافكنهاي داخل محوطه پايانه را از جمله اقدامهاي انجام شده در پايانه مسافربري بيرجند برشمرد.
اين مسؤول، ساماندهي فضاي سبز پايانه، راه اندازي پمپ گازوئيل داخل پايانه، ساخت 20 چشمه سرويس بهداشتي، احداث سالن انتظار در محل پياده شدن مسافران، راه اندازي خطوط فرعي شمال شهر و نصب و راه اندازي سيستم گرمايشي داخل پايانه را از برنامه هاي در دست اقدام پايانه مسافربري بيرجند اعلام كرد.

مدير كل دفتر امور شهري استانداري خواستار شد؛ تهيه طرح مطالعاتي بافت قديمي جغتاي

جغتاي- خبرنگار قدس: با حضور مدير كل دفتر امور شهري استانداري خراسان رضوي وضعيت نيروي انساني، بودجه، حمل و نقل شهري، فضاي سبز و پروژه هاي عمراني شهرداري جغتاي بررسي شد.
مهندس علوي مقدم طي بازديد از شهر و پروژه هاي عمراني و اداري آن، جغتاي را يكي از شهرهاي سطح بالاي استان در مسائل شهرسازي عنوان كرد و در خصوص بافت قديمي شهر نيز خواستار تهيه طرح مطالعاتي شد.وي در خصوص توزيع ماشين آلات و خدمات شهري به شهرداريها با بيان اينكه سهميه امكانات براساس نيازهاي هر منطقه خواهد بود، افزود: ماشين آلات مستهلك نيز از رده خارج خواهد شد و با وجود منابع محدود اميدواريم با دقت و عملكرد درست بتوانيم مديريت مؤثري بر منابع داشته باشيم.وي درخصوص خدمات شهري بر استفاده از بخش خصوصي تأكيد كرد و افزود: با ايجاد انگيزه در بخش خصوصي و تشويق سرمايه گذاران مي توان از بخش خصوصي براي پيشبرد برنامه ها استفاده كرد و ما نيز از طرحها و پروژه ها حمايت خواهيم كرد.
وي بر تعامل بين شوراها و شهرداري ها تأكيد و تصريح كرد: يكي از افتخارات جمهوري اسلامي سپردن امورات مردم به خود آنان مي باشد، زيرا شورا تجلي حضور مردم در جامعه مي باشد.
وي با اشاره به سال نوآوري و شكوفايي از شهرداران خواست برنامه 5 ساله خود را با نوآوري و توجه به سند چشم انداز 20 ساله كشور تدوين نمايند.
در اين جلسه فرماندار جغتاي نيز درخصوص خدمات رساني شهرداري در بحث جدول گذاري، بازنگري طرح هادي، آسفالت معابر، نصب علايم و تجهيزات راهنمايي و رانندگي، بهبود محيط شهري و نگهداري فضاي سبز شهر، پيشنهادهايي ارائه كرد.
محمدرضا كاظمي نبود اماكن اقامتي، پاركينگ عمومي، تالار پذيرايي، كمبود ماشين آلات و تجهيزنشدن كشتارگاه را از جمله مشكلات موجود در شهر عنوان كرد و بر تخصيص بودجه براي جداسازي آبياري فضاي سبز از آب شرب تأكيد كرد.
محمود محجوبين، شهردار جغتاي نيز در اين جلسه اذعان داشت: با توجه به تبديل شدن جغتاي به شهرستان، انتظار مردم از شهر و امكانات آن بسيار بيشتر است.وي زيباسازي شهر، روكش آسفالت و آسفالت معابر، خط كشي معابر، مبلمان شهري و احداث تالار پذيرايي و مجتمع گردشگري و توريستي و مجتمع تجاري را از جمله نيازهاي اين شهر برشمرد.

اختصاص 60 ميليارد ريال اعتبار براي كمك به مددجويان كميته امداد خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل كميته امداد امام خميني (ره) خراسان شمالي گفت: در دور دوم سفر هيأت دولت به استان مبلغي افزون بر 60 ميليارد و 500 ميليون ريال براي ارايه خدمات اين نهاد به مددجويان تصويب شد.
تبارك سبحاني اظهار داشت: از اين ميزان مبلغي افزون بر 36 ميليارد ريال جهت احداث 300 واحد مسكوني براي محرومان شهري اين نهاد به تصويب رسيد.
وي همچنين از اهداي 2500 سري جهيزيه به زوجهاي محروم استان خبرداد.وي يادآور شد: توزيع 80 درصد جهيزيه هاي مذكور مربوط به كميته امداد و 20 درصد نيز مربوط به سازمان بهزيستي استان است كه به زوجهاي تحت پوشش و نيازمند اهدا مي شود.
وي با بيان اينكه در اين سفر مبلغي بيش از 5 ميليارد ريال براي اجراي فاز يك مجتمع فرهنگي ورزشي كميته امداد بجنورد اختصاص يافته است، اظهار داشت: از اين ميزان 2 ميليارد ريال توسط كميته امداد، 2 ميليارد ريال از محل درآمدهاي نفتي و يك ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات استاني هزينه مي شود.
سبحاني متذكر شد: در اين سفر براي تكميل و توسعه خوابگاه شبانه روزي پسران باقرالعلوم در بجنورد نيز اعتباري افزون بر 4 ميليارد ريال به تصويب رسيد.
خبر ديگري حاكي است، همزمان با فرا رسيدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علي (ع) 264 سري جهيزيه و 369 سري هديه ازدواج به نوعروسان و تازه دامادهاي اين نهاد اهدا مي شود.
از اين ميزان جهيزيه و هديه ازدواج 80 مورد مربوط به شهر اسفراين، 16 مورد بجنورد، 80 مورد جاجرم، 55 مورد راز و جرگلان، 105 مورد شيروان، 68 مورد فاروج و 85 مورد آن نيز مربوط به شهرستان مانه و سملقان است.

يك مسؤول: بازگشايي معابر و طرح هادي روستاي اسدآباد جزو اولويتهاي ماست

رباط سنگ- خبرنگار قدس: معاون استاندار و فرماندار شهرستان تربت حيدريه همراه با مسؤولان ادارات شهرستان و بخش جلگه رخ براي بررسي مسائل و مشكلات مردمي از روستاهاي اسدآباد، نسر و پاكدار بازديد كرد.
صادقيان در اين ديدار در جمع اهالي روستاي اسدآباد گفت: هدف از سفر به روستاها بررسي و حل مشكلات مردم از نزديك است.وي تأمين اعتبار مرمت جاده رباط سنگ به اسدآباد و همچنين هزينه ساخت حمام عمومي در اين روستا با همت خيرين منطقه را مورد اشاره قرار دا د و گفت: همچنين دستور گازرساني به روستاي اسدآباد جزو مصوبات فرمانداري است.
همچنين بديعي مسؤول بنياد مسكن شهرستان تربت حيدريه بازگشايي معابر روستاي اسدآباد و طرح هادي اين روستا را جزو اولويتهاي سال 88 مطرح كرد.
همچنين مسؤول مركز بهداشت و درمان شهرستان گفت: تجهيزات مركز بهداشت روستاي اسدآباد از سوي فرد خير تأمين شده و تا زمان استقرار پزشك ثابت، پزشك سيار اين مركز را اداره خواهد كرد.
فرماندار تربت حيدريه در بازديد از روستاي «نسر» نيز اجراي پروژه احداث سد نسر را جزو اولويتهاي فرمانداري دانست.وي افزود: اين طرح از سوي نهاد رياست جمهوري با هزينه اي بيش از يك ميليارد ريال تصويب شده كه در حال انجام طرحهاي مطالعاتي است.وي افزود: اميدواريم كه با ساخت اين سد مشكلات بي آبي اهالي نسر و چند روستاي همجوار برطرف شود.
در اين بازديد مؤمن زاده مسؤول اداره آبفاي روستايي شهرستان تربت حيدريه در خصوص احداث تصفيه خانه فاضلاب نسر گفت: دو ميليارد ريال براي اين طرح لازم داريم.
رئيس آموزش و پرورش جلگه رخ نيز گفت: اگر اهالي، شوراي اسلامي و دهياري روستاي پاكدار زميني در اختيار اين اداره قرار دهد براي ساخت مدرسه دو كلاسه در اين روستا آماده ايم.

مسابقات تكواندو در بجنورد

بجنورد - خبرنگار قدس: يك دوره مسابقات تكواندو خواهران به مناسبت گراميداشت هفته بسيج در گروه هاي سني خردسالان و نونهالان در بجنورد برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، در رده سني خردسالان در وزنهاي 22- ، 24- و 26- و 28- كيلو به ترتيب آمنه نيري، مدينه نيري، مهديه قدرتي رنگين و خضري عناوين نخست را به خود اختصاص دادند.
همچنين در رده سني نونهالان نيز در اوزان 30-، 33-، 36-، 39- و 42- كيلو به ترتيب نرگس ايماني، فائزه زماني، نرگس علي مرادي، زينب ايماني و مهلا خليلي مقدم مقامهاي اول را كسب كردند.
خبر ديگري حاكي است، در مسابقات دوستانه تيرو كمان كه در مشهد و با حضور شركت كنندگاني از استان خراسان شمالي، رضوي و جنوبي برگزار شد، در رشته ريكرو آقايان ارغوان و محمدپور به ترتيب مقام اول و دوم را كسب كردند.

كوهنوردي در سر ولايت

سرولايت- خبرنگارقدس: همزمان با هفته بسيج يك دوره كوهنوردي مشترك با حضور تيم هاي كشتي شهرستان قوچان در ارتفاعات بهيم و عاشق كوه سرولايت برگزار شد.

برگزاري مسابقه دو و ميداني همگاني در طرقبه

طرقبه- خبرنگارقدس: به مناسبت هفته بسيج مسابقه بزرگ دو و ميداني با شركت جمع زيادي از نيروهاي بسيجي منطقه طرقبه برگزار شد.
در اين مسابقه كه به منظور گسترش فرهنگ ورزشهاي همگاني و حفظ سلامت و آمادگي نيروهاي بسيجي برگزار گرديد، شركت كنندگان پس از طي مسير مسابقه توسط مسؤولان بخش مورد تقدير قرار گرفتند و به 10 نفر اول مسابقه جوايز نفيسي اهدا شد.

سوخت قاچاق مرگ قاچاقچيان را رقم زد

بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند از كشف هزار و 80 ليتر سوخت قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار هادي غفوري گفت: رزمندگان يگان تكاوري 136 امام صادق(ع) هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند در اجراي گشت و كمين هزار و 80 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل را كشف و ضبط كردند. به گفته وي در اين رابطه تعداد يك دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
خبر ديگري حاكي است بر اثر آتش گرفتن يك دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان به زاهدان، دو نفر از سرنشينان خودرو كشته شدند. اين گزارش حاكي است، اين خودرو حامل سوخت قاچاق بود كه بر اثر بي احتياطي از سوي راننده وسيله نقليه واژگون و دچار آتش سوزي شد كه در اين حادثه هر دو نفر سرنشين خودرو به علت سوختگي شديد جان باختند.
* كشف 90 گرم كراك
براساس خبري ديگر، مأموران انتظامي شهرستان درميان موفق به كشف 90 گرم كراك شدند. به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، در پي اخبار رسيده مبني بر حمل مواد مخدر به وسيله موتورسيكلت، بلافاصله مأموران به محل اعزام و پس از بازرسي از دو دستگاه موتورسيكلت مقدار 90 گرم كراك كشف و ضبط كردند.
* حادثه رانندگي در نهبندان
همچنين وقوع تصادف رانندگي در شهرستان نهبندان يك كشته برجا گذاشت. براساس اين خبر، به علت واژگوني يك دستگاه موتورسيكلت در شهرستان نهبندان، راكب موتورسيكلت بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد. گفتني است، علت اين حادثه بي احتياطي از جانب راكب موتورسيكلت به دليل تخطي از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

در پي گزارش قدس؛ «كندي ميكس» عرضه محصولات فله اي را متوقف كرد

خراسان امروز: در پي درج مطلبي با عنوان «موادغذايي غيربهداشتي؛ سودجويان حاضر، نظارت غايب» توضيحي از سوي مدير دفتر گروه تجاري كندي ميكس ارسال شده است. در اين توضيح آمده است:
1- كندي ميكس يك علامت تجاري ثبت شده نزد سازمان مالكيتهاي صنعتي و اداره كل ثبت شركتها در ايران مي باشد و هم اينك اين علامت تجاري در تعدادي از فروشگاههاي كشور مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراين «كندي ميكس» محصولي وارداتي نيست و يك مارك تجاري داخلي است كه محصولات غذايي خارجي را عرضه مي نمايد.
2- كندي ميكس از محصولات پاستيل كارخانه هاي معتبر اروپايي و با مجوزهاي لازم واردات براي فروش اين محصول اقدام مي كند.
3- تمامي اين محصولات در بسته بنديهاي استاندارد كارخانه و با درج بر چسب يا ليبل فارسي نويس در پشت بسته ها موجود و در محلهاي عرضه، مورد استفاده قرار مي گيرد.

توضيح قدس:
هر چند تا مدتي پيش محصولات كندي ميكس به صورت فله اي هم عرضه مي شد اما با توجه به بند سوم جوابيه، اين گروه تجاري، هرگونه ارتباطي را با عرضه فله اي انواع پاستيل در بازار انكار كرده است.

چه خبر

بجنورد: مديركل تعاون خراسان شمالي اعلام كرد: روابط عمومي اين اداره كل در همايشي كه براي انتخاب روابط عمومي برتر ادارات كل تعاون استانها از سوي وزارت تعاون برگزار گرديد حايز رتبه دوم شد.
خراسان امروز: معاون آموزش و تحقيقات دادگستري خراسان رضوي گفت: با توجه به اهميت كار در اجراي احكام، يك دوره آموزش با عنوان آشنايي با امور دفتري در واحد اجراي احكام كيفري در حال برنامه ريزي است كه به زودي برگزار خواهد شد.
حجة الاسلام و المسلمين آقايي افزود: همكاراني كه مايل به شركت در اين دوره مي باشند مي توانند با مراجعه به دفتر كل مجتمع هاي قضايي محل خدمت خود ثبت نام كنند.وي خاطرنشان كرد: اين دوره آموزشي پس از برنامه ريزي در زمان مقرر آغاز خواهد شد و به اسامي كه پس از مهلت ارسال شود ترتيب اثر داده نخواهد شد.
گفتني است، ارزش آموزشي اين دوره معادل 24 ساعت مي باشد.
نيشابور: خرمي، رئيس زندان نيشابور با اشاره به سياستهاي رياست قوه قضاييه و گرايش اين قوه به سمت و سوي كاهش جمعيت كيفري زندانها، از تشكيل ستاد كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر در زندانها خبر داد.
در ادامه حجة الاسلام مهدوي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي نيشابور نيز ضمن تقدير از تلاشهاي صورت گرفته در زندان، بسياري از آسيبهاي اجتماعي در جامعه را به دليل فقر فرهنگي و ديني دانست.
سرخس: مقامهاي قضايي شهرستان سرخس از زندان اين شهرستان بازديد كردند.
براساس اين خبر قضات و مقامهاي قضايي ضمن حضور در زندان، با مسايل و مشكلات قضايي زندانيان آشنا شدند.در اين ديدار، به مناسبت هفته بسيج به تعداد 150 نفر از زندانيان واجد الشرايط مرخصي تشويقي اعطا گرديد.همچنين 10 نفر زنداني با اعمال ماده 223 به مرخصي پايان حبس اعزام شدند و 25 نفر از زندانيان بند بسته به بند باز انتقال يافتند.

اختلافات ملكي، بيشترين پرونده هاي حقوقي دادگستري خليل آباد است

خليل آباد - خبرنگار قدس: رئيس دادگستري شهرستان خليل آباد با بيان اينكه اختلافات ملكي بيشترين پرونده هاي حقوقي دادگستري را به خود اختصاص داده است، گستردگي سطح باغها و مزارع كشاورزي، عدم وجود اداره ثبت اسناد و املاك در شهرستان و خريد و فروش عادي باغها و مزارع را از جمله دلايل افزايش اختلافات ملكي ذكر كرد.
محمد صميمي با بيان اينكه در بحث كيفري پرونده هاي اعتياد، موادمخدر و نزاعهاي متفرقه بيشترين آمار را نشان مي دهد در پاسخ به چگونگي وضعيت امنيتي شهرستان گفت: در حال حاضر و به نسبت سالهاي گذشته شهرستان از امنيت خوبي برخوردار است.
وي حضور فعال نيروي انتظامي در بحث ايجاد امنيت و دستگيري سارقان باندي و حرفه اي را از عوامل مؤثر در افزايش امنيت دانست.وي افزود: پرونده هاي سرقت باندي و گروهي در شهرستان به صفر رسيده و سرقتهاي انجام شده نيز به صورت جزيي است.
وي گفت: طي يك سال گذشته هيچ گونه پرونده شرارت و آدم ربايي در شهرستان مفتوح نگرديده است و افراد داراي سابقه شرارت در حال گذراندن دوره حبس و مجازاتشان هستند.صميمي همچنين كمبود كادر قضايي و عدم وجود ساختمان اداري دادگستري در شهرستان را از مشكلات موجود دانست.
رئيس دادگستري خليل آباد از خانواده ها خواست سعي كنند وقت بيشتري را به فرزندان خود اختصاص دهند و آنان را به حضور در محافل و مجالس مذهبي و مساجد و مطالعه كتابهاي اسلامي و اجراي دستورات ديني تشويق نمايند.

عضو شوراي شهر: وجود يك نيروي پليس راهنمايي براي جوين كافي نيست

جوين- خبرنگار قدس: فرماندار جوين گفت: با پيگيريهاي انجام گرفته براي فعاليت راهنمايي و رانندگي جوين، طي حكمي مسؤول راهنمايي و رانندگي شهرستان، منصوب و مشغول به كار شد.
مهندس فروزان افزود: به علت تردد بيش از حد خودروهاي سنگين و ساير خودروها، مشكلات تردد در داخل شهر و حتي روستاها، مضاعف شده است.
فرماندار جوين اضافه كرد: روستاهاي جوين اكثراً به صورت زنجيره اي در كنار جاده اصلي قرار گرفته اند و ترافيك سنگيني در جاده و داخل شهر حكمفرماست، ضمن اينكه كمربندي شهر هنوز به پايان نرسيده و لازم است هر چه سريعتر كمربندي تكميل گردد تا ترافيك شهر كاهش يابد.
فرماندار ادامه داد: هر چند پليس راهنمايي كمك بزرگي به ترافيك شهر نموده و از تخلفات جلوگيري مي نمايد، ولي اين اقدامها براي شهر 15 هزار نفري كافي نيست و ما از نيروي انتظامي انتظار داريم هر چه سريعتر براي بهبود وضعيت ترافيك و افزايش نيروي پليس، اقدام عاجل معمول نمايند.يك عضو شوراي شهر هم وجود يك پليس با وجود اين همه وسايل نقليه سبك و سنگين را كافي ندانست و درخواست نمود نسبت به افزايش نيروي پليس اقدام شود.وي اضافه كرد: با آغاز به كار راهنمايي و رانندگي، پليس راه نيز حضور خود را در راه هاي ارتباطي كم رنگ كرده و مشكلات راهنمايي و رانندگي بيشتر شده است.

نداشتن سند مالكيت؛ شهروندان نصرآبادي از برخي مزايا محرومند

نصرآباد- خبرنگار قدس: در جلسه اي با حضور بخشدار، تعدادي از مسؤولان اجرايي و اعضاي شوراي اسلامي شهر نصرآباد، مشكل نداشتن سند مالكيت مكانهاي مسكوني و تجاري نصرآباد بررسي شد.در اين جلسه، رئيس شوراي اسلامي شهر نصرآباد اظهار داشت: نداشتن سند مالكيت، شهروندان را از بسياري مزايا مانند تأمين وثيقه براي جذب تسهيلات بانكي و ايجاد واحدهاي توليدي و صنعتي محروم كرده و مشكلات حقوقي نيز براي شهروندان به وجود آورده است.
شهردار نصرآباد نيز عنوان كرد: صدور سند، ارزش املاك شهروندان را افزايش خواهد داد و شهرداري قدرت اجرايي خواهد داشت تا نظارت بهتري بر ساخت و سازها داشته باشد.حسيني افزود: بايد براي جلوگيري از به وجود آمدن مشكلات حقوقي، كار صدور سند تفكيكي براي هر يك از املاك شهروندان براساس نقشه مصوب طرح هادي شهر و تأييد شهرداري، صورت گيرد.
همچنين، نماينده ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در اين جلسه اظهار داشت: اين نهاد آمادگي دارد هر گونه اقدام لازم را براي حل مشكل مردم انجام دهد و نمايندگان ستاد به روستاها و شهرهايي كه اراضي آن متعلق به اين نهاد مي باشد مراجعه مي كنند و در حداقل زمان ممكن مالكان را در صدور سند ياري مي دهند.بخشدار نصرآباد نيز تصريح كرد: عمليات نقشه برداري تمام اماكن مسكوني و تجاري شهر تهيه شده است.امير ذاكري، خواستار اقدام عملي و سريع اداره ثبت اسناد براي صدور سند اماكن نصرآباد شد و افزود: با توجه به خشكسالي هاي 10 سال اخير و نبود منابع درآمدي لازم، در تعيين مقدار اجاره املاك و هزينه صدور سند حداكثر تخفيف براي مردم در نظر گرفته شود تا شهروندان از اين اقدام استقبال نمايند.

بخشدار مركزي شهرستان خبر داد؛ ساماندهي صنوف و كنترل نرخها در خليل آباد

خليل آباد- خبرنگارقدس: بخشدار مركزي خليل آباد اظهار داشت: با توجه به اينكه تاكنون انتخابات اصناف در شهرستان شكل نگرفته است، فعاليت آنها به صورت انتصابي است.حسن خواجه با بيان اينكه به استناد تبصره سه آيين نامه اجرايي قانون انتخابات، بايد اتحاديه هاي صنفي در سطح شهرستان ساماندهي شوند، از برگزاري انتخابات پنج اتحاديه صنفي در آينده نزديك خبر داد.
بخشدار مركزي خليل آباد ساماندهي صنوف، نظارت بر عملكردها و كنترل نرخها را از اهداف اين طرح ذكر كرد.
وي مشاوران املاك، پوشاك، لوازم التحرير، مصالح ساختماني و نانوايان و آرايشگران را از جمله اين اصناف دانست.

هدف

مسابقات كشتي هفته بسيج در سرخس

سرخس - خبرنگار قدس: به مناسبت بزرگداشت هفته بسيج و با همكاري بسيج دانش آموزي يك دوره مسابقه كشتي در رده نونهالان، نوجوانان و جوانان بين تيمهاي كشتي سرخس و قوچان در سالن شهيد دهقان زاده سرخس برگزار شد كه در مجموع تيم سرخس به پيروزي رسيد.
خبر ديگري حاكي است، بازي تيمهاي فوتبال شهرداري سرخس و جمكو سبزوار از سري مسابقات سوپر ليگ استان با تگ گل دقيقه 33 حسين عادل به سود تيم شهرداري پايان يافت.
از سويي به مناسبت بزرگداشت هفته بسيج جمعي از دانشجويان و دانش آموزان بسيجي سرخس به ارتفاعات بزنگان و قره سنگي اين شهر صعود كردند.

معرفي نفرات برتر مسابقات آمادگي جسماني بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقات آمادگي جسماني ويژه بانوان دانشجو در سالن عفاف بيرجند برگزار شد.
سرپرست هيأت آمادگي جسماني شهرستان بيرجند گفت: دراين مسابقات كه در سه رده سني 18 تا 20 ، 21 تا 22 و 23 تا 25 سال برگزار شد، در رده سني 18 تا 20 سال، الهه ابوترابي و معصومه نصرآبادي به ترتيب مقامهاي اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
اعظم صالحي افزود: در رده سني 21 تا 22 سال مهتاب امياري و در رده سني 23 تا 25 سال الهام كربلايي مقامهاي اول اين دوره از مسابقات را از آن خود كردند.

اعزام تيم نجات غريق خراسان جنوبي به مسابقات قهرماني كشور
همچنين خبر ديگري حاكي است، تيم نجات غريق بانوان خراسان جنوبي به مسابقات قهرماني كشور و خاورميانه كه از تاريخ هشتم تا دوازدهم آذرماه سال جاري در قشم برگزار مي شود، اعزام مي شوند.
رئيس هيأت نجات غريق خراسان جنوبي گفت: نرگس قدمي، محدثه شيخي، انيس مرادي و ندا السادات ناظر كاخكي از جمله نفراتي هستند كه به اين دوره از مسابقات اعزام خواهند شد.

تساوي تيمهاي صنعت گاز سرخس و صنعتي كاوه تهران
سرخس- خبرنگار قدس: هفته سوم ليگ دسته دوم فوتبال باشگاه هاي كشور با مسابقه دو تيم صنعت گاز سرخس و صنعتي كاوه تهران در زمين چمن آزادي سرخس دنبال شد كه اين مسابقه با نتيجه مساوي يك بر يك پايان يافت.
همچنين از هفته هشتم ليگ دسته اول واليبال كشور تيم واليبال صنعت گاز سرخس به مربيگري حسين دهستاني موفق شد تيم پره سر گيلان را در اين شهر در سه ست و با نتايج 23-25، 21-25، 16-25 مغلوب نمايد.

صعود بسيجيان به ارتفاعات سالوك
بجنورد - خبرنگار قدس: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج، گروه كوهنوردي اداره كل تعاون خراسان شمالي به ارتفاعات سالوك صعود كردند. اين گروه متشكل از 6 نفر كارمند ستادي و اعضاي بسيج اين اداره كل بود كه با برنامه ريزيهاي مناسب به ارتفاعاتي همچون باباموسي، آلاداغ و سالوك صعود كردند.
همچنين خبر ديگري حاكي است، كوهنوردان باشگاه سالوك در صعودي مشترك با گروه كوهنوردي كارخانه سيمان بر بام قله 2800 متري سالوك ايستادند.اين تيم متشكل از 26 نفر بود كه سرپرستي تيم را نيز تيمور شيردل و رقيه يزداني به عهده داشتند.
خبر ديگري حاكي است، تيم واليبال پيام مخابرات بجنورد با غلبه بر رقيبان خود در مكان دوم جدول ليگ دسته يك باشگاه هاي كشور قرار گرفت.
همچنين رئيس هيأت واليبال شهرستان شيروان نيز از اعزام تيم واليبال شهرستان به مسابقات زير گروه كشوري خبر داد.

مسابقه ورزشي دو رهروان شهدا در كاشمر
خراسان امروز: به مناسبت هفته بسيج يك دوره مسابقه دو با عنوان رهروان شهدا در كاشمر برگزار شد.
در اين برنامه ورزشي بيش از 50 ورزشكار مسافت 9 كيلومتري روستاهاي محمديه و كسرينه را پيمودند.
گفتني است، در پايان اين مسابقه به نفرات برتر جوايزي اهدا شد.

معرفي برترين تيمهاي فوتبال مدارس خليل آباد
خليل آباد- خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني خليل آباد از معرفي برترين تيمهاي مسابقات فوتبال مدارس شهرستان خبر داد.
غلامرضا توكلي با بيان اينكه مسابقات فوتبال مدارس پسرانه شهرستان در دو مقطع راهنمايي و متوسطه با شركت 21 آموزشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اين مسابقات طي يك هفته رقابت در محل ورزشگاه شهيد علوي نژاد برگزار گرديد كه در پايان در مقطع متوسطه آموزشگاه شهيد اشرفي اصفهاني، كاردانش امام حسين(ع) و آموزشگاه زرتاش و در مقطع راهنمايي آموزشگاه هاي شهيد رحماني، رسالت و شهيد كاوه مقامهاي اول تا سوم اين دوره از مسابقات را از آن خود كردند.
توكلي افزود: به تيمهاي برتر مسابقات با حضور مسؤولان آموزش و پرورش لوح تقدير و مدال قهرماني اهدا گرديد.
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 572]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن