تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816499196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهارمين شماره دو فصلنامه «قرآن و مستشرقان» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چهارمين شماره دو فصلنامه «قرآن و مستشرقان» منتشر شد
گروه خبرنگاران افتخاري / ميترا توسلي: مركز تحقيقات قرآن كريم‌المهدي(عج)، چهارمين شماره دو فصلنامه «قرآن و مستشرقان» را منتشر كرد.
به گزارش خبرنگار افنخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، با انتشار چهارمين شماره دو فصلنامه قرآن و مستشرقان از سوي مركز تحقيقات قرآن كريم‌المهدي(عج)، آخرين مقالات نقد شده خاورشناسان درباره قرآن، در بهار و تابستان امسال به چاپ رسيد.

در چهارمين شماره دو فصلنامه قرآن‌پژوهشي خاورشناسان(قرآن و مستشرقان)، مقاله‌هاي«شيعه و تشيع و قرآن» اثر آرزينا لالايي و مريم باراشر، با بررسي و نقد حجت‌الاسلام سيد رضا مؤدب و سيد محمد موسوي‌مقدم؛ «خانواده و اهل بيت پيامبر(ص) به قلم علي عبدالله صالح آساني و شارون، با بررسي و نقد حجت‌الاسلام سيد محمد‌علي ايازي؛ «فاطمه در قرآن» نوشته دكتر جين دمن مك اوليف، با بررسي و نقد حجت‌الاسلام محمدعلي‌رضايي اصفهاني؛ «امام» اثر امتياز يوسف با بررسي و نقد حجت‌الاسلام مهدي رستم‌نژاد و «جمع قرآن» به قلم پروفسور جان برتون با نقد و بررسي محمد حسين محمدي، درج شده است.

همچنين مهدي سلطاني رناني به بررسي ديدگاه مستشرقان درباره مصادر وحي قرآني پرداخته و حجت‌الاسلام محمدجواد اسكندرلو، تأثيرپذيري عبدالكريم سروش از مستشرقان را مورد توجه قرار داده است.

چكيده‌ اين مقالات، همراه با كليد واژه‌ها براي آشنايي قرآن‌پژوهان و علاقه‌مندان به شرح ذيل است.

شيعه، تشيع و قرآن؛ دو مقاله«شيعه» (sheia) و (sheism and the quran) «تشيع و قرآن» از مقالات دايره‌المعارف قرآن لايدن در بردارنده مباحثي همچون معناي لغوي و اصطلاحي واژه«شيعه» در قرآن، نظر شيعه درباره قرآن، و مباحثي درباره روايات تحريف قرآن است. در اين نوشتار مقاله شيعه و بخشي از مقاله تشيع و قرآن ترجمه و بررسي شده است.

نويسنده‌گان به عنوان خاورشناس در اصول و مباني شيعه ترديد مي‌كند و اظهار نظرهاي غير عالمانه‌اي را به شيعه اماميه نسبت مي‌دهد؛ لذا تلاش شده است نقدي روشمند و عالمانه نسبت به اظهارنظرها صورت گيرد. از جمله نقدها مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد: اعتبار مصحف عثماني يعني مصحف رايج ميان مسلمانان از صدر اول تاكنون، تحريف ‌ناپذيري قرآن در طول تاريخ تشيع، ديدگاه‌هاي بزرگان و علماي برجسته شيعه اماميه نظير شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيد مرتضي علم‌الهدي و مرحوم طبرسي، درباره تحريف‌ناپذيري قرآن، ذكر نشدن نام ائمه معصومين(ع) در قرآن.

لازم است بدين نكته نيز اشاره شود كه اجماع عالمان شيعه همواره بر يكي‌بودن قرائت رسمي و مشهور ـ قرائت متواتر و رايج ميان مسلمانان از صدر اول تاكنون ـ بوده و آنچه امروز در دست ما است، همان قرآن كامل و تمام است كه دچار هيچ تغيير و تحريفي نشده است و يادآوري اين نكته نيز ضروري است كه بررسي بيشتر متوجه مقاله دوم است كه محتواي آن با مقاله اول همان است.

خانواده و اهل بيت پيامبر(ص)، فاطمه(س)، امام، بررسي ديدگاه مستشرقان در مورد مصادر وحي قرآني، تأثيرپذيري عبدالكريم سروش از مستشرقان و جمع قرآن از جمله مقالات اين دوفصلنامه است.

يادآور مي‌شود، هيئت تحريريه اين نشريه را محمد‌جواد اسكندرلو، عبدالكريم بهجت‌پور، عبدالكريم بي‌آزار شيرازي،‌ سيد عبدالكريم حيدري، محمد‌حسين رستمي، ناصر رفيعي محمدي، محمد‌علي رضايي اصفهاني، محمد‌حسن زماني، ‌حسين علوي‌مهر، قاسم كاكايي، ابراهيم كلانتري، مجيد معارف،‌ سيد رضا مؤدب، ‌محمد فاكر ميبدي،‌ فتح‌الله نجار‌زادگان، علي نصيري و لاله افتخاري تشكيل مي‌دهند.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن