تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

"داستان عامه پسند" بهترین فیلم دهه 90 سینمای جهان شد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

مجله سی نت: فيلم "داستان عامه.پسند" ساخته معروف كوئنتين تارانتينو عنوان بهترين فيلم دهه 90 سينماي جهان را به.دست آورد.

نشريه سينمايي "توتال فيلم" در گزارشي فهرست بهترين فيلم هاي دهه 90 سينماي جهان را منتشر كرد كه در رتبه اول فيلم "داستان عامه.پسند" (پالپ فيكشن) محصول 1994 به چشم مي.خورد.

"داستان عامه.پسند" به كارگرداني كوئنتين تارانتينو و نقش.آفريني ساموئل ال.جكسون، اوما تورمن و جان تراولتا با بودجه تنها 8 ميليون دلاري ساخته شد و به فروش جهاني 213 ميليون دلار دست يافت.

اين فيلم كه در هفت بخش نامزد جايزه اسكار بود، جايزه بهترين فيلم.نامه را دريافت كرد و در جشنواره كن موفق به كسب نخل طلا شد، جايزه بهترين فيلم پليسي جوايز "ادگارآلن پو" را گرفت و در جوايز گلدن گلوب و بافتا انگليس چهار جايزه را دريافت كرد.

در رتبه دوم، فيلم "رستگاري از شاوشنگ" به كارگرداني فرانك دارابونت و بازي مورگان فريمن قرار دارد كه محصول 1994 و نامزد هفت جايزه اسكار بود. اين فيلم اقتباسي از رمان استفن كينگ است و داستان آن درباره يک بانکدار است که اشتباهاً به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ايالتي شاوشنگ محکوم مي.شود. او در زندان با فضايي پر خشونت و رشوه.خواري مواجه مي.شود. در اين خلال با زنداني سابقه داري به نام رد (مورگان فريمن) که به کار قاچاق کالا از بيرون به داخل زندان مشغول است، طرح دوستي مي.ريزد و به کمک او موفق به فرار مي.شود.

فيلم "باشگاه مشت.زني" محصول 1999 به كارگرداني ديويد فينچر و نقش.آفريني براد پيت در رتبه سوم بهترين فيلم.هاي دهه 90 سينماي جهان قرار دارد. داستان فيلم درباره يک کارمند اداره و يک فروشنده لوازم بهداشتي است كه براي خالي کردن فشارهاي زندگي و تخليه عصبانيت، به مشتزني با دست خالي در گاراژهاي تاريک رو مي.آورند. کم.کم به عده آنها افزوده مي.شود و اين برنامه تبديل به يک باشگاه زيرزميني مبارزه مي.شود.

فيلم "رفقاي خوب" ساخته معروف «مارتين اسكورسيزي» محصول 1990 در رتبه چهارم ديده مي.شود. اين فيلم با نقش آفريني رابرت دنيرو نامزد 6 جايزه اسكار و برنده اسكار بهترين بازيگر مرد (جو پسي) بود كه در جشنواره فيلم ونيز جايزه شير نقره.اي را به.دست آورد.

پس از فيلم "سگ.هاي انباري" ساخته معروف تارانتينو محصول 1992 كه در مكان پنجم اين فهرست ديده مي.شود، فيلم "فهرست شيندلر" ساخته استيون اسپيلبرگ محصول 1993 قرار دارد. اين شاهكار موفق به كسب 7 جايزه اسكار ازجمله بهترين كارگرداني و بهترين فيلم، شش جايزه بافتا و سه جايزه گلدن گلوب شد.

اين فيلم كه با فروش 321 ميليون دلاري يك موفقيت تجاري بزرگ را رقم زد، تنها فيلم سياه و سفيدي است که جايزه اسکار بهترين فيلم را بعد از سال 1960برنده شده است.

................................................
منبع: ایسنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن