تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816408246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير خارجه سودان خبر داد: فعاليت سازماندهي شده صهيونيست‌ها درباره بحران دارفور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير خارجه سودان خبر داد: فعاليت سازماندهي شده صهيونيست‌ها درباره بحران دارفور
خبرگزاري فارس: معاون وزير امور خارجه سودان گفت: رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي فعاليت منظم و سازماندهي شده‌اي را در ارتباط با بحران دارفور به اجرا گذاشته و تلاش كرده‌اند آن را بدترين بحران جهان معرفي كنند.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، «مطرف صديق» معاون وزير خارجه سودان ظهر امروز سه‌شنبه بعد از شركت در نهمين اجلاس كميته سياسي دوجانبه ايران و سودان در تهران، در نشستي خبري به همراه محمدرضا باقري معاون آفريقاي وزارت خارجه كشورمان شركت كرد.
وي در اين نشست در پاسخ به سؤالي در خصوص تحولات دارفور با بيان اينكه آنچه در دارفور در جريان است تنها منحصر به سودان نيست، اظهار داشت: سودان همانند بسياري از كشورها تحت تاثير برخي شرايط سياسي و اقتصادي قرار داشته و آنچه در دارفور مي‌گذرد مسئله پيچيده‌اي است كه داراي جوانب و ابعاد فراواني از جمله ابعاد زيست محيطي مي‌باشد.
صديق به منابع محدود اين منطقه اشاره كرد و گفت: افرادي كه در اين منطقه زندگي مي‌كردند براي دستيابي به برخي منابع طبيعي با همديگر درگير شدند.
معاون وزير خارجه سودان با اشاره به گسترش خشكسالي در شمال آفريقا، افزود: اين امر بسياري از كشورها از جمله سودان را تحت تاثير قرار داد كه بر اثر آن بسياري از شهروندان ما به ديگر مناطق كوچك كردند.
وي با بيان اينكه در داخل همواره تلاش كرديم كه اين مشكلات را حل كنيم، يادآور شد: اما موج اخير در يك شرايط بين‌المللي به وقوع پيوست.
صديق در توضيح بيشتر در اين زمينه با اشاره به مشكلاتي كه آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها به دليل اوضاع كنوني عراق و افغانستان با آن مواجهند، خاطرنشان كرد: زندان ابوغريب موضوعي نيست كه فراموش شده باشد. شكست‌هاي پي در پي نيروهاي ائتلاف در عراق و افغانستان بر روي موضوع دارفور تاثير گذاشته و رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي‌ فعاليت منظم و سازماندهي شده‌اي را در ارتباط با اين بحران به اجرا گذاشته و تلاش كردند بحران دارفور را بدترين بحران جهان معرفي كنند.
وي بار ديگر بر تلاش كشورش براي حل اين موضوع اشاره كرد و افزود: بحران كنوني در دارفور داراي سه بعد انساني، امنيتي و سياسي است و ما تمام تلاش خود را به كار گرفتيم كه با همكاري دوستان آن را مهار و كنترل كنيم.
معاون وزير خارجه سودان با ذكر اين نكته كه غربي‌ها تلاش‌هايي را در اين زمينه انجام دادند، گفت: يكي از تلاش‌هاي آنها استفاده از برخي ابزارهاي بين‌المللي مثل دادگاه جنايي بين‌المللي و صدور حكم عليه رئيس جمهور سودان بود.
صديق اضافه كرد: ما مي‌دانيم كه چه كسي از سلاح كشتار جمعي استفاده كرده، تصفيه نژادي كرده و سياست‌هاي تبعيض نژادي را اجرا مي‌كند. آنها همه‌ي بدي‌هاي خودشان را فراموش كرده و آن را به يك رهبري پاك در سودان نسبت دادند.
وي خاطرنشان كرد: به ياري خدا و همكاري دوستان و نهاد‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي كه از سودان حمايت مي‌كنند، تلاش مي‌كنيم از اين بحران خارج شويم.
معاون وزير خارجه سودان با ياد آوري اين نكته كه اگر چه اين بحران تاثير خود را بر جاي گذاشته، گفت: فعاليت‌ سنگين و ظالمانه‌اي را عليه سودان به راه انداخته و تلاش كرده‌اند چهره رهبري سودان را خدشه‌دار كنند.
صديق طرح‌هاي ارائه شده از سوي قطر را مورد اشاره قرار داد و گفت كه سودان از آن طرح‌ها استقبال كرده است.
وي با بيان اينكه سودان گام‌هايي را براي حل اين بحران برداشته و از آن جمله آتش‌بس را پذيرفته، اظهار داشت: اما شورشيان از آتش بس حمايت نمي‌كنند و رهبران آنها در پاريس و لندن هستند و از آنجا مورد حمايت قرار مي‌گيرند، بيانيه صادر مي‌كنند و منافع سودان را قرباني اهداف و مطامع خود كرده‌اند. اهدافي كه هيچ ارتباطي به سودان ندارد.
به گزارش خبرنگار فارس صديق در ابتداي اين نشست ضمن ابراز خرسندي از حضورش در تهران گفت: در اجلاس امروز پيرامون ابعاد روابط 2 جانبه بحث و تبادل نظر و چالش‌هاي پيش رو در زمينه همكاري مشترك را مورد بررسي قرار داديم.
وي تحولات جهاني و از جمله تحولات عراق و فلسطين را از جمله مواردي برشمرد كه در گفتگو‌هايش با باقري پيرامون آن بحث و تبادل نظر كرده است.
صديق با تاكيد بر اينكه ما و ايران يكي هستيم و مسائلي كه با آن مواجهيم مشابه است، خاطرنشان كرد: ما در بسياري از مسائل با هم تفاهم داريم.
معاون وزير خارجه سودان بر گسترش همكاري‌هاي ايران و سودان در راستاي تامين منافع دو كشور و ملت و امت اسلامي تاكيد كرد و افزود: مايليم نمونه و الگويي از همكاري‌ها را به همه جهان به خصوص كشورهاي اسلامي ارائه دهيم.
وي همكاري‌هاي جنوب - جنوب را از ديگر موضوعاتي خواند كه با باقري پيرامون آن گفتگو كرده و به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران اشاره و نسبت به رشد و شكوفايي هر چه بيشتر ايران ابراز اميدواري كرد.
صديق همچنين ابراز اميدواري كرد كه ايران بتواند آرمان‌هاي مورد نظرش را محقق سازد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن