تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819944247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدرت و سرعت سرورها با پردازنده Core i9


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
درست زماني که مي.انديشيم سرعتي که از پردازنده.هاي تازه به بازار عرضه شده اينتل دريافت کرده.ايم براي انجام پردازش.ها کافي است، ناگهان اينتل خلاف آن را اثبات مي.كند. مردم هنوز تحت تاثير شوک ورود محصولات اخير رديف پردازنده مخصوص رايانه.هاي دسکتاپ اينتل بودند و از گيجي ضربه.اي که با به بازار آمدن پردازنده.هاي کم.مصرف1 نسخه S سري Core i5 توسط اينتل، بر آن.ها وارد شده بود، درنيامده بودند كه با ادعاها و تعريف.هاي اينتل در مورد کاهش مصرف انرژي اين تراشه از 95وات تا مرز کمتر از 83وات و گشايش خط توليد پردازنده.هاي Core i5 که فناوري تقويت توربيني2 را آشکارا به نمايش درخواهد آورد و پردازنده Core i3 که تا مرز پردازنده.هايي با قيمت متناسب بودجه عامه مصرف.کنندگان نفوذ خواهد کرد، تحت تاثير قرار گرفتند.
عده.اي بر اساس نقشه و نقشه.هاي آينده اينتل براي ورود پردازنده Core i9 Gulftown منتظر ورود آن در 3ماهه دوم سال آينده بودند که ديديم که اين پردازنده i9 شش هسته.اي از خانواده زئون3 ناگهان، بسيار غيرمنتظره و زودهنگام راهي بازار شد. اما به.علت اين.که فقط تعداد معدودي از نمونه.هاي مهندسي4 اوليه اين قطعه سخت.افزاري به بازار راه.يافته و هنوز در مرحله آزمايش و تحقيق قرار دارد، ما به.هيچ عنوان خريد چنين پردازنده.اي را به شما توصيه نمي.كنيم و منتظر اعلام رسمي زمان به بازار آمدن نسخه اصلي آن از طرف اينتل مي.مانيم و فقط براي آشنايي با اين پردازنده، به.شرح مشخصات، ساختار، طراحي معماري آن مي.پردازيم.
مشخصات پردازنده Core i9
با برخورداري از طراحي معماري 32نانومتري، اين پردازنده 6هسته.اي از سري ES زئون است و به پايگاه و بستر فناوري وستمرگلف.تاون5 تعلق دارد. سرعت ساعت انواع موجود فعلي آن بين 4/2 تا 8/2گياهرتز است با حافظه نهان مشترک 12مگابايت از نوعL3 Cachehe Shared که خلاف پردازنده.هاي تازه به بازار آمده سري i5 و i7 اينتل که از سوکت LGA 1156 استفاده مي.كند، سوکت مادربورد پشتيباني.کننده آن مانند سري قبلي تراشه.هاي پردازنده i7 از نوع سوکت LGA 1366 است و مصرف برقي معادل 130وات در مقابل مصرف انرژي 95واتي پردازنده Core i7 دارد که اسم رمز Core i9 را به آن داده اند.
معماري پردازنده وستمرگلف تاون i9
اين پردازنده بر اساس فناوري وستمر است و اسم رمز گلف.تاون براي آن انتخاب شده است. اسم رمز وستمر نيز خود بيانگر و نمايش دهنده سري و خط توليد ريز معماري نهالم ريزپردازنده.هاي 32نانومتري اينتل است. اولين خط توليد پردازنده هاي 32نانومتري بر اساس معماري نهالم اينتل که همان خط توليد وستمر است، با توليد يک پردازنده 2هسته.اي در 3ماهه آخرسال جاري آغاز به.کار کرده و به.ثبت رسيده است.
اين پردازنده 32 نانومتري نوظهور، در واقع حاصل موفقيت هسته بلومفيلد است که هم.اکنون در خدمت پردازنده.هاي Core i7 سري 920، 940، 965و 975 بي.نهايت است و هنگامي که رسما انتشار يابد، گلف.تاون بازار آينده رايانه.هاي پيشرفته داراي فناوري سطح بالا و سرورهاي DP را هدف قرار خواهد داد.
به.عنوان عضوي وابسته به اعضاي دنباله.روي خانواده پردازنده.هاي Core i7 بر اساس وستمر، پردازنده گلف.تاون در يک بسته ساختاري متشکل از 6هسته پردازشگر ظاهر شده است. فناوري چند نخي مجازي6
به آن اجازه مي.دهد توانايي پردازش 12 نخ يا هسته پردازش را در يک زمان داشته باشد. همچنين گلف.تاون با سوکت LGA 1366، مجموعه تراشه X58 Chpset منطبق است و خصوصيت TDP 130وات را به.نمايش مي.گذارد و زماني که رسما به بازار بيايد، تا ميزان 2x QPI گذرگاه سريع ارتباط داخلي اينتل7، حافظه رم 3x DDR3 800-1066 و 12مگابايت حافظه نهان مشترک از نوعShared L3 cache را پشتيباني خواهد كرد.
افزون بر آن، گلف.تاون دربردارنده يک مجموعه جديد از دستورات است که به.صورت فرضي نسبت به پردازنده.هاي پيشين 3x يا 3برابر بيشتر پردازش مقياس رمزگذاري استانداردAES 8 ارايه مي.دهد. اين به آن معناست که گلف.تاون عمل شتاب دادن وتسريع رمزگذاري سخت.افزاري براي پنهان.سازي داده.ها9 را انجام مي.دهد و نه.تنها اجرايي سريع.تر دارد، بلکه حفاظت بيشتر و بالاتري را عليه حملات هدف.گيرنده نرم.افزاري به.نمايش مي.گذارد. همچنين، زمان نهفتگي و رکود را در مجازي.سازي10 در گذار و انتقال کاهش مي.دهد که آن را بايد مديون امتداد و تعميم بيشتر مجازي.سازي بر اساس سخت.افزار دانست.
آزمايش.هاي اوليه روي پردازنده Core i9
پيشرفت اين نوع پردازنده Core i9 گلف.تاون مزاياي گوناگوني براي آن به.ارمغان آورده است. با وجود اين.که هنوز رسما مادربورد پشتيباني شده.اي براي اين پردازنده i9 معرفي و درنظر گرفته نشده است، اما افراد علاقه.مند و پيشتاز، آن را با انواع مادربوردهاي داراي مجموعه تراشه X58 آزمايش كرده.اند و دريافته.اند که i9 روي 3نوع مادربورد کار کرده و خوب جواب مي.دهد که عبارتند از: مادربوردهاي گيگابايت EX58-Extreme، ايسوسASUS Rampage II Gene و ايسوس P6T SE که اين موهبت را بايد مديون تناسب و تطابق اين پردازنده با سوکت LGA 1366 دانست.
البته بايوس.هاي11 اين مادربوردها هنوز براي پردازنده i9 گلف.تاون بهينه.سازي نشده.اند. بنابراين مواجه شدن با مسايل و مشکلات کارآيي در موارد مختلف مخصوصا در بخش حافظه اجتناب.ناپذير خواهد بود. در کل نتايج آزمايش.ها نسان مي.دهد که نقش خود را چنان خوب ايفا مي.كند كه علاقه.مندان آن 2هسته پردازنده اضافي برخوردار از ويژگي چند نخي12 را نااميد نکند. در اين ميان، برنامه.هاي کاربردي نيازمند ويژگي چندنخي بهره چشمگير و واقعا تاثيرگذاري از ضربه و تکان حاصله از افزايش 50درصدي هسته.هاي پردازنده برده.اند.
نتايج اوليه آزمايش.هاي معين و استاندارد سخت.افزاري و نرم.افزاري يا آزمايش.هاي ميز آزمايش مقايسه.اي13، پردازنده شگفت.انگيزي از خانواده Westmere Gulftown اينتل را به کاربران معرفي مي.کنند.
جمع بندي
افزايش هسته.هاي پردازشگر از 4 به 6 هسته، تاثيري مستقيم در افزايش قابل ملاحظه سرعت براي آن دسته از برنامه.هاي کاربردي که قادر به استفاده از پردازشگرهاي چندهسته.اي داراي توانايي انجام پردازش.هاي متعدد هستند، بر جاي گذاشته است. در انجام وظايفي مانند مدل.سازي 3بعدي و كدگذاري فايل.هاي ويديويي نيز يک پردازنده Core i9 گلف.تاون 8/2گيگاهرتزي در مقايسه با پردازنده ديگر Core i7 باسرعت ساعتي مشابه، 50درصد سريع.تر عمل مي.کند. اما به اقتضاي طبيعت بستر و پايگاه فناوري i9، کارآيي حافظه پيش.بيني شده براي آن، چندان بالا و در حد سخت.افزارهاي پردازنده مولد ديگر از همين خانواده نيست و بر اين اساس، سرعت حافظه. آن کمتر از انواع Quad core است.
البته انتظار نمي.رود اينتلCore i9 را پيش از ژانويه 2010 راهي بازار کند و قيمت آن نيز چندان ارزان نخواهد بود. حال بايد منتظر ماند و ديد AMD چه نوع پردازنده 6هسته.اي را در سال 2010 به بازارمعرفي خواهد کرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن