تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803960698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/بحران نيروي غيرمتخصص در شهرداري هاي لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/بحران نيروي غيرمتخصص در شهرداري هاي لرستان
خرم آباد - خبرگزاري مهر: آمار 85 درصدي نيروهاي غيرمتخصص در شهرداري هاي لرستان كه توسط مدير كل امور شهري استانداري لرستان مطرح شد مجالي براي طرح اين سوال ايجاد كرد كه ورود اين تعداد نيروي غيرمتخصص به ساختار شهرداري ها چگونه صورت گرفته است؟

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان روز گذشته در حاشيه نشست يكروزه شهرداران لرستان از آمار 85 درصدي وجود نيروهاي غيرمتخصص در ساختار شهرداري ها به شدت انتقاد كرد و يادآور شد: امروز هزينه هايي كه براي پرداخت حقوق اين افراد بر شهرداري تحميل مي شود اين نهاد را از ارائه خدمات مطلوب عمران شهري بازداشته است.

بهنام گودرزي با بيان اينكه در حال حاضر 5 هزار و 136 نفر نيرو در شهرداري هاي لرستان مشغول به كار هستند، بيان داشت: به عنوان مثال شهرداري خرم آباد داراي يك هزار و 414 نفر نيرو است كه بيش از 80 درصد اين نيروها غيركارآمد هستند.

وي درجه شهرداري خرم آباد را 10 عنوان كرد و ادامه داد: عمده اين نيروها به صورت شركتي فعاليت خود را در شهرداري هاي آغاز كرده اند كه به مرور زمان تبديل وضعيت يافته و وارد شهرداري ها شده اند.

اين مسئول با بيان اينكه هزينه حقوق كاركنان شهرداري خرم آباد بيش از يك ميليارد تومان است، يادآور شد: با اين وضعيت ديگر از شهرداري ها انتظار كار عمراني نمي رود و به نوعي همه شهر فداي اين نيروها مي شود.

گودرزي با اشاره به وضعيت بودجه اي شهرداري ها، عنوان كرد: بودجه شهرداري هاي لرستان 46 ميليارد تومان است كه تاكنون با وجود گذشت هشت ماه از سالجاري تنها 18 ميليارد تومان آن محقق شده است.

وي با تاكيد بر اينكه متاسفانه هر ساله بخشي از بودجه شهرداري ها تحقق نمي يابد، يادآور شد: اين در حالي است كه لرستان در طول سال گذشته بيشترين كمك را در ميان استان هاي كشور از سازمان شهرداري هاي كشور دريافت كرده است.

مدير كل دفتر امور شهري استانداري لرستان با انتقاد شديد از ورود نيروهاي شركتي غيرمتخصص به بدنه شهرداري هاي لرستان، خاطر نشان كرد: از تاريخ مهر ماه سال گذشته تاكنون بيش از 132 نفر نيروي شركتي و 15 آتش نشان وارد ساختار شهرداري خرم آباد و حدود 200 نفر نيز وارد مجموعه شهرداري بروجرد شده است.

گودرزي با تاكيد بر اينكه نحوه جذب نيروها به شهرداري نيازمند بازنگري جدي است، ادامه داد: اين افراد بدون هيچ گونه ضابطه اي و خلاف اصل عدالت محوري به اين مجموعه وارد شده اند و ما نمي توانيم با توجه به قوانين وزارت كار حتي آنها را بيرون كنيم.

وي از زد و بند و رابطه بازي در زمينه حضور نيروها به شهرداري هاي استان انتقاد كرد و گفت: در حال حاضر نيروي بخش آتش نشاني شهرداري ها از جمله نيروهاي غيرمتخصص اين نهاد محسوب مي شوند به طوري كه اين بخش به تبعيدگاه نيروهاي شهرداري تبديل شده است.

شهردار خرم آباد: نياز ما به نيرو بيش از نيروهاي موجود است

شهردار خرم آباد نيز در مقابل اظهارات مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان اظهار داشت: نياز ما به نيرو بيش از نيروهاي موجود است.

محمد خدامي تاكيد كرد: ما اگر بخواهيم تعداد نيروها را مطابق سرانه تامين كنيم، شهرداري خرم آباد با كمبود نيرو مواجه است.

وي با بيان اينكه ما بايد براي ماشين هاي آتش نشاني خود نيرو مي گرفتيم، ادامه داد: اگر ما در زمينه تامين نيروهاي خود عقب بيافتيم نمي توانيم اين امر را جبران كنيم.

خدامي با تاكيد بر اينكه يكسال است كه مجوز جذب نيرو به اين شهرداري با توجه به اينكه ساختار آن به تصويب نرسيده، داده نشده است، افزود: شهرداري كه نمي تواند يك نيرو بگيرد نبايد در شهرداري بماند.

مديركل دفتر امور شهري استانداري: شهرداري ها نيروي متخصص بگيرند

مديركل دفتر امور شهري استانداري لرستان نيز در واكنش به سخنان شهردار خرم آباد، با تاكيد بر اينكه نيروهايي كه وارد شهرداري مي شوند بايد متخصص باشند گفت: بايد براي گرفتن نيرو بايد اطلاعيه همومي داد تا همه شركت كنند و از اين طريق جلوي همه رابطه بازي ها گرفته شود.

گودرزي با يادآوري اينكه هرگونه استخدام بدون مجوز از سازمان شهرداري ها و دهياري هاي ممنوع است، ادامه داد: متاسفانه كار به جايي رسيده است كه برخي از روساي شوراهاي شهر نيز در بحث نيروهاي شركتي ورود پيدا كرده اند.

وي با بيان اينكه بحث ما در جذب نيروها تخصص است، يادآور شد: برخي شهرداري ها راننده اي گرفته اند كه حتي نمي تواند ماشين روشن كند.

مشاور حقوقي استاندار لرستان نيز در اين همايش يكروزه به ماده 83 قانون شوراها اشاره كرد و بيان داشت: مطابق اين ماده شوراهاي شهر تنها مسائل نظارتي را به عهده دارند و نمي توانند در امور اجرايي شهرداري ها و امور پرسنل دخالت كنند.

مصطفي اكبري عمل كردن خلاف معيارهاي اين قانون را موجب بي نظمي دانست و خطاب به اعضاي شوراهاي شهر گفت: مردم به شما راي داده اند كه بر روند كار شهرداري ها و چگونگي صرف بودجه نظارت كنيد.

وي با تاكيد بر اينكه وظيفه نظارتي ابعاد گسترده اي دارد، تصريح كرد: اگر اعضاي شوراي شهر بار بيشتري به شهرداري ها وارد كنند شيرازه كار و فعاليت شهرداري ها از هم مي پاشد.

اكبري همچنين با اشاره به اينكه بستگان درجه يك و بستگان نسبي و سببي اعضاي شوراها حق ورود به امور شوراها را ندارند، تاكيد كرد: هر كدام از اعضاي شوراهاي شهر بايد در مقابل رفتار و عملكرد خود جوابگو باشند.

وي ماندگاري را حاصل خدمت به مردم دانست و خواستار توجه بيشتر اعضاي شوراهاي شهر استان به اين امر شد.

نظارت بر فعاليت شركتهاي خدماتي از سوي شهرداري هاي لرستان كافي نيست

معاون اداره كار و امور اجتماعي استان لرستان از بعد ديگري به وضعيت نيروهاي شاغل در شهرداري ها اشاره كرد گفت: نيروهاي خدماتي هيچگونه ارتباط حقوقي با شهرداري ايجاد نمي كند ولي آنچه جاي تامل دارد اين است كه متاسفانه نظارت بر شركت هاي خدماتي كه وظيفه شهرداري هاست در حد مطلوب صورت نمي گيرد.

حيدري با تاكيد بر اينكه اداره كار اين شركت ها را مكلف كرده است كه نظام مزدي را بر اساس سيستم بانكي پرداخت كنند، ادامه داد: برخي از اين شركت ها حتي حداقل حقوق و مزد را به كارگران خدماتي پرداخت نمي كند.

وي همچنين به كار گرفتن برخي از كارگران خدماتي بيش از هشت ساعت بدون اضافه كاري اشاره كرد و بيان داشت: استرس ناشي از عدم پرداخت حقوق و عدم آرامش و امنيت شغلي كارگران خدماتي ضرورت نظارت هرچه بيشتر شهرداري ها روشن تر مي كند.

اين مسئول همچنين خواستار تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي شد و بيان داشت: برخي از شهرداران پس از تصدي شهرداري با نيروهايي كه شهردار قبلي استخدام كرده است ديگر كار ندارند كه با توجه به مقررات اداره كار و امور اجتماعي اين شهرداران بايد بدانند كه مهم نيست كه اين نيرو طبق ضابطه و يا خارج از ضوابط استخدام شده است بلكه اين نكته مهم است كه بايد نسبت به تعهدات كارفرما و شهردار قبلي متعهد باشد.

حيدري با تاكيد بر اينكه مطابق ضوابط عمل كنيد تا مشكلي پيش نيايد از برگزاري كارگاه هاي آموزش دو روزه در شهرهاي استان براي آگاهي دادن به شهرداران پيرامون قوانين كار خبر داد.

با ورود بدون ضابطه نيرو به شهرداريها برخورد مي شود

مديركل دفتر تشكيلات و نيروي انساني سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور نيز گفت: اگر بخواهد اين روند در شهرداري ها تكرار شود و افراد بدون تخصص و از طرق رابطه وارد ساختار شوند بدانيد كه به طور قطع برخورد مي شود.

محسن كوشش تبار با تاكيد بر اينكه همه حق شركت در آزمون استخدامي را دارند و نمي توان اين حق را از آنها گرفت، شهرداران را مورد خطاب قرار داد و گفت نبايد جواب اعتماد مردم را اينگونه داد.

وي با اشاره به تلاش هايي كه براي تفويض اختيار استخدام به سازمان شهرداري ها، گفت: در صورت تكرار اين موارد در هر شهري برخورد قانوني خواهيم كرد.

اين مسئول يادآور شد: اگر گفته مي شود شهرداري را سنگين نكنيد به دليل عوارض آن است كه بايد از سوي شهرداران مورد توجه قرار گيرد.

مديركل دفتر تشكيلات و نيروي انساني سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور همچنين به دستورالعمل استفاده از نخبگان بومي در شهرداري اشاره كرد و يادآور شد: اين دستورالعمل در راستاي ورود افراد نخبه بومي به مديريت شهري به عنوان دستگاه ايجاد رفاه عمومي ابلاغ شده است.

كوشش تبار با تاكيد بر ضرورت راه اندازي اتاق فكر نخبگان در شهرداري ها، افزود: در بحث مديريت شهري ما دچار خلاء كارشناسي هستيم.

وي همچنين استخدام نيروي غيرمتخصص به صورت گزينشي را ظلم عمومي دانست همچنين از بحث تعديل در زمينه نيروهاي شهرداري ها به عنوان يك بحث جدي ياد كرد و ابراز اميدواري كرد: ظرف پنج سال آينده نيروهاي كارگري در شهرداري ها رو به كاهش برود.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن