تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819544177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مجمع فوق‌العاده «غدير» اعلام شد«غدير» مالكيت پتروشيمي زاگرس رادر اختيار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در مجمع فوق‌العاده «غدير» اعلام شد«غدير» مالكيت پتروشيمي زاگرس رادر اختيار گرفت
گروه بورس – مجيد اسكندري: با حكم دادگاه تجديدنظر، مالكيت شركت پتروشيمي زاگرس به سرمايه‌گذاري غدير واگذار و به زودي نماينده «غدير» در اين شركت معرفي خواهد شد.
محسن معماري، مديرعامل سرمايه‌گذاري غدير در جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده اين شركت با اعلام اين مطلب گفت: واگذاري پتروشيمي زاگرس به غدير، در جهت افزايش دارايي‌ها و سودآوري غدير، تاثير بسزايي دارد و با توجه به اين‌كه زاگرس يكي از بزرگترين پتروشيمي‌ها است و غدير، راه‌اندازي فاز 2 اين پتروشيمي را در برنامه خود دارد، از اين محل به ميزان 100ريال به ازاي هر سهم به سود غدير افزوده خواهد شد.
در مجمع يادشده كه به رياست دكتر مبلغ به نمايندگي از سازمان تامين اجتماعي (ساتا) نظارت ضرغامي و صيدي و دبيري بنايي برگزار شد، مبلغ با اشاره به واگذاري پتروشيمي زاگرس به غدير از برنامه‌هاي گسترده «ساتا» براي توسعه غدير و انتقال ظرفيت‌‌‌هاي خود به غدير براي فعاليت بيشتر در بازار سرمايه خبر داد.
در ادامه معماري با اشاره به پرتفوي هدف غدير گفت: در اين پرتفوي پتروشيمي 1/19درصد، ساختمان 20درصد، سيمان 6/18درصد، صنايع معدني 6/18درصد، خدمات مالي و تجاري 6/15درصد و فرصت‌هاي جديد 8درصد حضور دارند.
وي افزود: حوزه‌هاي يادشده، حوزه‌هاي اساسي، باثبات و آينده‌دار است كه كمترين آسيب را در بردارند و با توجه به مزيت‌هاي نسبي موجود در كشور و با هدف‌گيري دقيق انتخاب شده‌اند، بنابراين از نوسانات مالي جهان، آسيب جدي چنداني نديده‌اند.
مديرعامل غدير سپس به ميزان تحقق EPS اعلام شده اشاره كرد و گفت: از 539EPS ريالي كه اعلام شده بود تاكنون 257ريال محقق شده و بقيه اين رقم نيز به دليل اينكه مجامع برخي از شركت‌ها برگزار نشده، اعلام نشده است، اما با برگزاري مجامع شركت‌ها تا پايان آذرماه، رقم يادشده افزايش خواهد يافت.
وي افزود: پيش‌بيني قطعي ما 522ريال است البته تا حد امكان ما اين پيش‌بيني را محتاطانه اعلام مي‌كنيم، گرچه اميدواريم به بالاتر از اين ميزان دست يابيم و نيازي هم به تعديل نمي‌بينيم.
معماري درباره ارزش خالص دارايي‌هاي شركت گفت: NAV شركت با بهترين روش و واقع‌بينانه محاسبه‌شده و به ازاي هر سهم حدود 4313ريال در دسترس است.
وي سپس درباره وضعيت سهام غدير در بازار سرمايه گفت: در دوره مالي منتهي به 30/8/87 از 25 ارديبهشت كه نماد شركت باز شده تا 100روز رتبه اول را در بسياري از حوزه‌ها دارا بوديم و از لحاظ ميزان معاملات، رشد سهام و نقدشوندگي سهام از ركورد بالايي برخوردار بوده‌ايم.وي با اشاره به چندرشته‌اي بودن غدير در بين شركت‌ها به مقايسه وضعيت شاخص غدير با شاخص بورس و شاخص شركت‌هاي مشابه غدير پرداخت و گفت: شاخص غدير از اوايل سال جاري تا اوايل مهرماه بالاتر از دو شاخص ديگر ايستاد و تنها در طول يك ماه گذشته افت مختصري داشته است.
مديرعامل غدير در ادامه طرح‌ها و پروژه‌هاي غدير را مورد اشاره قرار داد و گفت: آينده پررونق غدير در سه بخش تنظيم شده و در طول 8ماه گذشته، پروژه‌هايي راه‌اندازي شده و تعدادي نيز در دست اجرا است و برنامه‌هايي نيز در حوزه‌هاي جديد تدارك ديده شده كه عبارتند از:
1 - فعاليت‌هاي مالي بين‌المللي در قالب موسسات پولي و مالي
2 -راه‌اندازي فاز 2 اوره و آمونياك غدير (پرديس) به ظرفيت 5/1تن آمونياك مازاد
3 -راه‌اندازي فاز 2 پتروشيمي زاگرس
4 -راه‌اندازي خط 4 سيمان شرق
5 - بهره‌برداري كامل از خط 3سيمان سپاهان
6 -بهره‌برداري از خط 6هزار تني كلينكر سيمان ساروج بوشهر
7 -پروژه آهن اسفنجي
8 -بهره‌برداري از اسكله آسياي آرام
9 - 9پروژه جديد ساختماني با ارزش بيش از 700ميليارد تومان
10 -ورود به حوزه‌هاي جديد سرمايه‌گذاري و فن‌آوري برتر با اولويت نانوتكنولوژي
11 - تشكيل هلدينگ نفت و گاز و پتروشيمي.
مديرعامل غدير در ادامه از هم‌افزايي دارايي‌هاي غدير و ساتا در حوزه‌هاي ساخت‌وساز، تكنولوژي برتر، تجارت، شبكه زنجيره‌اي توزيع كالا و خدمات برتر مالي و بيمه‌اي خبر داد.
در اين مجمع همچنين اعضاي هيات مديره جديد شركت به اتفاق آرا، انتخاب و معرفي شدند كه عبارتند از:
سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح (ساتا)، سرمايه‌گذاري ساتا، بيمه كوثر، بانك صادرات استان بوشهر و بانك صادرات استان اردبيل. از سوي ديگر اساسنامه جديد شركت كه منطبق بر اساس نامه تيپ شركت‌هاي بورسي است، به تصويب رسيد.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن