تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806797516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قبل از بارداري از سلامت دندان هاي خود مطمئن شويد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: قبل از بارداري از سلامت دندان هاي خود مطمئن شويد
عابديان بهداشت دهان و دندان در دوران بارداري از اهميت به سزايي برخوردار است و زنان بايد قبل از باردار شدن از سلامت دندان هاي خود اطمينان كامل حاصل كنند تا در دوران بارداري به عوارض و مشكلات جدي دچار نشوند.

ليدا موحدي در اين باره مي گويد: من به دليل نا آگاهي قبل از بارداري دندان هايم را ترميم نكردم و در طي اين دوران مشكلات دنداني و دردهاي زيادي را متحمل شدم.

وي مي افزايد: علاوه بر آن نيز به علت ويار شديد و تمايل نداشتن به خوردن شير و فرآورده هاي لبني، آسيب زيادي به دندان هايم وارد شده است.

مهشيد اصغري هم عنوان مي كند: من به خاطر استرس و ترس از اثرات سوء مواد دندان پزشكي بر روي جنين در دوران بارداري به دندان پزشك مراجعه نكردم.

وي ادامه مي دهد: متأسفانه علايم و آسيب هاي جبران ناپذيري در دندان هايم ظاهر شد كه برطرف كردن آن ها مشكل است.

يك دندان پزشك در اين باره مي گويد: مراقبت از دندان ها و لثه ها در دوران بارداري از اهميت ويژه اي برخوردار است.

دكتر فاطمه عليزاده آقا با تأكيد بر اين كه به طور معمول مراجعه به دندان پزشك بايد هر 6 ماه يك بار انجام شود عنوان مي كند: در دوران بارداري در برخي از زنان به علت تغييرات هورموني التهاب لثه و يا افزايش حجم لثه در يك منطقه مشاهده مي شود كه به شكل توده اي قرمز و خونريزي دهنده است البته اين تومورهاي حاملگي پس از زايمان به طور خود به خودي برطرف مي شوند.

وي تصريح مي كند: زنان باردار در دوران بارداري بايد با دقت و حوصله بيشتري دندان هاي خود را مسواك بزنند و از نخ دندان و ماساژ ملايم لثه غفلت نكنند.

وي با بيان اين كه اثر سلامت و وضعيت دندان هاي مادر بر روي جنين به اثبات رسيده است عنوان مي كند: وجود جرم هاي دنداني زياد و ساير مشكلات لثه ها و دندان هاي مادر باعث كمبود وزن جنين مي شود به همين علت ترميم دندان ها و مطمئن شدن سلامت آن ها قبل از باردار شدن ضروري است.

وي بيان مي كند: 3 ماهه اول بارداري دوران حساسي براي مادر و جنين به شمار مي رود، به همين دليل اقدامات دندان پزشكي به هيچ عنوان در اين زمان توصيه نمي شود مگر اين كه فردي كار اورژانسي و درد شديد دندان داشته باشد.

وي مي افزايد: بهترين زمان براي انجام كارهاي دندان پزشكي و ترميم دندان ها 3 ماهه دوم بارداري است زيرا جنين دوران بحران اوليه را گذرانده و هنوز هم آن قدر بزرگ نيست كه نشستن مادر بر روي صندلي دندان پزشكي مشكل شده باشد ضمن اين كه از نظر فيزيولوژيكي هم براي مادر و جنين اين زمان بسيار مناسب است.

به گفته وي به علت افزايش حجم جنين، فشار و استرسي كه ممكن است به جنين و مادر وارد شود و امكان فراهم شدن زايمان زودرس در سه ماهه سوم بارداري درمان و ترميم دندان ها به هيچ عنوان توصيه نمي شود.

دكتر عليزاده ياد آور مي شود: ترميم هاي سطحي و جرم گيري را مي توان در دوران بارداري با اطمينان كامل و بدون خطر براي يك زن باردار انجام داد البته نبايد استرس و ترس از مراجعه به دندان پزشك در اين خانم ها وجود داشته باشد.

وي توضيح مي دهد: اگر زن بارداري دچار دندان درد شديد شد و نياز به درمان ريشه پيدا كرد، به طور معمول يك مرحله عصب كشي يا درمان ريشه در يك جلسه كوتاه براي فرد انجام مي شود تا درد وي بهبود يابد. در اين موارد براي بيمار پانسمان محكمي گذاشته مي شود و ادامه درمان ريشه به دليل نياز به راديوگرافي كه براي زنان حامله مضر است، به بعد از وضع حمل موكول مي شود.

وي با بيان اين كه جنين به كلسيم بالايي نياز دارد، عنوان مي كند: زنان باردار بايد از غذاهاي حاوي كلسيم (شير و فرآورده هاي لبني، ماهي و ...) و مكمل ها با تجويز پزشك استفاده كنند چون اگر كلسيم كافي به جنين نرسد، ميزان كلسيمي كه از دندان هاي مادر برداشت مي شود افزايش يافته در نتيجه درصد خرابي و پوسيدگي دندان ها هم افزايش مي يابد.

وي توصيه مي كند: زنان بارداري كه به ويار و تهوع دچار هستند پس از هر بار حالت تهوع بايد حداقل يك بار دهان خود را با آب شست وشو دهند تا مواد اسيدي كه در اثر برگشت غذا و اسيد معده به دهان وارد مي شود روي دندان ها اثر بگذارد.

دكتر عليزاده عنوان مي كند: اگر كسي ميل به خوردن مواد ترش مزه دارد پس از مصرف آن ها فقط بايد دندان هاي خود را با آب شست وشو دهد و نبايد مسواك بزند زيرا در اثر مسواك زدن بين دندان ها سايش ايجاد مي شود و مواد ترش باعث حل شدن ميناي دندان مي شوند و اگر به مدت طولاني تري روي دندان باقي بمانند سايش بيشتري را به وجود مي آورند.

وي تأكيد مي كند: در صورت التهاب و خونريزي لثه بهتر است از مسواك نرم و نخ دندان به طور مرتب استفاده شود.

وي به خانم هايي كه در سنين باروري قرار دارند توصيه مي كند: چنان چه در ماه هاي اول بارداري به دندان پزشكي مراجعه كرديد، وي را از حاملگي خود مطلع كنيد تا به طور ناخواسته جنين و خود شما با مشكلات جدي مواجه نشويد.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن