تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اذعان كرد گرايش جوانان به مخرب ترين ماده مخدر صنعتي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اذعان كرد گرايش جوانان به مخرب ترين ماده مخدر صنعتي كشور
گروه اجتماعي: گرايش جوانان به ماده مخدر صنعتي «شيشه» بالاخره مورد تاييد رسمي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت:: متاسفانه جوانان در محفل هاي دوستانه و ميهماني ها به مصرف شيشه گرايش دارند.
سردار حميد رضا حسين آبادي درگفت و گو با ايلنا در خصوص الگوي مصرف مواد مخدر در كشور گفت: بيشترين مصرف مواد مخدر كشور ترياك و بعد از آن مصرف هروئين است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه متاسفانه دركشور تغيير الگوي مصرف مواد مخدر را شاهد هستيم، ادامه داد: مخرب ترين موادمخدري كه امروزه دركشور وجود دارد هروئين كراك است. بعبارتي معتادان ازمصرف هروئين و ترياك تغيير الگو به هروئين كراك داده اند كه اين خيلي خطرناك است.
وي تصريح كرد: به دليل مخاطرات و درصدخلوص بالا اين نوع هروئين، افراد معتاد به اين مواد راه بدون بازگشت را انتخاب كرده اند.
حسين آبادي درباره مخرب ترين مواد مخدر صنعتي در كشور به ايلنا گفت: در مواد مخدرصنعتي، «شيشه» مخرب ترين نوع مواد مخدري است كه درحوزه مواد مخدرصنعتي دركشور يافت مي شود و مصرف كنندگان آن نيز به اعمال بسيار خطرناكي دست مي زنند. نمونه هايي داشتيم مانند اينكه شخصي پس ازمصرف، خود را از طبقه دوم به پايين پرت كرده بود يا راننده خودرويي كه با سرعت بالا درب خودرو را باز كرده بود.
وي در مورد الگوي مصرف جوانان در كشور اظهار داشت: متاسفانه جوانان در محفل هاي دوستانه و ميهماني ها به مصرف شيشه گرايش دارند و مافياي مواد مخدر و باندهاي خطرناك نيز براي اينكه جوانان را به اين عرصه بكشانند، با اين توجيه كه اين مواد اعتيادآور نيست، باعث مي شوند كه جوانان به سوي مصرف اين مواد جذب شوند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با تاكيد بر اينكه شيشه اعتيادآور و خطرناك است ، افزود: خطرناك ترين نوع مواد، درحال حاضر كراك است كه متاسفانه بعضي از جوانان در اثر بي توجهي، كنجكاوي يا جسارت هاي عبث و بيهوده و براي ابراز شجاعت كاذب به دام اعتيادآن مي افتند.
حسين آبادي در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به قرص هاي روان گردان و توهم زا گفت: قرص هاي روان گردان در حوزه موادمخدر صنعتي دسته بندي مي شود.
وي ترياك، حشيش، هروئين و هروئين كراك را از اقسام مواد مخدر سنتي عنوان كرد و ادامه داد: مواد مخدر صنعتي و قرص هاي روان گردان شامل اكستازي، ال اس دي، شيشه و متاآنفتامين است كه دقيقا مانند مواد مخدر سنتي اعتيادآور است.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر در پاسخ به اين سوال كه آيا افزايش معتادان و فروشندگان مواد مخدر به دليل عدم ضمانت براي اجراي قانوني است؟، اظهارداشت: براي مواد مخدر صنعتي و روان گردان، دو الي سه مصوبه و كنوانسيون سازمان ملل وجود دارد كه قضات به آنها استناد مي كنند. ما نيز معتقديم كه بايد شدت عمل بيشتري را نسبت به اين مواد مخدر خطرناك داشته باشيم.
وي ادامه داد: به همين دليل در قانون جديد كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال تدوين بوده و تا دوماه آينده براي تصويب به مجلس ارسال مي شود، براي پخش كنندگان قرص هاي روان گردان و موادمخدر صنعتي مجازات سخت تري پيش بيني شده است.
رئيس پليس مبارزه بامواد مخدر در پايان در مورد عملكرد دستگاه قضايي در برخورد با فروشندگان مواد مخدر گفت: دستگاه قضايي در برخورد با قاچاقچيان كاملا هماهنگ بوده و پشتيبان ما ظاهر شده است.
بررسي آثار مصرف شيشه و روش هاي درمان آن

متامفتامين (Methamphetamine) ماده اي مخدر شيميايي و مصنوعي مي باشد و يك محرك قدرتمند و مخرب است.
متامفتامين (Methamphetamine) ماده اي مخدر شيميايي و مصنوعي مي باشد و يك محرك قدرتمند و مخرب است. متامفتامين يا شيشه، يك محرك اعتياد آور بسيار قوي با تاثير شديد بر روي سيستم عصبي است كه به نام هاي كريستال، شيشه و يخ نيز شهرت دارد و به شكل دانه هاي كريستالي شفاف به صورت پودر يا تكه اي بفروش مي رسد. شيشه با موادي ارزان قيمت و به سادگي در لابراتوارهاي غيرقانوني و زيرزميني بروشي فوق العاده خطرناك توليد مي شود.
شيشه به عنوان يك محرك قوي مي تواند موجب افزايش سطح هوشياري و فعاليت جسماني شده و اشتها را كاهش دهد. مصرف كنندگان اين ماده، پس از مصرف دچار غليان شديد و زودگذر احساسات شده و در بعضي موارد با نوعي تجربه و كشف معنوي مواجه مي گردند. شيشه را اغلب به صورت دودي با ابزاري بنام پايپ مصرف مي كنند هرچند به صورت تزريقي نيز قابل مصرف مي باشد.
از ديدگاه فيزيولوژي اين اثر شديد در نتيجه ترشح فراوان هورمون دوپامين (يك انتقال دهنده عصبي) در مناطقي از مغز كه كنترل كننده احساس لذت است، صورت مي گيرد.
در ابتدا، تاثير شيشه با افزايش يافتن توانايي هاي جسمي و فكري همراه است اما براي رسيدن به اين «حال ظاهرآ خوب» مقدار مصرف و يا تعداد دفعات مصرف افزايش يافته در چنين حالتي شخص مصرفكننده دچار زود رنجي، حمله هاي خشم، شك و ترديد عصبي، افكار وهمي و توهمات شنيداري و ديداري مي شود.
قدرت تحمل نسبت به اثر شيشه با مصرف مداوم آن افزايش يافته و مصرف كنندگان براي رسيدن به نتيجه مطلوب به مصرف مقدار بيشتر در دفعات بيشتر مي پردازند. در بسياري از موارد اين افراد مدتها بدون غذا و خواب به سر مي برند در ابتدا تصور براين است كه شيشه اعتياد ندارد و بسياري از مصرف كنندگان با اين خيال واهي در اين دام مرگبار افتاده اند. حالت و حس آرامشي كه به دنبال مصرف در فرد ظهور پيدا مي كند اغلب موجب بروز ميل بيش از حد براي استفاده بيشتر از اين ماده در شخص مي شود. و شخص پس از اتمام اثرات مطلوب و به علت تخليه شديد انرژي و با احساس خستگي مفرط ناچار به مصرف مجدد روي مياورد و در چرخه اي نابودگر و ويران كننده ميافتد كه خروج از آن مستلزم بايدهاي بسياري است.....
مقادير بالاي مصرف نه تنها مي تواند به التهاب جداره داخلي قلب منجر شود بلكه موجب تباهي روزافزون اجتماعي و شغلي مي گردد. علائم روان پريشي و مشكلات روحي گاهي تا ماه ها و سالها بعد از مصرف به قوت خود باقي مي مانند.
تحقيقات انجام شده نشان مي دهد كه مصرف شيشه در دوران بارداري موجب بروز مشكلات عمده اي از قبيل زايمان زودرس، عكس العمل هاي غيرطبيعي در مادر و حساسيت روحي بسيار شديد مي شود. بروز نقص هاي مادرزادي در طفل نيز از جمله تاثيرات سو»مصرف در دوران بارداري به شمار مي آيد. استفاده دوز بالاي كريستال مي تواند موجب آسيب در رگ هاي مغزي و در نهايت مرگ شود ديگر تاثيرات فيزيكي معمول ناشي از استعمال شيشه شامل: خشكي دهان، افزايش سرعت تنفس، سردردهاي طاقت فرسا، حالت تهوع، تعرق بيش از اندازه بدن، سرگيجه، بالارفتن فشارخون، بالارفتن حرارت بدن، تپش قلب، خشكي، سوزش و ترك لب ها، بزرگ شدن مردمك چشم، سياهي رفتن چشم، لرزش دست ها و انگشتان مي شود. افرادي كه به يك باره مصرف شيشه را قطع مي كنند دچار علائم وحشتناكي نظير:
افسردگي عصبي خواب طولاني و آشفته به هم ريختگي هاي رواني، كم آوردن انرژي، سراسيمگي، تيك هاي عصبي، اضطراب و عدم تعادل در رفتار مي گردند نوع افسردگي بعد ازقطع مصرف اين مخدر قابل مقايسه با ديگر مواد مخدر نيست تا جايي كه توانايي انجام وظايف و كارهاي روزمره فرد را مختل مي كند و با تشديد روزافزون اين علائم تحمل براي فرد نا ممكن شده و مصرف مجدد (عليرغم نداشتن درد جسمي حاد ) شروع مي گردد.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن