تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815444567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايد كشاورزي معيشتي را به كشاورزي اقتصادي تبديل كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: بايد كشاورزي معيشتي را به كشاورزي اقتصادي تبديل كنيم
سخنگوي وزارت جهادكشاورزي:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي گفت: سال 86 در توليد گندم به كشور صادركننده تبديل شده بوديم اما در سال 87 به‌دليل خشكسالي چهار ميليون هكتار ديم‌زارها كشور از بين رفتند و افزود: بايد كشاورزي معيشتي را به كشاورزي اقتصادي تبديل كرد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، دكتر "محمدحسين انصاري‌فرد" در نشستي مطبوعاتي با اشاره به اينكه در سال 87 با شش ميليون تن كمبود گندم و جو مواجه شديم و بخشي از مزارع آبي ما با سرمازدگي مواجه شدند، افزود: در مواردي 85 درصد كاهش بارندگي و 40 درصد كاهش توليد داشتيم.

وي هرچه علمي‌تر كردن كشاورزي، توسعه باغات و اراضي شيب‌دار و كم‌بازده، طرح‌هاي تحقيقات و دخالت بخش خصوصي در ترويج و تحقيق را از مهمترين برنامه‌هاي اين وزارتخانه دانست.

مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: بيش از 14 هزار فارغ‌التحصيل در بخش كشاورزي در قالب سه هزار شركت به‌كار گرفته شده‌اند و فعاليت مي‌كنند كه منجر به پويايي كشاورزي و ايجاد اشتغال در كشاورزي مي‌شود.

طي پنج سال آينده بيش از 60 هزار فارغ‌التحصيل جذب اين شركت‌ها مي‌شوند كه با اين كار ديگر كشاورزان براي انجام كارهاي خود و مشاوره به جاي سازمان به اين شركت‌ها مراجعه مي‌كنند.

وي تصريح كرد: صيد خاويار در كشور 10 تن در سال است كه صيد بي‌رويه، آلودگي و صيد قاچاق از جمله دلايل كمي آن است.

سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اين كه 625 هزار تن توليد آبزي در سطح كشور داريم كه 70 درصد آن از طريق صيد است، گفت: اين در حالي است كه مصرف آبزيان در ايران كم است و از يك كيلوگرم در دهه 60 به هشت كيلوگرم در حال حاضر رسيده كه پيش‌بيني برنامه پنجم اين است كه به 10 كيلوگرم برسيم.

انصاري‌فرد يادآور شد: امسال يك هزار كمباين و تراكتور به ارزش 20 ميليارد تومان جهت مكانيزاسيون كشاورزي وارد كرديم كه با اين كار 100 ميليون تومان در مصرف انرژي آنها صرفه‌جويي خواهد شد.

وي پايين بودن سواد و سن بالاي كشاورزان را از مهمترين مشكلات كشاورزي برشمرد و اذعان كرد: بايد كشاورزي معيشتي را به كشاورزي اقتصادي تبديل كرد.

انصاري‌فرد با اشاره به اينكه كليد كار ما آبخيزداري است، تاكيد كرد: بيش از 60 طرح آبخيزداري براي سراسر كشور داريم كه هزار ميليارد تومان تقاضاي بودجه براي اجراي آنها از مجلس داشتيم و هر وقت كه بودجه آنها تصويب شود، اجرا مي‌شوند.

وي اضافه كرد: بزرگترين مشكلي كه در زمينه كشاورزي در سطح كشور داريم كمبود اعتبار است.

سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اينكه ارزش صادرات محصولات كشاورزي بالاتر از ساير محصولات ديگر است، گفت: بخش كشاورزي بيشتر از اينكه الان هست بايد مورد حمايت قرار بگيرد.

انصاري‌فرد افزود: بايد بر روي پروژه‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري بيشتر كار كنيم و خطر را جدي بگيريم.

وي با اشاره به اينكه در صورتي كه كود، بذر ارزان و ماشين‌آلات در اختيار كشاورزان قرار دهيم توليدات و درآمد بيشتري خواهند داشت، اضافه كرد: چيزي كه كشاورزان را تهديد مي‌كند وام‌هاي بانكي است و براي ما همزمان با نجات كشاورزان نجات كشاورزي كشور مهم است.

مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي خاطرنشان كرد: دو هزار و 100 ميليارد تومان به بخش كشاورزي و 400 ميليارد تومان به وزارت نيرو كل اعتبار اختصاص يافته براي جبران خسارت ناشي از خشكسالي بود.

انصاري‌فرد بيان كرد: از يك ميليون و 230 هزار تومان توليد مرغ در سال 83 به يك ميليون و 650 هزار تن در سال 86 رسيده‌ايم.

وي تصريح كرد: در زمينه كشاورزي از آنچه در برنامه سه سال گذشته وعده داديم جلوتر هستيم اما كافي نيست.

سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي در پايان اظهار كرد: در وزارت جهاد كشاورزي ديگر برنامه‌ريزي و بسترسازي وجود ندارد و فقط منتظر اعتبارات هستيم.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن