تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803488041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
سرمربي خراساني تيم ملي تير و كمان بانوان: رمز موفقيتم توسل به امام رضا(ع) است

* هاشم رسايي فر
تيراندازي از جمله رشته هاي ورزشي است كه سفارش بزرگان دين نسبت به فراگيري اين رشته را در پي داشته است. هر چند كه اين رشته جذابيتهايي دارد كه كمتر كسي را مي توان پيدا كرد كه نسبت به فراگيري آن ابراز علاقه اي نداشته باشد. در كشور ما نيز اين رشته در سالهاي اخير با تغييراتي كه در ساختار فدراسيون به وجود آمده است اقدامهاي قابل توجهي در جهت گسترش رشته تيراندازي صورت گرفته به طوري كه ورزشكاران ايراني توانسته اند در ميدانهاي مختلف بين المللي سكوهاي برتر را به خود اختصاص دهند كه در اين بين سهم ورزشكاران تيرانداز زن درخور توجه بوده است.
سكينه قاسمپور از جمله قهرمانان تيراندازي با كمان تيم ملي كشورمان است كه توانسته پله هاي ترقي را يكي پس از ديگري پشت سر بگذارد، تا جايي كه در پي درخشش وي در مسابقات اخير جايزه بزرگ آسيا (فيليپين)، اين ورزشكار خراساني به عنوان سرمربي تيم ملي كامپوند انتخاب شد.
* انتخاب شما به عنوان سرمربي تيم ملي يعني اينكه ديگر عمر ورزشكاريتان به سر رسيده است؟
** نه، اين طور نيست. در حال حاضر با حفظ سمت در كسوت مربيگري تيم ملي فعاليت خواهم كرد.
* با اين وجود شرايط شما با بقيه ملي پوشان براي حضور در مسابقات يكي خواهد بود؟
** بله. در اين باره بايد بگويم هرگاه قرار باشد تيم ملي به مسابقات برون مرزي اعزام شود من نيز همانند ساير كمانداران در ركوردگيريها شركت خواهم كرد تا جاي شك و شبهه باقي نماند.
* از ركوردگيري گفتيد، شنيديم اخيراً يك دوره ركوردگيري برگزار كرديد، نتايج چگونه بود؟
** اواخر هفته گذشته و با حضور برترين هاي رشته كامپوند اولين ركوردگيري برگزار شد كه پس از اين مرحله 6 نفر اول به اردوي تيم ملي براي حضور در اولين دوره مسابقات قهرماني آسيا در كشور ميانمار كه مخصوص رشته كامپوند برگزار مي شود دعوت شدند كه از نكات جالب توجه آن مي توان به حذف دو نفر از ملي پوشان و جايگزيني آنها توسط دو كماندار جوان اشاره كرد.
* از ورزشكاران خراساني هم در بين دعوت شدگان هستند؟
** در بين شش نفر انتخاب شده اين ركوردگيري «ويدا حليميان» با قرار گرفتن در رده پنجم به جمع دعوت شدگان راه يافت.
* چقدر به موفقيت در مسابقات قهرماني آسيا اميدواريد؟
** با توجه به اينكه رشته كامپوند يك رشته جوان در كشور ما به حساب مي آيد و سابقه آن تنها به سال 84 بر مي گردد رشد آن در كشور قابل قبول بوده و توانسته ايم در همين زمان كوتاه عنوانهايي هم به دست آوريم و اميدواري زيادي به درخشش در مسابقات پيش رو داريم هرچند كه هدف ما در آينده مسابقات قهرماني جهان در اولسان كره جنوبي است ضمن اينكه نبايد فراموش كرد، حريفاني در آسيا داريم كه همگي سابقه زيادي در عرصه تير و كمان دارند.
* شما از معدود تيراندازاني هستيد كه در مدت حضور در اين عرصه در چند رشته فعاليت داشتيد، چگونه شد كه در نهايت كامپوند را انتخاب كرديد؟
* * همان طور كه گفتيد من در سالهاي گذشته در چند رشته فعاليت داشتم. شروع كارم با تيراندازي با تفنگ بادي در سالهاي 76 تا 80 بود كه در اين رشته عنوانهاي مختلفي در رده هاي مختلف به دست آوردم. بعد از آن و در پي حضور در يك دوره كلاس مربيگري در سال 79 با رشته «ريكرو» آشنا شدم. طي سالهاي 80 و 81 به عضويت تيم ملي «ريكرو» در آمدم ضمن اينكه در اين مدت با شركت در مسابقات مختلف داخلي عنوانهاي گوناگوني را كسب كردم. در سال 82 با اينكه خودم با تيم ملي همراه بودم كارم را به عنوان مربي با تيم تير و كمان معلولين آستان قدس شروع كردم و در همان سال توانستيم عنوان سومي آسيا را به دست آوريم. بعد از استارتي كه رشته كامپوند در سال 84 در كشور ما داشت به دليل نزديكي و شباهتهايي كه بين اين رشته و تفنگ بادي داشت به سمت كامپوند گرايش پيدا كردم و در حال حاضر هم با كمان كامپوند تير مي اندازم.
* از حضورتان در مجموعه ورزشي آستان قدس و فعاليت در اين مؤسسه گفتيد، تا چه حد اين ارتباط توانسته در ترقي شما سهيم باشد؟
** من از همان ابتداي شروع كارم در تيراندازي از حمايتهاي اين مجموعه بهره مند شدم و امكاناتي كه آنجا در اختيارم گذاشتند من را براي ادامه كار دلگرم كرد. هيچ گاه فراموش نمي كنم زماني را كه در سال 85 پس از عنوان سومي مسابقات آسيايي در مالزي، باشگاه آستان قدس رضوي براي من كمان حرفه اي كامپوندي را تهيه كرد كه بي شك براي من كه اين رشته را حرفه اي دنبال مي كردم داشتن اين كمان از اهميت بالايي برخوردار بود. ضمن اينكه در اين چند سال، مديريت مؤسسه نيز همراهي و همكاري زيادي با من داشته و هر تجهيزاتي را كه در توان آنها بود در اختيار من قرار دادند.
* در كارنامه شما عنوانهاي مختلفي چه در مسابقات كشوري، چه در بين المللي و چه در آسيايي ديده مي شود. رمز موفقيتان چيست؟
** شايد بهتر باشد جواب اين سؤال را با گفتن يك خاطره به ياد ماندني بدهم. هيچ وقت يادم نمي رود اولين بار وقتي كه قرار بود براي مسابقات برون مرزي اعزام شوم با اينكه تمام كارها براي اعزامم انجام شده بود اما بنا به دلايلي يك روز مانده به اعزام گفتند بليت براي شما تهيه نشده و نمي تواني به اين مسابقات بروي. من كه با شنيدن اين موضوع، ناراحت شده بودم با برادرم تماس گرفتم و موضوع را با او درميان گذاشتم. برادرم وقتي ناراحتي من را ديد، گفت: اصلاً ناراحت نباش، تو در باشگاه امام رضا(ع) تمرين مي كني، مطمئن باش او خودش كارت را درست مي كند. بعد هم شنيدم به حرم رفته و به امام هشتم(ع) متوسل شده بود، آنجا بود كه عنايت امام رضا(ع) را به عينه شاهد بودم. روز بعد با همه مشكلاتي كه وجود داشت كارم براي اعزام درست شد و توانستم در آن مسابقات شركت كنم. بارها گفته ام رمز موفقيتم توسل به امام رضا(ع) است. ضمن اينكه توكل به خدا و اميدواري به كمك ائمه(ع) براي همه ما مسلمانان بهترين و اصلي ترين رمز موفقيت مي باشد. در كنار آن استفاده از امكانات و همراهي مشوقان تأثيرگذار است.
* با توجه به سمت سرمربيگري كه در تيم ملي داريد و علاقه اي كه براي ادامه ورزشتان ديده مي شود، به نظر خودتان تا چه زماني مي توانيد به عنوان يك ورزشكار فعاليت كنيد؟
** رشته هايي مثل تيراندازي كه نيازمند تجربه است هرچه بگذرد و يك ورزشكار به پختگي لازم برسد، مي توان به موفقيتش اميدوار بود. براي من هم همين حالت پيش آمده اما آنچه كه در درجه اول اهميت قرار دارد اين است كه شخصاً در هر جايگاهي هستم بتوانم با تمام تبليغات منفي كه برعليه كشورم وجود دارد باعث اقتدار و سربلندي كشورم در ميدانهاي بين المللي شوم.
* شرايط تيراندازان خانم در استان در گذشته با اكنون متفاوت بود و ورزشكاران بيشتري در تيمهاي ملي داشتيم، به نظر شما چرا اين اتفاق براي اين رشته افتاده است؟
** در حال حاضر ما دو ملي پوش در رشته هاي «ريكرو» و «كامپوند» داريم اما همان طور كه عنوان شد اين براي استاني كه گذشته درخشاني دارد خيلي كم است. ما در استان استعدادهاي زيادي داريم كه توجه به آنها مي تواند باعث پيشرفت تيراندازي شود. اگر ما نسبت به گذشته افت كرده ايم دليلش تنها و تنها حمايت نكردن درست و اصولي است. شما نگاه كنيد استانهايي مثل اصفهان كه در سالهاي اخير پيشرفتهاي چشمگيري داشته اند ورزشكارانشان از حمايت مسؤولان و صنايعشان حداكثر استفاده را مي برند. متأسفانه در خراسان حتي يك كارخانه يا اسپانسر پيدا نشد تا ملي پوشان ما اين شانس را داشته باشند تا در ليگ برتر به همراه تيم استانشان شركت كنند. باشگاههايي مثل آستان قدس اگر در تيراندازي فعاليت مي كنند تنها بستر را فراهم مي كنند. اين مسؤولان ورزش ما هستند كه بايد از اين بسترسازي حداكثر استفاده را ببرند.

كوتاه از ورزش خراسان

بورس بازي، مشكل تهيه پيست اسكي مشهد!
رئيس هيأت اسكي خراسان رضوي گفت: براي ايجاد يك پيست تفريحي ورزشي اسكي در مشهد با مشكلي به نام بورس بازي زمين رو به رو هستيم.
عليرضا مختارزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر زمان كه به منظور ايجاد پيست به دنبال تهيه زمين در مشهد مي رويم، فروشندگان بلافاصله قيمت زمين شان را بالا مي برند در حالي كه قيمت اين زمين ها در حالت عادي بسيار كمتر است.
وي با بيان اينكه در همين مدت دو سالي كه از عمر اين هيأت مي گذرد با همكاري و سرمايه گذاري علاقه مندان به ورزش اسكي، اقدامات اساسي زيادي صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: يك دستگاه برف روب دست دوم از سازمان آموزش و پرورش استان خريده ايم كه با كمي تغييرات فني اين دستگاه تبديل به پيست كوب شده است ضمن اينكه يك دستگاه بالابر پرتابل را هم، از كشور كانادا خريداري كرده و در اختيار داريم.

مختارزاده ادامه داد: جمعه گذشته كارواني متشكل از 30 نفر تشكيل داده و به ارتفاعات شيرباد واقع در انتهاي منطقه ييلاقي زشك اعزام شدند كه براي رسيدن به محل مورد نظر براي اسكي مسافتي حدود 30 كيلومتر را پيموديم، اما به دليل وزش طوفان شديد نتوانستيم اسكي كنيم.
وي افزود: مناطقي از مشهد را به منظور احيا و ايجاد پيست اسكي انتخاب كرده ايم، اما از اين وحشت داريم كه نام آنها را ببريم و با اين اقدام بلافاصله قيمت آن زمين ها نيز افزايش يابد.
مختارزاده افزود: اگر مسؤولان استان اين هيأت تازه تأسيس را ياري كنند علاوه بر تقويت ورزش اسكي در استان، زمينه تقويت گردشگر ورزشي نيز فراهم مي شود.

معرفي نفرات برتر مسابقات تير و كمان استان هاي خراسان
مسابقات قهرماني تير و كمان آزاد استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي به ميزباني هيات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوي و بنياد شهيد اين استان در دو بخش آقايان و بانوان و در رشته هاي كامپوند و ريكرو در پارك ملت مشهد برگزار شد.
35 ورزشكار در بخش آقايان و 30 ورزشكار در بخش بانوان در اين مسابقات شركت كردند كه در بخش آقايان و در كمان كامپوند شهاب ريحاني از خراسان رضوي، رضايي از خراسان جنوبي و محمد خوشنام از خراسان رضوي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و در كمان ريكرو نيز پيمان ارغوان از خراسان شمالي به قهرماني رسيد و كاوه محمودپور از خراسان شمالي و مصطفي اكبري از تيم آستان قدس رضوي به ترتيب مقامهاي دوم و سوم را كسب كردند. در بخش بانوان اين مسابقات و در كمان ريكرو راضيه شير محمدي از موسسه مالي و اعتباري مهر مشهد اول و زهرا جوانمرد و مريم يزدي هر دو از خراسان رضوي عناوين دوم و سوم رقابتها را به دست آوردند، همچنين در كمان كامپوند مهري شمشيركش از خراسان جنوبي، ويدا حليميان و زهرا عباسي هر دو از خراسان رضوي مقامهاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

در جلسه شوراي ورزش چناران عنوان شد؛ عملي نشدن قول رئيس سازمان تربيت بدني
قول رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر احداث سالن ورزشي، هنوز مصوب نشده است.
رئيس اداره تربيت بدني چناران گفت: هيچ يك از هشت سالن ورزشي شهرستان، داراي سكوي تماشاگر نيستند.
به گزارش ايسنا، محمد رضا سعيدي در جلسه شوراي ورزش شهرستان افزود: به رغم قول رئيس سازمان تربيت بدني در سفر به چناران مبني بر احداث سالن ورزشي دو هزار نفره، اين وعده هنوز مصوب نشده است.
او اظهار كرد: تعامل بسياري مناسبي بين ادارات با تربيت بدني وجود دارد كه تاكنون توانسته ايم ضمن افزايش مسابقات و سرانه فيزيكي، افتخارات بيشماري را براي كشور، استان و شهرستان كسب نماييم.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به افتخارات متعدد ورزش جودو شهرستان، در تدارك برگزاري يك دوره مسابقه بين المللي در ارديبهشت سال آينده در شهرستان هستيم.
سيد علي حسيني، فرماندار چناران نيز گفت: با وجود استعداد و ظرفيت مناسب ورزشي انتظار مي رود، صنايع مستقر در شهرك صنعتي بزرگ چناران دست به حمايت از ورزش شهرستان بزنند.
عليرضا اسلامي مقدم، مدير شهرك صنعتي نيز افزود: ارتقاي جايگاه ورزش نيازمند ارتباط صنعت و ورزش است و اين ارتباط بايد مبدل به بازوي حمايتي شود.
وي اضافه نمود: تشكيل كارگروه اقتصاد ورزش با همكاري اداره امور مالياتي و دارايي، اداره كار و مجامع امور صنفي مي تواند به ارتباط بخش ورزش و صنعت كمك دو چندان نمايد.
حكمتي پور، رئيس اداره كار و امور اجتماعي نيز افزود: سالن ورزش كارگران چناران به عنوان يكي از چهار سالن ورزشي كارگران استان نيز تا دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.

در پايان ليگ دو و ميداني بانوان كشور؛ شهرداري مشهد برسكوي دوم ايستاد
پنجمين مرحله از دومين سال برگزاري رقابتهاي دو و ميداني بانوان باشگاه هاي ايران در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي برگزار شد و طي آن دو ركورد ملي و يك ركورد جوانان جابه جا شد و تيم شهرداري مشهد توانست پس از صنعت نفت آبادان عنوان نايب قهرماني دومين دوره رقابتها را كسب كند و شهرداري سلمانشهر نيز برسكوي سوم ايستاد.
براي تيم شهرداري مشهد در100 متر سودابه سبحاني با زمان 12 ثانيه و 77 صدم ثانيه اول شد. در 200 متر بازهم سودابه سبحاني با زمان 26 ثانيه و 84 صدم ثانيه به مقام دوم دست يافت.در400 متر سولماز عظيميان با زمان يك دقيقه و 2 ثانيه و 66 صدم ثانيه به مقام قهرماني رسيد.در 800 متراعظم صمديه با زمان 2 دقيقه و 32 ثانيه و 66 صدم ثانيه سوم شد.
در 400 متر با مانع سولماز عظيميان با زمان يك دقيقه و 8 ثانيه و 3 صدم ثانيه برسكوي قهرماني ايستاد و فاطمه محمدي با زمان يك دقيقه و 13 ثانيه و 69 صدم ثانيه سوم شد. درپرتاب ديسك حديث شريفي نيا با ركورد 31 متر و 85 سانتي متر نايب قهرمان شد.
درپرتاب نيزه سميرا حاتمي راد با ركورد 30 متر و 92 سانتي متربه مقام سوم دست يافت. در10 هزار متر پياده روي مريم محمدي با زمان يك ساعت و 6 دقيقه و و 29 ثانيه بر سكوي سوم ايستاد.
در 4 در 100 متر امدادي تيم شهرداري مشهد با زمان 52 ثانيه و 93 صدم ثانيه عنوان قهرماني را از آن خود ساخت و در 4 در 400 متر شهرداري مشهد با زمان 4 دقيقه و 24 ثانيه و 12 صدم ثانيه بعد از صنعت نفت دوم شد.

بررسي شرايط تربيت بدني در شوراي ورزش نيشابور
معاون استاندار و فرماندار نيشابور اعلام داشت: اين شهرستان از نظر امكانات، نيروي انساني ماهر و علاقه مند در بخش ورزش بسيار غني بوده اما تاكنون هماهنگي لازم و همچنين استفاده بهينه از اين پتانسيلها نشده است.
به گزارش ايسنا، هاشمي در جلسه شوراي ورزش نيشابور افزود: بايد هيات هاي ورزشي فعال شوند و در رأس آنها افرادي قرار بگيرند كه علاقه مند به ورزش باشند تا ضمن ايجاد هماهنگي باعث رشد ورزش در اين شهرستان شويم.
وي تصريح كرد: بايد در اين شهرستان از تمامي منابع به درستي استفاده كنيم تا با توجه به استعدادهايي كه در اين شهرستان وجود دارد بتوانيم در جهت تعالي ورزش گام برداريم.
در ادامه جلسه شوراي ورزش شهرستان نيشابور دكتر مديح، شهردار نيشابور، با بيان اينكه شهرداري نيشابور در سال گذشته بيشترين فعاليت ورزشي را در زمينه قهرماني و همگاني داشته است، افزود: تربيت بدني شهرداري نيشابور در سال گذشته بيشترين فعاليت را در زمينه ورزش همگاني و قهرماني داشته است، اين در حالي است كه متولي ورزش شهرستان اداره تربيت بدني مي باشد، اما با توجه به كمبود اعتبارات كه اين اداره دارد، بيشتر نقش ستادي را ايفا مي كند.

دبير هيأت دو و ميداني خراسان رضوي خبر داد؛ مسابقات دو نيمه ماراتن مشهد بين المللي مي شود
دبير هيأت دو و ميداني خراسان رضوي گفت: سال آينده به مناسبت ميلاد حضرت رضا(ع) مسابقات دو نيمه ماراتن بين المللي در مشهد برگزار مي شود.
رضا خوش باطن با اشاره به برگزاري مسابقات قهرماني كشور دو نيمه ماراتن در مشهد تصريح كرد: اين مسابقات دومين دور مسابقات قهرماني نيمه ماراتن كشور بود كه هر ساله در ايام ميلاد حضرت رضا(ع) در مشهد برگزار مي شود.
وي ادامه داد: طي صحبتهاي انجام شده با فدراسيون دو و ميداني، در سال آينده ممكن است اين مسابقات با حضور دونده هاي خارجي و به صورت بين المللي برگزار گردد.
خوش باطن در مورد حضور نمايندگان تنها 10 استان كشور در اين مسابقات تصريح كرد: به دليل برگزاري مسابقات ليگ دو ميداني كشور و تغيير در برنامه هاي فدراسيون، اكثر استانها ترجيح دادند با توجه به فشار مسابقات در آن شركت نكنند، اما با تمام اين اوصاف قهرمانان خوبي در اين مسابقات حاضر بودند.
دبير هيأت دو و ميداني خراسان رضوي با اشاره به ناهماهنگي ها و مشكلات برگزاري اين مسابقه خاطرنشان ساخت: به دليل تقارن مسابقات با ايام ميلاد حضرت رضا(ع) و برگزاري برنامه هاي بي شمار در سطح شهر مشهد اين مشكلات به وجود آمد، اما در دوره هاي بعد تدابيري خواهيم داشت كه مسابقات بهتر از اين برگزار گردد.

چند خبر از كاراته
* يك دوره كلاس مربيگري كاراته ويژه بانوان در سبكهاي كنترلي در خانه كاراته استان خراسان رضوي برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي هيأت كاراته اين كلاس با حضور بيش از 500 نفر شركت كننده و با مدرسي خانم ارباب، مدرس رسمي فدراسيون و مربي تيم ملي كاراته بانوان ايران به مدت سه روز برگزار شد. اين كلاس به منظور دريافت مدرك مربيگري 2 و 3 در سطح استان خراسان برگزار شد.
* خبر ديگر اينكه جلسه شوراي فني كاراته استان و كارگروه هاي مختلف سبكي با حضور خوش باطن معاون ورزشي اداره كل و پورتقي رئيس پايگاه قهرماني اداره كل و 15 نفر از استادان مختلف سبكها كه عضويت شوراي فني كاراته استان را دارا مي باشند در محل اداره كل تربيت بدني تشكيل و پيرامون نقش و اهميت شوراي فني و راههاي ارتقاي ورزش كاراته استان بحث و تبادل نظر كردند.
* همچنين اولين دوره مسابقات كاراته سبكهاي آزاد بانوان با حضور بيش از يكصد كاراته كا از 7 سبك فعال آزاد در محل سالن كاراته خراسان برگزار گرديد.
در پايان اين رقابت يك روزه سبك كيوكوشين اروپا مقام اول، كيوكوشين بين الملل مقام دوم و كيوكوشين ايران به مقام سوم رسيدند.
و سرانجام اينكه حسين محمودي رئيس هيأت كاراته استان به همراه نايب رئيس و دبير اين هيأت در ادامه سفرهاي دوره اي خود به شهرستانها به شهرستان قوچان و چناران عزيمت كردند و از نزديك از مشكلات و كمبودهاي اين هيأتها اطلاع يافتند. گفتني است، در مجموع در طول هشت ماهه گذشته از 9 شهرستان تابعه بازديد صورت گرفته است.

دعوت بسكتباليستهاي آستان قدس رضوي به اردوي تيم ملي نوجوانان
دو بسكتباليست مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي به اردوي تيم ملي بسكتبال نوجوانان ايران دعوت شدند. «سينا هاديزاده و محمدصادق جانداري» دو بازيكن و «داريوش شجاع» به عنوان مربي از خراسان رضوي به اردوي آمادگي تيم ملي نوجوانان از طرف فدراسيون بسكتبال دعوت شدند.

خيز كبدي خراسان رضوي براي حضور در مسابقات آسيايي
رئيس هيأت كبدي خراسان رضوي گفت:جهت حضور نمايندگان اين استان در تركيب تيم ملي براي حضور دررقابتهاي آسيايي 2010 گوانگژو چين، حساب ويژه اي باز كرده ايم.
حسين فيضي اظهار داشت: روزي كه اين هيأت را تحويل گرفتم (دو ماه قبل)، جايگاه خراسان رضوي در رتبه 26 كشور بود و من كارم را در اين هيأت با تحقق سه شعار همدلي، توسعه پايدار و حضور خراساني ها در گوانگژو آغاز كردم.
وي گفت: براي تحقق برنامه هاي خود، در روزهاي 21 تا 23 ماه جاري يك دوره كلاس داوري و مربيگري درجه سه به منظور ايجاد يك تركيب فني در سطح استان برگزار كرديم.
فيضي با بيان اينكه اين كلاسها به مربيگري سوتار(سرمربي تيم ملي) و نيز مقصودلو رئيس فدراسيون برگزار شد، افزود: دراين كلاسها 110 نفر شركت كردند كه 60 نفر از آنها خانم بودند.
وي همچنين از ميزباني تربت حيدريه براي برگزاري مسابقات ليگ استان خبر داد و گفت: اين مسابقات در روزهاي 14 و 15 آذر، برگزار مي شود و قصد داريم از اين طريق به استعداديابي كبدي كاران استان بپردازيم.
فيضي در ادامه از عفت شريعتي و اميرحسين قاضي زاده، نمايندگان مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي به عنوان اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون كبدي، نام برد.

يكشنبه بازار

* امين ديده بان
1) باور كنيد دوست نداريم از ابومسلم و پيام بنويسيم، ولي چه كنيم كه اين دو تا تيم آنقدر اين روزها حاشيه و حرف و حديث درست كرده اند كه نگو و نپرس! و ما اينجا چند تا از بامزه تراشو براتون مي چاپيم! چكار كنيم ديگه حالا كه بچاپ بچاپه بذار ما هم بچاپيم! اول ابومسلم:
1/1) حسين اميدوار با كلي اميد و آرزو ساكشو بر مي داره با خانم و بچه ها خداحافظي مي كنه و ساعت 4 صبح راهي فرودگاه ميشه تا همراه تيم به شيراز بره ولي وقتي بليتها رو ميدن حسين اميدوار مي بينه كه براي او بليت تهيه نشده و... خلاصه از آن روز از ايشان خبري در دست نيست و معلوم نيست به عشق شيراز و وصف بي مثالش چه بر سر حسين آقا اومده! خلاصه هر كي ازايشون خبري داره، اطلاع بده و جمعي رو از نگراني خارج كنه، البته به فكر مژدگاني نباشه كه وضع ابومسلم اونقدر خرابه كه ديگر پولي براي اين كارها باقي نمي مونه!
2/1) باشگاه ابومسلم بيانيه اي صادر كرده و گفته آقاجان تو هتل ما سوسك نبوده و مدير عامل پيام هر چي گفته اكاذيب گفته! اصلاً تو هتل خودشون مارمولك ديدن! حالا پياميها اين قضيه رو دارند دنبال مي كنن! و كاشف به عمل آمده آره پياميها تو هتلشون فيلم مارمولك رو ديدن!
3/1) ناصر خان حجازي حدود 15 روزه كه سكان هدايت مشكي ها را بر عهده گرفته اما تا حالا يك بار هم به طور كامل سر تمرين آنها ديده نشده است! دو تا دستيار هم كه آورده است تا عملاً مربيان بومي هيچ كاره شوند!
4/1) ابومسلميها براي جبران بي پوليشون رفتند سراغ ايران خودروي خراسان و گفتند آقا بيان به ما پژو پارس بدين به قيمت تمام شده تا ما اونو بديم به جاي مبلغ قرارداد بازيكنان به مبلغ بازار!
* حالا پيام
5/1) اين روزها باز يك مشتري جديد براي پيام پيدا شده، داستان پيام شده حكايت همون ضرب المثل قديمي كه مي گفتن هر كي از خونشون قهر مي كنه، ميره خواننده ميشه! حالا هر كي مي خواد مطرح بشه ميگه من خريدار پيام هستم! بعد از كياني و حسيني و... حالا يك شركت الكتريكي مشتري پيام شده! البته فقط تو حرف! ولي اين دفعه مطبوعاتي ها زرنگ شدند و حتي اسم شركت را هم ننوشتند تا خيلي خوش خوشانشان نشود.
6/1) ميگن روز چهارشنبه گذشته رئيس هيأت مديره پيام به اضافه چند تا از ليدرهاي باشگاه ميرن اداره كل تا با افشين خان ديدار كنند ولي مدير كل كه تو اين ده پانزده روز گذشته صبحانه و نهار و شامش شده پيام، ميگه بابا تو رو خدا اينارو راه ندين، دق كردم از دست پيام!
7/1) گويا سرانجام به خير و خوشي مي خوان سهام پيام را واگذار كنند، همينطور كه مي دونيد 75 درصد سهام متعلق به رئيس هيأت مديره است، 10 درصد متعلق به مدير عامل، 5 درصد متعلق به خداداد و 10 درصد ديگر متعلق به هواداران كه يك درصد از اين 10 درصد هم متعلق به خبرنگاران است و من، امين ديده بان، همينجا اعلام مي كنم كه حاضر نيستم حق خود را بابت سهمي از يك سهم از ده سهم از صد سهم به احدالناسي واگذار كنم، البته اگر جبار قوچان نژاد بخواد، حاضرم فقط سهم را به او بدهم، فقط به خاطر جبار!
8/1) باور كنيد اگر تا فردا صبح هم بنويسم باز هم اين دو تيم حاشيه و مطالب خواندني دارند پس فعلاً اجازه بدهيد از اين دو تا تيم ننويسم كه خنده بازارن، خنده بازار. شوخي نمي كنيم، باور ندارين پس اينهم 4 مطلب ديگه.
9/1) يكي از ليدرهاي پيام از سمت خود استعفا داده است. وي علت استعفاي خود را چنين بيان كرده: اين چه باشگاهي است كه قند نداره و ما مجبوريم همش چاي تلخ بخوريم.
10/1) دكتر تيم پيام، آماده ترين عضو اين روزهاي باشگاه هست! در حالي كه تمرينات پياميها تعطيل شده، او هر روز به روال گذشته چند دور كنار پيست مي دود تا...
11/1) رضا بياني مربي بدنساز پيام اين روزها در به در دنبال پول مي گرده! بنده خدا سال گذشته 50 ميليون تومان ضمانت مسؤولان پيام رو كرده و حالا كه سر رسيد پرداخت رسيده، بانكيها ضامن رو مي شناسن! بنده خدا قرار بوده 20 ميليون بگيره، حالا پول كه نگرفته 30 ميليون هم بايد بابت حق الزحمه يكساله اش بزاره و...
12/1) بازيكنان تيم فوتبال پيام اين روزها يك پا فوتساليست شده اند، آنها كه تمرينات فوتبال را تحريم كرده اند، دائم در بين راه مشهد- شانديز در رفت و آمدند. رضا حقيقي شانديزي بازيكن اين تيم كه شانديزي هم هست خلاصه براي بچه ها سنگ تموم گذاشته و شام و ناهار ميده به بازيكنان و تو شانديز فوتسال بازي پياميها رو ديدني مي كنه!
2) خوب ديگه اگر اجازه بدين اين دفعه جدي جدي از ابومسلم و پيام جدا شيم و سري بزنيم به ديگر حواشي اين هفته ورزش استان. از تربت حيدريه خبر مي رسد كه مجتمع ورزشي كارگران اين شهرستان چيزي حدود سه سال است كه نيمه كاره رها شده است و مصالح به كار رفته در آن به حالت نيمه تخريب در آمده است! هزينه اين سالن قرار بوده از محل اعتبارات سفر رئيس جمهور به استان تأمين شود.
3) واليبال گاز سرخس كه در رقابتهاي دسته اول كشوري اين رشته حضور دارد، نتوانسته جايگاه مطلوبي براي خود دست و پا كند. گاز سرخس كه علاوه بر واليبال در فوتبال هم چند سالي است سرمايه گذاري نسبتاً مناسبي انجام داده متأسفانه به دليل ضعف مديريت ورزشي و حضور غيربوميها در مسند كار نتايج خوبي را رقم نزده است. خوب است مسؤولان ارشد اين باشگاه در اين زمينه تجديد نظري در انتخابهاي خود داشته باشند تا بودجه را به راحتي هدر ندهند.
4) آقا دست مريزاد او به اين هيأت ورزشهاي همگاني، ديگر وضع ورزش عمومي ما خوب، روبراه و آباد آباده، آقايون در يكي از هتلهاي مجلل مشهد مراسم صيد تفريحي ماهي بر گزار مي كنند اونهم براي خواص!! بابا مدير كل همينطوري مي خواستي ورزش همگاني رو بتركوني!
5) ناصر زينل نيا كه در حال حاضر با مجموعه كشتي استان به عنوان مربي فعاليت داره، در انتقاد از امير توكليان گفته ايشون فقط بلده انتقاد كنه! خواستيم خدمت ايشون يادآور بشيم كه اخوي جان، حرمت افراد در ورزش لازم و در كشتي واجب است و ديگه اينكه ايشون همت كردن علاوه بر كشتي راه آهن در ليگ برتر كشتي، در برگزاري مسابقات نوجوانان و جوانان محلات مشهد هم سنگ تموم گذاشته، شما چه كار كردي اخوي؟!
6) فوتسال جام بچه هاي مسجد كه دو دوره آن در سالهاي گذشته برگزار شده بود و در هر دوره هم چيزي حدود 240 تيم مسجدي شركت كرده بودند، امسال تاكنون استارت نخورده علت آن هم واگذاري سالنهاي ورزشي توسط اداره كل به بخش خصوصي است. بنا به آخرين اخبار حدود سه چهار ماه هست كه توپ اين مسأله ميان شهرداري، اداره كل، هيأت ورزشهاي همگاني و اداره تربيت بدني مشهد در حال رفت و آمد است و هيچ نتيجه اي هم حاصل نشده است !

ريز و درشت از فوتبال خراسان

* سوپر ليگ استان
هفته هفتم مسابقات سوپر ليگ استان خراسان رضوي با انجام پنج بازي در شهرهاي مختلف پيگيري شد و در نهايت اين نتايج به دست آمد:
اميد پيام پاس 4- ميلاد خراسان يك/ اميد ابومسلم 2- صنايع شير مرواريد جام يك / تربيت بدني شانديز 3- ايران خودرو بردسكن صفر/ شهرداري قوچان 2- استيل آذين يك/ فولاد نيشابور2- پيروزي گناباد يك.
* نتايج هفته ششم دسته اول جوانان
هفته ششم رقابتهاي دسته اول جوانان باشگاه هاي مشهد با برگزاري ديدارهاي جذاب و ديدني پيگيري شد كه در پايان رقابتهاي اين هفته نتايج به اين شرح رقم خورد: پژند 2- سايپا3/ پرسپوليس يك - پاسارگاد يك/ غدير صفر- استيل آذين يك/ پيام يك- عالي و حرفه اي 2/ مراقب يك- جام عسل صفر/ دهداري 4- ستارگان 3/
* ليگ برتر فوتبال جوانان استان قرعه كشي شد
مسابقات فوتبال جوانان ليگ برتر استان با شركت 10 تيم در دو گروه پنج تيمي به صورت رفت و برگشت روز گذشته در هيأت فوتبال مشهد قرعه كشي شدكه در گروه يك، تيمهاي فرش آرا، ماهان، پاناسونيك، شهيد رفوعي فريمان و نيلوفران آبي تربت حيدريه و در گروه دوم نيز تيمهاي علم و ادب، مقداد، توس پرك بجستان، رشتخوار هم گروه شدند.
مسابقات زير گروه فوتبال استان نيز قرعه كشي شد و تيمها در پنج گروه چهار تيمي گروه بندي شدند كه از بين اين تيمها دو تيم به رقابتهاي دسته دوم استان راه پيدا خواهند كرد.
* نوجوانان دسته اول در ايستگاه پنجم
رقابتهاي هفته پنجم نوجوانان دسته اول باشگاه هاي مشهد با انجام 6 ديدار به پايان رسيد و اين نتايج به دست آمد:
كشاورز14- شهرداري صفر/ عالي و حرفه اي يك- پرسپوليس يك سايپا 3- كارگران 3/ پيام2- جام عسل صفر/ پيشگامان يك- مرصاد صفر/ غدير خراسان يك- ابومسلم يك
گفتني است، رقابتهاي نوجوانان و جوانان باشگاه هاي مشهد به دليل داوريهاي ضعيف و ناهماهنگ بودن كوبل داوري، تيمهاي برنده و بازنده به اين روند اعتراض داشتند.
* 4 بازيكن ابومسلم در اردوي تيم ملي دانش آموزي
چهار نفر از بازيكنان تيمهاي نوجوانان و جوانان ابومسلم براي حضور در اردوي تيم ملي دانش آموزي به تهران فراخوانده شدند.
سلمان صافي، محمد آتشي، محمد ماجوني و جواد سيرجاني چهار بازيكني هستند كه براي شركت در تمرينات تيم ملي دانش آموزي به تهران عزيمت كردند.

* انصراف سرخپوشان گناباد از شكايت
در حالي كه قرار بود كميته انضباطي هيأت فوتبال خراسان رضوي درباره تخلف بازيكن سابق سرخپوشان گناباد تشكيل جلسه دهد و قبل از اينكه در خصوص تخلف سيد ابوالفضل هاشميان تصميم گيري نمايد، مسؤولان تيم سرخپوشان گنابادي از شكايت خود نسبت به اين بازيكن صرف نظر كردند و اين بازيكن به تيم پيروزي گناباد ملحق شد.

* نتايج فوتسال ادارات مشهد
مسابقات فوتسال ادارات مشهد مقدس با حضور 17 تيم در محل سالن شهيد بهشتي در حال برگزاري است كه تاكنون اين نتايج به دست آمده است:
دانشگاه فردوسي 7- هلال احمر2/ شركت گاز خراسان 9- پالايشگاه گاز خانگيران صفر/ آب منطقه 3- بهزيستي صفر/ دادگستري 3- تعزيرات 2/ صنايع متالوژي 6- هلال احمر3/ اداره كل تربيت بدني 4- پالايشگاه گاز خانگيران 3/ راه و ترابري 3- تعزيرات 1/ آموزش و پرورش (ناحيه 5)7- دانشگاه فردوسي 2/ صنايع متالوژي صفر- دانشگاه فردوسي3/ پست بانك 7- بهزيستي 4/ بانك ملي 8- آب منطقه 2/ شركت گاز خراسان 9- ميراث فرهنگي 2/

فعاليتهاي تربيت بدني سپاه امام رضا(ع) تشريح شد

سرهنگ حسن صفدري، مسؤول تربيت بدني سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي در يك نشست خبري به تشريح برنامه هاي اين نهاد در هفته بسيج پرداخت و خاطرنشان كرد: برنامه هاي ورزشي بزرگداشت هفته بسيج به صورت سراسري در كل كشور برنامه ريزي شده است كه شامل برگزاري همايشها و مسابقات ورزشي است.
مسؤول تربيت بدني سپاه امام رضا(ع) خر اسان رضوي با اشاره به اينكه محور برنامه هاي ورزش سپاه تقويت ورزش هاي رزمي و همگاني است، افزود: در اين راستا ما در پنج رشته ورزشي جودو، كشتي، كاراته، واليبال و فوتسال در ليگ بسيج كشور حضور داريم و در كنار اينها، ورزش همگاني نيز به صورت روزانه انجام مي شود.
وي ادامه داد: هر فردي كه در سپاه كار مي كند بايد در هفته بيش از چهار ساعت در ساعات اداري ورزش نمايد.
صفدري با اشاره به برنامه هاي تربيت بدني سپاه امام رضا(ع) در ورزش قهرماني افزود: ما در سال گذشته در دو رشته واليبال و كشتي هم در مسابقات قهرماني بسيج كشور و هم در ليگ بسيج مقام نخست را كسب كرديم .
وي تصريح كرد: در رشته فوتسال وضعيت رضايت بخشي داريم و در رشته كاراته نيز امسال به ليگ راه پيدا كرده ايم .
صفدري ادامه داد: در حال حاضر با محدوديت اعتبارات در بخش ورزش مواجه هستيم و بخش اعظمي از برنامه هاي كاري ما به صورت حضور رايگان ورزشكاران و داوران و يا از طريق همياري هاي مردمي برگزار مي شود و قهرماناني كه در تيمهاي ما حضور دارند، هيچ كدام قراردادي با ما ندارند و هيچ حقوقي دريافت نمي كنند، جز اينكه يك بار در سال در مراسم تجليل از قهرمانان به آنها هدايايي داده مي شود.

برگزاري كلاس ارتقاي داوري بسكتبال بانوان كشور در مشهد

كلاسهاي ارتقاي داوري بسكتبال بانوان كشور با حضور 50 داور اين رشته در مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي تربيت بدني آستان قدس رضوي، داريوش شجاع رئيس هيأت بسكتبال آستان قدس رضوي در اين خصوص گفت: اين دوره از كلاسها از سطح «دو به يك و سه به دو» با هدف ارتقاي سطح علمي بانوان داور تحت نظر خانم «كرم زاده» نماينده فدراسيون بسكتبال كشور برپا شد.
وي افزود: در اين كلاسها كه در مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي برگزار شد، داوران بسكتبال بانو از سراسر كشور آموزشهاي لازم را فرا گرفتند.در پايان دوره به داوراني كه آزمون را با موفقيت سپري كردند، حكم ارتقاي داوري اعطا شد.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن