تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815565866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سليماني اعلام كرد:آغاز ارائه سرويس GPRS در سراسر كشور تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سليماني اعلام كرد:آغاز ارائه سرويس GPRS در سراسر كشور تا پايان سال
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از ارائه خدمات GPRS ( اينترنت تلفن همراه ) در سراسر كشور و همچنين ارائه 90 مورد خدمات الكترونيكي به مردم تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد سليماني امروز در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه بين المللي الكترونيك ، كامپيوتر و تجارت الكترونيك ( ايران الكامپ 2008 ) در جمغ خبرنگاران گفت: در حال حاضر ارائه سيم كارتهاي تلفن همراه به مشتركان به روز شده است و درصدد هستيم تا خدمات ارزش افزوده را از نسل 2 به نسل 75/2 ارتقا دهيم كه از جمله آنها مي توان به ارائه خدمات ارزش افزوده GPRS اشاره كرد.

وي افزود: ارائه اينترنت نيز بر روي تلفن همراه در تهران و كرج ميسر شده است و به زودي درسراسر كشور اين ارزش افزوده به مشتريان ارائه خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: تجهيزات لازم براي ارائه MMS( ارسال تصوير) مهيا گرديده و مقررات و ضوابط براي ارائه اين ارزش افزوده تدوين و به اپراتورهاي ابلاغ شده است كه در شرايط فعلي از سوي برخي اپراتورها به مشتركان ارائه مي شود.

سليماني تصريح كرد: براي بانك داري الكترونيك نيز در سال جاري بايد در انتظار تحول عظيمي بود، زيرا اقتصاد ديجيتالي در كشور در حال توسعه است و به دليل ضريب نفوذ بالاي 90 درصد در كشور شبكه هاي بانك از طريق فيبر نوري و تلفن همراه به يكديگر متصل شده خدمات بانكي از طريق اينترنت به مشتركان ارائه مي شود.

وي از فراهم شدن زير ساختهاي آموزشي در كشور خبر داد و اظهار داشت: خدمات آموزشي الكترونيكي ارائه شده در اختيار كليه سازمانهاي تحقيقاتي و آموزشي از جمله دانشگاهها و آموزشگاهها قرار مي گيرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: با توجه به مصوبه دولت در سال جاري مبني بر انجام 90 مورد از خدمات به صورت الكترونيك تاكنون 64 مورد آن محقق شده است و اميدواريم تا پايان سال به 90 مورد برسد كه انجام اين امر نيازمند تبليغات و حمايتهاي درون سازماني و برون سازماني است.

سليماني در خصوص پهناي باند گفت: زير ساختهاي اينترنتي بين استانها و شهرهاي كشور فراهم شده است و در حال حاضر پهناي باند تا 30 ديگابايت را مي توان به راحتي برقرار كرد. علاوه بر اين، امكانات و زير ساختهاي ايجاد پهناي باند بين المللي در كشور مهيا شده است و در صورت وجود تقاضا طي يك ماه ظرفيت موجود تا 2 برابر افزايش خواهد يافت و امكان رشد تصاعدي آن براي دفعات بعد نيز وجود دارد.

وي در خصوص وايمكس ياد آور شد: برنده ارائه دهنده خدمات وايمكس در 30 استان مشخص شده است و برندگان آن در حال حاضر مراحل اداري و صدور مجوزهاي سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذار را طي مي كند و پيش بيني مي شود تا اوايل سال 88 خدمات وايمكس در مراكز استان و شهرهاي بزرگ در اختيار شهروندان قرار بگيرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح كرد: در حال حاضر 150 قلم كالاي ITدرداخل كشور توليد مي شود و ما درصدد هستيم از طريق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي توليدات داخلي كشور را تاييد نمونه و استاندارد سازي كنيم. ضمن اينكه مجوزهاي لازم از دولت اخذ شده تا اين نوع كالاها از خارج از كشور وارد نشود.

سليماني در خصوص اپراتور سوم گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته آخرين مهلت تحويل اسناد مناقصه اپراتور سوم بود كه 9 شركت از اين مناقصه استقبال كرده و پيش بيني مي شود تا اواخر دي ماه جمع بندي لازم صورت گيرد و برنده نهايي مشخص شود.

به گزارش مهر ، در اين نمايشگاه 358 شركت داخلي و 68 شركت خارجي از قبيل آلمان ، هند، چين، تايوان، هلند ، فرانسه ،ژاپن ، بلژيك و ... حضور دارند.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن