تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812602168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه هفته بسيج؛بسيجيان استان بوشهر پاسداران لايق خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه هفته بسيج؛بسيجيان استان بوشهر پاسداران لايق خليج فارس
بوشهر - خبرگزاري مهر: پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن 57 و ضرورت بسيج مردم در مقابل توطئه هاي دشمنان، رهبر كبير انقلاب را بر آن داشت تا در پنجم آذر ماه فرماني مبني بر تشكيل بسيج مستضعفان صادر كند كه در سالهاي بعد به ميمنت همين فرمان هفته بسيج شكل گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر با شكل گيري بسيج مستضعفان در كشور ماموريتهاي متعددي به اين نهاد واگذار شد، اگر چه در ابتداي امر بيشترين كاركرد بسيج كه در صحنه كشور متجلي گشت در بعد نظامي بود، اما با پيشرفت زمان عملكرد بسيج در كنار فعاليت هاي نظامي به ابعاد گوناگون و متنوعي از جمله سازندگي، اجتماعي، فرهنگي و ... مبدل شد.

استفاده صحيح از برخي از ظرفيتهاي بسيج دردوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد كه فرزندان اين آب و خاك با تكيه بر ايمان، معرفت ديني، استعدادها و توانمندي هاي خويش قادربه رقم زدن شگفت ترين حماسه و رشادت ها در پاسداري از اين مرز و بوم هستند، بسيج به لحاظ ساختاري كه دارد از يك طرف كاملا مرتبط با مردم بوده و از طرف ديگر داراي ساختار، تشكيلات، سازماني منسجم و مديريت پذير است كه قابليت انجام ماموريت بالايي در سطح كشور را دارد.

فرهنگ، تفكر بسيجي، كاركردها و راهبردهاي آن به كرات ازسوي امام خميني (ره )، رهبر معظم انقلاب تبيين شده است. تفكربسيج را مي توان در اين چند كلمه كه در توصيف بسيج ازحضرت امام خميني به يادگارمانده است شناخت، آنجا كه ايشان فرمودند: "بسيج لشكر مخلص خداست"، انتصاب به خدا، اخلاص و همواره آماده فداكاري بودن، محورهاي اساسي مورد نظر در اين جمله كوتاه است و تفكر بسيجي با همين محورها شكل مي گيرد.

اگر مديران جامعه از اين معيارها برخوردار باشند. جامعه اي مقاوم و نفوذ پذيرخواهيم داشت كه هيچ قدرتي نمي تواند با آن مقابله كند.

بنا براين در برابر كشوري همچون آمريكا و ساير قدرت هاي استكباري و تحميل هاي مورد نظر آنها تكيه بر تفكر بسيجي است كه مي تواند منافع ملي را حفظ كند و خوشبختانه امروز مردم مبارز سلحشور و مرزبان استان بوشهرهمراه با مسئولين و دست اند كاران استان در راستاي تفكر بسيجي گام برمي دارند و آمادگي و جان فشاني در مقابل هر گونه تهديدات داخلي و خارجي هستند.

بسيجيان استان در طي هشت سال دفاع مقدس در دو خط مقدم جبهه حضور فعال داشتند. از يك سو در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل در جنوب وغرب كشور با تيپ ها و گردان هاي متعدد از قبيل تيپ اميرالمومنين به دشمن تاختند و از سوي ديگر 650 كيلومتر مرز آبي خليج فارس را با قايقي تندررو خود همگام با برادران سپاهي و ارتشي تحت پوشش داشتند و امنيت اين آبراه مهم و استراتژيك را با اقتدار حراست مي كردند و در اين راه همسنگران بسياري را تقديم اسلام و انقلاب كردند.

شهيداني چون نادر مهدوي، بيژن گرد، نظر الله شفيعي و غلامحسين توسلي در حماسه خونين 16 مهر ماه سال 66 كه پيشگامان آمريكايي به قصد حمايت از لشكريان شكست خورده بعثي عراقي در آبهاي نيلگون خليج فارس لشكركشي كرده بودند خوش درخشيد و با مرگ سرخ خود بار ديگر برگ زريني بر تاريخ مبارزات دليران اين استان و ملت شريف ايران رقم زدند.

امروز با تلاش مسئولان و دست اندركاران بيش از يك سوم جمعيت استان قريب به 300 هزار نفر بسيجي در قالبهاي مختلف اعم از بسيج دانش آموزي، دانشجوئي، كارگري گردان هاي عاشورا و الزهرا و... سازماندهي شده و در ابعاد مختلف در سطح جامعه فعاليت دارند از سوي ديگر بيش از 20 هزار نيروي بسيجي مجرب و سازماندهي شده گردانهاي عاشورا و الزهرا استان همگام با نيروهاي سپاهي منطقه دوم دريايي و دريادلان ارتش جمهوري اسلامي با آمادگي كامل تحركات و دشمنان اسلام را در آبهاي نيلگون خليج فارس تحت نظر دارند.

متجاوزان آبهاي خليج فارس در طول هشت سال جنگ تحميلي همواره از شنيدن نام قايق هاي تندرو در وحشت بودند و با حركت آنان در اين آبراه لرزه بر اندامشان مي افتاد و هر لحظه منتظر دريافت تيري بودند كه نمي دانستند از چه جهت به سوي آنان شليبك مي شود.

خوشبختانه امروز بسيجيان استان با تجربه سالهاي جنگ تحميلي و دارا بودن قايقهاي مجهزتر و سلاحهاي پيشرفته نظامي با روحيه مضاعف و مطيع ولايت در طول 650 كيلومتر مرز آبي در مقابله با تهديدات احتمالي دشمنان متجاوز از توان رزمي بالايي برخوردارند و هيچگاه نخواهند گذاشت دشمنان اسلام در منطقه استراتژيك از كشور اسلاميان عرض اندام كند.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن