تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806757751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان سکوت پرویز پرستويي: اگر بميرم هم در اين فيلمها بازي نمي.کنم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

پرويز پرستويي در دو سال اخير كمتر بازي كرده و كمتر از آن حرف زده؛ نقش.آفريني در دو فيلم «سيزده59» و«خرس» تنها فعاليت اين بازيگر گزيده.كار در سال.هاي اخير بوده.است و استقبال از اکران «سيزده59» در آلمان و فرانسه، بهانه.اي شد تا لب به سخن بگشايد.
پرستويي در گفت.وگويي مبسوط داشت ضمن اشاره به توفيقات فبلم «سيزده59» در برقراري ارتباط با مخاطبان داخلي و خارجي گريزي هم به وضعيت اين روزهاي سينماي ايران زد و گلايه.هايي را طرح کرد. پرستويي كه بتازگي از آلمان و فرانسه بازگشته به اكران «سيزده59» در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: ما در کلن يكي از بهترين اكران.ها را داشتيم و تماشاگراني بودند كه بدون دعوت ما بليت 10 يورويي خريده و به ديدن فيلم آمده بودند.
باور نداشتند چنين استقبالي مي.شود
بازيگر فيلم «آژانس شيشه.اي» درباره استقبال از فيلم.هاي ديگرش در صورت امكان چنين عرضه.اي براي ايرانيان خارج از كشور گفت: من خيلي فكر كردم كه چرا «آژانس شيشه.اي» و «روبان قرمز» نمي.تواند چنين اكران.هايي داشته باشند و صاحبان فيلم بايد اين كار را مي.كردند. خود برنامه.گذار «سيزده 59» مي.گفت هنگام نمايش فيلم چون تا به حال فيلم جنگي نداشتيم، هر لحظه دل تو دلم نبود كه به اصطلاح كسي بلند شود و چيزي بگويد. در واقع خودشان هم باور نداشتند چنين استقبالي مي.شود. ولي اين اتفاق افتاد و واقعا من فكر مي.كنم كه «آژانس شيشه.اي» هم حرفي جدا از اين فيلم نمي.زند و سيد جلال روي ديگري از حاج كاظم است، اين شخصيت.ها همه دانه.هاي تسبيحي هستند كه همديگر را كامل مي.كنند.
اگر بميرم در اين فيلمها بازي نمي.کنم
پرستويي در ادامه با اشاره به وضعيت امروز سينما گفت: من نه با كسي دعوايي دارم، نه جنگي و نه طلبي و نه كسي حق من را خورده.است. ولي به هر حال خودم را نمي.توانم از خانواده سينما جدا ببينم. از طرفي بحث ارشاد با خانه سينماست كه اميدوارم هر چه زودتر حل شود. والاّ اين سينما است که آسيب مي.بيند. وي افزود: امروز ما آدم.هاي خيلي خوبي در سينما داريم و اگر 5 درصد امكانات هاليوود و باليوود را در ايران داشته باشيم آن وقت مي.بينيد كه فيلمسازي يعني چه؟ اين همه هنرمند در ايران وجود دارند ولي وضع به ساماني ندارند. پروسه توليد ما وضعيت خوبي ندارد. موضوعات دم دستي تلويزيوني كه در تلويزيون پخش مي.شود با همان جنس آدم.ها و با همان پوشش و تيپ.سازي با چهار بازيگر سينما ادغام شده و معجوني را به.عنوان فيلم سينمايي تشكيل دادند كه شما در سالن تاريك بايد بشيني و آنرا ببيني. موضوعات تلويزيوني كه آدم.ها در خانه با شلوار راحتي مي.توانند غلت هم بزنند، تخمه بشكنند و مهمان هم راه بيندازند و آنرا ببينند. معلوم است من پرويز پرستويي اگر از گرسنگي هم بميرم در اين فيلم.ها حضور پيدا نمي.كنم.
پرستويي: بعضي از مسائلي که در برنامه «هفت» به آن پرداخته مي.شود، در شأن سينماي ايران نيست. آقاي جيراني تهيه.كننده اين برنامه كه اهل قلم و خودش هم كارگردان سينما است، چرا بايد دست به تهيه چنين برنامه.اي بزند؟

سينما متفاوت از ورزش است
اين بازيگر در ادامه با گلايه از برنامه «هفت» آنرا براي سينماي ايران مخرب دانست و اظهار كرد: نمي.دانم چه الزامي است كه اين برنامه وجود داشته باشد و با چه انگيزه.اي اين برنامه ساخته مي.شود؟ اگر آقاي فردوسي.پور مي.آيد و 90 را مي.سازد كه چنين درخششي دارد بايد توجه داشت بحث فوتبال چيز ديگري است و سينما با ورزش تفاوت دارد. بعضي از مسائلي که در برنامه «هفت» به آن پرداخته مي.شود، در شأن سينماي ايران نيست. وي افزود: آقاي جيراني تهيه.كننده اين برنامه كه اهل قلم و خودش هم كارگردان سينما است، چرا بايد دست به تهيه چنين برنامه.اي بزند؟ پرستويي تاكيد كرد: ما آدمهايي نيستيم كه چالشمان خيلي خوب باشد و مردم در جريان قرار بگيرند. ما گوشت هم را بخوريم استخوان هم را نبايد دور بريزيم. ما نبايد اين رودررويي.ها را در تلويزيون داشته باشيم. بايد مسائل خودمان را خودمان حل كنيم.
با مشايخي و انتظامي چه مي.کنيم!؟
پرستويي در ادامه افزود: من به حرفه خودم احترام مي.گذارم. آقا و خانم مسني كه به لحاظ گويششان اين روزها در بورس هستند بايد جاي خودشان كار كنند و تماشاگر خاص خودشان را دارند، ما چرا گول اين قضايا را مي.خوريم. وقتي اين آقا مي.آيد ما واقعا آقاي مشايخي را بايد چكاركنيم؟ و ياآقاي انتظامي را كه تشنه كار خوب است و روحش هنوز روح جوان 14 ساله است كه مي.خواهد در كار خوب حضور داشته باشد، .ولي روزها سپري. مي.شود و همينجور سنشان بالا مي.رود. پرويز پرستويي درباره فعاليت اين روزهايش با بيان اينكه در حال حاضر فعاليتي ندارد از بازگشتش به عرصه تئاتر خبر داد و گفت: قصدم اين است بعد از سرانجام پيدا كردن كار فيلمي كه قرار است با كارگرداني ايراني مقيم آلمان با موضوع مهاجرت كار كنم و تنها دو بازيگر ايراني دارد، كار بعدي.ام حتما تئاتر باشد و خودم مي.خواهم آنرا كارگرداني كنم و دغدغه.ام اين است، حتما آنرا كاركنم. پرستويي با بيان اينكه دنبال وسوسه كارگرداني تئاتر نبوده است گفت: اما براي اين كار دوست دارم فضايي كه مدنظر دارم را كار كنم.
پرستويي: من فكر مي.كنم كه «آژانس شيشه.اي» هم حرفي جدا از اين فيلم (سيزده59) نمي.زند و سيد جلال روي ديگري از حاج كاظم است، اين شخصيت.ها همه دانه.هاي تسبيحي هستند كه همديگر را كامل مي.كنند.

چهل سال پيش تجربه كارگرداني در تئاتر را داشتم، اما كار گروهي عنوان شد و اين اولين تجربه.ام است و به دليل اهميتش، ناچار هستم آنرا را خودم كارگرداني كنم. مطمئنم آدم.هايي كه دور هم جمع مي.شويم و تجربيات چند سال بازيگري.مان مي.تواند آن فضا را به وجود آورد. وي درباره تجربه كارگرداني در سينما با بيان اينكه آنقدر خلوت.هاي بازيگري برايش اهميت داشته كه هيچ وقت كارگرداني سينما برايش مسئله نبوده است گفت: ترجيح مي.دهم كار خودم را بكنم، اما ممكن است اتفاقاتي بي.افتد كه آدم جسارت پيدا كند، يكدفعه تجربه.اي داشته باشد. شايد هم يك روز اين تجربه را انجام بدهم.


به احترام مخاطب گزيده.کارم


بازيگر فيلم «مارمولك» درباره كم كاريش در اين سال.ها گفت: وقتي فيلمنامه با خود من ارتباط برقرار نمي.كند چگونه با مخاطب برقرار كند. من هم كه اگر كاسب بودم مرتب كار مي.كردم، از اين فيلم به آن فيلم از آن فيلم به اين فيلم. بالاخره در شرايطي كه زندگي مي.كنم كه شرايط سختي هم هست، بدم نمي.آيد كه تا تنور داغ است بزنيم و بچسبانيم و به قول معروف پس اندازي براي خودمان داشته باشيم. به هرحال هر كسي دوست دارد در رفاه باشد، ولي جاهايي آدم با خودش مي.گويد، به چه قيمتي؟ تماشاگر هميشه براي من با هر نگاه و ايدئولوژي قابل احترام است و هميشه از كارهايي كه كردم تن.لرزه داشته.ام كه شرمنده اين تماشاگر نشوم. تماشاگري كه آخر هفته خودش را هزينه كرده و به سختي با خانواده به سينما مي.رود، من بايد براي او جوابي داشته باشم، او اين خرج را به نوعي براي من كرده و خيلي بد است كه من دست خالي او را بيرون بفرستم. وي افزود: ما اگر كسي در خانه.مان را مي.زند و نذري مي.آورد ظرفش را مي.دهيم و در آن چيزي هم مي.گذاريم. متأسفانه خيلي جاها هم آدم شرمنده مي.شود. بنابراين گزيده کار کردن فقط احترام به مخاطب است و بس.
------------------------------
منبع : ایسنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 456]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن