تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرد و دارو از اولويت‌هاي آزادسازي كالاهاي اساسي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آرد و دارو از اولويت‌هاي آزادسازي كالاهاي اساسي
سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي با اشاره به نشست اين كارگروه با وزارت بازرگاني درخصوص هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: طي نشستي در هفته گذشته درخصوص عملكرد نظام توزيع در صورت هدفمند كردن يارانه‌ها تصميماتي اتخاذ شد كه طي آن آرد و دارو از اولويت‌هاي آزادسازي كالاهاي اساسي قرار گرفت.
محمدرضا فرزين در گفت‌و‌گو با برنا افزود: قرار است آزاد سازي قيمت كالاهاي اساسي نه به صورت آني و يك دفعه بلكه در مدت سه سال مورد نظر قرار گيرد.
سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي گفت: در اين باره با توجه به وضعيت مناسب توزيع آرد اين كالا به عنوان اولين كالاي اساسي در راستاي هدفمند كردن يارانه‌ها مدنظر قرار خواهد گرفت.وي با اشاره به اينكه آرد تنها 5‌درصد از قيمت نان را تشكيل مي‌دهد، گفت: به همين دليل نمي‌توان گفت با هدفمند كردن يارانه آرد قيمت نان افزايش پيدا مي‌كند.وي ادامه داد: هم‌اكنون اين دو كالا بخش عمده‌اي را در يارانه كالاهاي اساسي به خود اختصاص مي‌دهند كه در صورت توافق مجلس بر سر اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها اين دو كالا در ابتدا مشمول آزادسازي قرار مي‌گيرند.
در همين راستا معاون وزير بازرگاني نيز با بيان اينكه مردم براي تهيه كالاهاي اساسي نبايد به زحمت بيافتند، گفت:‌ تصويب لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها بايد شرايطي را فراهم كند كه مردم براي خريد كالاهاي اساسي دچار زحمت نشوند و اين كالاها با اجراي اين طرح بايد با قيمت معقول به دست مردم برسد.
مسعود موحدي افزود: هدفمند كردن يارانه‌ها در فاز اول متوجه يارانه‌هاي انرژي است و كالاهاي اساسي در فاز اول هدفمند كردن يارانه‌ها، مورد تمركز نيست.
وي با اشاره به اينكه چنانچه بحث هدفمند كردن يارانه‌ها اجرايي شود نقش زيرساخت‌هاي الكترونيكي بيش از پيش مطرح خواهد شد گفت: با به كارگيري تجارت الكترونيك عوامل مختل‌كننده بازار در راستاي هدفمند كردن يارانه‌ها ديگر نمي‌توانند نقش‌هاي عجيب و غريب بازي كنند.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن