تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805313062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر گسترش تفكر بسيجي و افزايش توانمندي بسيج در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تاكيد ائمه جمعه بر گسترش تفكر بسيجي و افزايش توانمندي بسيج در جامعه
بخش خبر شهرستان : نماز عبادي و سياسي جمعه با حضور گسترده امت حزب الله در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه فرارسيدن پنجم آذر سالروز تشكيل بسيج مستضعفان به فرمان امام راحل (ره ) مهمترين فراز خطبه هاي نماز را به اين موضوع اختصاص دادند و ضمن تقدير از زحمات اين قشر ايثارگر خواستار گسترش فرهنگ بسيجي و افزايش توانمندي اين نيروي انقلابي و مردمي در سطح جامعه شدند.
ائمه جمعه با اشاره به اينكه بسيجيان بايد سطح هوشياري خود را در برابر ترفندهاي معاندان افزايش دهند اظهار داشتند : انقلاب اسلامي در طول سه دهه دائما در معرض هجمه هاي مختلف دشمنان بوده است و بسيج با حمايت همه جانبه خود از آن پاسداري و حفاظت كرده است و لازم است امروز بسيج در برابر توطئه هاي دشمنان نظام مجهزتر شود.
خطباي نمازجمعه در ادامه تفكر بسيجي را ضامن ثبات و امنيت كشور دانستند و تاكيد كردند : بسيج بايد از حوزه نظامي وارد حوزه هاي مختلف اجتماعي شود و در تمام عرصه هاي جامعه حضور پررنگتري داشته باشد.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي شهرها و بخشهاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد :
قم : امام جمعه قم گفت : سران كشورهاي عربي و مسلمانان نبايد در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي در غزه سكوت كنند. آيت الله جوادي آملي در خطبه هاي نماز جمعه قم در شبستان امام خميني (ره ) حرم مطهر حضرت معصومه (س ) افزود : درحال حاضر مسلمانان فلسطين در غزه بدون برق در وضعيت بحراني بسر مي برند و اين شرايط را رژيم اشغالگر و جنايتكار اسرائيل براي آنان بوجود آورده است . وي با اشاره به برگزاري نشست اديان در نيويورك از حضور رژيم صهيونيستي در اين نشست انتقاد كرد و گفت : درحاليكه مسلمانان فلسطيني به خاك و خون كشيده مي شوند چرا بايد يك كشور عربي از رئيس رژيم اشغالگر قدس براي شركت در اين نشست دعوت كند. آيت الله جوادي آملي افزود : چرا بايد درحاليكه هزاران فلسطيني در غزه با مشكلات فراوان دست و پنجه نرم مي كنند ما شاهد حضور جنايتكاران و كشورهايي كه در اين روند دردناك سهيم هستند باشيم وي ادامه داد : كشوري كه با بي تفاوتي به مشكلات و مصيبت هاي مردم مظلوم غزه از سران رژيم اشغالگر قدس دعوت كرده چه جوابي در مقابل خداوند داشت وي گفت : مسوولان كشورهاي عرب بايد هوشيارانه در مقابل ظم و ستمي كه به مسلمانان مي شود واكنش نشان دهند. آيت الله جوادي آملي با تبريك هفته بسيج گفت : ما بايد تفكر بسيجي را بيش از پيش در جامعه گسترش داده و قدردان بسيجيان باشيم . وي افزود : روز بسيج از پربركت ترين روزهاي دوران انقلاب اسلامي است زيرا بسيجيان مخلص و جان بركف توانستند با ايمان به خداوند دشمنان را به زانو درآورند. وي گفت : همه ما بايد قدر بسيج را بدانيم زيرا تفكر امروز به سراسر جهان نفوذ كرده و پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در راستاي گسترش تفكر بسيجي به دست آمد. آيت الله جوادي آملي افزود : اگر ما نيز خود توفيق حضور در بسيج را نداريم بايد در تكريم بسيج بيش از پيش تلاش نماييم .
جيرفت : مام جمعه جيرفت بسيج را به عنوان الگويي براي آزادمردان جهان عنوان كرد. حجت الاسلام جمالي زاده در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان جيرفت گفت : در دنيا هيچ كس اخلاص و ايمان بسيجي را ندارد زيرا بسيجيان تحت فرماندهي كل قوا در آمادگي كامل بسر مي برند. وي با اشاره به تشكيل بسيج به فرمان امام راحل در پنجم آذر افزود : امام (ره ) برخلاف نظرهايي كه بعد از اتمام جنگ ديگر بسيج كارايي ندارد بر حضور بسيج در تمام عرصه هاي مختلف تاكيد كرد. وي ادامه داد : امروز بسيج ما صد برابر نسبت به زمان جنگ مجهز شده و هيچ نيرويي نمي تواند به ايران نگاه بد كند. امام جمعه جيرفت نابودي توطئه هاي دشمنان توسط بسيجيان را از ويژگي هاي اين قشر برشمرد.
بندرعباس : نماينده ولي فقيه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت : حضور بسيجيان هميشه در صحنه هشداري براي دشمنان اسلام و خطي بطلان بر انديشه هاي شوم آنان است . آيت الله نعيم آبادي درخطبه هاي نماز جمعه اين هفته بندرعباس افزود : بسيج بعنوان يك بازوي حمايتي در تمام شرايط و صحنه ها حضوري فعال و هوشيارانه داشته و همواره در راستاي اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام راحل گام برمي دارد. وي اظهار داشت : بسيج يكي از يادگارهاي امام خميني است كه با تدبير و دورانديشي و با هدف دفاع از اين سرزمين و ترويج ارزش هاي والاي اسلامي و انساني اين نهاد مردمي پايه گذاري شد. خطيب جمعه بندرعباس بيان داشت : اگر دريك برهه اززمان بسيج بعنوان يك نيروي تكميل كننده حلقه دفاعي كشور بشمار مي رفت اما امروز نقشي بالاتر از زمينه هاي دفاعي دارد كه همان دستيابي به رده بالاي علمي مي باشد.
يزد : نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با اشاره به هفته بسيج گفت : بسيج در طول دفاع مقدس نقش مهمي برعهده داشت . حجت الاسلام والمسلمين صدوقي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه افزود : بسيج در سال 58 با فرمان تاريخي امام راحل تشكيل شد . وي گفت : امام (ره ) پس از تشكيل آن بر وحدت اتحاد و يكپارچگي همه نيروها تاكيد كردند. به گفته وي يكي ديگر از تاكيدات امام راحل اخلاص بسيجيان بود و لذا بسيجيان بايد قدر اخلاص خود را بدانند و روز به روز بر تقويت آن بكوشند. حجت الاسلام صدوقي اظهار داشت : بسيجيان بايد تلاش كنند براي خدا گام بردارند و تعليمات نظامي لازم و مفيد را فرا گيرند. وي گفت : اميدواريم بسيجيان در هر رده و سني كه هستند به مساله اخلاص و ايمان به خدا توجه داشته باشند.
مشهد : امام جمعه مشهد مهم ترين رسالت بسيج را استكبار ستيزي و مقابله جدي با ابعاد مختلف جنگ نرم دشمنان دانست . حجت الاسلام والمسلمين « علم الهدي » در خطبه هاي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع ) با گراميداشت هفته بسيج افزود : بسيجيان بايد سطح هوشياري خود را در برابر ترفندهاي معاندان افزايش داده و از ظرفيت بسيج براي مقابله با جنگ نرم دشمنان استفاده شود. وي ادامه داد : امروزه در جوار حضور مقتدرانه نيروهاي مسلح مهمترين تكيه و پناه ملت و نظام برابر تهديدات دشمنان و مستكبران نيروي ولايي و ارزش مدار بسيج است . خطيب جمعه مشهد گفت : اقتدار و توانمندي هاي گوناگون بسيج در سطح كشور قابل ارزيابي و سنجش نيست و دشمنان به واسطه برخورداري ملت ايران از روحيه و تفكر بسيجي و حضور گسترده آنان در صحنه هاي دفاع از ارزشهاي انقلاب جرات حمله به سرحدات كشور اسلاميمان را ندارند.
ايلام : نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت : بسيج به عنوان شجره طيبه نماد ايثار شهادت و جانفشاني ملت قهرمان ايران اسلامي است . حجت الاسلام والمسلمين « لطفي » در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ايلام افزود : جوانان بسيجي و مردم غيور اين مرز وبوم در دوران هشت سال دفاع مقدس با خون پاك خود درخت تنومند نظام را آبياري كردند. وي افزود : هم اكنون بسياري از پيشرفتهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران درصحنه هاي مختلف سياسي امنيتي اجتماعي اقتصادي و فرهنگي جامعه مرهون جانفشاني بسيجيان است و ملت ايران در ميدانهاي نبرد حماسه ها آفريدند كه امروز بايد اين ارزشها را ارج نهاد. وي گفت : بسيج تنها تشكلي منسجم نيست بلكه تفكري مقدس براي دفاع از نظام و اعتقادها در جامعه اسلامي ايران در برابر توطئه هاي دشمنان است . امام جمعه ايلام بيان كرد : بسيج با كمترين هزينه بيشترين نقش را در دفاع مقدس ايفا كرده است و مردم استان ايلام نمونه بارزي از بسيج هستند كه با وجود فقر ومحروميت اما در زمينه دفاع همه جانبه از مرز لحظه اي غفلت نكرده است .
كرمان : نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان بر آمادگي همه جانبه بسيجيان در حفظ ارزش هاي نظام اسلامي و هوشياري در برابر توطئه هاي دشمنان تاكيد كرد. حجت الاسلام جعفري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كرمان گفت : پاسداري از نظام مقدس جمهوري اسلامي يكي از اهداف اصلي تشكيل بسيج از سوي امام راحل (ره ) بود. وي افزود : بسيجيان براي پاسداري از نظام جمهوري اسلامي بايد آمادگيهاي خود را در همه ابعاد حفظ كنند. او دفاع از تماميت ارضي ايران و مقابله با دشمنان داخلي و خارجي را از ديگر اهداف تشكيل بسيج از سوي بنيان گذار كبير انقلاب اسلامي عنوان كرد. خطيب نماز جمعه اين هفته كرمان پيروزي ايران در طول هشت سال دفاع مقدس را مرهون رشادت هاي بسيجيان دانست و گفت : برخورداري ايران از امنيت نسبي در مقايسه با كشورهاي همسايه به بركت ايثارگري هاي پاسداران بسيجيان و ارتشيان دلاور است
اردبيل : امام جمعه موقت اردبيل گفت : حفاظت و صيانت از بسيج به عنوان يك سرمايه بسيار مهم براي كشورمان وظيفه همگاني است . حجت الاسلام والمسلمين صابر اكبري جدي در خطبه نماز جمعه افزود : بسيج به عنوان فرهنگ اصيل اخلاص رشادت و ايثار از بدو تشكيل تاكنون در عرصه گوناگون انقلاب اسلامي همواره نقش اساسي و ارزشمند در دفاع از ميهن اسلامي سازندگي و پيشرفت و نيز پاسداري از ارزش ها و دست آوردهاي مهم انقلاب اسلامي داشته است و دارد. وي اظهار داشت : صدور فرمان تاريخي از سوي امام خميني (ره ) مبني بر تشكيل بسيج و ارتش بيست ميليوني ماه ها قبل از شروع جنگ تحميلي نشان از دورانديشي و تدبير بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران داشت . وي برقراري امنيت در شهرها در ماه هاي اول پس از پيروزي انقلاب اسلامي حماسه آفريني در هشت سال دفاع مقدس رساندن كشور به قله هاي رفيع سازندگي و پيشرفت و نيز مقابله با هجوم فرهنگي بيگانگان رااز تلاش هاي با ارزش بسيجيان در طول 30 سال گذشته ذكر كرد .
بوشهر : امام جمعه موقت بوشهر گفت : بسيج شجره طيبه اي است كه به ولايت متصل است و مظهر ايثارگري در راه دفاع از تماميت ارضي كشور به شمار مي رود. حجت الاسلام احمد دشتي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بوشهر افزود : بسيج چنان منزه است كه حضرت امام نيز با افتخار خود را يك بسيجي مي ناميد و به حق نهاد فرخنده اي را براي پاسداري از آرمان هاي انقلاب بنا نهاد. وي اظهار داشت : بسيج تنها يك نيروي نظامي نيست بلكه كاركردهاي متفاوتي دارد كه متناسب با نيازها ماموريت هاي محوله را به خوبي انجام مي دهد. وي اضافه كرد : رشادت ها و ايثارگري بسيجيان در دوران دفاع مقدس نيز چنان بود كه دشمن را با همه حمايت هاي دنياي استكبار مات و مبهوت كرده بود. امام جمعه موقت بوشهر يادآور شد : در قاموس بسيج ترس و هراس در مقابل دشمن معنا ندارد و فقط در برابر باريتعالي است كه مي ترسد. وي گفت : كسي كه بسيجي مي شود تا هميشه از ترفندهاي دشمنان مصون مي ماند.
همدان : نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت : امروز بسيج در تمامي عرصه هاي كشور دستاوردهاي بسيار ارزشمندي دارد. آيت الله « طه محمدي » در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته همدان در حسينيه امام خميني (ره ) اين شهر افزود : همانگونه كه بسيج در دوران دفاع مقدس نقش آفريني كرده امروز نيز در رشد ايمان اخلاق و امنيت كشور نقش موثر و قابل توجهي دارد. وي اضافه كرد : ايران اسلامي هم اكنون از ثمره ها و بركت هاي بسيج در همه زمينه ها بهره مند است و به داشتن بسيجيان دلاور و قهرمان افتخار مي كند. وي اظهار داشت : برنامه هاي هفته بسيج بايد پرشور و باشكوه برگزار شود و نقش بسيج در همه زمينه ها براي آحاد مردم به خصوص نسل جوان تبيين شود.

كومله : حجت الاسلام شكسته دل امام جمعه كومله در خطبه هاي نماز با اشاره به وقوع سيل در 2 هفته گذشته و ببار آوردن خسارات مالي فراوان به مردم اين بخش خواستار توجه بيشتر مسئولين و نگاه عادلانه آنها به وضع اسفبار سيل زدگان بخش كومله شد. وي ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و پرهيز از معاصي به سلسله مباحث تفسير قرآن كريم و تطبيق آن با سيره ي پيامبر اكرم (ص ) و ائمه اطهار(ع ) پرداخت و به سيماي پرهيزكاران در قرآن اشاره نموده افزود : براساس قرآن كريم پرهيزكاران اهل زكات بوده و به غيبت ايمان دارند و اهل انفاق و برپا كننده نماز هستند. حجت الاسلام شكسته دل با اشاره به گراميداشت هفته بسيج يكي از ويژگي هاي اختصاصي يك فرد بسيجي را يار و ياور امام زمان (عج ) بوده دانست كه در واقع حامي ولايت فقيه و رهبري بوده و هست .
شهر نصيرآباد : حجت الاسلام شائق امام جمعه شهر نصيرآباد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعايت تقواي الهي بحث پيرامون سنت و سيره پيامبر گرامي اسلام را ادامه داده و درخصوص رعايت بهداشت و آداب اخلاق و معاشرت و نگه داشتن حرمت نعمت هاي خداوندي به تفسير سخن گفت . خطيب جمعه نصيرآباد در تشريح مناسبتهاي هفته ضمن تبريك هفته بسيج به بيان تشكيل بسيج بيست ميليوني به فرمان حضرت امام (ره ) در سال 1358 اشاره كرد و افزود پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا و افزايش تهديدات از سوي دشمنان نظام اسلامي امام (ره ) به دشمنان هشدار دادند اگر چنانچه خيال حمله نظامي در سر داشته باشيد بدانيد كه ايران بيست ميليون بسيجي جان بركف و گوش به فرمان دارد كه در هر زمان حاضرند پوژه دشمنان را به خاك بمالند. ايشان در بيان نقش بسيج در 8 سال دفاع مقدس در جبهه ها اظهار داشت : بسيج در كنار ارتش و سپاه به عنوان موتور محركه جبهه ها وارد عمل شد و با ايمان و اخلاص و فداكاري و از جان گذشتگي و شهادت طلبي و تبعيت از ولايت و رهبري دشمن عربده كش را وادار به تسليم و عقب نشيني كرد و اگر امروز آمريكا و هم پيمانانش در عراق و افغانستان زمين گير شده و توان حمله نظامي به ايران را ندارد بخاطر ترس دشمن از حضور بسيج آگاه و بينا و از جان گذشته است و اگر روزي دشمن حماقت كرده و به ايران اسلامي حمله كند بداند ملت و بسيجيان و قواي نظامي ما امروز توانمندتر از گذشته هستند و سراسر ايران را به گورستان امريكاييان تبديل خواهند كرد. وي بسيجيان را قبل از هر چيز به مجهز شدن به سلاح ايمان تقوا و فرهنگ و شور و شعور بسيجي توصيه كرد و يا شهدا و فرماندهان شهيد را گرامي داشت . وي در ادامه با اشاره به امضا توافقنامه امنيتي در عراق و بيانيه مخالفت رهبران مذهبي عراق افزود : همچنانكه در رژيم طاغوت در ايران كاپيتولاسيون را امريكا به زور به تصويب رساند اما مردم قبول نكردند و عملي نشد. مردم عراق هم اجازه دست اندازي به استقلال عراق و اين كشور مظلوم را نخواهند داد.
مراغه : حجت الاسلام محمدي راد امام جمعه موقت مراغه در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مراغه با تاكيد بر اهميت تقوي الهي و رعايت حدود پروردگار سبحان ضمن نقل آياتي از كلام الله مجيد و احاديثي از پيامبر اكرم « ص » و امام علي « ع » در مورد اهداف بعثت انبيا الهي گفت : پيروان انبيا بايد با همتي والا ضميري پاك و با امربمعروف و نهي ازمنكر و استفاده مطلوب از تشويق و ترغيب و تنبيه بيدارگرانه خود و ديگران را به فلاح و رستگاري دنيا و آخرت برسانند. خطيب جمعه به موضوع سالروز تشكيل بسيج به فرمان هوشمندانه و ارزشمند امام راحل در ايجاد و تجهيز لشكر مخلص خدا و ارتش بيست ميليوني اشاره كرد و افزود : همه ملت غيور ايران صاحب اين انقلابند و براي مبارزه با هر نوع ظلم و بي عدالتي بايد از ولايت فقيه و تدبير و هدايتهاي پيامبرگونه رهبري پيروي كنند همچنانكه رهبر عزيزمان فرمود بسيج يادگار حضرت امام و سرمايه ملي است و بايد تفكر بسيجي در همه عرصه ها طنين انداز شود.
مهربان : حجت الاسلام والمسلمين احمدي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مهربان با تبريك هفته بسيج مستضعفين پنجم آذرماه سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان حضرت امام خميني (ره ) را گرامي داشت و بااشاره به فرمايش حضرت امام خميني (ره ) افزود : ملتي كه در خط اسلام ناب و مخالف استكبار است همه افرادش بايد بسيجي باشند. حجت الاسلام احمدي تشكيل بسيج در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را از بركات و الطاف خداوند تعالي دانست كه بر ملت و عزيز و انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد و بسيج در واقع لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده اند. خطيب جمعه مهربان هفته بسيج را در حقيقت فرصت و بهانه اي براي زنده نگهداشتن ارزشها و روح بسيجي در آحاد ملت مخصوصا جوانان پرشور و مدافعان عاشق صادق دانست .
نصرآباد : مراسم نمازجمعه شهر نصرآباد به امامت حجت الاسلام والمسلمين اصغر توكلي اقامه گرديد امام جمعه در خطبه اول به تبيين نشانه هاي دنياي مذموم پرداخت و با بيان اينكه عشق به دنيا انسان را منتهي به هلاكت مي كند اظهار داشت : نگراني و اضطراب نااميدي به زندگي از آثار علاقه به دنيا محسوب مي شود. خطيب جمعه در خطبه دوم نماز با ستايش از مقاومت نوار غزه اظهار داشت : در حالي كه نوار غزه با شجاعت هرچه تمامتر در حال مقاومت است تا از عزت و شرف جهان اسلام دفاع كند متاسفانه برخي از سران عرب در حال زمينه سازي براي همكاري و سازش با رژيم صهيونيستي هستند. حجت الاسلام توكلي با تاكيد بر اينكه نوار غزه نماد مقاومت اسلامي ملت فلسطين است اظهار داشت : وظيفه ديني و اسلامي ما حكم مي كند در چنين شرايطي در كنار ملت مظلوم فلسطين بايستيم . ناطق در بخشي از سخنان خود بااشاره به اينكه رفتار بسيجيان علوي در بستر همه تحولات زمان بايد الگو باشد پيوستگي و التزام به حق همگرائي و هم صدايي در دين حضور در وسط مهلكه خطر و دفاع از ارزشها را از ويژگي هاي رفتاري بسيجيان برشمرد. حجت الاسلام توكلي با تاكيد بر اينكه بسيجيان عزيز در همه احوال حول سنگ آسياب حق مي چرخند خاطرنشان كرد : روحيه بسيجي اقنصا مي كند در تهديد نظام به دفاع از كيان اسلام برخاسته و نگهباني از دستاوردهاي آن را وظيفه خود دانسته و در همه جبهه ها حضور فعال و با نشاط داشته باشد.
كلاردشت : حجت الاسلام محمدي امام جمعه كلاردشت در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بااشاره به هفته بسيج گفت : بسيج و بسيجيان سفيران حق اند و يك بسيجي هوشيار در برابر لجام گسيختگي ها و حافظ فرهنگ اسلامي ماست و خيلي ها تلاش كردند تا بسيج را از بطن انقلاب اسلامي حذف كنند ولي به لطف خدا و هوشياري ولايت امر مسلمين چنين نشد. وي در ادامه اهانت به قرآن در همايش ميراث فرهنگي و گردشگري كه موجب نگراني علماي بزرگ و مراجع عاليقدر ما شده است جاي بسي تاسف است و لذا آقاي مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ضمن عذرخواهي از مردم خودش بهتر است اين چند ماهه باقي مانده از مسئوليتش را در حاشيه باشد. امام جمعه كلاردشت در ادامه افزود : آقاي رئيس جمهور بايد آقاي رحيم مشايي را كه در گذشته نيز با اظهارنظر درخصوص ملت اسرائيل و آمريكا موجب نگراني مقام معظم رهبري را فراهم كرده است از مسئوليت اين سازمان بركنار مي كرد چرا كه اين مرد لياقت همراه بودن با رئيس جمهور را ندارد.
مينودشت : حجت الاسلام حسيني امام جمعه شهرستان مينودشت در خطبه هاي نماز ضمن توصيه خود و همه نمازگزاران را به تقواي الهي دعوت كرد. وي در ادامه بحث صحبت هفته گذشته پيرامون فرهنگ عمومي گفت : چند مسئله براي بالابردن فرهنگ عمومي وجود دارد كه شامل فرهنگ مسئوليت پذيري فرهنگ وجدان كاري فرهنگ قانون كاري و فرهنگ صرفه جويي و قناعت است وي در ادامه در مورد هفته بسيج گفت : كه اين هفته يكي از هفته هاي تاثيرگذار در كشور ما است . وي افزود : از ديدگاه امام خميني (ره ) بسيج يك تفكر و يك امر مهم است و به گفته مقام معظم رهبري نيز بسيجي بودن يعني ايثارگر و علي گونه بودن و فاطمه گونه بودن است و يكي از عوامل مهم در پيروزي انقلاب اسلامي نيز بسيجي بودن جوانان ما بود براي دفاع از كشور و تداوم انقلاب اسلامي بستگي به روحيه بسيجي دارد. خطيب جمعه مينودشت در مورد فلسطين و غزه گفت اين منطقه همچنان در محاصره نيروهاي آمريكايي و اسرائيل هستند و واقعا در شرايط خيلي سختي قرار دارند.
مباركه : حجت الاسلام رحيمي امام جمعه مباركه در خطبه هاي نماز اظهار داشت : بايد مراقب باشيم دين اسلام تحريف نگردد همانطوريكه آب سالم را از سرچشمه مي گيريم دين را نيز بايد از سرچشمه آن بگيريم . همانگونه كه قرآن كريم مي فرمايد : تنها دين مورد قبول خداوند اسلام است و هركس ديني غير از آن را قبول كند از وي پذيرفته نيست . وي با اشاره به اينكه فتنه گران داخلي و خارجي در صدد تحريف دين اسلام هستند و با اشاره به حديثي از حضرت امام جعفرصادق (ع ) گفت : علماي شيعه ما مرزبانند و لب آن مرزي هستند كه ابليس و شيطان صفتان آنجا هستند. وي ضمن تبريك فرارسيدن هفته بسيج گفت : تشكيل بسيج به فرمان حضرت امام (ره ) در حفاظت و حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و با قدرت الله اكبر در دفاع از اسلام صورت پذيرفت . وي از مردم خواست ضمن داشتن روحيه بسيجي هوشيارانه از آرمانهاي انقلاب و حضرت امام (ره ) دفاع نمايند.
لنگرود : حجت الاسلام صادقي امام جمعه موقت لنگرود در خطبه هاي نماز با اشاره به جايگاه بسيج در صحنه هاي علمي ـ اقتصادي و استفاده آن در تمامي عرصه هاي انقلاب گفت بسيج نيروي كارآمد بر در همه ميدان هاست و بيان فرهنگ بسيج و پياده كردن آن در جامعه ضامن سلامت اجتماع خواهد بود. وي با اشاره به ويژگي هاي بسيج گراميداشت هفته بسيج تصريح كرد : بسيج يعني پيشرو بودن در همه عرصه هاي زندگي يعني معنويت شجاعت غيرت آزادگي و اسير خواسته هاي حقير نشده است . وي افزود : تقوا سبب پرهيز از معاصي شده و آدمي را از حرص و ولع به سوي پاكدامني مي كشاند. انسان متقي انساني است كه دامن خود را از حسادت و آز پاك نگه مي دارد.
بعلت كثرت مطالب و اخبار ادامه گزارشات واصله از نماز جمعه شهرستانها در شماره آينده روزنامه از نظر خوانندگان محترم مي گذرد.
امام جمعه مشهد : بسيجيان بايد سطح هوشياري خود را در برابر ترفندهاي معاندان افزايش دهند
خطيب جمعه قم : ما بايد تفكر بسيجي را بيش از پيش در جامعه گسترش داده و قدردان بسيجيان باشيم
امام جمعه بندرعباس : حضور بسيجيان هميشه در صحنه هشداري براي دشمنان اسلام و خطي بطلان بر انديشه هاي شوم آنان است
امام جمعه يزد : بسيجيان بايد قدر اخلاص خود را بدانند و روز به روز بر تقويت آن بكوشند
امام جمعه ايلام : بسيج تفكري مقدس براي دفاع از نظام و اعتقادات اسلامي در برابر توطئه هاي دشمنان است
امام جمعه بوشهر : بسيج مظهر ايثارگري در راه دفاع از تماميت ارضي كشور به شمار مي رود
امام جمعه موقت اردبيل : حفاظت و صيانت از بسيج به عنوان يك سرمايه بسيار مهم براي كشورمان وظيفه همگاني است
امام جمعه جيرفت : لازم است بسيجيان در تمام عرصه هاي جامعه حضور داشته باشند
امام جمعه كرمان : بسيجيان براي پاسداري از نظام بايد آمادگيهاي خود را در همه ابعاد حفظ كنند
امام جمعه همدان : نقش بسيج بايد در همه زمينه ها براي آحاد مردم به خصوص نسل جوان تبيين شود.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن