تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815724418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در همايش يادواره شهداي شهرستان شهريار-1: اجلاس اخير در آمريكا ننگي براي سران كشورهاي عربي شركت‌كننده بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در همايش يادواره شهداي شهرستان شهريار-1: اجلاس اخير در آمريكا ننگي براي سران كشورهاي عربي شركت‌كننده بود
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اجلاسي با موضوع اديان كه اخيرا در آمريكا و با حضور سران برخي كشورهاي عربي برگزار شد، اظهار داشت: اين اجلاس ننگي براي كشورهاي عربي است.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي امشب طي سخناني در همايش يادواره سرداران و 1400 شهيد شهرستان شهريار كه در مصلاي اين شهر برگزار شد، با اشاره به مفيد بودن چنين يادواره‌‌هايي گفت: اين كه چنين جلساتي در كشور ما به عنوان يك سنت است و در آن ياد و خاطره شهدا گرامي داشته شده و در مورد آنها صحبت مي‌شود، يك سنت بسيار نيكو است.
وي افزود: روح شهدا حاكم بر اعمال و افكار ما هستند و پاسداشت خون آنها باعث بيداري ما مي‌شود و اينگونه محافل، محافلي بيداركننده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شهادت يك فرهنگ مقدس در جامعه اسلامي ما است، گفت:‌ چنين فرهنگي در كشورهاي ديگر نظير ندارد و رايحه شهدا دل‌هاي غبارگرفته را تلألو مي‌بخشد و هيچ چيز مانند شهادت باعث بيداري دل‌ها و سرافرازي و عزت يك امت و كشور نمي‌شود و آن چه كه باعث مي‌شود كه يك كشور در ميان قيل و قال‌هاي دنيا روي پاي خود بايستد فرهنگ جهاد و شهادت است.
لاريجاني با بيان اينكه شهادت و شهيد به معني گواه است، گفت: دليل گواه بودن شهيد اين است كه ملائكه ناظر او هستند و اين ملائك رحمت گواه و شاهد او در همه لحظات خواهند بود.
وي افزود: چون خداوند و فرشتگان شاهدان شهدا هستند، شهدا نيز گواه آنها هستند چرا كه آنها رزقشان تماشاي وجه‌الله است و هيچ چيز جايگزين آن نمي‌شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به يكي ديگر از دلايل گواه ناميده شدن شهيد اشاره كرد و اظهار داشت: در روز قيامت شهدا به همراه پيامبران از ملت‌هاي گذشته شهادت مي‌دهند و مرجع مردم هستند و مي‌توانند آنها را شفاعت كنند و مقام و منزلت شهيد در مكتب ما چنين معنايي دارد.
لاريجاني در ادامه اظهار داشت: شهيد چون زنده و حاضر است و موت ندارد به او گواه مي‌گويند و اين در متون اسلامي مكرر آمده است كه شهدا زنده هستند و چون شهيد براي اقامه حق شهيد شده است به او گواه مي‌گويند.
وي با بيان اينكه شهيد با كشته شدگان ديگر تفاوت بسياري دارد، گفت‌:‌ شهيد چون در راه خدا و في‌سبيل‌الله و هدف‌دار كشته شده است با افراد ديگري كه دار فاني را وداع گفته‌اند تفاوت بسياري دارد؛ شهيد مي‌تواند باب رحمت الهي را بفهمد و بيابد و حقايق را به نيكوئي بفهمد و درك كند و قرآن كريم در 10 آيه در مورد كساني كه در راه خدا كشته شده‌اند سخن دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود:‌ در شهيد هيچ تعلقي به غير از خدا راه ندارد و به همين دليل شهيد منزلت بالايي در اسلام دارد. پيامبر اسلام شهادت را بالاترين و شريف‌ترين نوع مردن مي‌داند.
لاريجاني به آيات قرآن در خصوص شهادت اشاره كرد و افزود: قرآن مي‌فرمايد شهدا زنده هستند و مپنداريد كه آنها مرده‌اند و رزق آنها در نزد خداست و در مفهوم حيات بيدار بودن و بصيرت داشتن جزو جوهره آنها است و شهدا برترين مفهوم بيداري را دارند.
وي افزود: شهيد كسي است كه به هستي رو مي‌كند، دل خود را با خداي خود يكي مي‌كند، درك او با ديگران قابل مقايسه نيست و او بالاترين درجه زنده بودن را دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به رزق شهيد در نزد خدا و آيات قرآن در اين خصوص اشاره كرد و اظهار داشت: چه چيزي از اين بهتر كه فردي كه شهيد مي‌شود رزق او در نزد خدا است و ضايع نشدن عمل شهيد نكته ديگري است كه در قرآن از آن سخن گفته شده است چرا كه خون او به جامعه روح مي‌بخشد و جامعه را زنده مي‌كند و خون شهيد عامل سرور و حيات و حركت امت‌ها است.
لاريجاني با اشاره به حركت‌هاي موجود در منطقه گفت: اگر امروز به حركت‌هاي منطقه نگاه كنيد متوجه مي‌شويد آن عنصري كه باعث حركت آن‌هاست مجاهدت در راه خدا است.
وي در ادامه اظهار داشت: حركت و مجاهدت در راه خدا در جنگ 33 روزه موجب شد كه صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها كه با تمام قدرت پشت آنها بوده و به آنها سلاح‌ها و موشك‌هاي دوربرد مي‌دادند، شكست خوردند و خيال‌هاي خام آنها به خشم بر عليه آنها تبديل شد و عربده‌هايي كه آمريكا و صهيونيست در اوايل جنگ سر مي‌دادند و حاضر به تشكيل اجلاس براي اين جنگ نبودند به خيال خامي براي آنها تبديل شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با طرح سوالي مبني بر اينكه چه اتفاقي افتاد كه اين افراد در مقابل حزب‌الله در 33 روز شكست خوردند؟ گفت:‌ روحيه جهاد و شهادت باعث شد تا حزب‌الله لبنان در 33 روز بر صهيونيست‌ها چيره شود و با شهادت است كه وضعيت‌ امت‌ها تغيير مي‌كند.
لاريجاني به اجلاس اخير در آمريكا و حضور برخي كشورهاي عربي در اين اجلاس اشاره كرد و اظهار داشت: آنها در اين اجلاس در كنار پرز نشستند و ليوان خود را بهم زدند و خيال‌هاي خامي را داشتند اما اين اجلاس ننگي براي كشورهاي عربي است كه در جنگ 33 روز پشت سر اسرائيل بودند اما بدانند كه دوره آنها به سر آمده و موجي كه حضرت روح‌الله پايه‌گذار آن بود، همه كشورها را در بر گرفته است و شما امروز در مقابل افراد بصيري هستيد كه حاضرند تمام هستي خود را در راه خدا بدهند.
انتهاي پيام/ز
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن