تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815667798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزم و رزم اهالي مطبوعات !


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بزم و رزم اهالي مطبوعات !
ثگذري بر پانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريهامجيد زندي
اگر مطبوعات و خبرگزاريها در 365 روز سال خبر گزارش سرمقاله تحليل نقد مقاله و ... مي نويسند و منتشر مي سازند و مردم مي خوانند اين هفته شبستان بزرگ مصلاي زيباي تهران شاهد گامهاي استوار مردم و روزنامه خوان هاي دائمي بوده است كه آمدند و گفتند و حتي نوشتند و پاي آن امضا كردند كه از مطبوعات و خبرگزاريها چه انتظاري دارند
با همين قصد و اراده است كه امسال پانزدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاريها در مصلاي تهران برپا شده تا برپايي بزرگترين كيوسك مطبوعاتي كشور حضور مردم را مبناي سنجش افكار عمومي براي جايگاه خود در ذهن و دل مردم قرار دهند و با ارزيابي عملكرد خود و به كاربستن توصيه ها و سفارش هاي خوانندگان افق روشنتري را در آينده خود ترسيم كنند.
در طرف مقابل هم كمتر فرصتي براي مردم پيش مي آيد كه در يك روز بخواهند تقريبا همه روزنامه ها هفته نامه ها دو هفته نامه ها سه هفته نامه ها ماهنامه ها فصلنامه ها و سالنامه ها(!!) را در يك مكان ببينند و هر روزنامه و مجله اي را كه مي خواهند ورق بزنند و بخوانند حتي به صورت رايگان براي خود بردارند.
البته اين براي نخستين بار است كه جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها به طور مستقل در محل مصلا برپا مي شود در دو سال اخير كه اين جشنواره از كتاب مستقل شد سال نخست را در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سپري كرد و در سال جاري توانست حركت جديدي را براي سالهاي آينده پي ريزي نمايد كه در جاي خود با اهميت است . زيرا اين فضاي وسيع تر نسبت به سالهاي گذشته آنچنان نقش و نمود پيدا كرده كه اگر بازديد كننده اي بخواهد به غرفه همه روزنامه ها و مجلات و خبرگزاريها پايگاههاي اطلاع رساني وزارتخانه ها و سازمان ها و غرفه هاي مخصوص نشريات استاني كه به محلي براي معرفي ويژگي ها و حتي صنايع دستي استان ها هم تبديل شده برود و سري هم به غرفه نمايندگي مطبوعاتي كشورهاي خارجي مستقر در ايران بزند موفق به پايان اين حركت در طول يك روزكاري نخواهد شد شبستان بسيار بزرگي كه حتي متر كردن طول و عرض آن با پاي پياده با مشقت سفر همراه است !
نكته مهم تر در اين زمينه جايگاه و نقش معنوي مصلاي تهران است كه اگر برخي از متوليان و نمايشگاه متصديان غرفه ها حرمت اين مكان مقدس را بهتر نگه دارند مصلاي تهران به محل مناسبي براي برگزاري مجموعه نمايشگاههاي بزرگ در مركز جمهوري اسلامي مي شود.
با اولين لحظه ورود به نمايشگاه نماد انسان مطبوعاتي در قاب چشم بازديدكنندگان و اهالي مطبوعات قرار مي گيرد كه تصاويري از شهداي مطبوعات گرداگرد آن را فرا گرفته است ; انساني كه اگر قداست قلم در دست او نبود همچنان در گور گمنامي باقي مي ماند. انسان مطبوعاتي با به دست گرفتن قلم و رسالت ابلاغ زنده فعال و در حركت و پويا مي شود در ذهن و دل و جان مردم و تاريخ كشور باقي مي ماند. طرح زيبايي كه هويت انساني و معنوي فعاليت مطبوعات و خبرگزاريها را بازگو مي كند.
با اين هويت انساني و معنوي است كه مطبوعات و خبرگزاريها به يكي از اثرگذارترين رسانه ها در شكل دهي افكار عمومي و مقابله با انحرافات سياسي فرهنگي اقتصادي و اجتماعي مي شوند و با اين رويكرد به ركن چهارم دموكراسي تبديل مي گردند كه هيچگاه چشم بر تبعيض و بي عدالتي نمي بندند; هر چند كه اين هشدارها به مذاق مجريان ملي استاني و حتي نمايشگاهي خوش نيايد.
احمدرضا ميرحسيني دانشجو كه همانند سال هاي گذشته به جشنواره مطبوعات آمده است با زيبايي و نكته سنجي خاصي وجود تبعيض را در نمايشگاه چنين گوشزد مي كند و مي گويد : من كه اهل مطبوعات نيستم به محض ورود به نمايشگاه متوجه حاكميت تبعيض شده ام چگونه شما مطبوعاتي ها اعتراضي به آن نمي كنيد !
وي ادامه مي دهد : البته من و دوستانم اين مساله را در دفتر يادبود روزنامه تازه به دوران رسيده اي كه كمتر از 20 شماره از آن منتشر شده اما اكنون در بهترين نقطه جشنواره جا خوش كرده نوشتيم كه چگونه مي شود با اين كارهاي غلط با آبروي دولت عدالت محور بازي كرد
وي مي افزايد : گل در ذات خود زيباست ; حال اگر افرادي كج سليقه بخواهند اين گل زيبا را با سليقه خود رنگ كنند يقينا جز خراب كردن همه زيبائيهاي گل كار جديدي نمي توانند انجام دهند و حكايت واگذاري بهترين مكان نمايشگاه هم به روزنامه ها خبرگزاريهاي مورد علاقه خود تكرار اين كج سليقگي است .
وي كه خود را از مدافعان جدي دولت نهم معرفي مي كند مي افزايد : متاسفانه برخي از مسئولان كم ظرفيت شده اند و بخاطر نفس و خواسته خود با آبروي دولت و ملت بازي مي كنند و اين خود بدترين ضد تبليغ براي چنين روزنامه هايي محسوب مي شود كه آن ويژگي مردمي بودن را از آنها خواهد گرفت .
وي در اين زمينه خطاب به روزنامه هاي منتقد دولت هم مي گويد : من نقد منصفانه و دوستانه و درنظر گرفتن مصالح نظام و ملت را هيچگاه تخريب نمي دانم ولي با مشاهده برخي رفتارهاي سياسي در چيدمان غرفه ها نظرم را نسبت به هدف اساسي مجريان نمايشگاه مكدر ساخته است .
جشنواره مطبوعات همانند خود روزنامه ها و مجلات هزار دالان پيدا و پنهان سياسي اقتصادي فرهنگي و ورزشي دارد كه البته با 14 دوره برگزاري دستاوردهاي بسيار زيادي براي مردم داشته تا از نزديك با آرا و انديشه هاي دست اندركاران مطبوعات آشنا شوند مطبوعاتي كه در سالهاي اخير به سبب حضور گسترده خبرگزاريهاي همچون تقريب ايكنا (قرآني ) ايرنا مهر موج فارس رسا شبستان ايونا (زنان ) ايلنا (كار) ايپنا (ورزشي ) ايسنا(دانشجويان ) و... به كيفيت و غناي خبري و اطلاع رساني خود افزوده اند.
پس از گذر از دالان روزنامه هاي وطني روزنامه ها و خبرگزاريهاي خارجي و موسسات مطبوعاتي از 25 كشور جهان محلي براي حضور بازديد كنندگان شده بود نمايندگي هايي كه برخي از آنها همانند سوريه لبنان فلسطين افغانستان و تاجيكستان بسيار فعال بودند و برخي ديگر نظير امريكا آلمان و روسيه كه حضور نمادين داشته اند.
يقينا هيچگاه قادر نخواهيم بود به معرفي همه غرفه ها بپردازيم اما غرفه هاي نشريات ورزشي آشپزي و صنعت خودرو جوانان و خانمها را بيشتر به خود جلب ماهنامه هايي كه حتي غذاهايي را به ويترين نمايشگاهي خود اضافه كرده اند.
در اين ميان بسياري از مردم نمي دانستند كه ارتش و سپاه و بسيج و نيروي انتظامي هم براي خود مجله و روزنامه دارند اما در نمايشگاه انتشارات آنها در معرض ديد عموم قرار گرفت و در غرفه امين متعلق نيروي انتظامي فيلم كيف قابي دو جوان موتورسوار و دستگيري آن از سوي ماموران نيروي انتظامي انبوهي از بازديد كنندگان را به سوي خود جلب كرده است .
آنچه كه نمي توان در اين ميان از آن گذشت شرايط نامناسب حجاب برخي از متصديان غرفه ها است ! خانم معصومي كه به همراه همسر جانباز خود به نمايشگاه آمده بود در اين باره مي گويد : بنده با ورود به نمايشگاه از مسئولان برگزاري آن دلخور شدم زيرا در ذهن خود با يادآوري جانفشاني شهدا و جانبازان و مجاهدت ميليون ها ايراني كه به عشق پيشرفت وطن از هستي خود ساقط شدند به اين نتيجه رسيدم كه برگزاري دستاوردهاي امنيت و آسايش روزنامه نگاران نبايد بر خلاف اهداف متعالي ملت ايران باشد.
وي ادامه مي دهد : اگر مطبوعات ما خود نتوانند متصديان غرفه هاي مربوط به خود را توجيه كنند كه به خاطر خون شهدا و ايثار جانبازان حرمت اين مكان و شان نمايشگاه مطبوعات را حفظ كنند چگونه مي توانند به رسالت واقعي خود كه همانا هدايت نسل جوان و نوجوان است عمل كنند
وي مي افزايد : من در نهايت مسئولان روزنامه ها و مجلات و همچنين مسئولان برگزاري نمايشگاه را مقصر مي دانم . غرفه روزنامه در محل نمايشگاه محلي عمومي محسوب مي شود كه بايد در آن قانون كشور و ارزش هاي اسلامي مورد تمسخر قرار گيرد.
خانم نسرين اطيابي مدير مسئول ماهنامه بشري هم درباره اهميت برگزاري نمايشگاه مي گويد : نشريه ما ويژه نابينايان و كم بينايان است نشريه اي علمي فرهنگي اجتماعي و ورزشي . وي ادامه مي دهد : در حاليكه بين 300 تا 500 هزار نابينا و كم بينا در ايران داريم تنها يك روزنامه مخصوص نابينايان چاپ مي شود و حدود سه ماهنامه هم در اين زمينه فعال هستند كه در مجموع بسيار كم محسوب مي گردد.
وي مي افزايد : چون مخاطب ما مخاطب خاص هست ما نشريه را براي افراد نابينا و كم بينا كه مشترك هستند ارسال مي كنيم و معمولا هم اين گونه نشريات در كيوسك هاي مطبوعاتي عرضه نمي شود چون ضرورتي هم براي اين كار نيست اما اگر ما در اين نمايشگاه حاضر مي شويم براي معرفي خود به افراد بيناست .
وي كه غرفه را به صورت رايگان از وزارت ارشاد دريافت كرده ادامه مي دهد : ما مي خواهيم شرايط زندگي نابينايان را به عموم مردم و مسئولاني كه از نمايشگاه بازديد مي كنند معرفي كنيم زيرا تعداد نابينايان حاضر در نمايشگاه هم بسيار بسيار محدود است .
خانم اطيابي درباره هزينه هاي جاري انتشار ماهنامه بشري هم مي گويد : هزينه هاي جاري آن از سوي افراد نيكوكار پرداخت مي شود و اخيرا پس از انتشار 48 شماره از ماهنامه براي مشتركين هزينه اشتراك سالانه هفت هزار تومان را قرار داده ايم كه برخي از افراد بينا با حضور در اين غرفه اشتراك نشريه را براي بستگان نابيناي خود خريدند.
وي انتشار 12 فصلنامه يك ويژه نامه كودك و يك ويژه نامه مخصوص بهداشت و سلامت را از ديگر فعاليت هاي انتشاراتي بشري معرفي مي كند و درباره مشكلات اجرايي نمايشگاه پانزدهم مي گويد : يكي از علت هاي اساسي بروز ناهماهنگي ها واگذاري ديرهنگام غرفه بود زيرا روز چهارشنبه آماده سازي فضاي غرفه ها را به رسانه ها اعلام كردند كه پس از آن به روزهاي تعطيل پنجشنبه و جمعه برخورديم كه امكان جمع آوري امكانات فراهم نبود ضمن آنكه اعلام كردند عصر جمعه هم مي بايست غرفه آماده را به مسئولان نمايشگاه تحويل دهيم . در حاليكه ما نمي دانستيم روز شنبه هم روزنامه ها و مجلات كثيرالانتشار براي آماده سازي غرفه هاي خود مجوز گرفته بودند.

در اين ميان يكي از جاذبه هاي ويژه و به اصطلاح ميهمان نمايشگاه پانزدهم فرش خاكي خليج فارس است كه بازديدكنندگان فراواني را به سوي خود جلب كرده است .
آقاي محمد بانوج مدير اجرايي پروژه فرش خاكي خليج فارس در جزيره هرمز در اين باره مي گويد : با اين خاك ها بزرگترين فرش خاكي دنيا را به مساحت 1200 متر در يكي از زيباترين ساحل هاي هرمز به نام سنگ مرغي ايجاد خواهيم كرد كه اكنون نمونه يك دهم آن را در ابعاد 4 * 3 در نمايشگاه مطبوعات ايجاد كرده ايم .
وي تنوع خاك هاي رنگي هرمز را در دنيا بي نظير مي داند و مي افزايد : اين فرش بزرگ در تاريخ 19 آذر ماه همزمان با عيد سعيد قربان رونمايي خواهد شد.
نكته مهم ديگر اينكه برخي از روزنامه ها و خبرگزاريها از حضور در نمايشگاه مطبوعات امتناع كردند و جالب تر اينكه اسامي برخي از اين روزنامه ها و خبرگزاريها در كتابچه اطلاع رساني نمايشگاه آمده اما غرفه اي در نمايشگاه به نام آنها وجود ندارد! يكي از اين خبرگزاريها به دنبال اعتراض به جاي اختصاص يافته از حضور در نمايشگاه امتناع كرده است زيرا به زعم مسئولان آن خبرگزاريها شان آنها به مراتب از جايگاه سياسي برخي از خبرگزاريهاي حامي بيشتر بوده است .
در اين باره يكي از مديران مسئول روزنامه ها كه از حضور در نمايشگاه پانزدهم مطبوعات امتناع ورزيده در پاسخ به علت عدم حضور روزنامه تحت سرپرستي خود در نمايشگاه مي گويد : بنده با شرايط كنوني خيابانگردي را از حضور در نمايشگاه مطبوعات ترجيح مي دهم !
وي مي گويد : با اقدامات سياسي و خطي وزارت ارشاد ما ورشكست شده ايم و در چنين شرايطي كه قدرت پرداخت حقوق خبرنگاران خود را نداريم چگونه مي توانيم وجهي هم بابت اجاره غرفه نمايشگاه به ارشاد بپردازيم ! اين وضعيت از آنجا پديد آمده كه با به اصطلاح نقدي كردن يارانه هاي كاغذ عملا فشار اقتصادي را جايگزين فشار سياسي به مطبوعات مستقل كرده اند.
اين عضو انجمن روزنامه هاي غيردولتي مي افزايد : بهترين باغبان در بهترين زمين زراعي هم اگر آب نداشته باشد قادر به فعاليت كشاورزي نخواهد بود و سرنوشت مطبوعات مستقل به چنين روزي رسيده كه رسما از سوي دولت به شركت هاي دولتي بخشنامه شده تا آگهي هاي خود را به روزنامه هاي مستقل ندهند كه نمونه بارز آن يكي از بزرگترين شركت هاي خودروسازي است كه آگهي هاي خود را صرفا به روزنامه اي دولتي مي سپارد.
وي با تاسف اظهار مي دارد : هنگامي كه قيمت هر كيلو كاغذ داخلي با محاسبه ضايعات آن به 1000 تومان مي رسد كاغذ روزنامه ها حكم طلا را پيدا كرده است كه عملا بسياري از روزنامه ها قادر به ادامه فعاليت فرهنگي خود نخواهند شد.
آقاي خاكسار مدير اجرايي پانزدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاريها نيز درباره وضعيت مشاركت نشريات در نمايشگاه پانزدهم مي گويد : حدود 60 روزنامه و موسسه مطبوعاتي 13 خبرگزاري حدود 26 مطبوعه خارجي حدود 20 روزنامه و مجله ورزشي 110 نشريه تخصصي 95 نشريه اجتماعي حدود 60 نشريه مذهبي ديني و دفاع مقدس حدود 30 پايگاه خبري و نشريه دانشجويي 27 روابط عمومي نهادهاي دولتي 50 غرفه هم مربوط به نشريات هنري و در مجموع حدود 510 غرفه روزنامه ها و نشريات در نمايشگاه پانزدهم حضور فعال دارند.
وي بزرگتر شدن غرفه ها و تغيير چيدمان غرفه ها را از ويژگي هاي بارز نمايشگاه پانزدهم مي داند و مي افزايد : در سال جاري 12 هزار متر فضاي شبستان مصلاي تهران به برگزاري نمايشگاه اختصاص يافته كه تاكنون چنين گستردگي سابقه نداشته است تا حدي كه در سال جاري ديگر هيچ غرفه 6 متري نداشته ايم .
وي درباره اعتراض برخي از روزنامه ها و غرفه ها به واگذاري محل مناسب به مطبوعات مورد نظر وزارت ارشاد هم مي گويد : من درباره نقش ارتباطات سياسي در اين تقسيم بنديها اطلاعي ندارم و آنچه كه ما اجرا كرديم براساس نقشه اي بود كه در اختيار ما قرار گرفت اگرچه به نظر من سعي شده روزنامه هايي كه بهتر كار مي كنند و در عرصه اطلاع رساني فعال تر بودند جايگاه بهتري داشته باشند!
وي ادامه مي دهد : به جز برخي تفاوت هايي كه به آن اشاره كردم بقيه غرفه ها براساس حروف الفبا واگذار شده و تفاوت ديگر مربوط به ميزان درخواست مساحت غرفه بوده كه آن نيز در اين تقسيم بندي نقشي مهم داشته است .
وي مي گويد : براين اساس ما غرفه هاي 12 متري را كنار هم و غرفه هاي 50 60 و حتي 100 متري را هم به تناسب در محدوده مركزي نمايشگاه جاي داديم و هيچ قصه و غرض سياسي در كار ما نبود.
مدير اجرايي نمايشگاه در خصوص قيمت واگذاري غرفه ها هم مي گويد : هر متر مربع غرفه مربوط به روزنامه ها و خبرگزاريها 20 هزار تومان قيمت گذاشته شده كه درخواست مساحتي بيشتر از 12 متر به عنوان اضافه متراژ محسوب شده و هر متر مربع 50 هزار تومان در اختيار متقاضيان قرار گرفته و در مساحت مورد درخواست هم هيچ محدوديتي وجود نداشته است .
وي اعطاي تخفيف به برخي از مطبوعات را هم رد نمي كند و ادامه مي دهد : بر اساس نظر مسئولان به دلايل خاصي به برخي مطبوعات تخفيف هايي داده شده است اما بنده به عنوان مسئول ثبت نام طبق تعرفه مقرر با همه يكسان برخورد كردم .
آقاي خاكسار درباره وضعيت نامناسب حجاب برخي از غرفه داران و ميهمانان مجلات و روزنامه ها و حتي خبرگزاريهاي دولتي نيز مي گويد : ما در آئين نامه امنيتي و انضباطي جشنواره مطبوعات ماده يك وظايف آنها را به همين موضوع اختصاص داديم كه مسئولان غرفه ها هم آن را امضا كردند. به اين روش كه رعايت كامل حجاب اسلامي و شئونات اخلاقي از سوي مسئولان و متصديان غرفه ها ساير دست اندركاران و حتي ميهمانان آن ها الزامي است و در اين زمينه اگر كوتاهي وجود داشته و ما هم از آن نگران شديم برعهده مسئولان حراست و انتظامات است كه مي بايست به وظايف قانوني خود عمل كنند.
آقاي خاكسار درباره سرماي گزنده محيط نمايشگاه خصوصا در روزهاي نخست هم مي گويد : البته در روزهاي نخست مشكلات خود مصلا در باره تامين برق مورد نياز سيستم هاي گرمايي سبب بروز مشكل شده بود كه ما در سومين روز نمايشگاه با فراهم كردن امكانات گرمايشي مناسب بر اين مشكل فائق آمده ايم .
در بيرون نمايشگاه اگر چه نمايشگاه و فروشگاه مواد غذايي برپاست اما سرماي گزنده عصر پاييزي بازار اين فروشندگان را سرد كرده است زيرا كمتر افرادي مي توانستند در هواي سرد نمايشگاه مطبوعات به فكر غذاي جسم باشند!
هر سال جز فرصت يك هفته اي نمايشگاه مطبوعات كمتر فرصتي پيش مي آيد كه مردم در مواجهه حضوري با اهالي مطبوعات خواسته ها و انتظارات خود را از روزنامه ها و مجلات بگويند و بنويسند و در پاي آن هم امضاي خود را بگذارند!
اگر 365 روز سال روز را روز رسانه ها و مجلات بدانيم يك هفته برپايي نمايشگاه مطبوعات را بايد بزرگترين كيوسك مطبوعاتي كشور معرفي كنيم كه امسال 510 روزنامه و هفته نامه ماهنامه وخبرگزاري كيفيت كار خود را در معرض قضاوت آرا و انديشه هاي مردم قرار داده اند.
برخي از متوليان برپايي نمايشگاه و متصديان غرفه ها اگر حرمت نمايشگاه و مصلا را نگه مي داشتند نقش مطبوعات در شكل دهي افكار عمومي و مقابله با انحرافات سياسي فرهنگي اقتصادي و اجتماعي بيشتر نمودار مي شد.
نمايش فرش زيباي خاكي خليج فارس كه 70 نوع طيف خاك هاي رنگي جزيره هرمز در آن به كار رفته از جلوه هاي غيرمطبوعاتي نمايشگاه پانزدهم محسوب مي شود كه جمعيت انبوهي را به سوي خود جلب كرده است .
آقاي خاكسار مدير اجرايي جشنواره پانزدهم مطبوعات : در اين جشنواره حدود 60 روزنامه و موسسه مطبوعاتي 13 خبرگزاري 26 مطبوعات خارجي 20 روزنامه و مجله ورزشي 110 نشريه تخصصي 95 نشريه اجتماعي 60 نشريه مذهبي ديني و دفاع مقدس حدود30 پايگاه خبري و نشريه دانشجويي 27 روابط عمومي نهادهاي دولتي 50 نشريه هنري و در قالب 510 غرفه فعاليت هاي خود را در معرض ديد عموم قرار دادند.
هر متر مربع غرفه براي روزنامه ها و خبرگزاريها 20 هزار تومان وبا درخواست مساحت بيشتر از 12 متر هر مترمربع 50 هزار تومان بدون هيچ محدوديت سياسي در اختيار مطبوعات قرار گرفت .
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن