تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820612997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روند احيا صنعت سينماي كشور كند است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روند احيا صنعت سينماي كشور كند است
معاون امور سينمايي وزير فرهنگ و ارشاداسلامي گفت : روند احيا صنعت سينماي كشور كند است .


"محمد رضا جعفري جلوه " روز چهارشنبه در ديدار با استاندار قزوين افزود: تسريع روند احياي صنعت سينماي كشور و رونق اقتصادي آن مستلزم ارايه آسان تسهيلات دولتي به سرمايه گذاران بخش صنعت سينما است .
وي بااشاره به وابستگي اعتلاي فرهنگي صنعت سينما به رونق اقتصادي آن اظهار داشت : امروزه براي جذب مخاطب ، توليد فيلم خوب كافي نيست بلكه بايد سينما مجهز به تجهيزات مدرن روز دنيا باشد تا اوقات خوشي را براي مخاطب خود مهيا كند.
جعفري جلوه يادآور شد: حاكميت بايد در توليد فيلم پيشگام باشد و مانند سال هاي گذشته بدون حمايت مطلوب از فيلمسازان ، توليد فيلم خوب را مطالبه نكند.
به گفته وي دولت بايد با حمايت مالي ، فيلمسازان را جهت توليد فيلـم خوب تشويق كند، در غير اين صورت شاهد ساخت فيلم هايي معترض در كشور خواهيم بود كه دشمنان ضمن اهداي جوايز به آن ها سو استفاده سياسي خود را نيز خواهند كرد.
اين مسوول خاطر نشان كرد: مطمئنا تحقق اين مهم نيازمند سرمايه گذاري در امر نوسازي و بازسازي سالن هاي سينما است كه بدون حمايت دولت امـكان پذير نيست .
جعفري جلوه افزود: يكي از مهمترين انتظارات ما براي حمايت از سينماي كشور حمايتي است كه منجر به رونق و تحول اقتصادي در اين صنعت شود.
معاون امور سينماي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي از استاندار قزوين خواست با حمايت از انجمن سينماي جوان قزوين ضمن حمايت از توليد بومي دراستان قزوين به رونق صنعت سينماي كشور نيز كمك نمايد.
وي اظهارداشت : ايجاد زمينه هاي رشد فيلمسازان بومي استان قزوين در داخل استان موجب كاهش مهاجرت آنان به تهران و ارتقاي سطح فرهنگي استان مي شود.
وي برگزاري هم زمان جشنواره فجر در قزوين و تهران را مفرح واز نظرامنيتي حايزاهميت دانست و گفت : برگزاري جشنواره در قزوين نيازمند يك ميليارد ريال اعتباراست كه اميدواريم استانداري قزوين آن را تامين كند.
اين مسوول گفت : سينماهاي استان در شهر قزوين متمركز شده كه بايداز طريق راهكار هاي مناسب ، حمايت مالي و ارايه تسهيلات به سرمايه گذاران بخش خصوصي سازندگان سالن هاي جديد را تشويق كرد.
جعفري جلوه سينما را هنر گراني دانست وافزود: در بخش ساخت سالن هاي جديد بايد شهرداري ها مسووليت ساخت آن را برعهده بگيرند و يا با مشاركت يك سومي دولت ، بخش خصوصي و تسهيلات بانكي ساخته شود.
معاون امور سينمايي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي استان قزوين افزود: در سبد كالاي مردم بايد بخشي نيز به فرهنگ اختصاص داده شود و از تبديل آن به كالاي لوكس جلوگيري كرد.
جعفري جلوه اظهارداشت : تبديل كالاهاي فرهنگي به كالا هاي لوكس موجب بحران و ركود اقتصادي صنعت سينما در طول سال هاي گذشته شده و سينما نتوانسته بدون حمايت دولت خودش را اداره كند.
وي استاندارد تعداد سالن سينما در هر شهر را يك واحد براي 100 هزار نفر عنوان و خاطرنشان كرد: در حال حاضر 300 واحد سينمايي در كشور فعالند كه از اين تعداد 150 سينما متعلق به بخش خصوصي است .
دراين جلسه مقرر شد تفاهم نامه اي جهت همكاري استانداري قزوين و معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي تنظيم و امضا شود.ك /2 1293/7394/1547
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن