تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در پي دهمين پيروزي با هدف صدرنشيني‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ايران در پي دهمين پيروزي با هدف صدرنشيني‌


حتي اگر هم به عنوان نفر اول روي نيمكت تيم ملي امارات بنشيند، باز هم اين تيم حريف دندان‌گردي براي تيم ملي ايران نخواهد بود؛ چون بارها اين فرضيه ثابت شده است و بازي امروز ايران و امارات بار ديگر قدرت فوتبال ايران را مقابل فوتبال اين كشور كوچك حوزه خليج‌فارس ديكته خواهد كرد.‌

چهارمين روز از رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا امروز در حالي پيگيري مي‌شود كه مهمترين بازي‌ها در گروه دوم برگزار مي‌شود، جايي كه سه تيم چهار امتيازي براي رسيدن به صدر جدول رقابت نزديكي خواهند داشت.

اماراتي‌ها كه پس از اخراج برونو متسو، دومينيكي فرانسوي را به عنوان سرمربي جديد انتخاب كرده‌اند، آن قدر از سرنوشت تيم‌شان در ديدار مقابل ايران نگرانند كه از آريگو ساكي ايتاليايي دعوت كرده‌اند براي اين بازي به دوبي سفر كند اما، احتمالا در اين چند روز هم ساكي فهميده است كه تيم بيمار امارات مقابل بازيكنان سرحال و سرزنده ايران، راه به جايي نخواهد برد.

به هرحال اين آخرين فرصت براي تيم امارات است. آنها مي‌دانند باخت يا تساوي مقابل ايران يعني خداحافظي از جام جهاني.

از طرف ديگر در اين بازي مثل دوبازي قبل، لژيونرها برگ برنده علي دايي هستند. وقتي سه گل ايران در دو بازي قبلي توسط لژيونرها زده شد، طبيعي است كه اين بار هم دايي حساب ويژه‌اي روي ستون‌هاي اصلي تيم ملي باز كند. البته مهمترين نكته هم حضور كريم باقري در تركيب تيم ايران است. اين بازي از ساعت 19 و 15 دقيقه امروز (به وقت تهران) در ورزشگاه آل مكتوم دوبي برگزار مي‌شود.

در ديگر ديدار اين گروه كره‌جنوبي و عربستان در رياض رودرروي هم قرار مي‌گيرند. دو تيم چهار امتيازي ديگر گروه در شرايطي به مصاف هم مي‌روند كه يك مساوي بهترين نتيجه براي تيم ايران خواهد بود. اگر مصاف اين دو تيم با يك مساوي همراه باشد، ايران با كسب سه امتياز از ديدار با امارات به صدر گروه خواهد رسيد.

در ديگر گروه هم دو ديدار مهم برگزار مي‌شود. استراليا كه با كسب شش امتياز از دو بازي درصدر گروه يك قرار دارد بايد امشب در منامه رودرروي بحرين قرار بگيرد كه كم‌اميدترين تيم اين گروه براي صعود است. بازگشت هري كيول به تركيب استراليا بهترين خبر براي پيم فربيك است.

در ديگر ديدار اين گروه ژاپن چهار امتيازي بايد در دوحه رودرروي قطري قرار بگيرد كه هفته قبل مقابل ايران شكست خورد، اما دو روز بعد كره جنوبي را متوقف كرد. برونو متسو به اين بازي به عنوان آخرين شانس تيم قطر مي‌نگرد و اگر اين بازي خانگي را ببازد، شانس زيادي براي صعود مستقيم به مرحله بعد نخواهد داشت.

از دانايي‌فر تا زندي‌

نخستين گلزن تيم ملي فوتبال كشورمان در مصاف با امارات ايرج دانايي‌فر بوده و آخرين گل تيم ايران را در بازي مقابل اين تيم، فريدون زندي به ثمر رسانده است.

بهترين گلزن‌

از 18 گلي كه تيم ملي فوتبال كشورمان در 12 ديدار مقابل امارات به ثمر رسانده است، كريم باقري و حسين فركي با زدن 2 گل بهترين گلزن هستند. كريم امروز فرصت دارد كه آمار گل‌هاي زده خود را بهبود بخشد.

تشكر دايي از تماشاگران ‌

علي دايي، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در مصاحبه با شبكه الجزيره اسپورت درباره توقع ايراني‌ها از برد در اين بازي گفت: ما بازي سختي را پيش رو خواهيم داشت و از تمام تماشاگران و هموطنان ايراني كه هيچ‌وقت ما را تنها نگذاشته‌اند، متشكريم.‌

وي افزود: مطمئنم آنها بازهم در اين بازي از ما حمايت خواهند كرد و در كنار ما خواهند بود و ما هم اين قول را مي‌دهيم كه با تمام وجود براي پيروزي تيم ملي تلاش كنيم.

وي گفت: تيم ملي امارات، تيم بزرگي است و من براي آن خيلي احترام قائلم، به نتايج قبل اين تيم كار نداريم، اين تيم با توجه به شرايط جدولي در بازي مهمي با ما مصاف خواهد داد.

با توجه به آمادگي بازيكنانم و شرايط خوب تيم و روحيه عالي ملي‌پوشان ايران به كسب حداكثر امتياز اين بازي چشم دوخته‌‌ايم و اميد زيادي به پيروزي در اين ديدار داريم.

برتري مطلق ايران‌

حشمت‌الله مهاجراني سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال درباره بازي ايران و امارات گفت: تيم ايران امروز در نقطه، نقطه زمين از نظر تكنيك، تاكتيك‌، فيزيك بدني و خلاقيت بازيكنان برتري مطلق دارد. تيم‌هاي حوزه خليج فارس هميشه تيم‌هاي شكست خورده در برابر ما بودند. اين تيم‌ها پول دارند اما، حسرت حضور 100 هزار تماشاگر ايراني به دلشان مانده است. هر چند تدابيري انديشيده‌اند اما، هيچ وقت نمي‌توانند مانند تيم ايران از حمايت تماشاگران بهره ببرند.

وي تاكيد كرد: شرايط بازي و حوادث ورزشي غيرقابل پيش‌بيني است. تيم ما با تركيبي از پديده‌هاي ليگ، جواناني كه آينده روشني دارند و بازيكنان با تجربه معجون كاملي درست كرده است و از هر نظر موفق خواهد بود.

امارات همه تلاش خود را براي موفقيت در اين بازي به كار خواهد بست اين تيم مي‌داند كه نمي‌تواند به عنوان تيم اول و دوم از گروه خود صعود كند، به همين خاطر همه تلاش خود را مي كند تا تيم سوم شده و از طريق پلي‌آف صعودكند، امارات براي رسيدن به اين مهم به نتيجه بازي با ايران احتياج دارد و به همين خاطر اين بازي را بازي مرگ و زندگي مي‌داند.

وي افزود: تيم امارات شايد در چند دقيقه اول حمله كند اما، در طول بازي به ضد حمله نگاه مي‌كند تا از نيمه زمين به زمين ما حمله كرده و نتيجه بگيرد و با فورواردهاي خوبي كه دارد، ضد حمله كند. هر چند فورواردهاي تيم ما نسبت به امارات برتري مطلق دارند.

روحيه بالاي ملي‌پوشان‌

سفير ايران در امارات روحيه تيمي بالاي بازيكنان تيم ملي را عامل برتري ملي‌پوشان در ديدار امشب مقابل امارات دانست.

حميدرضا آصفي، سفير ايران در امارات كه در تمرين تيم ملي در ورزشگاه الوصل حضور يافته بود، افزود: خوشبختانه تمامي بازيكنان تيم ملي از روحيه و انگيزه بالايي برخوردارند و اين ويژگي عامل برتري تيم فوتبال كشورمان خواهد بود.

وي گفت: تيم ملي از بازيكنان باتجربه و بين‌المللي برخوردار است كه در تمامي خطوط نسبت به نفرات تيم امارات برتر هستند. تصور مي‌كنم اين برتري در كنار روحيه بالا و صميميت مثال‌زدني كه در بين بازيكنان تيم ملي وجود دارد، باعث پيروزي تيم كشورمان شود.

سفير ايران در امارات، پيروزي در اين ميدان را پيمودن نيمي از راه صعود به جام جهاني عنوان كرد و گفت: تيم ملي شايسته حضور در جام جهاني است و حضور كادر فني مصمم در كنار بازيكنان با انگيزه، مجموعه كاملي از تيم ملي ساخته است كه انتظار فوتبال دوستان را براي صعود به آوردگاه جهاني فوتبال جامه عمل خواهد پوشاند.

‌اخراج 2 بازيكن امارات‌

‌ و دو هافبك تيم ملي فوتبال امارات به دليل بي‌انضباطي از اردوي تيم لي اين كشور اخراج شدند.‌

اسماعيل راشد، مدير تيم ملي امارات با تاييد خبر اخراج اين دو بازيكن اماراتي، ترك اردوي تيم ملي توسط سبيت خاطر و علي عباس را علت اخراج اين دو بازيكن عنوان كرد.

تيم ملي امارات با 18 بازيكن باقي‌مانده در اردو، خود را آماده بازي با ايران كرد.

كريم، كاپيتان و شماره 6‌

جواد نكونام هافبك تيم ملي فوتبال كشورمان پيراهن شماره 6 تيم ملي را به كريم باقري سپرد و در ديدار امروز با امارات پيراهن شماره 24 را برتن مي‌كند.

پس از بازگشت كريم باقري به تيم ملي و پوشيدن دوباره پيراهن شماره 6 توسط اين بازيكن، بحث‌هايي درباره ناراحتي نكونام كه علاقه خاصي به شماره 6 دارد، مطرح شد، اما اين بازيكن باتجربه، عصر ديروز در حركتي قابل ستايش، اين پيراهن را به باقري اهدا كرد و خود در مسابقه با امارات پيراهن شماره 24 را مي‌پوشد.

از سوي ديگر پس از نشست ديروز كادر فني تصميم گرفته شد كه در بازي امروز، كريم باقري بازوبند كاپيتاني را بربازو ببندد و مهدي مهدوي‌كيا، كاپيتان دوم تيم ملي باشد.

البته مهدوي‌كيا در گفتگوهاي خود اعلام كرده بود كه با بازگشت باقري به تيم ملي با افتخار بازوبند كاپيتاني تيم ملي را به وي اهدا مي‌كند.

محروميت 2 ساله نيكبخت‌

راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره امتناع عليرضا نيكبخت واحدي از حضور در اردو و همراهي تيم ملي در ديدار تداركاتي مقابل قطر اعلام شد.‌

جلسه كميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره رسيدگي به پرونده عليرضا نيكبخت واحدي بازيكن تيم فوتبال پرسپوليس ديروز در فدراسيون فوتبال برگزار شد، كه در پايان اين جلسه، نيكبخت واحدي به توبيخ كتبي، درج در پرونده، پرداخت 10ميليون تومان جريمه نقدي و دوسال محروميت از همراهي تيم ملي محكوم شد.

برهمين اساس كميته انضباطي خواستار استرداد همه جوايز و وجوه نقدي كه در ارتباط با فعاليت در تيم ملي به وي تعلق گرفته شد.

كميته انضباطي همچنين تاكيد كرد پرونده محروميت باشگاهي عليرضا نيكبخت واحدي همچنان براي رسيدگي مفتوح خواهد بود.>




 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن