تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806590606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس رسانه ملي به ابهامات و پرسشها پاسخ داد نشست 6 ساعته ضرغامي با دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رييس رسانه ملي به ابهامات و پرسشها پاسخ داد نشست 6 ساعته ضرغامي با دانشجويان
جام جم آنلاين: مهندس «عزت الله ضرغامي» رييس سازمان صداوسيما دوشنبه شب با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) به مدت 6 ساعت به پرسش هاي متفاوت آنان در باره موضوعات مختلف فرهنگي و رسانه اي پاسخ گفت و از رويكردهاي تازه اين سازمان در زمينه نمايش سريالهاي خارجي، تقويت آزادانديشي، ترويج نمادهاي ديني، پخش موسيقي، انيميشن و برنامه هاي مربوط به انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.


ضرغامي رويكرد جديد رسانه ملي در پخش آثار خارجي كشورهاي شرقي را سياستي منطقي براي مقابله با تهاجم فرهنگ غرب در كشور دانست و گفت: در انتخاب آثار نمايشي خارجي به جنبه هاي ارزشمندي چون توجه به خانواده ، انقلابي بودن ، تقويت روح شجاعت، شهامت و ظلم ستيزي دقت مي شود و نبايد موضوع نمايش مبارزه براي از بين بردن ظلم در يك اثر نمايشي را با رواج خشونت اشتباه گرفت.

به گزارش واحد مركزي خبر ، در اين نشست كه به كوشش بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) و با حضور جمع زيادي از دانشجويان اين دانشگاه در ساعت 30/18 آغاز و قرار بود تا ساعت 21 ادامه يابد كه به دليل استقبال پرشور دانشجويان تا 30 دقيقهي بامداد روز سه شنبه به طول انجاميد.

در اين گفت و شنود كه در فضايي صميمي و علمي در آمفي تئاتر دانشگاه امام صادق (ع) صورت گرفت ضرغامي به سئوالات كتبي و حضوري دانشجويان پاسخ گفت و دانشجويان نيز نقطه نظرات خود در ارتباط با مسائل گوناگون فرهنگي جامعه و همچنين موضوعات مرتبط با بخش هاي مختلف صداوسيما را با رئيس اين دستگاه فرهنگي در ميان گذاشتند.

دانشجويان با اذعان به نقش حساس و جايگاه تأثيرگذار رسانه ملي و پيچيده بودن مديريت در اين دستگاه بزرگ فرهنگي، سئوالات خود درخصوص موضوعاتي چون گفتمان آزاد انديشي در رسانه ملي ، توليدات نمايشي، گفتمان براساس معيارهاي انقلاب و نظام ، لزوم پاسداشت ارزشها و اصول در توليدات راديويي و تلويزيوني ، جايگاه، نقش و ويژگي هاي موسيقي در صداوسيما چگونگي نظارت بر توليد و پخش محصولات رسانه اي ، شيوه ارائه و تبليغ مضامين ديني و مذهبي ، برنامه هاي كودك ، راههاي مقابله با اثرات سوء برنامه هاي ماهواره اي ، جايگاه نقد در صداوسيما ، لزوم تبيين عدالت در جامعه از طريق برنامه هاي راديويي و تلويزيوني ، طنز فاخر و جايگاه آن در رسانه ملي ، رويكرد صداوسيما در ارائه مستندات انقلاب و دفاع مقدس ، جايگاه زن در توليدات نمايشي و غير نمايشي رسانه ملي را مطرح و خواستار پاسخ رئيس سازمان صداوسيما به اين سئوالات شدند.

ارمغان نقد سالم، بالندگي كشور

رئيس سازمان صداوسيما نيز در اين نشست با اشاره به جايگاه نقد و ويژگي هاي آن، نقد سالم را از مؤثرترين راههاي رشد و توسعه ي همه جانبه ي كشور دانست كه بالندگي و نشاط در جامعه را به ارمغان مي آورد.

ضرغامي توجه، دقت نظر و حساسيت دانشجويان دانشگاه امام صادق به موضوعات فرهنگي و مسائل مرتبط با رسانه ي ملي را ستود و از برنامه ريزي خود براي حضور در جمع ديگر دانشجويان دانشگاه هاي كشور خبر داد.

رئيس سازمان صداوسيما دوران دانشجويي را بهترين زمان براي ارتقاي فكري و شكل گيري شخصيت در انسان توصيف كرد و با اشاره به لزوم تربيت نيروي انساني متعهد، مؤمن و معتقد به اسلام و انقلاب براي كشور دانشجويان را به برگزاري اينگونه نشست ها تشويق و تصريح كرد: در برگزاري اينگونه جلسات چنانچه جديت و پشتكار با پشتوانه تحقيق و پژوهش همراه شود و مطالبات دانشجويي از مسئولان كشور منطبق بر آگاهي و خردورزي كه ويژگي فضاي دانشگاهي است، باشد. اين نشست ها هم براي مسئولان كشور و نيز براي دانشجويان مفيد خواهند بود و نتيجه سودمند آن موجب اعتلاي جامعه و دست يابي مناسب به اهداف بلند انقلاب مي شود.

ضرغامي، مهندسي پيام در رسانه ملي را از مهمترين و حساس ترين موضوعات بر شمرد و ميزان اثرگذاري پيام برنامه هاي مختلف صداوسيما بر مخاطبان هدف را يكي از معيارهاي موفقيت رسانه ي ملي در اين بخش برشمرد و با اشاره به نظرسنجي هاي مستمر صداوسيما از ميزان اثرگذاري توليدات خود در جامعه خاطر نشان كرد: امروز برنامه ريزان صداوسيما با استناد به نظرسنجي هاي كارشناسي شده بخوبي از ميل و نياز مخاطبان خود آگاه هستند و تلاش مي كنند بر اساس مصالح براي گروههاي مختلف و اقشار گوناگون جامعه برنامه هاي درخور و متناسب با خواست آنها تهيه و پخش نمايند.

پاسخ به انتقادها درباره سريالهاي خارجي

رئيس رسانه ملي در پاسخ به انتقاد از پخش فيلم و سريال هاي خارجي در رسانه ملي با اعلام اينكه اولويت پخش آثار نمايشي فيلم و سريالهاي داستاني در صداوسيما آثار ايراني است تصريح كرد: متأسفانه فيلمنامه كه ركن اساسي توليد يك اثر نمايشي است در كشور بسيار كم و داستانهايي كه قابليت تبديل شدن به فيلم نامه را داشته باشند بسيار محدود است. وي در همين خصوص از دانشجويان و دانشگاههايي كه در اين زمينه مي توانند رسانه ملي را كمك نمايند دعوت به همكاري كرد.

ضرغامي رويكرد جديد رسانه ملي در پخش آثار خارجي كشورهاي شرقي را سياستي منطقي براي مقابله با تهاجم فرهنگ غرب در كشور دانست و گفت: در انتخاب آثار نمايشي خارجي به جنبه هاي ارزشمندي چون توجه به خانواده ، انقلابي بودن ، تقويت روح شجاعت، شهامت و ظلم ستيزي دقت مي شود و نبايد موضوع نمايش مبارزه براي از بين بردن ظلم در يك اثر نمايشي را با رواج خشونت اشتباه گرفت.

ضرورتهاي حضور در فضاي رقابتي

رئيس سازمان صداوسيما افزود: در فضاي رقابتي امروزجهان، رسانه ملي وظيفه دارد براي مخاطبان گسترده خود برنامه داشته باشد و با رعايت همه ضوابط و مقررات ابتكار عمل را از دست رسانه هاي رقيب خارج كند و اين مهم جز با تلاشي جمعي و همراهي دانشگاهها و حوزه هاي علميه و ساير نهادهاي فكري با رسانه ملي ميسر نمي شود.

وي توجه به توليد آثار نمايشي در سالهاي اخير را گام مهمي در جهت خودكفايي توليد در اين بخش دانست و با اشاره به افزايش توليد انيميشن در صداوسيما از 50 ساعت به 300 ساعت خاطر نشان كرد: اگراين روال توليد انيميشن را بتوانيم ادامه دهيم در 5 سال آينده در اين بخش مهم و تاثير گذار به خودكفايي خواهيم رسيد.

ترويج نمادهاي ديني

ضرغامي در بخش ديگري از سخنان خود ارائه برنامه هاي مذهبي براي ارتقاي درك روشن بينانه مخاطب از دين و ارزشهاي ديني را از پيچيده ترين موضوعاتي دانست كه صداوسيما با حساسيت ويژه آن را دنبال مي كند و تلاش دارد براي ارائه موضوعات ديني و ترويج نمادهاي دين هنرمندانه ترين شيوه هاي تبليغ و مهندسي پيام را براي توفيق در اين موضوع بكار بندد.

وي با اذعان به اينكه در كار صداوسيما عدد و رقم مطرح نيست، به معرفي سازمان صداوسيما به عنوان بهترين دستگاه در ترويج نماز از سوي متوليان امر اشاره كرد و افزود: تقويت ايمان روشن بينانه اولين اولويت ترسيم شده در افق رسانه است كه تلاش مي شود به دور از تبليغ ظواهر اين اصل اساسي در متن توليدات نمايشي به صورت غير مستقيم تبيين و ترويج شود.

ضرغامي در اين بخش به سريالهاي مذهبي توليد شده در سالهاي اخير اشاره كرد و با تشريح ابعاد مختلف اين آثار نمايشي دانشجويان را با جنبه هاي گوناگون تجلي اين مهم كه به شيوه هاي مختلف اعمال شده است بيشتر آشنا كرد.

توليد برنامه هاي انتقادي

ضرغامي در پاسخ به دانشجويي كه خواستار توليد و پخش برنامه هاي انتقادي همچون برنامه 90 ورزشي با موضوعات سياسي و فرهنگي در صداوسيما شدند ، گفت: رسانه ملي اين آمادگي را دارد كه با همكاري دانشجويان علاقمند در دانشگاه امام صادق (ع) به اين كار همت گمارد اما قبل از آن لازم است سطح تحمل افراد و گروههاي مختلف در اين خصوص افزايش يابد.

وي افزود: براي ايجاد فرهنگ نقد و نقدپذيري در جامعه، صداوسيما با پخش برنامه هاي مختلفي از انتقاد گروه ها و شخصيت هاي مختلف از رسانه ملي تلاش كرده است، و اين روند با برنامه ريزي بايسته همچنان ادامه خواهد داشت.

انقلاب و دفاع مقدس

رئيس سازمان صداوسيما ارائه برنامه هاي مستند از فداكاري اقشار مختلف مردم در پيروزي و به ثمر نشاندن انقلاب و اداره 8 سال دفاع مقدس را از ديگر اقدامات تأثيرگذار رسانه ملي براي زنده نگهداشتن ايثار و از خودگذشتگي ملت فداكار ايران دانست و گفت: صداوسيما تنها در سال گذشته موفق شده است 33 مستند جذاب چند قسمتي در اين خصوص توليد و پخش كند كه مورد توجه و تحسين مردم قرار گرفته و موجب آشنايي نسل جوان با ارزشهاي انقلاب و دفاع مقدس شده است.

وي بيان تاريخ شفاهي انقلاب از زبان مبارزان دوران حكومت ستم شاهي را از ديگر اقدامات موفق رسانه ي ملي در اين حوزه برشمرد و از ادامه ي توليد اين برنامه ها در ايام دهه ي فجر امسال خبر داد.

رئيس سازمان صداوسيما به همكاري افراد برجسته و نخبگان كشور با صداوسيما در توليد برنامه هاي مختلف اشاره كرد و حضور مراجع عظام تقليد در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني را از نقاط قوت اين تعامل سازنده برشمرد و تصريح كرد: صداوسيما براي بهره مندي از علما، صاحبنظران و شخصيت هاي برجسته حوزه و دانشگاه براي توليد پيام اثرگذار از هيچ كوششي دريغ نمي كند.

وي سپس به نقش و جايگاه روحانيت در جامعه و لزوم تبيين درست و دقيق اين جايگاه در توليدات نمايشي رسانه ي ملي پرداخت و تصريح كرد در سريالي چون روز حسرت با معرفي جايگاه و نقش 3 روحاني در جامعه به زيباترين شكل تأثير جايگاه روحانيت در زندگي مردم پرداخته شد.

ترويج آزادانديشي

ضرغامي در ادامه موضوع آزادانديشي را به عنوان يكي از موضوعات مهم معرفي كرد و با عنوان اينكه موضوع آزادانديشي گفتمان رهبر انقلاب است بر لزوم توجه بيشتر به اين مسئله تأكيد كرد و با اعلام اينكه صداوسيما در اين خصوص بايد كاستي هاي خود را جبران كند افزود: موضوع مهم آزادانديشي در جامعه نه تنها وظيفه صداوسيما كه دانشگاهها و حوزه هاي علميه و ساير نهادهاي فرهنگي نيز در قبال آن مسئوليت دارند و بايد در خصوص كاستي هاي صورت گرفته در اين خصوص همگي پاسخگو باشند و براي جبران كاستي ها تلاش كنند.

وي با انتقاد از بي توجهي به موضوع آزادانديشي در دانشگاه ها با صراحت گفت: امروز مي توان مدعي شد كه اين مهم در دانشگاهها مورد بي مهري قرار گرفته و به آن بي توجهي شده است، و لازم است براي احياي آن چاره جويي كرد.

ضرغامي در اختيار گذاشتن فرصت ها براي همه مردم را از مفاهيم عدالت در جامعه ذكر كرد و افزود: براي ترويج فرهنگ عدالت و عدالت گستري در همه شئونات زندگي فردي و اجتماعي همه بايد تلاش كنيم و در يك نظام جامع بايد به مسئله عدالت توجه شود و ترويج فرهنگ عدالت كه از اصول و ملزومات نظام اسلامي است مستلزم دقت و حساسيت است تا خداي نكرده به ديگر مسائل مهم كه رشد و بالندگي كشور در گروي اجراي آنهاست خدشه اي وارد نشود.

آثار طنز و پخش موسيقي

ضرغامي در ادامه با تشريح ابعاد مختلف برنامه سازي در صداوسيما توليد طنز را با توجه به ديدگاههاي مختلف در خصوص آن پيچيده خواند و طنز را براي ايجاد نشاط در جامعه و انتقال پيامهاي گوناگون سياسي – اجتماعي و فرهنگي در بستري مفرح براي جامعه ضروري دانست و با پذيرش برخي از نقايص آثار گذشته با موضوعات طنز گفت: براي ايجاد فضاي مفرح و با نشاط بايد ضمن دقت و توجه به همه جوانب، اقدام به توليد آثار طنز در قالب هاي گوناگون براي گروه هاي مختلف جامعه كرد.

رئيس رسانه ملي موسيقي را نيز از موضوعات بسيار مهم رسانه ملي برشمرد كه با توجه به حساسيت آن گفت: مديران و برنامه سازان رسانه ي ملي با ظرافت و دقت تلاش مي كنند از پخش هرگونه آثار موسيقي كه شائبه حرمت بر آن مترتب است اجتناب كنند.

وي به جلسات كارشناسي طولاني با صاحب نظران حوزه و دانشگاه براي تشخيص حرمت و حليت در آثار موسيقيايي اشاره كرد و گفت: عليرغم تلاش هاي فراواني كه در اين حوزه با توجه به حساسيت ويژه آن و لزوم استفاده صداوسيما از موسيقي صورت گرفته است باز هم نتيجه اي قطعي در اين خصوص بدست نيامده است.

ضرغامي با عنوان اينكه صداوسيما براي استفاده از موسيقي پس از بررسي هاي همه جانبه به دو راهكار توجه به عرف در استفاده از موسيقي و استفاده پس از اعلام نظر كارشناسان حوزه هاي مختلف علمي درخصوص يك اثر رسيده است از دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) خواست در خصوص راهكار سوم و راهكارهاي ديگري در زمينه موسيقي انديشه كنند و نتيجه تلاش خود را در اختيار صداوسيما قرار دهند.

در پايان اين مراسم رئيس رسانه ملي با حضور در بخش توليد انيميشن دانشگاه امام صادق با هنرمندان اين بخش ديدار و نمونه اي از فعاليت هاي آنان در بخش انيميشن را مشاهده كرد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن