تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاخ سفيد : طالبان تمايلي براي مذاكره ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كاخ سفيد : طالبان تمايلي براي مذاكره ندارد
سخنگوي كاخ سفيد گفت كه « ملا عمر » رهبر طالبان خشونتها را متوقف نكرده و نشان داده كه تمايلي براي مذاكره ندارد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه خبري بلومبرگ « گوردون جاندرو » طي بيانيه اي اعلام كرد : « ما هيچ نشانه اي از سوي ملاعمر مبني بر اينكه وي آماده توقف خشونتها قطع همه ارتباطات با القاعده و حمايت از دولت افغانستان باشد نمي بينيم » .
« مايكل مولن » رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا هم در يك كنفرانس خبري در پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا) گفت كه اكنون زمان درستي براي مذاكره با عناصر طالبان نيست .
وي گفت : همين رويكرد به شكلي موفقيت آميز در عراق و در تلاشها براي مقابله با خشونتها در جاهاي ديگر مورد استفاده قرار گرفت .
مولن ادامه داد : گفتگو با آشوبگران در افغانستان امري « بسيار واقع بينانه » است .
وي افزود : « از نظر من ما هنوز در آن مرحله (گفتگو با طالبان ) قرار نداريم » .
« حامد كرزاي » رئيس جمهور افغانستان روز يكشنبه هفته جاري گفت كه اگر « ملاعمر » رهبر طالبان خواستار مذاكره باشد امنيت را براي وي تضمين خواهد كرد.
اما طالبان اعلام كرد : تا زماني كه نيروهاي خارجي در افغانستان حضور دارند با كرزاي گفتگو نخواهد كرد.
چندي پيش مذاكرات آشتي ملي افغانستان درعربستان و به ابتكار آل سعود برگزار شد و بيش از 12 نفر از اعضاي بلند پايه طالبان با تائيد حامد كرزاي براي شركت در آن به عربستان سفر كرده بودند كه جزئيات زيادي درباره اين نشست و مذاكرات انجام شده در آن منتشر نشده است .
طالبان فرانسه را تهديد كرد
گروه طالبان تهديد كرد در صورتي كه فرانسه نيروهاي خود را از افغانستان خارج نكند اين كشور و شهر پاريس را هدف قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه طالبان در يك نوار ويدئويي كه در شبكه تلويزيوني العربيه پخش شد فرانسه را تهديد كرد در صورتي كه نيروهاي خود را از كشور جنگ زده افغانستان خارج نكند بايد عواقب و مسئوليت هاي آن را بپذيرد.
در اين نوار ويدئويي همچنين طالبان با نشان دادن كمين خود در كنار سربازان فرانسوي مسئوليت كشته شدن 10 سرباز اين كشور را كه چندي پيش در 60 كيلومتري جنوب كابل كشته شدند برعهده گرفت .
گفتني است كه سال جاري نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه به درخواست آمريكا براي مبارزه با طالبان 700 نيرو به افغانستان اعزام كرده است .
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن