تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815430264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه اسپانيا: نيروهاي خود را در افغانستان افزايش نمي دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير خارجه اسپانيا: نيروهاي خود را در افغانستان افزايش نمي دهيم
مادريد - "ميگل آنخل موراتينوس" وزير خارجه اسپانيا در پنجاه و چهارمين اجلاس پارلماني پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو ) كه در شهر والنسيا اسپانيا برگزار مي شود، تصريح كرد: شمار نظاميان اسپانيايي در افغانستان افزايش نخواهد يافت.


كشته شدن تعدادي از نظاميان اسپانيا در افغانستان موجي از انتقادات افكار عمومي مردم اين كشور را به همراه داشته و برخي رسانه هاي اين كشور با واكنش هاي تند دراين زمينه حتي از افغانستان به عنوان "سرزمين لعنتي" نام برده اند.
موراتينوس همچنين در اجلاس ناتو كه برگزاري آن تا فردا سه شنبه در شهر والنسيا ادامه دارد، دراين زمينه تصريح كرد: اسپانيا بهاي گزافي را در افغانستان پرداخت كرده است.
اخيرا دو نظامي اسپانيايي بر اثر انفجار يك خودرو بمب گذاري شده برسر راه كاروان اين نيروها درافغانستان كشته شدند كه موجي از احساسات منفي را در مردم اين كشور ايجاد كرد.
موراتينوس همچنين حضور اسپانيا با 800 نظامي در افغانستان را بسيار موثر دانسته و تصريح كرد: مادريد كمك اقتصادي زيادي به اين كشور آسيايي مي كند و در ساخت تاسيسات جديد و توسعه برنامه كشاورزي براي جايگزيني كشت ترياك فعاليت دارد.
وزير خارجه اسپانيا ميزان كمك هاي اعطايي اسپانيا به افغانستان در پنج سال گذشته را بالغ بر 150 ميليون يورو ذكركرد و افزود :اين كمك بيانگر نقش منطقي و پر معناي اسپانيا در افغانستان است .
موراتينوس در مورد انتخابات سال آينده در افغانستان نيز تصريح كرد كه اسپانيا بيشترين تلاش ممكن را براي برگزاري آن انتخابات با هدف اين كه نتيجه مناسبي براي توسعه كشور آسيايي داشته باشند انجام خواهد داد.
وي همچنين ضمن دفاع از موضع اسپانيا، اين مواضع را كاملا روشن توصيف كرد و گفت : براي تضمين امنيت بايد نيروهاي مسلح را مستقر كرد، اما در مورد افغانستان راه حل نظامي وجود ندارد.
وزير خارجه اسپانيا تصريح كرد كه پيشروي در افغانستان ميسر است اگر در موازات هم مسايل امنيتي، توسعه و دولتمردي مناسب انجام گيرد بويژه اگر خود افغانها و نهادهاي كشورشان نقش اصلي و مسووليت را در اين روند در دست بگيرند.
مقامات اسپانيايي اخيرا سياست هاي نظامي گرانه امريكا در افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و اعلام كرده اند كه اعمال خشونت موجب تقويت جايگاه نيروهاي طالبان نزد افكار عمومي اين كشور خواهد شد.
بنا به گزارش خبرگزاري رسمي اسپانيا (افه) موراتينوس در سخنان خود در اجلاس مذكور همچنين در خصوص همكاري هاي روسيه با اروپا تصريح كرده است كه روسيه به اروپا نياز دارد اما اروپا نيز نبايد در مقرر كردن و يا درخواست برقراري روابط متفاوت با روسيه از خود پيچيدگي نشان دهد.
موراتينوس در عين حال اظهار داشت كه روابط كنوني روسيه با ناتو و اتحاديه اروپا عادي نيست ، زيرا روسيه سال 2008 ميلادي با گذشته تفاوت دارد.
اروپام**350**2230**1516
تمام
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن