تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816929069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار درباره بدرفتاري با ايرانيان در دبي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هشدار درباره بدرفتاري با ايرانيان در دبي
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از رصد مسائل مربوط به امريكا ، عملكردها و رويكردهاي مرتبط با آن در اين وزارتخانه خبر داد.

به گزارش واحد مركزي خبر ،‌ حسن قشقاوي در نشست خبري روز دوشنبه خود درباره توافقنامه امنيتي عراق و امريكا و موضع جمهوري اسلامي ايران درقبال آن گفت: به نظر ما عراق در آستانه اتخاذ حساس ترين تصميم تاريخي خود قرار دارد.

وي تصريح كرد: دولتمردان امريكايي بايد به نظرها و پيشنهادهاي مسئولان عراقي كه در واقع نشأت گرفته از انتظارات مردم و مراجع ديني اين كشور است، توجه كنند.

خبرنگاري پرسيد: آيت الله سيستاني پس از مشاهده پيش نويس توافقنامه امنيتي عراق و امريكا با آن مخالفتي نكرده است؛ آيا اين توافقنامه نظر جمهوري اسلامي ايران را نيز تأمين مي كند؟

قشقاوي در پاسخ گفت: بايد منتظر بود؛ اجازه بدهيد بعد از قطعي شدن، موضع قطعي را اعلام كنيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالي درخصوص اعلام آمادگي نخست وزير تركيه براي ميانجي گري ميان ايران و امريكا، گفت: فكر مي كنيم اين اظهار نظر و اقدام آقاي اردوغان از موضع حسن نيت و نشأت گرفته از روابط دوستانه و رو به رشد ايران و تركيه باشد.

قشقاوي افزود: واقعيت اين است كه مسائل ايران و امريكا فراتر از مسائل معمول سياسي ميان دو كشور است.

وي با اشاره به رويكرد امريكا در سي سال گذشته در قبال ايران،‌ اظهار داشت: رئيس جمهور جديد امريكا با شعارهايي آمده است كه بايد ببينيم اين شعارها تا چه اندازه عملي خواهد شد.

وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره نشست دانشجويان و مقامات سابق امريكايي در واشنگتن كه قرار است در آن به اوباما پيشنهاد شود نظرش را درباره ايران تغيير دهد، گفت: چنين جلساتي چه قبل و چه بعد از انتخابات امريكا به همت سازمان هاي مردم نهاد و مراكز پژوهشي برگزار مي شود؛ از برگزاري چنين جلساتي ممانعت نمي كنيم و هر كس مي تواند اظهار نظر كند.

قشقاوي در ادامه به حضور هفت تن از استادان دانشگاه هاي امريكايي در تهران اشاره كرد و گفت: تبادل نظر حاصل است و همه مي توانند در اين زمينه فعاليت كنند اما بحث ميان ايران و امريكا بسيار جدي است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه برخي كشورهاي عربي پس از انتخاب اوباما از برقراري ارتباط ميان تهران و واشنگتن ابراز نگراني كرده اند، گفت: در اين باره نبايد عجله كرد حتي اوباما نيز خواستار زمان براي بررسي در اين زمينه شده است.

قشقاوي با بيان اينكه مسائل مربوط به امريكا، عملكردها و رويكردها در دولت و وزارت امور خارجه رصد مي شود، تصريح كرد: ما نيز مانند همه منتظر تغييرات جدي در رويكرد امريكا هستيم.

وي افزود: بايد منتظر بود و ديد آيا تغييري كه رئيس جمهور منتخب امريكا اعلام كرده است تاكتيكي يا راهبردي و يا اينكه عملي است.

توان موشكي ايران بازدارنده و دفاعي است

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه كه گفته است توان موشكي ايران تهديدي براي اروپاست گفت: توان موشكي ايران بازدارنده و دفاعي و براي حفظ و تامين قوه بازدارندگي در كشور است.

وي چنين اظهاراتي را فاقد انسجام منطقي و داراي تناقض دانست.

حسن قشقاوي در ادامه اوضاع غزه را اسفبار دانست و گفت: اقداماتي در غزه صورت مي گيرد كه برخلاف همه كنوانسيون ها وقوانين بين المللي است ومتاسفانه واكنش مناسبي براي مقابله با ادامه آن صورت نمي گيرد.

وي همچنين از تلاش جمهوري اسلامي ايران براي استفاده از ظرفيت هاي موجود در جهان اسلام و جامعه جهاني به منظور جلوگيري از اقدامات رژيم صهيونيستي در نوار غزه خبر داد.

قشقاوي درباره ديپلمات ايراني ربوده شده در پيشاور پاكستان به تلاش‌ گسترده جمهوري اسلامي ايران از جمله احضار كاردار پاكستان و سپس ديدار سفير پاكستان با مدير كل آسيايي غربي وزارت خارجه اشاره كرد و افزود: سفير ايران در اسلام آباد و سركنسول جمهوري اسلامي ايران در پيشاور تلاش‌هايي جدي را در اين زمينه آغاز كرده اند.

وي در ادامه تصريح كرد: بر اساس كنوانسيون حقوق ديپلماتيك كه كشور پذيرنده بايد امنيت ديپلمات‌ها و اموال ديپلماتيك را صيانت و حفظ كند، از دولت پاكستان خواسته ايم به وظيفه خود عمل كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه ابراز اميدواري كرد اين رايزني ها و تلاش ها به آزادي ديپلمات ايراني منجر شود.

قشقاوي خبر دستگيري 10 جاسوس در مرزهاي شرقي كشور را تكذيب و درباره پيدا شدن تعدادي از دوربين‌هاي جاسوسي امريكا در مرزهاي غربي ايران خاطرنشان كرد: تاكنون چنين خبري از مراجع رسمي ذي ربط دريافت نكرده ايم.

وي در پاسخ به سوالي درباره صدور حكم براي تعدادي از ايرانيان در يمن گفت: چنين موضوعي فقط ادعايي رسانه‌اي است.

قشقاوي با اشاره به روابط خوب ايران و يمن از سفر مهدي مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به يمن در اواخر هفته خبر داد.

هشدار درباره بدرفتاري با ايرانيان در دبي

سخنگوي وزارت امور خارجه برخورد ناشايست ماموران فرودگاه دبي را با شهروندان ايراني موجب خدشه به روابط دو كشور دانست.

قشقاوي در پاسخ به سوالي در باره سفر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به چند كشور منطقه از جمله عراق و لبنان گفت: سفر به اين كشورها دربرنامه كلي آقاي لاريجاني قرار دارد كه پس از نهايي شدن اعلام خواهد شد.

وي با بيان اينكه لاريجاني در پاسخ به دعوت همتايانش به عراق و لبنان سفر خواهد كرد از سفر ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان به ايران در چهارم آذر خبر داد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به اظهارات خبرنگاري مبني بر انفعال وزارت امور خارجه درقبال موضوع اهانت ماموران فرودگاه دبي به تعدادي از مسافران ايراني تصريح كرد: وزارت خارجه اين موضوع را به طور دقيق و با حساسيت پيگيري كرده و اين سخن كه دستگاه ديپلماسي كشور در اين خصوص واكنشي نشان نداده است صحيح نيست.

وي افزود: برخورد زشت برخي ماموران فرودگاه دبي به ويژه در پايانه شماره دو با تعدادي از مسافران ايراني موضوعي است كه قبلا نيز به آن اعتراض كرديم.

سخنگوي وزارت امورخارجه به احضار كاردار امارات به اداره كل ايرانيان خارج از كشور اشاره كرد و گفت: در اين جلسه ضمن تاكيد بر حفظ عزت و كرامت ايرانيان از مقام اماراتي خواسته شد به ماموران مذكور تذكر جدي بدهند.

قشقاوي همچنين به ايرانياني كه به خارج سفر مي كنند توصيه كرد، از دادن هر گونه بهانه به اين قبيل افراد جدا خودداري كنند.

وي واكنش مردم و نمايندگان مجلس را به اقدامات صورت گرفته در امارات قابل درك دانست و تصريح كرد: چنين اقداماتي به مناسبات دو كشور خدشه وارد مي كند و براي وجهه امارات عربي متحده در نزد افكار عمومي ايرانيان مضر است.

قشقاوي همچنين درباره اجلاس شهرداران كشورهاي آسيايي كه قرار است اواخر آبان در تهران برگزار شود گفت: به نظر ما اين اجلاس تخصصي و صنفي به خوبي برگزار خواهد شد و فرصتي است تا شهرداران آسيايي درباره رفاه شهروندان خود تبادل نظر كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه قرار است يكي از نخست وزيران سابق فرانسه نيز در اين اجلاس حضور يابد آيا اين حضور فرصتي براي ايجاد رابطه با غرب است گفت : من از تركيب ميهمانان اين اجلاس اطلاعي ندارم.

تحول جديدي در زمينه هسته اي صورت نگرفته است

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاراني كه درباره موضوع هسته اي و گفتگوهاي جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و خاوير سولانا نماينده گروه 1+5 پرسيدند گفت: تحول جديدي در اين زمينه صورت نگرفته است.

خبرنگاري در ادامه نشست خبري امروز سخنگوي وزارت خارجه پرسيد: علي كردان در دوران مسئوليتش به عنوان وزير كشور موضوع عملكرد غيرمتعارف سفير انگليس در ايران را مطرح كرد؛ آيا اين موضوع پيگيري مي شود؟

حسن قشقاوي در پاسخ گفت: درخواستي از وزارت كشور در اين باره به وزارت امور خارجه ارسال نشده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه كلهر، مشاور رئيس جمهور در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته است اگر امريكا از عراق خارج شود و از رژيم صهيونيستي حمايت نكند تهران با واشنگتن رابطه برقرار مي كند گفت: آقاي الهام به عنوان سخنگوي دولت موضع رسمي دولت را در اين باره اعلام كرده است.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن