تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812102717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط افتاب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: روي خط افتاب
1857- در مورد تسخير لا‌نه جاسوسي مي‌خواستم بگويم البته در حقوق بين‌الملل اگر كشوري از كشور ديگر در رابطه با ديپلماتيك راضي نباشد مي‌تواند ديپلمات‌ها را عنصر نامطلوب‌ اعلام و اخراج كند و اين خلاف تمام موازين بين‌الملل است كه احيانا كشوري بخواهد به تسخير يا تصرف سفارتخانه كشور ديگري بپردازد چون اگر اين كار را بكند برخلا‌ف قوانين و مقررات است.(20/8)

آفتاب يزد: بارها در اين مورد توضيح داده شده است كه هر حادثه‌اي را بايد در شرايط زماني و مكاني خودش بررسي كرد. كساني كه حوادث سال 58 را به ياد ميآورند به خوبي مي‌دانند اقدامات خصمانه آمريكايي‌ها در سال‌هاي قبل از انقلاب از جمله پشتيباني همه جانبه از كودتاي نظامي بر عليه دولت مرحوم دكتر مصدق و نيز حمايت از رفتار خشن رژيم با مردم در جريان راهپيمايي‌هاي مردمي، بسياري از مردم ايران را نسبت به آمريكا دچار كينه كرده بود. پس از انقلاب هم رفتار همراه با لجبازي آمريكا در پذيرش خانواده سلطنتي بر كينه مردم افزود به طوري كه وقتي عده‌اي از دانشجويان، سفارت آمريكا را اشغال كردند اكثريت فعالان سياسي و گروههاي شناخته شده - كه بعضي از آنها هم اكنون به منتقدان و حتي مخالفان نظام نزديك هستند- از تصرف سفارت آمريكا حمايت مي‌كردند. طبيعي است كه در شرايط عادي، حق با شماست.

1540- بعد از تعطيلي روزنامه شرق به خاطر آن كاريكاتور شطرنجي‌اش به آفتاب يزد روي آوردم و مشترك و خواننده هميشگي اين روزنامه وزين و دوست داشتني هستم، از اينكه بعد از چند پيام ارسالي پيام مربوط به جناب فاكر را چاپ فرموده‌ايد خوشحال شدم و حالا‌مي‌خواهم به عرض حضرت آيت‌الله جنتي كه فرموده‌اند از سخاوتمندي برخي مسئولان بايد حداكثر استفاده را كرد برسانم سال‌هاست كه هوگو چاوز، مورالس ،‌فيدل كاسترو،‌ دانيل اورتگا و كشورهايي نظير اندونزي و سريلا‌نكا و سنت وينست و برادران عربمان درسوريه و عراق و ... از كرم برخي مسئولان ما برخوردارند، در ضمن آيا ايشان نبودند كه در نماز جمعه فرمودند چه شده است اين صندوق ذخيره ارزي را گوشت قرباني كرده‌ايد؟ (20/8)

2159- آقاي هاشمي ثمره چند روز قبل گفتند كه آقاي احمدي نژاد شكست اقتصادي آمريكا را از قبل پيش بيني كرده بود،‌طوري اين حرف را زدند مثل اينكه آقاي احمدي نژاد معجزه كرده، در حالي كه اين پيش بيني را شايد خيلي ها كرده باشند خيلي از اقتصاددانان مي‌دانستند كه اقتصاد آمريكا دچار يك ركود مي‌شود، در عوض من مي‌خواهم يكي از پيش‌بيني‌هاي محقق نشده ايشان را عنوان كنم، ايشان چند ماه قبل گفتند دست‌هايي وجود دارد كه نمي گذارد اوباما رئيس جمهور بشود، ‌در حالي كه ديديم اوباما رئيس جمهور شد، آمريكايي‌ها كه نهادي ندارند بخواهد رد صلا‌حيت كند.(20/8)

1533- در خبرها خواندم كه هزينه سفر دانشجويان كشور جـزيـره سليمان به دانشگاه كوبا را ايران پرداخت مي‌كند، مي‌خواستم بگويم چشم خانواده آن دانشجويان كارگري كه به خاطر نداشتن درآمد در ساختمان سعادتآباد كارگري مي‌كردند و كشته شدند، روشن.(20/8)

1509- منابع ملي را مانند آب پاش تقسيم كردن برابر تجربه تلخ ساير كشورهاي جهان ثمره‌اي نخواهد داشت، در زماني كه نفت 147 دلار بود روساي زرنگ بعضي كشورها با مجيزگويي در صف ايستاده بودند اما در موضوع عضويت در شوراي امنيت به ما هم راي ندادند، اكنون كه نفت 50 دلار شده است ديگر چيزي براي تقسيم در داخل و خارج باقي نمانده است، با سرمايه‌گذاري بايستي كار و اشتغال ايجاد نمود تا فرزندان خانواده‌ها كه بسياري از آنها با مشكلات متعدد مالي مواجه هستند كار شرافتمندانه‌اي در آينده داشته باشند. (20/8)

0059- با انتظارات فراواني كه دنيا از اين اوباماي‌‌مادر بزرگ مرده دارد حق اين است كه او در نخستين اقدام خود‌‌خارج از سياست‌هاي آمريكا كاري براي سرزمين پدري‌اش كنگو كند. (20/8)

0939- نوشته بوديد در آلمان روز يكشنبه آينده نشست يك روزه‌اي درباره خليج‌فارس با عنوان در برلين بدون حضور نماينده و سخنراني از ايران برگزار مي‌شود. واقعاً باز درود به اينها كه حداقل اسم خليج‌فارس را مي‌آورند، برخي مقامات كشور خودمان زير پرچم خليج عربي مي‌نشينند و وزير امور خارجه‌مان هم از آوردن اسـم شـوراي هـمـكـاري خليج‌فارس كنار 4 تا عربي كه كشورهايشان اندازه‌ يكي از شهرستانهاي كوچك ما هم نيست خودداري مي‌كند.(20/8)

1119- ضرب‌المثلي است كه مي‌گويند از نوكيسه وام مخواه، منظور از نوكيسه تنها كسي نيست كه تازگي‌ها به پول و ثروتي رسيده باشد، بلكه اين ضرب المثل در مورد كساني كه به تازگي به قدرت و شهرتي هم رسيده باشند صدق مي‌كند، تبريك گفتن به اوباما كه قبلا‌ً سيگنال‌هاي خوبي هم در رابطه با ما نداده است مي‌ تواند او را به عوض نرم شدن بيشتر متوهم كند. اوباما قبل از انتخاب شدن، به مردم آمريكا قول داده است كه با ايران مذاكره خواهد كرد، بايد صبر كرد شايد به قولش عمل كند و نيازي هم به خوشامدگويي شتابزده نباشد. (20/8)

1122- مسئولين ما در فروش گاز به امارات مي‌بايست از مسئولين كشور تركمنستان الگو بگيرند كه در سخت‌ترين شرايط سرماي زمستان سال 86 با هدف چانه‌زني در قيمت گاز، صدور گاز به ايران را قطع كردند. تركمنستان به خاطر منافع اندك از به خطر افتادن جان هزاران خانوار ايراني در اثر سرماي طاقت ‌فرسا هيچ واهمه‌اي به خود راه نداد ولي متاسفانه مسئولين ما پيوسته اصرار بر اجرايي كردن بعضي قراردادهاي گازي دارند.(20/8)

0124- از اهواز تماس مي‌گيرم. من شب‌كار هستم و الان در محل كارم مي‌باشم. مي‌خواستم بگويم آيا با اين ماجرايي كه براي وزير كشور سابق پيش آمد واقعا ملت ايران ارزش يك معذرت‌خواهي را ندارند؟ (18/8)

2247- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. نمي‌دانم چرا برخي از تريبون‌داران محترم فقط مردم را نصيحت مي‌كنند و از آنها مي‌خواهند كه به خاطر مصلحت نظام تمام مشكلات را براي حفظ نظام تحمل كنند و متاسفانه نه تنها خودشان هيچگونه انتقادي از عملكردهاي دولت نمي‌كنند بلكه بعضي از آنها متاسفانه تحمل انتقادات بجا و منصفانه چند روزنامه را هم ندارند. آقاي جنتي، از شما سوال مي‌كنم آيا درخواست مردم از دولت براي ارائه گزارشي از درآمدهاي نفتي و وضعيت صندوق ذخيره ارزي، گزارشي از صرفه‌جويي و موفقيت‌هاي كسب شده از سهميه‌بندي بنزين كه از تصميمات شجاعانه دولت تلقي مي‌شوداما صحبت كردن از كمك‌هاي يك طرفه و بلاعوض ، حمله به دولت حساب مي‌شود و بايد جلوي آن گرفته شود؟ (18/8)

2226- از تالش تماس مي‌گيرم. شهرستان تالش چندين ميليارد خسارت مالي از جمله ساختمان، زمين‌، باغ، دام و طيورديده، كمك خاصي به مردم نشد، اما دولت ما كه به همه كشورهاي دنيا كمك مي‌كند اگر مي‌شود ما را هم جزئي از آن كشورها حساب كرده و كمك كنند. اگر هم بخواهيم اعتراض كنيم مي‌گويند برعليه امنيت ملي اقدام شده است. (18/8)

1414- يكي از فرماندهان نظامي گفته‌اند در برابر تهديدات داخلي هم سپاه مسئوليت دارد. من نفهميدم منظور از تهديدات داخلي يعني چه؟ يعني اگر مثلا‌ مردم نخواستند فلان كس راس كار باشد، اين مسئله يك تهديد است؟ اين انقلاب را مردم به وجود آوردند و خودشان هم حفظ مي‌كنند ولي اين انقلاب بسته به آدم‌ها نيست و اين مسائل، تهديد حساب نمي‌شود. (19/8)

1216- در صفحه 2 روزنامه مورخ 19/8 به نقل از جناب آقاي ضرغامي نوشته شده بود كه هيچ دستگاهي به اندازه سازمان صدا و سيما از نقد استقبال نمي‌كند، اينجانب از شما مي‌پرسم چرا از چاپ نامه و بريده‌اي از روزنامه كيهان مربوط به استفتا از امام راحلمان در 20 سال قبل كه راجع به موسيقي بوده را به چاپ نرسانديد، در آن نامه بنده از آقاي ضرغامي خواسته بودم علت عدم نشان دادن آلات موسيقي را در تلويزيون بگويد كه هيچ ممنوعيتي از طرف امام راحل در آن قيد نشده است؟ آيا ممكن است صداي موسيقي حلال و تصوير آن حرام باشد؟(19/8)

1203- در روزنامه آفتاب مورخ 19/8 اين خبر آمده بود ضمن تشكر از اين خبررساني مي‌خواستم خواهش كنم در صورت امكان و نداشتن خطري براي روزنامه‌تان اسامي اين 5 نفر وارد كننده خوشبخت را هم اعلام نماييد تا حداقل با نام‌هاي زيباي اين عزيزان آشنا شويم. (19/8)

آفتاب يزد: متاسفانه به نظر مي‌رسد جاي نام بعضي از افراد فقط در جيب بعضي مسئولان است و روزنامه‌ها، لياقت دسترسي به اسامي آنها را ندارند.

0838- گويا نمايندگان مجلس كه بحمدالله كليه مشكلات كشور ما و مردم را حل و موجبات رفاه عمومي را فراهم نموده‌اند تصميم به رفع آخرين مشكل موجود در مملكت كه همانا تعطيلات رسمي مي‌باشد گرفته‌اند، جا دارد از اين همه تلاش و دلسوزي آنها سپاسگزاري كرده و به همه نمايندگان كه اين كار را ضروري دانسته‌اند خسته نباشيد گفت.(19/8)

2221- نامه آقاي توكلي به رئيس‌جمهور و تاكيد بر حفظ عزت نفس ملي در روابط سياسي با همه دول جهان بسيار پسنديده است، چون هزينه دوستي‌ها و دشمني‌ها را ملت مي‌پردازد، نه دولت. (19/8)

2127- از اروميه تماس مي‌گيرم. راجع به انتقاد آقاي احمد توكلي به آقاي احمدي‌نژاد، واقعا آدم نمي‌تواند تشخيص بدهد ايشان دارند انتقاد مي‌كنند يا تعريف و تمجيد، چرا اين قدر محافظه‌كاري مي‌كنند؟ در سرتاسر نامه تعريف‌هايي از رئيس‌جمهور موجود است، ما كه متوجه نشديم اين تعريف بود يا انتقاد؟ (19/8)

1846- مي‌خواستم از آقاي جنتي سوال كنم آيا تغيير و اصلاحات را فقط براي مردم آمريكا مي‌خواهيم يا ما مردم ايران هم مي‌توانيم چيزهايي را تغيير دهيم؟ آيا فقط گوشت صورت منتقدان دولت در روز قيامت خواهد ريخت يا كساني كه در بعضي دستگاه هاي اجرايي، در بررسي صلاحيت كانديداها دقت لازم نداشتند وآبروي كانديداها را بردند هم همانگونه مي‌شوند؟ (19/8)

1628- از ميانه تماس مي‌گيرم. يك سوالي برايم پيش آمده بود الان گفته مي‌شود كه وضعيت اقتصادي آمريكا به مشكل برخورده است در عين حال در ايران همه روزه شاهد هستيم كه دلار افزايش پيدا مي‌كند، من از هر كس سوال مي‌كنم برايشان مبهم است، خواهش مي‌كنم شما جواب مرا بدهيد. (19/8)

1123- جناب آقاي توكلي! نامه شما را به آقاي احمدي‌نژاد خواندم، خيلي متاثر شدم، شما به جاي اينكه ايشان را تشويق بكنيد تا به مذاكره و تفاهم ادامه بدهند اعتراض هم كرديد؟ شنيدم كه شما در مجلس به رك‌گويي معروف هستيد، بنابراين خواهش مي‌كنم رويه‌تان را عوض كنيد صحيح نيست، مي‌گويند هر كسي هر مشكلي دارد به شما مراجعه مي‌كند كه شما بدون رودربايستي مطلب را با ديگران در ميان بگذاريد. همان طور كه قيمت 35 توماني بنزين را مشخص كرديد، بعد ديديد چه به روز بنزين آمد. (19/8)

1507- روزنامه سابقا عصر گويا فراموش كرده است كه در سال 84 سردمدار خبررساني‌هاي ويژه در مورد آقاي محصولي بوده است. اكنون ديگران را به جريان سازي عليه دولت متهم مي‌نمايد؟ (20/8)

2020- روزنامه جام جم مورخ 20/8 نوشته هجوم سرمايه‌هاي خارجي از بانك هاي خارجي به بانك هاي ايراني و ادامه داده ايران مي‌تواند از اين سرمايه‌ها در راه بهبود اوضاع اقتصادي خود استفاده كند، اولا‌ ايشان توضيح نداده‌اند كه چه مقدار سرمايه ارزي از كجا به بانك هاي ما در داخل يا خارج وارد شده است؟ چون بعضي بانك هاي ما مورد تحريم هستند، ثانيا ما با درآمد فروش نفت خام در چندسال اخير مشكل مالي و ارزي نداشتيم و هنوز هم نداريم چون آن درآمدهاي هنگفت عوض بهبود اوضاع اقتصادي مردم باعث به وجود آمدن تورم شديد و گراني همه اجناس به خصوص مسكن گرديده كه هنوز هم ادامه دارد و فقط باعث رونق واردات بي‌رويه اجناس بنجول خارجي به خصوص چيني‌ها و ورشكستگي توليدات داخلي و شدت بيكاري شده است، حال اگر اين ادعا واقعيت هم داشته باشد فايده‌ زيادي براي مردم نخواهد داشت. (20/8)1720- پيامي داشتم راجع به نامه‌اي كه استادان و اقتصاددانان دانشگاه به ملت و رئيس‌جمهور و مجلس نوشتند و واقعا دلشان براي مملكت مي‌سوزد، احساس وظيفه كردند، چيزي كه در تخصص اينهاست به همه اعلام كردند، اميدوارم نمايندگان مجلس و مسئولان درجه يك مملكت به اين توجه كنند، اين نوشته‌ها از روي دلسوزي است و به صلاح مردم و مملكت است، اميدوارم محتواي اين نامه توسط سيماي جمهوري اسلامي پيگيري شود و افراد متخصص را براي مناظره در اين مورد دعوت كنند.(20/8)

1918- از يكي از روستاهاي تابع شهرستان بستانآباد تماس مي‌گيرم. خواستم به محضر نماينده محترم شهرستان ماكو و چالدران جناب آقاي جعفرزاده رئيس محترم كميسيون اجتماعي مجلس برسانم كه چند هفته قبل به نقل از اكثر روزنامه‌ها درج شده بود كه طرح استيضاح آقاي سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات آماده ارائه به هيئت رئيسه مي‌باشد و بعد از استيضاح كردان تحويل هيئت رئيسه خواهد شد و فرموده بودند كه استيضاح كنندگان و بالاخص نمايندگان محترم آذربايجان غربي در تصميم خود مصمم بوده و به هيچ وجه امضاي خويش را پس نخواهند گرفت و با 13 امضاي نمايندگان آذربايجان غربي طرح استيضاح مي‌تواند اعلام وصول و به راي نمايندگان گذاشته شود، پس چرا با گذشت بيش از ده روز از استيضاح كردان خبر از استيضاح آقاي سليماني نيست. با توجه به اظهارات آقاي علي‌مطهري درخصوص ادعاي بعضي دولتي‌ها در مورد نحوه بازپس‌گيري امضاهاي استيضاح، لازم است نمايندگان بر ديدگاه هاي خود پافشاري كنند. خواهش مي‌كنم جهت تنوير افكار عمومي نماينده محترم در اين مورد توضيحاتي را ارائه نمايند.(20/8)

1122- من يك معلم اقتصاد هستم. سرمايه دار و پولدار هم نيستم. اما تا آنجايي كه من يادم است در اوايل انقلاب مبناي اختلاف آقاي توكلي با آقاي مهندس موسوي و ديگران كه يك مقدار گرايش به چپ داشتند بر سر مسائل اعتقادي نبود بلكه بر سر مسائل اقتصادي بود، من تعجب مي‌كنم با وجود ديدگاه آقاي احمدي‌نژاد در مورد مسائل اقتصادي كه شباهت زيادي به سياست‌هاي اقتصادي دوره جنگ دارد پس چرا آقاي توكلي در اين رابطه هيچ اعتراضي به آقاي احمدي‌نژاد ندارد؟ (20/8)

آفتاب يزد: با شما هم عقيده‌ نيستيم كه سياست‌هاي اقتصادي آقاي احمدي‌نژاد شبيه سياست‌هاي مهندس موسوي است. اما به فرض كه چنين باشد دليلي وجود ندارد در يك دوره بيست و چند ساله كه شرايط كشور دچار تغييرات فراوان شده است، آقاي توكلي همچنان بر ديدگاه هاي قبلي تاكيد كند.

1937- يكي از مهم‌ترين اهداف از پيش اعلام شده دولت محترم مبارزه با مفسدان اقتصادي بود كه عامل بسياري از مشكلات اقتصادي مردم و مسبب زير سوال رفتن اعتماد عمومي مردم مي‌باشد، ولي اين مهم با توصيه دوستان مشفق و يا در واقع سوءاستفاده كنندگان از رانت‌هاي اقتصادي به فراموشي سپرده شد، اكنون نيز آقاي رئيس‌جمهور از ليست كساني كه با مدارك جعلي يا غيرمعتبر از بيت المال سوءاستفاده مي‌كنند سخن مي‌گويد بدون اينكه نام و عنوان آنها را فاش كند و با اين كار باز هم اعتماد مردم ايران خدشه‌دار مي‌شود. اگر واقعا قصد مبارزه دارند ليست‌ها را در اختيار مردم قرار بدهند. (20/8)

1010- مديريت به نظر بنده انتخاب سخت‌ترين راه و به انجام رساندن آن و ممكن كردن چيزهاي تقريبا غيرممكن است، ولي از نظر بعضي از آقايان مديريت يعني انتخاب راحت‌ترين راه و آن هم گران كردن انواع و اقسام كالاها از شير مرغ گرفته تا جان آدميزاد، گران كردن قيمت خدمات عمومي و خلاصه همه چيز آن هم بدون توجه به درآمد مردم فقط سوالي دارم، اگر مشكل فعلي ارزان شدن نفت است، پس دولتمردان لطف كنند جواب دهند درآمد افسانه‌اي نفت با بشكه‌اي 150 دلار را چگونه مديريت كردند؟ تا آنجايي كه خاطر بنده حقير و ملت شريف ايران است در زمان گراني نفت نيز وضع مردم بدتر شد كه بهتر نشد، اگر واقعا مشكل ما ارزاني نفت باشد در آن صورت مملكت ما بايد در دوره دو ساله گراني نفت مملكت گل و بلبل مي‌شد. (20/8)

1137- جانبازي از كرج هستم. با درود به آفتابيان عزيزم. موفقيت‌هاي ديپلماتيك را يادآوري مي‌كنم:1- اقدامات غير ضروري در بدرقه ملوانان انگليسي از جمله حضور مقامات عالي رتبه ايراني . 2- در بازداشت ماندن ديپلمات‌هاي ايراني كه در اربيل عراق توسط آمريكايي‌ها دستگير شدند و اينكه كم كم موضوع در رسانه‌هاي رسمي كشور به فراموشي سپرده شده است.3- در گروگان ماندن فرزندان نيروي انتظامي و غيور اين ملت در چنگال آدم ربايان در پاكستان.4- ادعاي جزاير سه‌گانه ايران توسط امارات و شركت در جلسه‌اي كه در آن جزاير را متعلق به امارات اعلام مي‌كنند و سازنده خواندن اين جلسه توسط اصولگرايان.5- اعلام اينكه هر كس بگويد سهم ما از درياي خزر 50 درصد است دشمن ملت ايران است.6- كمك‌هاي مالي خارجي و بلاعوض به كشورهاي كم ارزش سياسي، اقتصادي از جمله عراقي كه جوانان ما را شهيد و مجروح نمود و طلب نكردن هزاران ميليارد دلار خسارت جنگ كه به تاييد سازمان ملل رسيده است و در آخر هم اين كشورهاي بندانگشتي بر عليه ايران در سازمان‌هاي مختلف راي مي‌دهند، خواهشي دارم از اصولگرايان واقعي كه فقط منافع مردم را در نظر مي‌گيرند كه از اين به بعد، روي هر كسي نام اصولگرا را نگذارند.(20/8)

1903- از يكي از توابع شهرستان بستانآباد تماس مي‌گيرم. آقاي احمدي‌نژاد چندي پيش در جواب سوال خبرنگار يكي از رسانه‌هاي خارجي كه پرسيدند در ايران چه كسي حرف آخر را مي‌زند فرمودند در ايران حرف اول و آخر را مردم مي‌زنند، ولي در دو ماجراي اخير يعني استيضاح كردان و اجراي طرح تحول اقتصادي ما با شرايط متفاوتي مواجه شديم. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه چكيده و برگزيده مردم ايران اسلامي مي‌باشند و اخيرا از طرف مردم انتخاب شدند بارها از رئيس‌جمهور محترم عزل كردان را خواستار شدند اما آقاي احمدي‌نژاد توجهي به اين خواسته نمايندگان و وكلاي خانه ملت ننمودند بلكه تلويحا طرح استيضاح كردان را غيرقانوني ناميدند، ولي در مورد طرح تحول اقتصادي كه نمايندگان نگران پيامدهاي احتمالي و تورم زا بودن آن مي‌باشند و بارها از رئيس‌جمهور محترم خواسته‌اند كه در مورد طرح مذكور كار كارشناسي دقيقي صورت پذيرد و اجراي عجولانه آن را به صلاح مملكت نمي‌دانند آقاي احمدي‌نژاد مرتبا اصرار بر اجراي طرح مذكور مي‌نمايند.(20/8)

1058- از رودسر تماس مي‌گيرم. در روزنامه‌ها مي‌خوانيم كه فلان بانك اختلاس كرده يا فلاني با سفته ، ميلياردها وام گرفته، يا مدرك فلان مسئول جعلي از آب درآمده است يا فلان سازمان مقداري هزينه بدون سند داشته، يا ميلياردها سود براي 55 نفر و يا بخشش به كشور سنت وينسنت، راستي كشور سيشل ديگر كجاست كه فرستاده ويژه رئيس‌جمهور به آنجا رفته، مي‌خواستم عرض كنم كشور ما به كجا مي‌رود؟ (20/8)

1830- چندي پيش من سوالي را از وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشكي مطرح كرده بودم مبني بر اينكه اين شايعاتي كه وجود دارد مبني بر اينكه ماهي‌هاي ... آلوده هستند و پزشكان توصيه كرده بودند از خوردن آنها خودداري كنيد چون باعث سرطان مي‌شوند و عاجزانه از شما خواسته بودم اين را چاپ كنيد و از وزارت درمان و آموزش پزشكي بخواهيد جواب بدهند كه چنين چيزي صحت دارد يا نه؟ چون پيشگيري بهتر از درمان است، اگر چنين چيزي باشد ما از خوردن ماهي خودداري كنيم، ولي نمي‌دانم چرا شما چاپ نكرديد، اين هم يعني جزء خطوط قرمز است؟ از آنجايي كه آقاي احمدي‌نژاد گفتند از عدم آزادي بيان در اروپا ناراحت هستند اينجا كه آزادي بيان بايد خيلي راحت وجود داشته باشد، آقاي احمدي‌نژاد را ناراحت نكنيد آزادي بيان هست اين را چاپ كنيد و از وزارت بهداشت مصرانه مي‌خواهيم پاسخگو باشند. (18/8)

آفتاب يزد: چرا توقع داريد هر شايعه‌اي را در روزنامه چاپ كنيم و موجب نگراني مردم شويم؟ اگر مستنداتي در اين مورد در اختيار ما قرار گيرد وظيفه خود مي‌دانيم خبر مورد نظر شما را به صورت كامل و دقيق چاپ كنيم. در غير اين صورت ما را از همراهي با روند شايعه‌سازي معاف كنيد.

1001- در طول اين چند روز سيل هاي شديدي در تالش آمده كه خسارات زيادي به شهر ما زده، از لحاظ دامداري، كشاورزي، مسكن كه خيلي از ساختمان ها را هم برده و باعث ضرر و زيان هنگفتي به اين شهرستان شده، نمي‌دانيم نماينده ما آيا در اين مورد وظيفه‌اي داشته‌اند يا نه؟ ما نمي‌دانيم دردمان را به چه كسي بگوييم تمام شهرمان را آب گرفته. ما در آب مانديم، خسارت ميلياردي ديده‌ايم.(19/8)

1029- به بيماري ئيدروسل مبتلا‌ بودم به پزشكان متعدد مراجعه و جراحي محل را ضروري مي دانستند، نزديك به 80 سال سن دارم، پزشك حاذقي به نام دكتر واثق با زحمات زياد، مرا از اين ناراحتي نجات داد و ويزيت هم نگرفت گفت به وظيفه خود عمل نمودم، خدا اجرش بدهد . (19/8)

1024- يك مسئله‌اي راجع به گشتهاي بزرگراه داشتم كه به نظر مي‌رسد با توجه به اختيارات گسترده اينها در توقيف خودروها، نظارت كافي بر عملكرد برخي از آنها وجود ندارد، آيا هيچ طريقي وجود ندارد كه بخواهند چنين افرادي را كنترل كنند؟(19/8)

1642- ما كه از خزانه نفت، كشورهاي كمونيست و غير كمونيست جيره خوار داريم طلب بازنشستگان قبل از 79 را چه وقت ادا كنيم ؟ (18/8)

1000- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. در مورخ 4/4/87 شكايتي تقديم دفتر رسيدگي به شكايت مردمي آقاي رئيس جمهور در تهران نمودم و جوابيه‌اي به شماره 4/4/5387284/701 گرفته و در كرمانشاه تحويل شهردار محترم نمودم تا شايد طلب خود را كه مربوط به سال‌هاي 84 و 85 مي‌باشد دريافت نمايم، ليكن نه تنها مشكل من حل نشد بلكه حتي يك بار حاضر نشدند وعده ملاقات حضوري به اينجانب بدهند و به هر جا كه پناه مي‌برم كسي مساعدت نمي‌كند، آقاي رئيس جمهور تو را به خدا به جاي پيام به آقاي اوباما و سفارش حقوق حقه عراق و افغانستان به داد مردم ايران برسيد، به داد من ايراني برسيد كه زيربار وام و بدهي كمرم خم شد. (19/8)

0944- بگذاريد خون بگريم از اين خبر كه دختر 5 ساله قرباني وسوسه شيطاني قرار مي‌گيرد. چرا در جامعه‌اي كه همه در آن ادعاي خداپرستي و ايمان مي‌كنيم چنين جناياتي بايد اتفاق بيفتد؟ پاسخگوي اين جنايات كيست؟ من نمي‌دانم چه بگويم زبانم قاصر است، ديگر قلمم را از ديوار خواهم برداشت شايد بتوانم ناله‌هاي آن كودك 5 ساله را كه در دام ديو انسان‌نما دست و پا مي‌زد به تصوير بكشم بنويسيد، بنويسيد ما را چه شده است؟ (19/8)

0938- در روزنامه 18/8/87 آفتاب يزد يكي از مسئولان اعلام فرمودند در سه سال آينده قيمت بنزين آزاد مي‌شود. خواستم بدانم آيا بعضي مسائل از قبيل تعويض پي‌درپي پلاك خودروها، جيره‌بندي سوخت و توقف چند ماهه خودروها و غيره كه براي مردم رسيده بس نيست كه الان عده‌اي به فكر آزادسازي بنزين افتاده‌اند؟ شما چه كاره‌ايد كه هر روز يك اظهارنظر مي‌كنيد؟ (19/8)

1150- در روزنامه مورخ 18/ 8 عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفته بود كه قانون خدمات مديريت كشوري تمامي بيمه شــدگـان را دربـرمـي‌گـيـرد و تـعـجـب خـودشـان را از ايـنـكـه بازنشستگان تامين اجتماعي هنوز تحت پوشش اين قانون قرار نگرفته‌اند ابراز داشته بودند. مي‌خواستم بدانم كه چرا در هيچ جا راجع به يك قشر زحمتكش يعني بازنشستگان بانك‌ها قبل از سال‌78 صحبتي نمي‌شود و هيچ ارگاني راجع به چگونگي حقوق آنها صحبت نمي‌كند و اصولا‌ آيا اين طبقه هم جزء مردم اين مملكت حساب مي‌شوند يا خير، چون به آنها حتي سهام عدالت هم تعلق نگرفته. (19/8)

1159- من چند ماه پيش از يكي از محصولات شركت ...بـه نـام كـرم ترك پا يك برگه‌اي پيدا كردم كه چندين گزينه يك صد هزار ريالي ،‌ 200 هزار ريالي،‌300 هزار ريالي ،‌ 500 هزارريالي و يك ميليون ريالي و ده ميليون ريالي داشت و براي من جلوي گزينه يكصد هزار ريالي يعني ده هزارتومان چك مارك زده بودند كه شما برنده اين مبلغ شديد و سه دفعه اين برگه را در اين كرم پيدا كردم كه اين سي هزار تومان را با هم در پاكتي كه گفته بودند پست كردم. بعد از حدود يك ماه براي من دو بروشور كرم فرستادند و يك نامه‌اي كه به شما مصرف كننده گرامي تبريك مي‌گوييم كه محصولات اين شركت را خريداري كرديد، يك حوله كوچك در سايز 20 در 30 سانت و دو تيوپ كرم ترك پا ده ميلي گرمي كه براي نمونه بود برايم فرستادند. مي‌خواستم بگويم اين شركت لزومي ندارد كه وقتي كه خود را متعهد مي‌بيند چرا داخل تيوپ‌هاي كرم يا چيزهاي ديگر اين برگه را قرار مي‌دهند كه شما برنده اين مبلغ شديد وقتي كه قادر به پرداخت نيستند يا اينكه اصلا‌ برنامه‌شان نيست كه پرداخت كنند براي چه اين كار را مي‌كنند، اصلا‌ لزومي ندارد، مردم چنين انتظاري از آنها ندارند، همان كيفيت محصولا‌تشان را بالا‌ ببرند خودش خوب است. چرا اين كار را مي‌كنند؟(19/8)

آفتاب يزد: نام شركت توليدي در روزنامه موجود است.

2228- از رشت تماس مي‌گيرم. وقتي صفحه حوادث مورخ 18/8 را خواندم كه دختر 5 ساله ، قرباني شيطاني شوهر خواهرش شده، به خدا قسم وقتي اين خبر را خواندم خيلي ناراحت شدم، نمي‌دانم اينها با شير مادر و يا آدميزاد بزرگ شده‌اند يا با شير سگ؟ خدايا ما را به خودمان وا مگذار. (18/8)

آفتاب يزد: لطفا در مورد حيواناتي مانند سگ، بي‌انصافي نكنيد!

2232- اگر به بعضي شهرستان‌ها سفر كنيد به خدا فقر، نداري، بيكاري و نوعي غم در رخسار عده اي از مردم ديده مي‌شود، كمك يكباره نهادهاي حمايتي دواي درد مردم نيست، مردم شغل و درآمد هميشگي مي‌خواهند، بايد به فكر مردم بود وگرنه دچار مشكلات عديده‌اي خواهيم شد.(18/8)

1254- از سلماس آذربايجان غربي تماس مي‌گيرم. از بركات سفر رئيس جمهور به شهر ما افتتاح يك سالن ورزشي بود كه سالني با پول و اعتبار مردمي درست مي‌كنند و همان سالن را به ما جوانان كه هيچدل مشغولي نداريم يك ساعت را 7 هزارتومان كرايه مي‌دهند، اگر ما مي‌خواستيم خودمان سالن درست كنيم و بعد با كمترين امكانات به خود ما كرايه بدهند افتتاح نمي‌كردند بهتر بود. (19/8)

2318- من امروز براي خريد به فروشگاه شهروند جلا‌ل آل احمد رفتم، در بخش فروش ماهي روي خود ماهي اسم شركت نوشته شده بود شركت خليج فارس نوين، اما آن برچسبي كه براي نشان دادن قيمت خود فروشگاه شهروند زده نوشته ماهي خليج نوين. (19/8)

2308- مي‌خواستم خواهش كنم اگر امكان دارد گزارشي در مورد تورم دولتي در بخش پست تهيه كنيد، من محصولا‌ت پستي‌ام را حدود سه هفته پيش به صورت عادي با پست عادي 50 تومان تمبر ارسال مي‌كردم الان شده 300 تومان و پست سفارشي معمولي را كه با 350 تومان ارسال مي‌كردم الا‌ن شده هزار تومان، واقعا نمي‌دانم برچه اساسي است آيا مجلس پيش بيني اين تورم را كرده، اين افزايش قيمت چند درصدي است؟ (19/8)

آفتاب يزد: چه كسي گفته است كه در ايران تورم و گراني وجود دارد؟

0655- از تهران تماس مي‌گيرم. از حقوق بازنشستگان لشكري به عناوين مختلف كسر مي‌نمايند، مثلا‌ ًبيمه عمر، بيمه حوادث، قرض‌الحسنه و موارد ديگر، جديداً يك تشكيلات جديد وارد ماجرا شده، خواهشمند است وزير دفاع اين موضوع را شخصاً رسيدگي كند.(19/8)

آفتاب يزد: پيام‌دهنده نام موسسه‌اي كه به ادعاي او اخيرا در موضوع پرداخت حقوق بازنشستگان وارد شده است را در اختيار روزنامه گذاشته است.

0754- از اهـواز تـمـاس مـي‌گـيـرم. مـتاسفانه شركت پست جمهوري اسلا‌مي ايران در چند روز اخير نرخ ارسال نامه‌هاي عادي و معمولي را از 650 ريال به 2500 ريال و مجلا‌ت را هم تقريباً دو سه برابر هزينه ارسال افزايش داده كه فشاري بر جرايد و مكاتبات اداري و مردم و عموم شهروندان است كه اميدواريم واكنش لازم از سوي مطبوعات نشان داده شود موضوع انعكاس پيدا كند تا مسئولان، مجلس و دولت پيگيري نمايند و جوابيه بدهند. (19/8)

0821- از نوربخش چمستان تماس مي‌گيرم. اينجا گاز مايع به هيچ وجه پيدا نمي‌شود، مسئولان هم هيچ كاري براي مردم اينجا نمي‌كنند، ما بايد چه كار كنيم، به چه كسي پناه ببريم؟ (19/8)

آفتاب يزد: مگر چند وقت قبل نشنيديد كه يكي از مديران دولتي اعلام كرد شايد مسئولان محترم، كشورهاي ديگري را يافته‌اند كه استحقاق آنها براي مصارف منابع انرژي ايران، بيش از بعضي هموطنان خودمان است.

0841- از اروميه تماس مي‌گيرم. يك مورد از رانت‌اقتصادي موجود در كشور طرحي است فرماليته به نام طرح تربيت نيروهاي ماهر موردنياز صنعت كه در شركت ... وجود دارد، عملا‌ً اين طرح تبديل به طرحي با كاربري صرفاً رانتي شده كه عده‌اي با نام اين طرح در طي اين دوره‌هاي كم كه هيچ‌گونه نقشي در اشتغالزايي ندارد درآمد زيادي براي خودشان ايجاد كردند كه در صورت نيازآمار و ارقام دقيق اين طرح و اشتغالزايي صفر اين طرح در دستور درخواست موجود مي‌باشد. (19/8)

1751- از بازنشستگان بانك ملي هستم. از اين افزايش حقوق بازنشستگي به ما ندادند. هر جا هم زنگ زدم تا پيگير بشوم گفتند خبري نيست، خواستم علتش را بپرسم ببينم جريان چيست كه به همه دادند به جز بانكها. (18/8)

1828- سوالي درمورد فروش ماشين‌هاي پژو ايران خودرو داشتم، ما حدود 40 روز پيش ثبت نام كرديم، نقداً 13 ميليون و 550 هزار تومان پرداختيم گفتند يك ماهه تحويل مي‌دهيم در حالي كه الان ثبت‌نام مي‌كند به قيمت 13 ميليون و صد هزار تومان با تحويل يك ماهه، نمي دانم ايران خودرو مگر بنگاه است كه هر روز يك قيمت مي‌دهد؟ پول اضافي كه از ما گرفته چه مي شود آيا پس مي دهد يا خير؟ (18/8)

1847- ده‌ها سال است در كشورمان ساخت عينك‌هاي طبي توسط سنديكاي عينك‌سازان و عينك‌سازي‌هاي سطح شهر انجام مي‌شود ولي چند سالي است برخي پزشكان محترم چشم جهت جبران هزينه هاي سفرهاي خارج از كشور خود و خانواده، يك اتاق از مطب را به يك دلا‌ل بدون هر گونه مجوز اجاره مي‌دهند و هيچ توجهي به مسئله اشتغال جامعه ندارند كه در هر مغازه عينك سازي افرادي با صلا‌حيت مشغول كار هستند و هر كاري مربوط به مـتـخـصـص مـربـوط بـه خودش است، لا‌زم است دولت آقاي احمدي‌نژاد در اين خصوص اقدامات لا‌زم را انجام دهد. (18/8)

1827- از سياهكل تماس مي‌‌گيرم. دولت تركمنستان به تأسي از برادر بزرگتر خود روسيه قصد دارد در فصل سرما گاز مصرفي مردمان شمال ايران را كه تامين كننده‌ آن است به يكباره چندين برابر قيمت فعلي اعلا‌م نمايد در صورتي كه دولت ايران با قيمت پيشنهادي موافقت نكند صادرات گاز به ايران را قطع نمايد. من عرضم اين است روابط دوستانه و عميق با كشورهايي كه يك شبه تشكيل شده‌اند به صلا‌ح نيست چون از كم و كيف روابط ديپلماتيك اطلا‌ع آنچناني ندارند و آنها همان كاري را مي كنند كه برادر بزرگتر روسيه انجام مي دهد، ما بايد به هوش باشيم كه همان بلا‌يي كه پارسال در ارتباط با قطع گاز بر سر ما آوردند امسال ديگر چنين اجازه‌اي به آنان ندهيم، يا زمينه را طوري آماده كنيم كه اگر احياناً آنها شير گاز را بستند ما فوراً جايگزين داشته باشيم تا آنها نتوانند هر چه خواستند به ما تحميل كنند. (18/8)
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن