تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقام بزرگ نصرالله در راه است/ آخرين اخبار درباره جانشينان مغنيه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انتقام بزرگ نصرالله در راه است/ آخرين اخبار درباره جانشينان مغنيه
انيس نقاش، كارشناس لبناني خبر داد:

انيس نقاش، كارشناس مسائل سياسي و روزنامه‌نگار سرشناس لبناني از دوستان بسيار نزديك شهيد عماد مغنيه، فرمانده نظامي حزب‌الله لبنان به شمار مي‌رود.

او در حال حاضر مدير مركز تحقيقات استراتژيك «الامان» در لبنان است.

او متهم است كه در تابستان 1359 در ترور نافرجام شاپور بختيار آخرين نخست‌وزير رژيم شاهنشاهي پهلوي دسته داشته و به اين اتهام، سال‌هاي زيادي از عمر خود را در اروپا زنداني بوده است.

پس از پيروزي باراك اوباما در انتخابات رياست‌جمهوري ايالات متحده امريكا و برگزاري كنفرانس بين‌المللي گفت‌وگوي اديان كه با رياست عربستان سعودي برگزار شد، روزنامه وطن امروز با هدف بررسي آخرين حوادث و وضعيت منطقه، با وي به گفت‌وگو كرده است:

ابتدا مايليم كمي در مورد شايعاتي كه چندي پيش درباره مسموميت سيدحسن نصرالله، دبير كل حزب‌الله لبنان شنيديم، برايمان سخن بگوييد و بيان كنيد منشأ چنين شايعاتي كجاست و هدف از آن چيست؟

همان‌طور كه اطلاع‌داريد، در حال حاضر جنگ رواني و اطلاعاتي ميان رژيم صهيونيستي و مقاومت اسلامي وجود دارد. ناگفته نماند كه پيش از منتشر شدن اين شايعه، شايعه‌اي ديگر درباره ترور رئيس سازمان اطلاعات و امنيت رژيم صهيونيستي(موساد) در امان پايتخت اردن، منتشر شد.

به نظر بنده رژيم صهيونيستي با منتشر كردن شايعه مسموميت سيد حسن نصرالله، مي‌خواست به شايعه ترور رئيس موساد پاسخ دهد. متأسفانه صهيونيست‌ها براي انتشار چنين شايعاتي همواره از پايگاه‌هاي الكترونيكي موجود در اردن استفاده مي‌كنند.

البته تاريخ مصرف شايعه مسموميت بلندمدت نبود بلكه در عرض 24 ساعت كذب بودن آن خبر بر همگان فاش شد و ديگر اثر خود را از دست داد.

انتشار چنين شايعاتي چه تأثيري دارد؟

شما مي‌دانيد كه سيد حسن نصرالله در حال حاضر هم رهبر حزب الله به شمار مي رود و هم اميد تمام جهان اسلام و ملت‌هاي عرب است. وي به عنوان يك رهبر كاريزماتيك و استراتژيك و نيز رهبر جنگ تاريخي 33 روزه شناخته مي‌شود، بنابراين اگر خداي نكرده بلايي سر ايشان بيايد، لطمه واقعي به جهان اسلام وارد شده و بر تمام منطقه همچنين بر روحيه هواداران وي و مسلمانان تاثيري منفي خواهد گذاشت.

هر از چند گاهي نيروهاي ارتش و حزب‌الله در جنوب لبنان به حالت آماده باش در مي‌آيند، علت اين امر چيست، خطري احساس مي‌شود يا فقط يك جنگ رواني برضد دشمن صهيونيستي به شمار مي‌رود؟

مقاومت هميشه در حالت آماده باش كامل است اما آماده‌باش هفته پيش به دليل برگزاري مانور به وسيله صهيونيست‌ها بود. البته هر بار كه آنان مانور برگزار مي‌كنند آمادگي مقاومت نيز بيشتر مي‌شود و به حالت آماده باش كامل‌تري در مي‌آيند. گاهي نيز تجاوزات جنگنده‌هاي صهيونيستي به حريم هوايي لبنان يا تحركات مشكوكي از سوي آنان صورت مي‌گيرد، حزب الله نيز خود را براي هر اتفاقي آماده مي‌كند. نيروهاي حزب هميشه از اين سوي مرزها تحركات ارتش دشمن را زير نظر دارند و آن را به طور كامل رصد مي‌كنند. كوچك‌ترين اقدامات و تحركات رژيم صهيونيستي موجب آماده‌تر شدن نيروهاي حزب‌الله مي‌شود.

خبري درباره تقسيم شدن وظايف شهيد عماد مغنيه ميان 3 جانشين وي شنيديم، آيا خبر درست بوده و مي‌توانيد اطلاعاتي در اين باره به ما بدهيد؟

من اطلاعي ندارم كه 3 نفر هستند، بيشتر يا كمتر بلكه تنها چيزي كه مي‌دانم اين است كه وظايف مغنيه زياد بود و اكنون اين وظايف و مسئوليت‌ها ميان چند نفر تقسيم شده است و يك نفر به تنهايي تمام وظايف او را انجام نمي‌دهد. اين تقسيم وظايف، كار را براي رژيم صهيونيستي براي يافتن جانشين شهيد مغنيه چندين برابر مشكل ساخته است.

يعني خبر 3 جانشين دروغ بوده است؟

معلوم نيست، 3 نفر، 4، 5 يا 6 نفر جانشين وي شده‌اند. مهم اين است كه حاج عماد با سابقه و تجربه تاريخي كه داشته به تنهايي تمام آن وظايف را بر عهده گرفته بود و توانسته بود در يك زمان به چند كار و پرونده رسيدگي كند.

چندي پيش توافقنامه‌اي ميان حزب‌الله و سلفي‌ها امضا شد اما چند روز بعد به تعليق درآمد، علت اين مسئله چه بوده است؟

علت اين مساله آشكار است، فشار بسيار زيادي كه از سوي برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي مانند المستقبل (وابسته به خاندان حريري) و برخي كشورهاي عربي مانند عربستان از طريق سفارتخانه آنان در لبنان برضد گروه‌هاي سلفي وارد شد، علت اين مسئله بوده است. آنان تمايل ندارند حزب‌الله با اهل سنت لبنان توافق و خود را به آنان نزديك كند.

آنان مي‌خواهند به اصطلاح تسلط و رهبريت خود بر اهل سنت را حفظ كنند. به نظر من اقدام آنان براي تعليق چنين توافقنامه‌اي كاري پوچ و بيهوده بوده است زيرا حدود يك ماه بعد ديديم كه خود سعد حريري به ديدن سيد حسن نصرالله آمد و همه چيز درست شد و با هم به توافق اوليه دست يافتند. البته پيش از اين نيز بسياري از اهل سنت و برخي از چهره‌هاي آنان از جمله دكتر فتحي يكن، دكتر عمركرامي، شيخ ماهر حمود و... از دوستان بسيار خوب و نزديك حزب الله به شمار مي‌رفتند و همواره هوادار اين حزب بوده‌اند.

چند روز پيش خبري شنيديم كه سازمان اطلاعات و امنيت ايالات متحده امريكا(CIA) از سال 2004 ميلادي تاكنون به طور محرمانه برخي تحركات و عمليات‌ها را برضد شبكه القاعده در سوريه، لبنان و ديگر كشور‌هاي عربي انجام داده است. مگر القاعده‌اي در سال2004 در لبنان وجود داشته است؟

از آغاز جنگ عراق و اشغال اين كشور و پديد آمدن گروه‌هاي مسلح و جهادي در عراق، بسياري از جوانان لبناني و سوري براي كمك به مقاومت برضد اشغالگران دست به كار شدند. اينها القاعده نيستند اما امريكا همه آنان را القاعده مي نامد. از همين رو امريكايي‌ها به خود اجازه دادند به صورت محرمانه به درون لبنان و سوريه نفوذ كنند و برخي تحركات را انجام دهند. البته اين تحركات غيرقانوني و غيرشرعي بوده و از نظر قوانين بين‌المللي نيز نقض حريم به شمار مي‌رود اما آنان اين اجازه را به خود داده‌اند.

علت انتقاد سيد‌حسن‌نصرالله از كنفرانس گفت‌وگوي اديان كه به رياست ملك عبدالله‌بن‌عبد‌العزيز ‌آل سعود، پادشاه عربستان سعودي در امريكا برگزار شد، چيست؟

اكنون تشنج و درگيري‌ها در جهان ميان اديان نيست بلكه ميان سياست‌هاي امريكا با كشور‌هاي مختلف است، به همين دليل اين خلاف واقع است كه عربستان ادعا مي‌كند براي گفت‌وگوي اديان چنين كنفرانسي را برپا كرده، واقعيت اين‌است كه امريكا به دنبال نفت، قدرت و تسلط بر منطقه است بنابراين چندين جنگ را در كشور‌هاي گوناگون آغاز كرد و بحمدالله به نتيجه نرسيده است. علت تشنج، تجاوز به فلسطين و ملت فلسطين است. اين مسئله به مذاهب و اديان ربطي ندارد، اين يك مساله سياسي است. آنان سعي مي‌كنند از اين مساله سياسي فرار كنند از همين رو مشكل را اختلاف ديني و مذهبي نشان مي‌دهند و به اصطلاح براي حل آن به گفت‌وگو مي‌نشينند.

خود عربستان نتوانست يك كنفرانس موفقيت‌آميز درباره گفت‌وگوي مذاهب برگزار كند و در آن شكست خورد و از وحدت اسلامي باز ماند، پس چگونه خواهد توانست ميان اديان گفت‌وگو برگزار كند و آن‌ را به موفقيت برساند؟! متأسفانه تنها بهره‌اي كه كشور‌هاي عربي و رژيم صهيونيستي از اين كنفرانس مي‌برند اين‌است كه فردي مانند شيمون پرز كه يك جنايكار جنگي است و دست او به خون اهالي جنوب لبنان آغشته است را به گفت‌وگو دعوت مي‌كنند. اين كار بي‌معناست و فايده‌اي ندارد. متأسفانه رژيم صهيونيستي نيز از اين رفتار‌ها بهره‌برداري كرده و خود را به عنوان كشوري رسمي در منطقه معرفي و تثبيت مي‌كند.

آيا وقوع جنگي ميان حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي را در آينده‌اي نزديك پيش‌بيني مي‌كنيد؟

من پيش‌بيني نمي‌كنم جنگي خواهد بود و يا نخواهد بود، بلكه پيش‌بيني مي‌كنم يك پيروزي حتمي در راه است. مطمئناً اين پيروزي بزرگي خواهد بود. اينكه اين پيروزي چه وقت و چگونه رخ خواهد داد، نمي‌دانم.

انتقام خون شهيد مغنيه چه زمان و به شكل گرفته خواهد شد؟

دقيقاً نمي‌دانم، بلكه آنچه مي دانيم اين است كه سيد ‌حسن‌نصرالله و در مجموع حزب‌الله تصميم خود براي گرفتن انتقام خون حاج‌عماد را گرفته‌اند و در زمان مناسب انتقامي سخت خواهند گرفت كه در بهترين زمان و مكان خواهد بود. بدون شك چنين انتقامي اثر بزرگي نيز بر منطقه خواهد گذاشت، بنابراين انتخاب زمان و مكان اين انتقام بسيار مهم است.

البته درباره توانايي نظامي و لجستيكي حزب‌الله براي اين انتقام هيچ شكي ندارم و مي‌دانم نيرو‌هاي مقاومت آمادگي كامل براي اين كار دارند.

پرونده تحقيقات درباره ترور شهيد مغنيه به كجا رسيد و آيا تحقيقات در اين باره هنوز ادامه دارد؟

بله، ادامه دارد و بر اساس اطلاعاتي كه من دارم سوري‌ها به اطلاعات بسيار مهم و خوبي دست يافته‌اند و تقريباً فهميده‌اند عاملان اصلي آن چه كساني هستند و ترور چگونه صورت گرفته است. آنان حتي سر نخ‌هايي پيدا كرده‌اند كه نشان مي‌دهد اطلاعات براي ترور چگونه جمع‌آوري شده و در مجموع اطلاعات بسيار پرباري در اين‌باره به دست‌آورده‌اند اما اينكه چه زماني اعلام خواهد شد، من نمي‌دانم.

علت اصلي خوشحالي سيد‌ حسن‌نصرالله از شكست جان‌مك‌كين در انتخابات رياست جمهوري امريكا را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

انتخاب مردم امريكا خود جواب بزرگي بود به جرج‌بوش، سياست هاي وي و نيز جمهوري‌خواهان، از همين رو بيشتر آنان به باراك اوباما رأي دادند. البته پيروزي اوباما، دليل موفقيت وي در آينده نيست به همين دليل نيز سيد‌حسن گفت نبايد خوشبين باشيم. اين شكست، مجازات بزرگي براي بوش و يارانش بود و نارضايتي شهروندان امريكايي از اين سياست‌هاي احمقانه او را نشان مي‌دهد. او با جنگ‌طلبي خود هم به جهان آسيب رسانده هم به كشورش و اقتصاد جهان را نيز به چالش كشيده است.

به نظرتان با آمدن اوباما كه جنگ طلب نيست احتمال وقوع جنگ در منطقه ميان رژيم صهيونيستي و حزب‌الله كاهش مي يابد؟

به نظر من ايالات متحده در حال حاضر تمايلي به جنگ ندارد و چنين تصميمي نگرفته است زيرا در عراق و افغانستان مشكل دارد از همين رو سياست خروج از مشكلات و پايان جنگ را اتخاذ كرده است. اما چه اتفاقي ميان رژيم صهيونيستي و حزب‌الله رخ ‌مي‌دهد مساله ديگري است و صددر‌صد ربطي به امريكا ندارد. امريكا گاهي نفوذ دارد و تحريك مي‌كند اما گاهي مسائل از دستش خارج مي‌شود و قابل كنترل نيست. به همين دليل احتمال جنگ وجود دارد اما مطمئناً تصميم گيرنده آن امريكا نخواهد بود.

چند روز پيش امريكا سيستم راداري به رژيم صهيونيستي داد كه رسانه‌ها آن را آخرين هديه بوش به اسرائيل دانستند، نظرتان در اين باره چيست؟

اين سيستم راداري دفاعي بوده نه هجومي. اين فقط سيستمي است براي اطمينان دادن به صهيونيست‌ها كه از جايي نترسند و ضربه نخورند. البته اين رادارها هيچ تأثيري بر قدرت و توان حزب‌الله ندارد. خود‌ امريكايي‌ها اعلام كردند آن را براي در امان ماندن از ايران به اسرائيل داده‌اند.

درباره گفت‌وگوي محرمانه ميان عربستان و رژيم صهيونيستي اخبار زيادي مي‌شنويم. مي‌توانيد توضيحاتي در اين‌باره بدهيد؟

عربستاني‌ها با صهيونيست‌ها فقط گفت‌وگو ندارند بلكه مسئله چيزي فراتر از آن است. آنان با يكديگر تعاون و همكاري امنيتي و نظامي دارند. گفت‌وگو به معناي آن ‌است كه دو نفر مي‌نشينند و فقط نظراتي ميان يكديگر رد‌ و ‌بدل مي‌كنند اما عربستان و صهيونيست‌ها فراتر از اين رفته‌اند. البته‌ همكاري‌هاي اقتصادي جزيي نيز با يكديگر دارند. متأسفانه ديگر كشور‌هاي عربي مانند مصر نيز بهترين روابط را بويژه در زمينه اقتصادي با صهيونيست‌ها دارند. آنان گاز را به اسرائيل حتي ارزان‌تر از بازار‌هاي بين‌المللي مي‌فروشند در حالي كه اهالي غزه در حال مرگ و محاصره به سر مي‌برند. اين به معناي كمك به اسرائيل است و حتي از نظر انساني نيز معنايي ندارد. اكنون ثابت شده عربستان سعودي از پيش از جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي‌همكاري و گفت‌وگوي محرمانه داشته است. اكنون عربستان سعودي سياستي دارد كه اسرائيل را به عنوان يك واقعيت در منطقه تثبيت كند. البته اين مسئله با ايدئولوژي اسلام مخالف است.

انتخابات آينده پارلمان لبنان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

من اميدوارم بيشتر نمايندگان فعلي جاي خود را به نمايندگان جديدي از مخالفان دولت بدهند و انتخابات به نفع مقاومت و گرو‌هاي طرفدار حزب‌الله تمام خواهد شد.‌‌ آخرين نظر سنجي‌هاي انجام شده در لبنان نيز چنين چيزي را نشان مي‌دهد و ان‌شاءالله كه اوضاع آينده منطقه به سود حزب‌الله باشد.

نظرات كاربران:
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن