تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816649069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - يا تيم‌ملي يا فوتبال امارات


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - يا تيم‌ملي يا فوتبال امارات
ورزش - يا تيم‌ملي يا فوتبال امارات

در غياب وحيد هاشميان، تيم‌ملي ايران براي بازي با كره‌شمالي تنها دو مهاجم تخصصي در مجموعه خود داشت. رسول خطيبي و سيدمهدي سيدصالحي كه بعضا در عرصه باشگاهي هم كارنامه قابل دفاعي نداشتند به نوبت مقابل كره‌شمالي به ميدان رفتند و هرچند موقعيت گلزني قابل ذكري نصيب‌شان نشد اما حركات آنها حتي در فضاي پشت محوطه جريمه و ميانه زمين اعتراض جمعيت حاضر در ورزشگاه را برمي‌انگيخت. اگر بپذيريم وحيد هاشميان به‌طور ميانگين تقريبا يك بازي در ميان مصدوم مي‌شود با اين واقعيت گزنده مواجه مي‌شويم كه فوتبال ايران پس از خداحافظي مردي كه امروز به عنوان سرمربي روي نيمكت تيم‌ملي مي‌نشيند با معضل رونمايي از جانشين او مواجه است و طعنه‌آميز اينكه حتي جست‌وجو در ميان گزينه‌هاي گلچين‌شده ليگ‌ برتر هم نام يك گلزن نجات‌ بخش و قابل اعتماد ديده نمي‌شود.

وخامت اوضاع وقتي بيشتر جلب توجه مي‌كند كه مي‌بينيم اكثر منتقدان تنها به واسطه درخشش سه تا چهار هفته‌اي آرش برهاني آن هم پس از سه سال و اندي دست و پا زدن در ورطه ناكامي، عدم دعوت از او را كج‌سليقگي مي‌دانند و صداي اصابت كفگيرها به ته ديگ را واضح‌تر از هميشه به گوش مي‌رسانند.

علي دايي به عنوان سرمربي تيم‌ملي موظف است از بازيكناني كه به اردو دعوت مي‌شوند در مقابل انتقادها حمايت كند اما بي‌ترديد خود او به عنوان مهاجم جاه‌طلبي كه ركوردي دست‌نيافتني را در عرصه گل‌هاي ملي خلق كرده، از عملكرد مهاجماني مثل خطيبي و سيدصالحي راضي نيست و تنها دلخوشي‌اش در شرايط فعلي به موقعيت‌سنجي و چارچوب‌شناسي غلامرضا رضايي مربوط مي‌شود. دليل اصلي اين فقر نگران‌كننده را بايد در يك اتفاق تكراري و كليشه‌اي فوتبال ايران جست‌وجو كنيم. اكثر قريب به اتفاق مهاجمان موفق سال‌هاي اخير ليگ ‌برتر راه خود را به سمت فوتبال امارات كج كردند، در خوشبينانه‌ترين حالت در همان سطح كيفي كه قرار داشتند درجا بزنند و پسرفت نكنند. مهاجماني مثل علي سامره و جواد كاظميان امروز مبالغ هنگفتي را از تيم بي‌كيفيتي مثل عجمان امارات دريافت مي‌كنند و مهرداد اولادي اكثر مسابقات الشباب را از روي سكوها ديد مي‌زند. آنها از بين دو گزينه پول خوب به علاوه تيم‌ملي و پول هنگفت منهاي تيم‌ملي دومي را انتخاب كردند. از سويي علي دايي هم كه سابقه حضور در فوتبال باشگاهي قطر و امارات را دارد خوشبينانه به لژيونرهاي اماراتي فوتبال ايران نگاه نمي‌كند و حتي در اظهارنظري رسمي اعلام كرد بازيكنان ايراني شاغل در فوتبال امارات را لژيونر به حساب نمي‌آورد. به اين ترتيب او فهرست تيم‌ملي را براي بازي حساس مقابل امارات تنها با حضور شش لژيونر - چهار اروپايي و دو اماراتي - بست تا كم‌لژيونرترين تيم‌ملي سال‌هاي اخير فوتبال ايران پيش از يك بازي رسمي، شكل بگيرد.

تبعات منفي نگاه بدبينانه دايي به فوتبال باشگاهي امارات در خط حمله تيم‌ملي نمود پررنگي دارد و منتقدان زماني در مواجهه با اين اتفاق جري‌تر مي‌شوند كه از ميان بازيكناني مثل عنايتي، ميداوودي، اولادي و كاظميان، رسول خطيبي كه حتي در فوتبال امارات هم كارنامه گلزني جالبي نداشته، به اردو دعوت مي‌شود. پيش از علي دايي، برانكو و قلعه‌نويي به دليل توجه خاص و بيش از اندازه به لژيونرهاي اماراتي انتقاد مي‌شد و سرمربي فعلي تيم‌ملي قصد دارد با بها دادن به ليگ داخلي روند مهاجرت ستاره‌ها به آن سوي آب‌ها را تعديل كند. آنچه هرچند اقدام جسورانه و در بلندمدت تاثيرگذاري است اما ممكن است در كوتاه‌مدت تاوان سنگيني چون عدم راهيابي به جام‌جهاني 2010 را موجب شود. به هر حال در ميان 10 لژيونر ايراني شاغل در فوتبال امارات مهاجمي مثل ميلاد ميداوودي وجود دارد كه بدون ترديد در مقايسه با خطيبي و سيدصالحي كيفيت بالاتري دارد يا محمد نصرتي كه حداقل در غياب هادي عقيلي مي‌توانست مشكلات خط دفاعي را به حداقل برساند.

حضور رسول خطيبي در اردوي تيم‌ملي پارادوكس بزرگ اين ماجراست. هرچند كه اگر امارات‌زدايي دايي به عدم حضور در جام‌جهاني منجر نشود مي‌توان به پايان اين ماجرا اميدوار بود. شايد در آينده‌اي نزديك‌تر «يا تيم‌ملي يا امارات» به يكي از قوانين لازم‌الاجراي فوتبال ايران تبديل شود.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن