تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816011759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاطره‌ها سوختسينما جمهورى به سرنوشت‌سينما آزادى دچار نشود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: خاطره‌ها سوختسينما جمهورى به سرنوشت‌سينما آزادى دچار نشود
فرهنگ و هنر – حريقى كه بامداد 24 آبان به جان سينما جمهورى افتاد و آن را در خود سوزاند اتفاقى بود كه‌نگرانى‌هاى تازه‌اى را براى برخى از هنرمندان و دست‌اندركاران عرصه سينما رقم زد. نگرانى از آنكه اين سينما هم به سرنوشت سينما آزادى دچار شود و پروسه بازسازى آن درگيربرخى ازبى توجهى ها .

عزت‌الله انتظامي، بازيگر پيشكسوت سينما و تئاتر ايران در اين باره مى‌گويد: اميدوارم سينما جمهورى به سرنوشت سينما آزاد ى كه چند سال مخروبه ماند تا ساخته شود دچار نشود. اين سينما كه متعلق به زنده‌ياد فردين و على حاتمى است، در سال‌هاى اخير توسط ليلا حاتمى و على مصفا سرو‌سامان داده شده بود و هنرمندان در آن رفت‌و‌آمد داشتند و كم‌كم درحال رو آمدن بود. او گفت: باعث تاسف وتعجب است كه چنين آتش‌سوزى در مركز شهر اتفاق مى‌افتد و اين مقدار خرابى به‌همراه مى‌آورد. اما باتوجه به اينكه صاحب سينما مشخص و حاضر است اميدوارم سريع‌تر بازسازى شود. انتظامى با تاكيد مجدد بر ساخت دوباره سينما جمهورى به ايسنا اظهار اميدوارى كرد: اين سينما مانند سينما «آزادي» مدت‌ها به حالت مخروبه درنيايد و اين روزها كه سينما ساخته مى‌شود؛ از طرف ديگر سينمايى خراب نشود. هر سينما كه مى‌سوزد يا از بين مى‌رود انگار يكى از معلمانى نابود مى‌شود كه هنرمندان به نام اين مرز‌و‌بوم از محضر آنها آموخته‌اند تا وارد عرصه سينماى ايران شوند. هنرمندانى كه هر يك امروز نامى و جايگاهى را از آن خود كرده‌اند و حرفى براى گفتن دارند. مسعود كيميايى نيز ضمن آنكه بازسازى سينماى جمهورى را امرى الزامى مى‌داند تاكيد بر آن دارد كه مسئولان بايد هر چه سريع‌تر در پى احياى اين سينما باشند.

اين كارگردان از حادثه‌اى كه براى سينما جمهورى اتفاق افتاد ابراز تاسف مى‌كند و مى‌گويد: هر سالن سينمايى كه از بين مى‌رود، تكه‌اى از فرهنگ است كه از بين مى‌رود.

او مى‌افزايد: من هيچ‌وقت نمايش «اسپارتاكوس» را در اين سينما از خاطر نمى‌برم و اين سينمايى است كه فيلم‌هاى زيادى را در آن ديدم و درواقع اينها معلمان ما بودند كه يك‌يك دارند يا آتش مى‌گيرند و يا از بين مى‌روند. كيميايى با اشاره به اكران فيلم‌هايش در اين سالن تاكيد مى‌كند: اين سينما در سال‌هاى قديم‌تر جزو سالن‌هاى پرفروش بود و فيلم‌هاى من هم در اين سينما فروش بسيارخوبى داشت كه در سال‌هاى اخير هم با توجه به اينكه آن منطقه تجارى شده است، اما همچنان از فيلم‌ها استقبال مى‌شد. همه نگرانى‌هايى كه هنرمندان درباره سينما جمهورى دارند و بايدها و نبايدهايى كه بيان مى‌كنند از سوى مدير كل اداره نظارت و ارزشيابى نيز مورد تائيد است و وعده بازگشت سينما جمهورى به چرخه اكران را مى‌دهد. محمود اربابى مى‌گويد: سوختن سينماجمهورى براى همه اهالى سينما مايه تأسف است ولى آنچه مهم است، تلاشى است كه بايد انجام شود تا اين سينما هرچه سريع‌تر به چرخه مؤثرش در اكران برگردد. مديركل اداره نظارت و ارزشيابى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى درباره حادثه رخ داده براى سينما جمهورى بر اين باور است واقعيت اين است كه از دست دادن سينما جمهورى از نگاه ما از دست دادن سينماى فرهنگى است،چرا كه يكى از سينماهايى كه در طرح اكران فيلم‌هاى فرهنگى وارد ميدان شد و همكارى كرد ،سينما جمهورى بود و از اين بابت از دست دادن اين سينما مايه تأسف است. وى مى‌افزايد: جدا از اينكه اين سينما در سال 85 باتوجه به بازسازى و نوسازى انجام شده، وارد چرخه اكران فيلم شده بود و ما همه تلاش داشتيم با همراهى كه مديريت و مالكين سينما داشتند ، چهره گذشته اين سينما را به عنوان سينمايى كه بالاخره نقش تاريخى و عنوان خاص و ويژه داشته ، مطابق شأن و منزلت خودش قرار دهيم.

اربابى تصريح مى‌كند: طى گفت‌وگوهاى مكررى كه با على مصفا داشتيم ،اين سينما چرخشى پيدا كرده بود تا تبديل به سينمايى شود كه مشخصا كاركرد فرهنگى داشته باشد و در عين حال ما هم كمك كنيم كه سينماى مطلوبى باشد. اربابى در انتها درباره بازسازى سينما مى‌گويد: قطعا اين امر مستلزم اين است كه بين مالكين و صاحبان و البته مجموعه معاونت سينمايى همراهى صورت بگيرد و اين آمادگى از طرف مالكين را احساس مى‌كنم كه طبيعتا پس از انجام كارهاى ادارى و قانونى معمول هرچه سريع‌تر اين سينما با همكارى لازم به چرخه اكران بازگردد.

آخرين خبر ها

مدير سينما جمهورى ضمن اعلام آخرين وضعيت علت‌يابى آتش سوزى سينماجمهورى از انتقال دستگاه‌ اعلان اطفاى حريق اين سينما خبر داد. «محسن صادقي» مدير سينما جمهورى در خصوص علت‌يابى آتش سوزى سينماجمهوري،گفت: كارشناسان آتش‌نشانى در حال بررسى علت آتش‌سوزى هستند و يكى از دستگاه‌هاى اعلان اطفاى حريق سينما را براى بررسى‌هاى بيش‌تر به ايستگاه منتقل كردند. او از تلاش بى‌وقفه ماموران آتش‌نشانى تشكر كرد و افزود: كمتر از 15 دقيقه ماموران آتش‌نشانى در محل حاضر شدند. وسعت آتش‌بسيار زياد بود و از ايستگاه‌هاى مختلف كمك گرفتند تا توانستند آتش را در حدود 6 صبح مهار كردند. صادقى ميزان خسارت به سالن‌‌هاى سينما جمهورى را صددرصد عنوان كرد و افزود: طبقه اول كامل سوخته است. طبقه دوم كف سالن سينما سوخته، سقف فرو ريخته و صندلى‌ها از حالت عادى خارج و خيس شده است. ترياى سينما كه سال گذشته افتتاح شده بود نيز آسيب ديده است. در حالى كه هنوز چند روزى از افتتاح مجتمع سينمايى پرديس در شمال شهر نگذشته بود، خبر آتش‌سوزى سينما جمهورى با سه سالن سينمايى كاملا غيرمنتظره بود. اين سينما كه از اواسط تابستان 85 كار تعميرات و بازسازى‌اش آغاز شده بود پس از گذشت حدود 7ماه در بهمن ماه 1385 براى نمايش فيلم‌هاى بخش‌هاى مختلف بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر افتتاح شد، اما صبح روز جمعه 24 آبان در آتش سوخت. هنوز از سوى كارشناسان آتش‌نشانى علت وقوع آتش‌سوزى مشخص نشده است، در حالى كه طبقه اول سالن سينما و نماى بيرونى سينما در آتش سوخته و سنگفرش‌هاى جلوى سينما نيز كاملا تكه‌تكه شده و هر كدام به گوشه‌اى پريده است. هنوز آتش‌نشانان مشغول كار هستند و نمى‌توان وارد سالن شد.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن