تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817335765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عكس يادگاري با پاييز


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: عكس يادگاري با پاييز
كمتر پيش مي آيد جلسه اي يا مراسمي كوچك يا بزرگ در جايي حتي دورترين و محرومترين جاي دنيا اتفاق بيفتد و فيلم و گزارش يا حداقل چند عكس از آن مراسم تهيه نشود! مي شود گفت كه خبرنگارها و عكاس ها پاي هميشگي و ثابت هر مراسمي چه دولتي و چه غير دولتي هستند! خبر وگزارش براي اطلاع رساني بيشتر صورت مي گيرد و در كنار آن عكس و فيلم هم يك نياز و مكمل آن خبر و گزارش خواهند بود اما اين به اين معني نيست كه فقط بايد عكاس يا خبرنگار يك مجموعه يا رسانه بود تا مجوز عكس و فيلم گرفتن داشته باشي كه البته در مورد موضوعات خبري بايد همين طور باشد و بر خلاف اين مطلب يعني قانون شكني! اما از جايي كه به تعداد دوربين هايي كه در دنيا ساخته مي شود و يا ساخته شده است به همان تعداد عكاس وجود دارد پس چه معني مي دهد كه عكاس بودن را و عكس گرفتن را محدود به موضوعات خبري كنيم كه در اين زمينه هم عكاس آن خبر يا گزارش يا مراسم عنوانش كمي تغيير مي كند به (عكاس خبري) كه اين نوع عكاس بودن (يعني عكاس خبري بودن) مجوز خاصي براي فعاليت مي خواهد هم چنان كه دوربين و لنز و امكانات خاص و حتي سوژه خاص هم مي طلبد و نوع عكس كه يك عكاس خبري با آن سر و كار دارد شايد اصلا جذابيتي براي استفاده مردم عادي نداشته باشد مثلا هيچ وقت كسي عكس مربوط به جلسه مطبوعاتي يك مسئول را قاب نمي كند و به ديوار اتاقش نمي زند چون از زيبايي كه او مي شناسد و دوست دارد روي ديوار اتاقش ببيند خالي است.

جاهايي كه يك عكاس خبري مي رود، اتفاق هايي كه برايش مي افتد، محيط هايي كه بيشتر در آن جا حضور مي يابد و حتي درد سرهاي يك عكاس خبري با عكاس هاي ديگر متفاوت است كه ما قصد ورود به آن را نداريم.

43 عكاس باشي
بعضي از عكاس ها با اين كه ممكن است در تمام عمرشان هيچ عكس خبري نگرفته باشند و از زيبايي شناسي يك عكس هنري هم چيز زيادي نمي دانسته باشند اما ادعا مي كنند كه از هر عكاسي با هر عنوان كاري ديگري حرفه اي ترند چون محل كارشان عكاس خانه است!

چون آتليه دارند! چون با انواع دوربين و لنزهاي مختلف كار كرده اند يا آشنا هستند! و خلاصه (عكاس باشي اصلي) آن ها هستند! تقريبا شبيه كاري كه مادر (پرين) در كارتون سريالي با خانمان انجام مي داد!عكاس خانه جايي است كه (عكاس باشي) با كلي دوربين قديمي و از رده خارج يا انواع جديد ديجيتال و عموما ارزان قيمت مي نشيند و علاوه بر (عكس پرسنلي) 43 و ... خدماتي چون فتوكپي و اسكن (رفو) و (قاب) و جلوه هاي ويژه و ... هم ارائه مي دهد!دنياي تا بناگوش فرو رفته در حلقه هاي ديجيتال حال و هواي اين عكاس خانه ها و عكاس باشي هاي سنتي را هم دگرگون كرده است! حالا ديگر كمتر كسي پيدا مي شود كه براي 6 يا 12 قطعه عكس 43 برود چند روز ديگر بيايد عكسش را بگيرد و مهم تر اين كه بر خلاف گذشته كه بعضي هايمان از عكس خودمان ناراضي بوديم و هميشه مي گفتيم: خودمان از عكسمان خوشگل تريم و يا به بعضي ها كه خوش عكس تر بودند حسودي مي كرديم! اين روزها و به مدد دنياي ديجيتال و فنون فتوشاپ، همگي خوش عكس شده ايم و عكسمان از خودمان خوشگل تر شده!عكاس باشي ها هر چند عكاس هاي با تجربه و تبحري هستند اما تمام هنرشان به اين است كه در يك قاب كوچك و در حالت رسمي گرفته اي از يك پرتره و در يك زاويه خاص عكس بگيرند و .... خلاص! در حالي كه عكاسان پرتره زيادي در دنيا هستند كه كارشان با زدن دكمه فلاش دوربين تمام نمي شود براي همين است كه عكس آن ها بعدازظهر به حدي طبيعي و ثبت در لحظه است كه چيزي جز استادي و مهارت عكاس قابل تحسين نيست!

هنر برتر از ....
با ورود اولين دوربين هاي عكاسي به ميان مردم و اجتماع، اين عقيده رواج يافت كه ديگر دنياي نقاش و استادان نقاشي و رنگ و بوم و قلم مو هيچ كاربردي ندارد چرا كه هنر عكاسي هم ارزان تر و راحت تر از نقاشي است و همچنين صرفه جويي زيادي در وقت مي شود و در ضمن حاصل كار رئال ترو باورپذيرتر است از نقاشي! اما با گذشت سال هاي جديدي از اختراع اولين دوربين هاي عكاسي، نه تنها تعداد نقاشان كمتر شده و نه تنها هنر نقاشي دچار هيچ آسيب و خدشه اي از اين بابت نشده كه بر عكس هنر و صنعت عكاسي توانست به مدرن تر شدن و رشد كيفي هنر نقاشي كمك به سزايي كند و هم زمان با پيشرفت هاي تكنولوژي دوربين هاي ديجيتال و عكس هاي ديجيتال جاي دوربين هاي آنالوگ و حلقه هاي فيلم را گرفته است گويا نوعي سنت شكني در هنر و صنعت عكاسي به وجود آمده و اين رشته پر طرف دار را جزئي تر و حرفه اي تر از قبل كرده است.در حالي كه دوربين هاي ديجيتال، سبك تر، كاراتر، حرفه اي تر و در نتيجه كار نيز قابل قبول تر از انواع آنالوگ آن مي باشند اما وفاداران به دوربين هاي قديمي هنوز هم ترجيح مي دهند حاصل كارشان را در تاريك خانه هايشان ببينند تا در صفحه مانيتور و به وسيله تكنولوژي ديجيتال كه اين هم نوعي سرگرمي حرفه اي و نوستالوژي كارآمد براي اين عده به حساب مي آيد كه از طرف سازندگان فيلم هاي عكاسي هم نوعي تبليغ براي حرفه اي هاست.

عكس يادگاري با پاييز
*پاييز يكي از زيباترين فصل هاي سال است رنگ هاي زرد و نارنجي، برگ هاي درختان، آسمان نيمه ابري، نم نم باران و تلاءلوي نور خورشيد روي برگ هاي خيس خورده، مي تواند هر كسي را به وجد بياورد بسياري از افراد نيز از زيبايي هاي اين فصل براي گرفتن عكس هايي زيبا و ماندگار استفاده مي كنند.

*پاييز براي عكاسان حرفه اي و آماتور بهترين زمان براي عكس گرفتن محسوب مي شود زيرا در اين فصل طبيعت سرشار از رنگ هاي گرم و درختان است و خورشيد در ارتفاع پايين تري نسبت به افق قرار دارد و نور آن به صورت زاويه دار به زمين مي تابد و به همه چيز زيبايي و درخشندگي خاصي مي بخشد!

*براي گرفتن يك عكس خوب لازم نيست يك عكاس حرفه اي باشيد يا دوربين گران قيمتي داشته باشيد، اگر چند نكته كوچك را رعايت كنيد مي توانيد عكس هاي زيباتري بگيريد.

*پيدا كردن يك مكان مناسب براي عكس گرفتن در اين فصل كار بسيار آساني است، كافي است از خانه بزنيد بيرون و در مسيري كه از آن عبور مي كنيد به همه مشخصه هاي پاييز توجه بيشتري داشته باشيد كه مهم ترين آن درخت ها و برگ هاي زردشان است مثلا شاخه هاي بدون برگ درخت انار همسايه كه از ديوار عبور كرده وارد كوچه شده است و چند انار قرمز ترك خورده هم روي شاخه هايش قرار دارد و يك كلاغ سياه و چند گنجشك كه روي شاخه هاي درخت نشسته اند و ...همه اين توفيقات كه گفتم الزاما نبايد در يك عكس قرار داشته باشند مثلا كافي است دوربين شما از زاويه اي مناسب فقط كلاغ پر سياه را در كنار يك شاخه خشك نشانه برود يا اين كه از كلاغ و گنجشك بگذريد و فقط انارهاي روي شاخه را موضوع قرار دهيد.

*اگر لازم مي بينيد و فرصت داريد سفر كوتاهي به ييلاق هاي اطراف شهر و حتي به شهرهاي اطراف بزنيد.

*همه آن چه مي بينم و همه آن چه در سراسر گيتي وجود دارد زيباست و مي تواند يك عكس زيباي هنري باشد فقط كافي است به كوه، به دره، به درخت هاي خشكيده و دور، به جويبار باريك و كوير و ... نگاهي زيباشناسانه داشته باشيم چرا كه طبيعت پر از زيبايي است و درك اين زيبايي و ثبت و پردازش آن هنري است كه فقط يك عكاس دارد.

*يك ويژگي منحصر به فرد و كاملا جهاني براي استان خراسان جنوبي وجود باغات پر محصول و زيباي زعفران است كه مي تواند در امر گردشگري و جذب توريسم به صورت فصلي مفيد واقع شود و براي هنرمندان عكاس اين فرصت خوب را به وجود آورد تا در بهترين ساعات مناسب براي عكاسي از تلاءلوي نور خورشيد و هارموني رنگ هاي مكمل و متضاد زرد و بنفش و قرمز و سبز و سفيد گل هاي زعفران نهايت بهره را برده و علاوه بر استفاده شخصي حرفه اي و هنري به شناساندن بيشتر و بهتر اين محصل جهاني نيز بپردازد! از ياد نبريم در تمام دنيا چنين موقعيت ويژه و كاملا طبيعي و استثنايي وجود ندارد قدر آن را بدانيم!

*بهترين ساعات براي عكاسي در فصل پاييز يك ساعت بعد از طلوع خورشيد و يك ساعت قبل از غروب است زيرا در اين زمان زاويه تابش نور بهترين حالت را دارد.

*بعضي از افراد آن چنان مسحور زيبايي هاي طبيعت و تنوع رنگ هاي پاييزي مي شوند كه ترجيح مي دهند فقط از مناظر پاييزي و برگ هاي زرد درختان عكس بگيرند كه با وجود زيبا بودن نمي توانند جلوه خاصي داشته باشند.

در واقع رنگ ها و مناظر پاييزي مي توانند نقش تزئيني و مكمل داشته باشند و سوژه اصلي عكس را زيباتر و تاثيرگذارتر كنند.

*اگر تصميم داريد از خودتان عكس بگيريد بهتر است لباس سبز يا آبي بپوشيد زيرا اين رنگ ها در كنار رنگ هاي گرم پاييزي جلوه خاصي پيدا مي كنند استفاده از برگ ها به عنوان قاب دور عكس نيز ايده جالبي است.

*بر خلاف تصور بسياري از افراد روزهاي ابري و باراني نيز مي توانند اوقات مناسبي براي عكاسي باشند، اگر با چتر از خيس شدن دوربينتان جلوگيري كنيد مي توانيد از اين فرصت نيز براي عكس گرفتن استفاده كنيد.زماني كه آسمان گرفته و ابري است نور خورشيد به طور مستقيم نمي تابد و در چنين شرايطي رنگ هاي پاييزي تيره و زيباتر به نظر مي رسند اگر تصميم داريد در چنين شرايطي عكس بگيريد سعي كنيد آسمان در عكس نيفتد و فقط از درختان و برگ هاي پاييزي براي زمينه عكس استفاده كنيد.

*بسياري از دوربين ها و حتي دوربين هاي همراه قابليت زوم كردن دارند قابليت هاي مختلف دوربين ها به خصوص دوربين هاي ديجيتال امكان اين را به ما مي دهد كه هر نوع عكسي را كه مايل بوديم بگيريم، عكس گرفتن از شاخه اي در ارتفاع بالاتر به وسيله زوم كردن اين امكان را مي دهد تا عكس هاي ما حرفه اي تر و زيباتر جلوه كنند.

*هميشه بهترين حالت براي عكس گرفتن ايستادن به صورت مستقيم و در فاصله چند متري از سوژه اي نيست؛ كمي جلو يا عقب برويد يا در زوايه خاصي نسبت به سوژه بايستيد تا عكس شما جذاب تر و متفاوت تر شود.

*نبايد از خودتان انتظار يك حرفه اي را داشته باشيد، عكس گرفتن از پاييز اول از همه يك تفريح است كه مي تواند با حضور بچه ها و در كنار خانواده زيباتر و لذت بخش تر و خاطره انگيزتر باشد پس به بچه ها امكان استفاده از دوربين عكاسي را بدهيد و فرصت كوتاه پاييز را از دست ندهيد!
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1750]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن