تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805444426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داورزني:صعود به جام‌جهاني با سرمربي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: داورزني:صعود به جام‌جهاني با سرمربي
رهايي از روزهاي پراسترس حضور تيم‌هاي ملي، جوانان و نوجوانان در مسابقات قهرماني آسيا و آغاز مهمترين تورنمنت داخلي كشور كه هفته‌هاي بي‌دغدغه خود را سپري مي كند بهترين فرصت براي محمدرضا داورزني بود تا به بسياري از پرونده‌هاي نيمه كاره و بعضا قديمي فدراسيون واليبال رسيدگي كند. از مشخص كردن وضعيت كادر فني تيم‌هاي ملي تا ...

به گزارش مهر، "انتخاب سرمربي خارجي براي تيم ملي" موجي بود كه چند ماه پيش و به دنبال بازگشت زوران گائيچ به صربستان در واليبال كشور به راه افتاد اما با وجود مطرح شدن گزينه‌هايي چون "لوزانو" آرژانتيني، "پائولومونتالي" و "پرندي" از ايتاليا، "مك كاچو" نيوزيلندي، "چول" كره‌اي و حتي بازگشت دوباره "پارك كي وون" هرگز به مقصد نرسيد تا با وجود فعاليت حسين معدني گماني‌زني‌ها در مورد انتخاب سرمربي تيم ملي ادامه داشته باشد. اما رئيس فدراسيون واليبال با اتخاذ تصميم جديد خود به سوژه داغ در بين واليبالي‌ها پايان داد:" تيم ملي واليبال با سرمربي و مربي ايراني در مسابقات مقدماتي جام جهاني شركت مي كند".

محمدرضا داورزني ضمن بي نتيجه خواندن مذاكرات انجام شده با مربيان خارجي به خبرنگار مهر گفت: فقط "نام" و "خارجي" بودن مربي براي ما ملاك نيست. واليبال ملي ايران نيازمند مربي ويژه‌اي است كه گلچيني ازتجربه‌هاي اروپايي، جهاني و المپيكي را در كنار هم داشته باشد و فارغ از دغدغه‌هاي دو شغله بودن (ملي و باشگاهي) آن را در اختيار بازيكنان‌مان قرار دهد.

وي افزود: تمام مربياني كه از اين ويژگي‌ها بهره مي برند و قابليت‌هاي خود را در صحنه عمل هم به اثبات رسانده‌اند تمايل دارند تيم ملي آينده خود را با هدف حفظ جايگاه‌شان انتخاب كنند در حاليكه تيم ملي ايران آنها را از اهداف‌شان دور مي كند. واليبال ايران در پايان هر مذاكره به اين مسئله محكوم شد.

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه امروز واليبال ايران در هر سه رده سني و حتي بزرگسالان حرف اول را در آسيا مي زند اما در ميادين جهاني و المپيكي هيچ حرفي براي گفتن نداريم، تصريح كرد: با اين شرايط هر فردي مايل به همكاري با تيم ملي ايران نيست آنهم با تجربه و پيشينه‌اي كه مدنظر ماست.

داورزني ادامه داد: البته هستند مربياني كه شخصا تمايل به همكاري با واليبال ايران دارند. شرايط آنها با فاكتورهاي مدنظر ما همخواني ندارد پس دليلي براي انجام مذاكره نمي بينيم چراكه به كارنامه مربي بيشتر از نام و خارجي بودنش توجه داريم.

رئيس فدراسيون واليبال ضمن تاكيد بر منتفي بودن حضور سرمربي خارجي براي تيم ملي واليبال خاطر نشان كرد: مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 آسيا (2 تا 19 مهرماه) نخستين ميدان آتي ملي‌پوشان كشورمان است. تيم ملي واليبال ايران بايد با يك سرمربي ايراني براي حضور در اين ميدان انتخابي آماده شده و تا كسب سهميه مسابقات جهاني پيش رود.

"قرار داد حسين معدني (سرمربي) با تيم ملي واليبال در پايان مسابقات AVC كاپ آسيا تمام شد. آيا تاكيد بر ايراني بودن سرمربي تيم ملي به منزله ادامه همكاري با اين مربي است؟ "

پاسخ داورزني به اين سوال خبرنگار مهر مثبت بود: ما با حسين معدني در ژاپن قهرمان AVC كاپ آسيا شديم. پس مي توانيم با وي به تكرار موفقيت حتي از نوع دست‌يابي به سهميه جهاني فكر كنيم. از حسين معدني خواسته‌ايم تا برنامه‌هاي خود را كه البته قرار است در پايان مسابقات ليگ برتر اجرا شود، ارائه دهد. ضمن اينكه وي در قالب يك گروه ويژه از حالا مسئوليت شناسايي بازيكنان را براي دعوت به دور جديد تمرينات تيم ملي بر عهده گرفته است.

"كسب يكي از چهار مجوز آسيايي پيكارهاي جام جهاني 2010 ايتاليا با هدايت يك سرمربي ايراني امري محال و دور از ذهن نيست. اما به طور حتم دشواري‌هاي كار در مسابقات فراقاره‌اي و در مصاف با حريفان جهاني به چشم مي آيد. آنجا كه هيچ نام و عنواني جاي خالي فرد مرتبط با دانش روز واليبال دنيا را پر نخواهد كرد. فدراسيون واليبال براي مواجه نشدن با چنين روزهايي برنامه جديدي تدارك ديده است: در اختيار گرفتن مشاور ترازاول خارجي."

رئيس فدارسيون واليبال با بيان اينكه در شرايط فعلي حضور مشاور ضروري‌تر از سرمربي خارجي است، گفت: وقتي مربيان باكلاس دنيا حاضر به همكاري تمام وقت با ايران نيستند جذب مشاور بهترين تصميم براي هموار كردن راه صعود به جام جهاني، موفقيت در اين رقابت‌ها و تورنمنت‌هاي مهم ديگر است. يك مشاور حتي به صورت پاره وقت هم مي تواند تجربه و دانش خود را دراختيار مربيان و بازيكنان تيم ملي قرار دهد.

وي افزود: از اين پس رايزني‌هاي فدراسيون واليبال با گزينه‌هاي خارجي با هدف جذب مشاور ادامه پيدا مي كند تا به موقع بتوانيم از حضور فردي با اين عنوان بهره‌مند شويم.

داورزني در مورد شرايط كار و اختيارات مشاور آينده تيم ملي واليبال اظهارداشت: مشاور تيم ملي واليبال مي تواند به طور همزمان در تيم و كشور ديگري انجام وظيفه كند اما سفرهاي برنامه‌ريزي شده وي به ايران و رعايت اصول در همكاري با اعضاي كادر فني الزامي است.

وي افزود: همچنين حوزه كاري مشاور تعريف شده است. او مي تواند در تنظيم برنامه تمرينات و در جهت تقويت تصميم سرمربي فقط مشاوره فني بدهد.

"اين احتمال وجود دارد كه در صورت صعود ايران به پيكارهاي جهاني مجددا براي جذب سرمربي خارجي اقدام شود؟"

داورزني در اين زمينه گفت: فدراسيون واليبال با سرمربي ايراني و مشاور خارجي براي پشت سرگذاشتن موفق مسابقات زيرگروه ايتاليا برنامه‌ريزي مي كند. پس بهترين تصميم را جهت حضور شايسته در ميادين جهاني اتخاذ خواهيم كرد. چه با سرمربي خارجي و چه داخلي. در مجموع هدف ما سرمايه گذاري بر روي معدني و معدني‌هاست. حتي در شرايط مناسب بر روي بازيكنان قديمي هم به منظور تربيت مربيان متخصص داخلي سرمايه گذاري مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماندن يا نماندن مصطفي كارخانه در راس كادر فني تيم جوانان هم موضوع يكي ديگر از پرونده‌هاي فدارسيون واليبال است.

پرونده‌اي كه با اظهارات شخص كارخانه مبني بر اتمام همكاري با جوانان در پايان مسابقات قهرماني آسيا و انتخابي جهان شكل گرفت اما با وجود گذشت دو ماه از قهرماني اين تيم در رقابت‌هاي تهران و صعود به پيكارهاي جهاني 2009 هند (18 تا 29 تيرماه) مهر "مختومه" روي آن نقش نبسته است.

داورزني از مصطفي كارخانه خواسته تا فدراسيون واليبال را از برنامه‌هاي آماده سازي خود آگاه كند. از طرفي قرار است به زودي داورزني و كارخانه در پايان نشستي مشترك به نتيجه‌اي واحد براي ادامه همكاري دست يابند. اين درحاليست كه اظهارات رئيس فدراسيون واليبال در مورد همكاري با مربيان جالب توجه است. اظهاراتي از جنس يادآوري، شايد هم اولتيماتوم ...

داورزني با بيان اينكه منكر موفقيت‌هاي سرمربي تيم جوانان در اين تيم نمي شويم، به خبرنگار مهر گفت: فدراسيون واليبال تامين نيازهاي مربيان ملي را در برنامه‌هاي كاري خود لحاظ مي كند اما اعضاي كادر فني تيم‌ها هم بايد برنامه‌هاي ما را مدنظر قرار داده و براساس آن پيش روند. مربيان مي توانند براي ادامه همكاري با ما تصميم بگيرند همانطور كه فدراسيون واليبال نيز مجاز است در اين باره تصميم‌گيري كند.

وي تاكيد كرد: همه عوامل بايد در خدمت اجراي برنامه‌هاي تدوين شده باشند نه اينكه برنامه‌ها در جهت پوشش خواسته‌ها پيش روند. اين سياست ما در فدراسيون واليبال است كه تحت هيچ شرايطي زيرپا گذاشته نخواهد شد.

داورزني يادآور شد: برنامه‌اي به سرانجام مي رسد كه در آن همه عوامل با يكديگر تطبيق داشته باشند. تجربه نشان داده برنامه‌هايي كه براساس سليقه و خواسته‌هاي افراد تنظيم شود در درازمدت به نتيجه نمي رسد. پيش از اين فدراسيون واليبال در تنظيم برنامه‌ها از پيشنهاد افراد صاحب نظر بهره مي برد اما اجراي برنامه‌ها را بدون كمترين توجه پيش مي برد.

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه كارخانه سرمايه واليبال ايران است، تصريح كرد: تمام درخواست‌هاي مربيان تيم‌هاي ملي با حمايت فدراسيون واليبال روبه‌رو مي شود با اين شرط كه در جهت اهداف ما باشند. ضمن اينكه مذاكره با كارخانه در مورد جوانان ادامه مي يابد.

"با اين حساب بحث حضور كارخانه در تيم ملي بزرگسالان كاملا منتفي است؟"

داورزني در پاسخ به اين سوال به ذكر اين موارد بسنده كرد: ما از مصطفي كارخانه براي تيم جوانان درخواست برنامه كرده‌ايم و در كنار اين مربي به كسب عنواني بهتر از سومي در مسابقات جهاني هند اميدواريم. در اين ميان به موارد احتمالي ديگر حتي جايگزين‌هاي وي هم فكر نكرده‌ايم.

"همكاري فدراسيون واليبال با يوتسا ست كوويچ به عنوان سرمربي تيم نوجوانان طبق قرارداد 2 ساله وي ادامه خواهد داشت."

داورزني به اين مطلب اشاره و خاطرنشان كرد: ست كوويچ هم بايد هرچه زودتر برنامه‌هاي آماده سازي خود را براي حضور در مسابقات جهاني 2009 ايتاليا و دفاع از عنوان قهرماني ايران تنظيم كند تا بر اساس آن بتوانيم اقدامات لازم را انجام دهيم.

" فدراسيون واليبال در مورد ديگر اعضا و مربيان كادر فني تيم‌هاي ملي، جوانان و نوجوانان كشورمان در حال انجام بررسي‌هايي است كه امكان دارد منجر به تغيير برخي از آنها شود."

داورزني در اين زمينه تاكيد كرد: در حال بررسي وضعيت كادر فني تيم‌هاي ملي در هر سه رده بزرگسالان، جوانان و نوجوانان هستيم و كمك‌هاي سرمربيان اين تيم‌ها با نظر خودشان تغيير خواهد كرد. قطعا تغييرات ايجاد شده و انتخاب افراد جديد در جهت هماهنگ‌ترشدن با برنامه‌هاي اجرايي صورت مي گيرد.

رئيس فدراسيون واليبال همچنين بازيكنان تيم‌هاي ملي را از توجه به ميزان و نوع عملكردشان آگاه كرد و اظهار داشت: ملاك ما براي معرفي اردونشينان آينده ارائه بازي برتر در مسابقات باشگاهي است نه همراهي تيم‌ها در مسابقات اخير. به برد و باخت تيمي آنها توجه نداريم. فقط براي كساني فراخوان مي زنيم كه شايستگي خود را براي پوشيدن پيراهن تيم ملي اثبات كنند.

داورزني در مورد درخواست فدراسيون واليبال براي حضور در ليگ جهاني تاكيد كرد: تمام اقدامات لازم را انجام داده‌ايم. هيچ كار نكرده‌اي باقي نمانده است با اين حال نظر نهايي مسئولان FIVB مشخص كننده نتيجه رايزني‌هاي انجام شده است چرا كه در اينجا بحث كسب سهميه وجود ندارد.

رئيس فدراسيون واليبال همچنين در بخشي از صحبت‌هاي خود به تدوين برنامه مدون چهار ساله در اين فدراسيون اشاره كرد و گفت: تمام مسابقاتي كه در فاصله زماني سال 2009 تا المپيك 2012 لندن وجود دارد در اين تقويم لحاظ شده است و براساس آنها برنامه‌ريزي مي كنيم.

"فعاليت كانون‌هاي واليبال، لزوم بازيكن‌سازي در باشگاه‌ها، ناكامي در انتخابات كميته ملي المپيك و برنامه‌هاي فدراسيون واليبال براي بازيكناني كه از تيم ملي خداحافظي كرده‌اند، از ديگر محورهاي مورد بحث در گفتگوي خبرنگار مهر با محمدرضا داورزني بود."

رئيس فدراسيون واليبال با بيان اينكه فلسفه وجودي كانون‌ها كشف و پرورش استعدادهاي استاني است، گفت: يكي از ايرادهاي وارده بر كانون‌ها متمركز نبودن استعداديابي آنهاست. چرا كه تعدادشان به اندازه تمام استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور نيست. به همين دليل و با وجود صرف هزينه‌هاي بالا در كانون‌ها تعداد خروجي‌هاي آنها در تيم‌هاي ملي چمشگير نبوده است. اكثر بازيكناني كه به تيم نوجوانان راه يافتند حاصل انتخابات هيئتي بودند.

وي افزود: هيئت‌هاي استاني و شهرستاني در امر استعداديابي موثرتر از كانون‌ها كار مي كنند. حال اين احتمال وجود دارد كه وجود كانون‌ها به شكل فعلي، باعث كمرنگ شدن ميزان توجه به مسئوليت‌هاي هئيت‌ها شود به اين اميد كه فعاليت كانون‌ها ادامه دارد. در حالي كه كانون‌ها تيمي براي اعزام به مسابقات استاني و محك زدن بازيكنان‌شان ندارند اين امر استمرار استعداديابي را خدشه دار مي كند.

داورزني به راه حل موردنظر براي حل اين مشكل اشاره و خاطرنشان كرد: بايد شكل فعلي كانون‌ها و نحوه كار آنها را در جهت گسترده‌تر شدن تغيير داد، طوريكه در تمام مراكز استاني داراي كانون باشيم تا زير نظر هيئت‌هاي مربوطه و همچنين فدراسيون به امر استعداديابي بپردازند.

وي تصريح كرد: در هر حال شناسايي استعدادها يكي از برنامه‌هاي مهم تقويم چهارساله فدراسيون واليبال است. بر اساس اين طرح سن شناسايي بازيكنان پائين آمده است و با حضور در مسابقات سطح مدارس و محلات بازيكنان مستعد 12 تا 16 سال را شناسايي مي كنيم.

رئيس فدراسيون واليبال با تاكيد بر اينكه باشگاه‌ها يكي از عوامل بازيكن‌سازي هستند، اظهارداشت: در راستاي امر كشف و پرورش استعدادها تمام باشگاه‌ها ملزم به تيمداري در رده پايه هستند در غير اين‌صورت همچون بيم مازندران با جريمه 10 ميليون توماني مواجه خواهند شد.

وي در مورد برنامه فدراسيون واليبال براي بازيكناني كه از عرصه ملي خداحافظي كرده اند، تصريح كرد: فدراسيون واليبال براي بازيكناني كه از عرصه مسابقات باشگاهي و ملي به طورهمزمان كناره‌گيري كنند، برنامه خداحافظي ويژه و در خور شان آنها برگزار خواهد كرد. اما اين برنامه شامل حال كساني كه خداحافظي خود را فقط از تيم ملي اعلام كرده‌اند، نمي شود. چه بسا آنها پس از چند سال مجددا به تيم ملي بازگردند.

رئيس فدراسيون واليبال در مورد ناكامي خود در انتخابات كميته ملي المپيك يادآور شد: قرار نبود همه كانديداها با راي موافق راي دهندگان مواجه شوند. تنها بر حسب تكليف و با هدف خدمت‌رساني كانديداي عضويت در هيئت اجرايي شدم اما خوشحالم كه افراد باتجربه‌تر از من براي خدمت به ورزش انتخاب شدند.

"وعده فدراسيون واليبال در مورد حج واليباليست‌هاي جوان چه زمان عملي مي شود؟

داورزني در پاسخ به اين سوال خبرنگار مهر گفت: مربيان و بازيكنان تيم جوانان به پاس قهرماني درمسابقات قهرماني آسيا در ايام پاياني سال عازم سفر حج خواهند شد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن