تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815161205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز گشتهاي عملياتي بسيج در سراسر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آغاز گشتهاي عملياتي بسيج در سراسر كشور
برگزاري برنامه پيشكسوتان دفاع مقدس در 31 استان كشور به اضافه تهران بزرگ با حضور جامعه پزشكي حاضر در دفاع مقدس از ديگر برنامه هاي روز آغازين هفته بسيج خواهد بود.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: به منظور ارتقاي امنيت جامعه با اتمام طرح مقدماتي گشتهاي عملياتي بسيج پس از پايان هفته بسيج در سال جاري اين گشتها در سراسر كشور به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج و معاون فرمانده كل سپاه صبح امروز در نشست خبري به مناسبت هفته بسيج ضمن گراميداشت بيست و نهمين سالگرد تاسيس بسيج مستضعفين اظهار داشت: امسال برنامه هاي هفته بسيج با شعار "بسيج بدنه فعال ملت است " طرح ريزي شده است.

وي افزود: هفته بسيج در شرايطي برگزار مي شود كه در محيط بيروني انقلاب شاهد ناكاميهاي پي در پي استكبار جهاني هستيم . آمريكاييها براي سلطه بيشتر برجهان در آستانه قرن بيست و يك تلاش كردند به اهداف خود در منطقه برسند اما با پذيرش شكست در ابزارهاي قدرت نظامي، قدرت اقتصادي و تا حدودي قدرت رسانه اي شرايطي به وجود آمد كه امروز آمريكاييها ناتوان در استفاده از ابزار قدرت خود هستند.

طائب با بيان اينكه امروز به واسطه استقامت ملت آزاده ايران و ملتهاي مستضعف، خاورميانه به نمايشگاهي از ناكاميهاي آمريكا تبديل شده است تصريح كرد: با تاييد حاكميت و انتقال قدرت از يك حزب به يك حزب ديگر حاكميت آمريكا در تلاش است با شعار تغيير همه جانبه به بازسازي قدرت داخلي و بين المللي خود بپردازد.

جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج با اشاره به ورود انقلاب به دهه چهارم خود گفت: دهه چهارم هر انقلاب همواره مورد توجه بوده و هست و نظام ما هم توجه ويژه اي به دهه چهارم انقلاب اسلامي داردو مقام معظم رهبري با هدايت صحيح خود و هدفگذاري مناسب انقلاب را به سمت ساخت يك كشور مستقل، آباد و برخوردار از ثروت و معنويت با توليد علم و به كارگيري همه توان كشور در جهت ايجاد يك الگوي مناسب براي معرفي به جهانيان سوق مي دهد.

وي ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب اسلامي ايران شاهد آن هستيم كه ثمرات انقلاب و تلاش ملت در ابعاد گوناگون در ارائه يك الگوي مناسب در حال به ثمر نشستن است و انقلاب اسلامي ايران توانسته در عرصه هاي مختلف جهاني تاثير خود را بگذارد.

طائب همچنين با اشاره به تغيير و تحولات سپاه و بسيج اظهار داشت: در هفته بسيج بايد ثمرات اين تغييرات به نمايش گذاشته شود كه با تشكيل 31 سپاه استاني و اتصال بسيجيان به يگانهاي رزم در حال هم افزايي بيشتر سپاه و بسيج هستيم كه در اين راستا برنامه هاي هفته بسيج با نگاه به اينكه هم پيامي به دشمنان انقلاب بدهد و قدرت بازدارندگي بسيجيان در دشمن تاثير بگذارد و هم اينكه به ملت اميد داده شود كه بسيجيان در همه حال آماده خدمت به آنان در عرصه هاي مختلف هستند.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج با بيان اينكه بسيج در عرصه دفاع و ساخت كشور از آمادگي لازم برخوردار است افزود: تبيين جايگاه بسيج در نظام، اطلاع رساني از عملكرد بسيج به مردم و دست اندركاران انقلاب، نمايش آمادگي بسيجيان در عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي، اطلاع رساني از طرح تحول و تعالي بسيج و تجديد ميثاق بسيجيان با آرمانهاي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب و شهيدان گرانقدر و تقويت روحيه اميد، نشاط، شادابي و توسعه تفكر بسيجي در آحاد ملت به خصوص بسيجيان از جمله اهداف هفته بسيج است.

وي با اشاره به آغاز هفته بسيج از روز جمعه 1 آذر و ادامه آن تا روز پنجشنبه 7 آذر تصريح كرد: ديدار با مراجع عظام، گردهمايي ائمه مساجد و فرماندهان پايگاههاي مقاومت سراسر كشور، برگزاري اختتاميه جشنواره فرهنگي ورزشي وزارتخانه ها در ايلام، مسابقات آمادگي جسماني خواهران بسيجي در شيراز، برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي بسيج طلاب، حضور در مرقد امام و تجديد ميثاق با آرمانهاي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران و ديدار با علما و فضلا در 400 ناحيه بسيج سراسر كشور از جمله برنامه هاي مقدماتي پيش از آغازهفته بسيج است.

طائب عنوان روز آغازين هفته بسيج را " بسيج، پيشرفت، عدالت و انتظار" خواند و گفت: برنامه هاي بسيجيان در آغاز هفته بسيج در روز جمعه 1 آذر با برگزاري دعاي ندبه در 400 شهرستان كشور آغاز مي شود و پس از 5 ميليون نفر از بسيجيان سراسر كشور طي روزهاي جمعه و شنبه در برنامه اي تحت عنوان "بسيج ، ورزش ، نشاط و سلامتي" حاضر باشند كه 155 هزار نفر از اين تعداد از بسيج دانشجويي، 808 هزار نفر اين جمعيت از بسيج دانش آموزي و ساير نفرات از بسيج محلات تا سقف 5 ميليون نفر با هم بود.

معاون فرمانده كل سپاه با اشاره به حضور سازماندهي شده بسيجيان سراسر كشور در 400 نقطه در نماز جمعه روز آغازين هفته بسيج خاطرنشان كرد: برگزاري برنامه پيشكسوتان دفاع مقدس در 31 استان كشور به اضافه تهران بزرگ با حضور جامعه پزشكي حاضر در دفاع مقدس از ديگر برنامه هاي روز آغازين هفته بسيج خواهد بود.

وي در تشريح برنامه هاي روز دوم هفته بسيج كه با عنوان " بسيج، نشاط و تعالي" برگزار مي شود اظهار داشت: برگزاري برنامه توسعه پايدار بسيج و همايش پدافند غير عامل با حضور 500 نفر از مسئولان رده هاي مختلف نيروي مقاومت و سازمان پدافند غير عامل و با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در تهران، برنامه كوهپيمايي در استانهاي يزد، خراسان شمالي، زنجان، سمنان، كرمان، مركزي و سيستان و بلوچستان، برگزاري مسابقات ورزشي بسيجيان در رشته هاي تيراندازي، شنا، كشتي، كاراته، جودو و واليبال با حضور 4 هزار و 120 نفر از خواهران و برادران بسيجي، تجليل از نخبگان و قهرمانان بسيجي، برگزاري دو همگاني برادران در استانهاي اردبيل، يزد، سمنان و برگزاري همايش حماسه فرزندان ولايت در 54 هزار واحد بسيج دانش آموزي سراسر كشور از برنامه هاي روز دوم هفته بسيج است.

طائب برنامه هاي روز سوم هفته بسيج كه با شعار " بسيج، سازندگي و پدافند غير عامل" برگزار مي شود را اينگونه تشريح كرد: اختتاميه 400 طرح محروميت زدايي و آغاز 400 طرح محروميت زدايي در كشور از سوي بسيج سازندگي، برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي بسيج سازندگي، برگزاري همايشهاي تجليل از بسيجيان فرهنگي در 250 كانون اين سازمان، گردهمايي سياسي پاسداران در 400 ناحيه بسيج ، برگزاري رزمايش پدافند غير عامل در سطح 708 حوزه بسيج دانش آموزي سراسر كشور، برگزاري همايش مربيان بسيج دانش آموزي با حضور 2 هزار نفر از مربيان، برگزاري نشستهاي عقيدتي سياسي در 50 حوزه و تجليل از شركت كنندگان در طرح هجرت از جمله برنامه هاي روز دوم هفته بسيج است.

معاون فرمانده كل سپاه شعار چهارمين روز هفته بسيج را "خودباوري و نوآوري" دانست و با بيان اينكه يكي از اولويتهاي بسيج توجه به خودباوري و توليد علم است افزود: بر اين اساس سازمان بسيج علمي كشور تشكيل شده است كه نمايشگاه علمي انديشه ورزان و نخبگان با حضور 50 هزار نفر در سراسر كشور و انتخاب 3 هزار نفر از اين بين براي برگزاري همايش ملي، همايش تجليل از مبتكران و نوآوران بسيج دانش آموزي در 31 استان، برگزاري مسابقات قرآن و عترت در 54 هزار واحد بسيج دانش آموزي، آموزش پدافند غير عامل براي 200 هزار نفر از جامعه بسيج فرهنگيان، همايش سياسي اركان گردانهاي عاشورا، الزهرا و گردانهاي رزمي كربلا در 400 حوزه كشور از جمله برنامه هاي روز چهارم هفته بسيج است.

وي با اشاره به برنامه هاي روز پنجم هفته بسيج كه مصادف با سالگرد تشكيل بسيج به فرمان امام خميني(ره) است عنوان اين روز را " بسيج دهها ميليوني و اقتدار ملي " خواند و گفت: برگزاري همايشي با حضور 3 هزار نفر ازگردانهاي پياده ، عاشورا و الزهرا و حضور نمايندگاني از اقشار مختلف بسيج در اين همايش كه با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود و طي آن شاهد پيوند گردانهاي الزهرا، عاشورا و رزمي كربلا با گردانهاي پياده و ادوات سپاه خواهيم بود ، برگزاري برنامه جامعه پزشكي با ويزيت رايگان مردم در مراكز مختلف درماني عمومي و خصوصي با مشاركت پزشكان عضو بسيج از جمله برنامه هاي روز پنجم هفته بسيج خواهد بود.

طائب با بيان اينكه شعار روز ششم هفته بسيج " بسيج ، وحدت و بيداري اسلامي " است تصريح كرد: در اين روز هم انديشي دانشجويان جهان اسلام با شعار قرن 21 قرن اعتلاي اسلام با حضور 500 نفر از انديشمندان جهان اسلام در تهران و قم برگزار خواهد شد همچنين مسابقات سرود نغمه عشق در 708 حوزه بسيج دانش آموزي برگزار مي شود و اجراي طرح وبلاگ نويسان بسيجي با حضور 10 هزار نفر از سراسر كشور از ديگر برنامه هاي روز ششم هفته بسيج است.

جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج عنوان هفتمين روز هفته بسيج را "بسيج، ايثارگري و سرمايه اجتماعي" ذكر كرد و با بيان اينكه برگزاري يادواره شهداي كارمندان و شهداي مهندسين از برنامه هاي اين روز خواهد بود خاطرنشان كرد: برگزاري 380 يادواره بسيجيان در پايگاههاي بسيج محلات سراسر كشور، تجليل از بسيجيان ايثارگر در 31 سپاه استاني، عطرافشاني قبور شهدا، برگزاري زيارت آل ياسين و دعاي كميل در 400 شهرستان كشور و ديدار با خانواده شهدا و همچنين اجرايي كردن طرح امنيت پايدار با عملياتي كردن گشتهاي عملياتي بسيج به صورت مستمر از مهمترين برنامه هاي روز پاياني هفته بسيج است.

وي با اشاره به عملياتي شدن گشتهاي بسيج در سراسر كشور با پايان يافتن هفته بسيج در سال جاري گفت: اين گشتها با اتمام هفته بسيج به صورت مستمر و براي تامين امنيت مردم و جامعه برگزار خواهد شد.

طائب با بيان اينكه برنامه هاي بسيج در 5 محور طرح ريزي شده است تصريح كرد: كمك به مقابله با تهديدات نظامي دشمنان انقلاب و توليد قدرت بازدارندگي، مقابله با تهديدات امنيتي در راه مقابله با اشرار، اراذل و اوباش، مقابله با تهديدات فرهنگي و سياسي دشمن " تهديدات نرم "، كمك به عمق بخشي انقلاب اسلامي و تامين ارزشهاي انقلاب و دفاع مقدس در محورهاي گوناگون و تشكيل ارتش بيست ميليوني و بسيج دهها ميليوني از جمله محورهاي طرح ريزي شده در برنامه هاي هفته بسيج است.

جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج در ادامه نشست خود با خبرنگاران درپاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه تغييرات آمريكا چه تاثيري در نوع ادبيات اين كشور در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران خواهد داشت گفت: استكبار چاره اي ندارد جز به اينكه به جاي تغيير تاكتيك به تغيير دروني بپردازد. آسيبهاي درون آمريكا و غرب براي جلوگيري از فروپاشي نشان مي دهد كه تغيير تاكتيك معنايي نخواهد داشت و انقلاب اسلامي بر اساس امنيت ملي و دفاع از آرمانهاي خود متناسب با تغييرات رفتار خود را سازماندهي مي كند.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري در ارتباط با حوزه اختيارات گشتهاي بسيج اظهار داشت: اصل گشتهاي عملياتي بسيج با حضور بسيجيان و در سطح پايگاهها و به صورت گشت زني در حوزه ماموريت خود براي ايجاد امنيت انجام مي شود.

طائب درباره تجهيزات نيروهاي گشتهاي عملياتي بسيج اضافه كرد: متناسب با شرايط هر شهر تجهيزات در اختيار گشتهاي عملياتي بسيج قرار خواهد گرفت اما با هماهنگي كه با قوه قضائيه و نيروي انتظامي انجام شده است پس از اطلاع رساني لازم برخوردها توسط نيروي انتظامي صورت خواهد گرفت.

معاون فرمانده كل سپاه در پاسخ به اين سئوال كه انجام گشتهاي عملياتي بسيج به معناي موازي كاري با گشت امنيت اجتماعي نيروهاي انتظامي تلقي نمي شود تاكيد كرد كه گشتهاي عملياتي بسيج هيچگونه سيستم نظامي و انتظامي ندارد بلكه صرفا به منظور ايجاد امنيت در حوزه هاي پايگاههاي مقاومت بسيج انجام مي شود و بيشتر براي مقابله با سرقت و برخورد با ناامنيهاي اراذل و اوباش است كه بر همين اساس برخوردهاي لازم بر عهده نيروي انتظامي گذاشته شده است.

وي با اشاره به رضايتمندي مردم نسبت به انجام طرح آزمايشي گشتهاي عملياتي بسيج و درخواستهايي كه از سوي مردم براي افزايش انجام اين گشتها ارائه شده است گفت: برگزاري اين گشتها باعث ايجاد رعب در خلافكاران و در نهايت ايجاد امنيت در سطح محلات مي شود.

طائب در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از ميزان همكاري بسيج با دولت پرسيد، افزود: ما بيشترين همكاري را با دولت داريم و با حضور دولت نهم زمينه فعاليت و محروميت زدايي از سوي بسيج بيشتر شده است.

جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج از تشكيل سازمانهاي بسيج حقوقدانان و وكلا، سازمان بسيج عشاير به صورت مستقل، بسيج كارگري، كارمندي و سازمان بسيج اصناف به عنوان سه سازمان جداگانه خبر داد و اعلام كرد كه در همين رابطه ادغامهايي هم در برخي سازمانهاي بسيج صورت گرفته است كه بر اين اساس سازمان بسيج تربيت بدني و ورزشكاران در يكديگر ادغام شده وهمچنين سازمان بسيج فرهنگيان و دانش آموزان ضمن ادغام بعد از اين تحت عنوان"بسيج دانش آموزي و فرهنگيان" به انجام فعاليت مي پردازند اما در سطح كانونها به صورت مستقل دنبال مي كنند.

وي در پايان از برنامه ريزي بسيج براي ارائه كارت ملي بسيج به بسيجيان خبر داد و خاطرنشان كرد: كارت ملي بسيجيان با برنامه ريزيهاي خاصي كه صورت گرفته با كد و كلمه عبور مختص هر بسيجي براي ورود بسيجيان به عرصه مجازي در دست تهيه است و به زودي اين طرح اجرايي خواهد شد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن