تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806610622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار كرمانشاه خبرداد: اختصاص12ميليارد تومان به استان براي جبران خسارت خشكسالي كاهش بيش2 درصدي بيكاري در استان اجرايي شدن 85 درصد مصوبات سفر اول دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار كرمانشاه خبرداد: اختصاص12ميليارد تومان به استان براي جبران خسارت خشكسالي كاهش بيش2 درصدي بيكاري در استان اجرايي شدن 85 درصد مصوبات سفر اول دولت


خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار كرمانشاه گفت: بر اساس آمار مركز آمار ايران نرخ بيكاري فصل تابستان استان از 1/13 درصد سال 86 به7/10 درصد رسيده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه كرمانشاه، مهندس مجيد غفوري، افزود: خوشبختانه فضاي رسانه‌اي استان همسو با رشد و پيشرفت و تعالي استان است و همه رسانه‌ها قلبشان براي رشد و شكوفايي استان مي‌تپد و دغدغه توسعه دارند.

وي ادامه داد: اختلاف سلايق در همه جا وجود دارد، اما اين اختلاف سلايق نبايد به گونه‌اي باشد كه موجب تضعيف زحمات مديران استان شود.

غفوري فضاي استان كرمانشاه را آرام و بدون تنش و دور از التهاب بيان كرد و با اشاره به كاهش 4/2 درصدي آمار بيكاري استان در فصل تابستان سال جاري نسبت به سال قبل، گفت: براساس آماري كه به صورت فصلي در تابستان سال جاري مركز آمار ايران بدست آورده، نرخ بيكاري استان از 1/13 درصد در سال 86 به 7/10 درصد در سال جاري رسيده است كه اين فاصله 4/2 درصدي عدد بسيار خوبي است و اگر بتوانيم اين آهنگ را ادامه دهيم در سال‌هاي آتي، بيكاري ديگر به گونه‌اي نخواهد بود كه جامعه را آزار دهد.

وي با اشاره به اين كه استان كرمانشاه از لحاظ عدم انحراف بنگاه‌هاي زودبازده رتبه اول كشور را كسب كرده است، افزود: استان كرمانشاه حدود 96 درصد اعتبارات بنگاه‌هاي زودبازده را درست مصرف كرده و تاكنون كه 822 ميليارد تومان انعقاد قرارداد شده، براي حدود 56 هزار نفر ايجاد اشتغال مي‌كند.

غفوري درباره واگذاري سهام عدالت به مردم گفت: تا پايان سال جاري به يك ميليون و 400 هزار نفر كه جزء 3 مرحله اول هستند، سهام عدالت واگذار مي‌شود كه در همين خصوص استان كرمانشاه جزء استان‌هايي است كه وضعيت مطلوبي دارد.

وي با اشاره به طرح مسكن مهر نيز افزود: براساس برنامه زمان‌بندي بايد تا پايان سال،20 هزار واحد مسكوني در استان پروانه‌دار شوند، يعني روزي حدود 150 واحد مسكوني را بايد پروانه‌دار كنيم كه بتوانيم به برنامه پيش بيني شده خود برسيم.

استاندار كرمانشاه با اشاره به خشكسالي امسال گفت: خشكسالي امسال خشكسالي كمرشكني بود، به گونه‌اي كه روزانه 550 روستا را با تانكر آبرساني مي‌كرديم، اما خوشبختانه مي‌توان گفت كه بحران خشكسالي را پشت سر گذاشته‌ايم و در همين خصوص حدود 12 ميليارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده كه به زودي در بين افرادي كه از خشكسالي متضرر شده‌اند، توزيع مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه در جريان سفر دوم رييس جمهور به استان با سربلندي پاسخگوي مصوبات دور اول خواهيم بود، گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان اجرايي شده است.

غفوري تصريح كرد: ما از دو وزارتخانه راه و نيرو درجريان به اجرا درآوردن مصوبات سفر هيات دولت به استان گله‌منديم، البته خوشبختانه وزارت راه و ترابري با اختصاص بودجه 62 ميليارد توماني به پروژه راه‌آهن غرب و توانمند ساختن فرودگاه كرمانشاه، بخشي از اين گله‌مندي‌هاي استان را جوابگو بود، اما در وزارت نيرو هنوز پروژه‌هايي مانند احداث هفت سد و ارتقاء ظرفيت نيروگاه بيستون به جايي نرسيده است.

استاندار كرمانشاه گفت: در دهه فجر برنامه‌هايي تحت عنوان ستاد سيمرغ در سطح كشور و استان برگزار مي‌شود كه در اين خصوص هر استان بايد 30 پروژه را به ياد بود سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به بهره‌برداري برساند كه استان كرمانشاه نيز در حال آماده‌سازي اين 30 پروژه است.

وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران با محوريت كرمانشاه در سليمانيه عراق، افزود: نمايشگاه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران با محوريت كرمانشاه از پنجم تا هشتم آذرماه سال جاري در استان سليمانيه عراق برگزار مي‌شود كه از تمامي رسانه‌هاي استان انتظار مي‌رود پوشش خبري مناسبي در اين خصوص داشته باشند.

غفوري درباره سفر خود به استان سليمانيه عراق نيز گفت: بعد از دستگير شدن آقاي فرهادي مشاور بازرگاني استانداري كرمانشاه توسط آمريكايي‌ها، روابط بين استان كرمانشاه و سليمانيه به سردي كشيده شد، كما اين كه هنوز هم آقاي فرهادي در بازداشت نيروهاي آمريكايي به سر مي‌برد و براي اين كه اين فضاي سرد بين دو استان را از بين ببريم و به منظور فراهم كردن مقدمات برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران، اين سفر را انجام داديم.

استاندار كرمانشاه افزود: ما هر چقدر با كشور عراق و استان سليمانيه ارتباط خوبي داشته باشيم قطعا مشكلات امنيتي كمتري هم خواهيم داشت.

وي افزود: در جريان اين سفر اهداف مورد نظر استان كرمانشاه تحقق پيدا كرد و آن رابطه مطلوب گذشته بين دو استان كرمانشاه و سليمانيه از سر گرفته شد.

وي درباره درآمد سرانه مردم استان، گفت: درآمد سرانه استان كرمانشاه در حال حاضر حدود يك ميليون و800 هزار تومان است كه نسبت به سال 83، حدود 50 درصد افزايش يافته كه نشان از سرمايه‌گذاري‌هايي است كه در استان صورت گرفته است.

غفوري درخصوص تعطيلي كارخانه فرش غرب نيز افزود: مديران كارخانه در ديداري كه با ما داشتند اصرار به تعطيلي كارخانه داشتند كه ما نپذيرفتيم؛ چراكه هيچ دليل منطقي براي تعطيلي اين كارخانه وجود ندارد و قرار شد كه مبلغي به عنوان سرمايه در گردش در اختيار كارخانه بگذاريم و مديران كارخانه حقوق كارگران را پرداخته و به زودي كارخانه را باز كنند.

استاندار كرمانشاه با اشاره به طرح‌هاي آمايش صنعتي نيز گفت: از سوي وزارت صنايع 480 ميليارد تومان در قالب 22 طرح به انجام طرح‌هاي آمايش صنعتي استان اختصاص داده شده كه تا به حال چهار طرح به مبلغ 250 ميليارد تومان يعني بيش از 50 درصد مبلغ اختصاص داده شده به وزارت صنايع معرفي كرده‌ايم.

غفوري به اعزام كاروان‌هاي زيارتي عتبات عاليات از مرز خسروي اشاره كرد و افزود: سازمان حج و زيارت حدود دو هفته پيش با سازمان‌هاي امنيتي عراق قراردادهايي را منعقد كرده و استان كرمانشاه نيز در پايانه مرزي خسروي تمامي شرايط لازم را براي اعزام كاروان‌هاي زيارتي به عتبات عاليات فراهم كرده، اما هنوز از شوراي عالي امنيت ملي به سازمان حج و زيارت مجوز اعزام كاروان‌ها داده نشده است.

وي ادامه داد: من امروز با آقاي جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين خصوص صحبت كردم و وي قول مساعد براي دادن اين مجوز به سازمان حج و زيارت در كوتاه‌ترين زمان ممكن را داد؛ چراكه مرز بين المللي خسروي بهترين مرز بين دو كشور ايران و عراق است.

استاندار كرمانشاه با اشاره به فصل بودجه‌ريزي سال 88، گفت: استان برنامه جامع بودجه سال 88 را تنظيم و به معاونت برنامه‌ريزي رياست جمهوري ارائه داده‌ايم.

غفوري خاطر نشان كرد: در سال‌هاي گذشته معمولا اعتبارات استاني هر ساله 10 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته و امسال نيز بر حسب وظيفه اين اعتبارات را بسيار دست بالا گرفته‌ايم و قطعا با مجمع نمايندگان استان نيز در اين خصوص جلساتي را برگزار خواهيم كرد؛ چرا كه بايد آن‌ها در جريان باشند و بتوانند به خوبي از آن در مجلس دفاع كنند.

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه آيا انتخابات ميان دوره‌اي شوراها همزمان با انتخابات رياست جمهوري دهم برگزار خواهد شد، گفت: تا به اين لحظه چيزي در خصوص لغو يا برگزاري انتخابات ميان دوره‌اي شوراها به دست استانداري كرمانشاه نرسيده است، اما مجموعه استان آمادگي كامل براي برگزاري اين انتخابات را دارد و من شخصا خوشحال مي‌شوم كه كرمانشاه نيز مانند تمامي شهرهاي كشور، شورا داشته باشد.

انتهاي پيام
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن