تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802810503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرگرداني جامانده.هاي دريافت يارانه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اين روزها سازمان هدفمندي يارانه.ها و مركز آمار ايران محل حضور مردمي شده است كه هر .روز براي حل مشكل حساب.هاي يارانه.اي خود از نقاط دور و نزديك مراجعه مي.كنند و ساعت.ها در صف و نوبت مي.ايستند تا پاسخي براي حل مشكل خود بيابند


حضور در سازمان هدفمندي يارانه.ها و پرسيدن چند سوال از مردم حاضر باعث معطوف شدن نگاه.ها به سمت خبرنگار «جام.جم» مي.شود.

يكي يكي دور من حلقه مي.زنند و هر يك از مشكلات خود مي.گويند. برخي با ترديد مي.پرسند آيا واقعا اين مطالب را انعكاس مي.دهيد؟ با وجود اين ترديد.ها مردم حضور نماينده يك روزنامه را بين خودشان فرصتي مي.دانستند تا به نوعي درددل كنند و حرف.هاي خود را به گوش مسوولان برسانند.

واريز نشدن مبلغ نشان داده شده در سايت به حساب افراد، ثبت اشتباه شماره حساب، واريز.نشدن مبلغ به تعداد افراد ثبت شده، اعمال نشدن تغييرات رخ داده در تعداد اعضاي خانوار، موفق نشدن افراد براي ثبت نام و ارائه اطلاعات خانوار و... از مشكلاتي است كه مردم به خاطر آن هر روز مراجعه مي.كنند.

اماآنچه بايد مورد توجه قرار گيرد، نظام رسيدگي و پاسخگويي به مردم است كه بعضا باعث نارضايتي شده است. مردمي كه بسياري از آنها با ظاهري ساده از ساعت.هاي اوليه صبح با طي مسافتي طولاني از نقاطي چون شهريار، ورامين، اسلامشهر، كرج و مناطق مختلف تهران به اين دو.سازمان مراجعه مي.كنند تا مشكلشان حل شود.

ازدحام مردم بر سر پيشخوان سازمان هدفمندي يارانه.ها براي بيان مشكلات و كلافگي زنان و مردان خسته كه در بينشان افراد سالخورده نيز به چشم مي.خورد اين سوال را در ذهن ايجاد مي.كند كه آيا نمي.شد براي جلوگيري از اتلاف وقت و انرژي مردم شعباتي را در ادارات مربوط براي حل مشكلات مردم پيش.بيني كرد؟

در ميان مراجعه.كنندگان مرد ميانسالي درباره مشكلش مي.گويد: متاسفانه در كشورمان وقتي بحث از انجام كارها به صورت الكترونيكي مي.شود در عمل زيرساخت.هاي مناسبي فراهم نيست.

بنده آذرماه هنگامي كه اقدام به باز كردن حساب كردم سايت بسته بود و بانك نتوانست شماره حساب را وارد كند و مراجعه به كافي.نت.ها هم بي.فايده بود. بعد از آن 20 اسفند وقتي سايت باز شد و توانستيم وارد آن شويم اعلام كردند مرحله اول و دوم پرداخت يارانه.ها به شما تعلق نمي.گيرد.

يكي ديگر از مراجعان نيز مي.گويد: من مرداد سال گذشته حساب باز كردم اما با توجه به پايين بودن سرعت اينترنت در كشور و ازدحام مراجعه.كنندگان به سايت و بسته بودن آن موفق به وارد كردن شماره حساب نشدم.

خانمي كه به عنوان سرپرست خانوار مراجعه كرده بود نيز بيان مي.كند: شوهرم فوت كرده و من بايد از 2 بچه نگهداري كنم اما متاسفانه چون در اسفند موفق به باز كردن حساب شدم به من مي.گويند مبلغ يارانه مرحله اول و دوم به شما تعلق نمي.گيرد در حالي كه با توجه به افزايش هزينه.ها واريز يارانه مرحله اول و دوم كه حدود 500 هزار تومان مي.شود مي.تواند كمك بزرگي باشد.

خانم ديگري مي.گويد: همسرم در زندان است و سرپرستي 5 كودك را به عهده دارم و از ساعت 6 صبح از منطقه پاكدشت خودم را با زحمت به اينجا رساندم تا ببينم چرا فقط يارانه مرحله آخر را به حسابم ريختند در حالي كه قبلا حساب باز كرده بوديم.

مرد سالخورده.اي برگه.اي را نشانم مي.دهد و مي.گويد: همانطور كه مي.بينيد در سايت نشان مي.دهد كه مبلغ يارانه به حسابم واريز شده اما وقتي حساب را چك مي.كنم هيچ مبلغي واريز نشده است و وقتي مشكلم را اينجا بيان مي.كنم هيچكس پاسخگو نيست.

يكي ديگر از حاضران نيز با گلايه از قبض.هاي گاز مي.گويد ما 2 خانوار هستيم، قبض گاز ما380 هزار تومان آمده ولي هنوز موفق نشديم يارانه مرحله اول و دوم را براي پوشش بخشي از اين هزينه.ها دريافت كنيم.

مرد ديگري نيز مي.گويد: از ابتدا ما براي 3 نفر ثبت نام كرديم اما وقتي حساب را چك كرديم مبلغ يارانه براي همسرم وفرزندم ريخته شده بود اما براي من لحاظ نشده بود.

در حياط سازمان هدفمندي يارانه.ها كارمند جواني كه از سوي سازمان براي پاسخگويي ميان مردم آمده در ميان جمعي از مردم محصور شده و در حالي كه بسيار خسته است، فرم.هايي را بين مردم توزيع مي.كند و در ميان ازدحام پرسش.هاي مردم مي.گويد اين فرم.ها را پر و مشكلات خود را درج كنيد و به ما تحويل دهيد تا بررسي شود.

اما اين اقدام براي مردم قانع.كننده نيست و مردم مي.پرسند چرا مرحله اول و دوم يارانه به ما تعلق نمي.گيرد و وي در پاسخ مي.پرسد شماره حساب را كي باز كرديد؟ اگر تا 20 اسفند 89 حساب باز نكرده باشيد مرحله اول و دوم به شما تعلق نمي.گيرد و فقط مشمول مرحله سوم مي.شويد.

عده.اي نيز با گلايه از كارمند جوان مي.پرسند مرحله رسيدگي به شكايات چقدر طول مي.كشد و او در جواب مي.گويد: حدود يك ماهي طول مي.كشد، آنها يكي يكي بررسي مي.كنند و با شما تماس مي.گيرند.

در فرمي كه دست مردم داده مي.شود از آنها خواسته شده مشخصات فردي خود را به عنوان سرپرست خانوار وارد كنند و در گزينه.اي از آنها خواسته شده تا مشكل يارانه.اي خود را علامت بزنند.

حال هر يك از مسوولان توصيه.هايي به جاماندگان دريافت يارانه نقدي مي.كنند و بايد منتظر ماند تا تكليف شكايت.هاي رسيده مشخص شود اما نكته.اي كه قابل توجه است بحث.هاي مطرح شده براي نپرداختن مرحله اول و دوم يارانه.ها به مردمي است كه موفق نشده.اند تا 20 اسفند حساب بازكنند واگر چنين موضوعي صحت داشته باشد حق آن دسته از مردم كه به دليل مشكلات سخت.افزاري و نرم.افزاري نتوانستند اطلاعات لازم را ثبت كنند در نظر گرفته نشده است.

با اين حال بايد تاكيد كرد تهيه اين گزارش و طرح مشكلات كساني كه به هر نحو موفق به دريافت يارانه نقدي خود نشده.اند، به معناي ناديده گرفتن زحمات مسوولان و كارشناسان دستگاه.هاي مسوول در اين رابطه به ويژه سازمان هدفمند سازي يارانه ها و مركز آمار ايران نيست و شايد نيازي به گفتن نباشد كه ده.ها ميليون نفر از كساني كه متقاضي دريافت يارانه بودند هرماه سر موقع يارانه نقدي را در حساب.هاي خود مي.بينند و از منافع آن بهره مي.برند. اما اين باعث نمي.شود مسائل كساني كه هم.اكنون براي دريافت يارانه خود با مشكلاتي مواجه شده.اند، از ديد رسانه.ها مغفول بماند.

توصيه..هاي رئيس مركز آمار براي دريافت يارانه نقدي

در همين حال، همزمان با فعال شدن سامانه جمع.آوري اطلاعات اقتصادي خانوار.هاي كشور براي پرداخت يارانه نقدي، رئيس مركز آمار ايران به سوال.هاي رايج در اين زمينه پاسخ داد.

به گزارش ايسنا، در حالي كه تا روز شنبه اين سامانه مسدود بود، از ديروز دوباره در دسترس كاربران قرار گرفته است.

بر اين اساس در صورتي كه قبلا اطلاعات خانوار در اين سامانه ثبت شده باشد، مي.توان براي مشاهده يا اصلاح آن با استفاده از كد ملي سرپرست خانواده و رمز عبور اقدام كرد.

رمز عبور، عددي 8 يا 9 رقمي است كه در سمت چپ پشت كارت ملي افراد درج شده است.

همچنين ثبت.نام خانوارهاي جديد در اين سامانه نيز امكان.پذير است. اين سامانه مربوط به دريافت يارانه نقدي است.

در اين زمينه عادل.آذر، رئيس مركز آمار ايران، اظهار كرد: تحولات و تغييرات اطلاعات خانوارها مانند تولد، فوت، طلاق و ازدواج به طور مستمر از طريق سازمان ثبت احوال براي ما ارسال و در سامانه مركز آمار اعمال مي.شود.

وي افزود: براساس مصوبه كارگروه تحول اقتصادي دولت، بايد سالانه دو بار سامانه مركز آمار ايران براي اصلاح اطلاعات اقتصادي در دسترس عموم قرار گيرد.

او گفت: سال گذشته در ارديبهشت و آذر اين كار انجام شد و 3 ميليون و 600 هزار نفر معادل يك ميليون و 300 هزار خانوار با مراجعه به اين سايت اطلاعات خود را اصلاح يا ثبت.نام جديد كردند.

آذر اظهار كرد: در اين سايت 2 نوع اطلاعات شامل شماره شناسنامه يا شماره ملي و اطلاعات اقتصادي مانند ميزان درآمد يا تغيير نشان پستي قابل اصلاح است.

رئيس مركز آمار ايران افزود: موارد تولد، فوت، ازدواج و طلاق از طريق ثبت.احوال به طور الكترونيك براي مركز آمار ايران ارسال مي.شود و با اين حال خانوارها مي.توانند با مراجعه به اين سامانه، ثبت اين موارد را كنترل كنند، اما نيازي به مراجعه حضوري به مركز آمار نيست.

آذر گفت: در صورتي كه ازدواج انجام شده باشد بايد افراد به عنوان خانواده جديد ثبت.نام كنند و ابتدا بايد افراد از خانوارهاي قبلي حذف شده باشند.

وي درباره كساني كه از قبل و با پر كردن فرم كاغذي اطلاعات اقتصادي خانوار كد رهگيري دريافت كرده.اند، اما اجازه افتتاح حساب به آنان داده نمي.شود، افزود: ممكن است هويت سرپرست يا اعضاي برخي از اين خانوارها در ثبت.احوال تاييد نشده باشد و اطلاعات آنان در سامانه مركز آمار موجود نباشد.

آذر گفت: اين افراد بايد به سامانه مركز آمار مراجعه و اطلاعات خود را كامل كنند تا ما اين اطلاعات را به سازمان هدفمندي يارانه.ها بدهيم.

وي افزود: اگر اين خانوارها با مراجعه به سامانه متوجه شدند كه اطلاعات آنان وجود ندارد، بايد اطلاعات خود را به عنوان يك خانوار جديد ثبت و به فرمانداري.ها يا استانداري.ها مراجعه كنند و با ارائه كد رهگيري خود به اين مراجع، اطلاعات آنان ثبت شود تا با ارسال آنها، ما بتوانيم براي پرداخت معوقات آنان اقدام كنيم.

رئيس مركز آمار ايران درباره پرداخت معوقات يارانه.ها گفت: تصميم.گيري در اين زمينه به.عهده كارگروه طرح تحول اقتصادي دولت و اجراي آن با سازمان هدفمندي يارانه.هاست.

آذر افزود: ما به طور هفتگي اطلاعات را از طريق سازمان ثبت.احوال راستي.آزمايي مي.كنيم و به سازمان هدفمندي تحويل مي.دهيم و سياست پرداخت با اين سازمان است.

وي گفت: اميدواريم افرادي كه كد رهگيري دارند، اما اطلاعات آنان در سامانه ثبت نشده است، بتوانند معوقات خود را دريافت كنند.

رئيس مركز آمار ايران افزود: برخي از افراد نيز اين دغدغه را دارند كه آيا ازدواج و تولد فرزند آنها ثبت شده است يا نه كه به اين افراد مي.گوييم مطمئن باشند اطلاعات به طور مستمر ثبت مي.شود و نيازي به مراجعه به مركز آمار نيست.
عصرايران






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن