تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهل و هشتمين سفر استاني دولت با 200 مصوبه براي عمران مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: چهل و هشتمين سفر استاني دولت با 200 مصوبه براي عمران مازندران
ساري- خبرنگار كيهان:
هيئت دولت با نهايي كردن 200 مصوبه براي عمران و آباداني بيشتر مازندران به شانزدهمين سفر استاني خود در دور دوم پايان داد.
در اين جلسه كه به رياست دكتر محمود احمدي نژاد و به مدت 4 ساعت برگزار شد، با بررسي پيشنهادهاي وزارتخانه هاي مختلف بر لزوم تسريع در اجراي طرح هاي زيربنايي و اساسي براي رشد شاخص هاي توسعه يافتگي مازندران تاكيد شد.
به گزارش خبرنگار ما تصويب معافيت مالياتي 10ساله براي متقاضيان ايجاد صنايع در شهرك هاي صنعتي خارج از شعاع 30 كيلومتري مركز استان، اختصاص 210 ميليارد ريال به ايجاد زيرساخت ها و تملك شهرك ها و نواحي صنعتي، مطالعه مكان يابي شهرك هاي تخصصي بازيافت در سال جاري و عمليات اجرايي آن در سال هاي 88 و 89 در صورت برخورداري از توجيه فني و اقتصادي، اجراي 35 طرح صنعتي و معدني با سرمايه گذاري 5هزار و 780 ميليارد ريال طي 3 سال آينده، فعال سازي معادن متروكه، بازسازي معادن البرز مركزي و تجهيز و عملياتي شدن آن تا شهريور سال 88، اختصاص 20ميليارد ريال براي ايجاد زيربناهاي معدني، مطالعه و احداث واحد كك سازي مواد كوه به ظرفيت 300هزارتن، بازپس گيري واحد كك سازي گلندرود از بخش غيردولتي به دليل عدم اجراي تعهدات، اختصاص 500 ميليارد ريال تسهيلات از منابع بانك صنعت و معدن به شركت ايران خودرو براي ساخت كارخانه خودروسازي بابل به ظرفيت سالانه 50هزار دستگاه و بررسي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در جويبار و اراضي بهشهر و گلوگاه با گرايش انرژي از اهم اين مصوبات در بخش صنعتي به شمار مي رود.
هيئت دولت همچنين در بخش عمران و راهسازي تكميل مطالعات احداث شبكه راه آهن شرق به غرب استان، دوخطه كردن راه آهن ساري، گرمسار، اتصال خط آهن بندراميرآباد به نيروگاه، تكميل مطالعات آزادراه ساحلي شرق به غرب، احداث 10 تقاطع همسطح و غيرهمسطح، تكميل تقاطع هاي كمربندي نوشهر و فازهاي 2 و 3 آزادراه تهران- شمال، احداث 4 خطه كردن محور قائمشهر- جويبار، دريا و جويبار، كياكلا، قائمشهر- كياكلا، بهنمير، بندر اميرآباد- دامغان، بابل و جاده قديم آمل، مطالعه و بهسازي محور سوادكوه- سمنان و راه مرزن آباد- كلاردشت به طول 19 كيلومتر، تأمين اعتبار مورد نياز براي تسريع در احداث محور كياسر- سمنان، احداث آزادراه 60 كيلومتري بابلسر- بندر اميرآباد و كمربندي گلوگاه، تكميل راه دسترسي فرودگاه و تكميل كمربندي شمالي ساري و تنكابن، اختصاص 30 ميليارد ريال براي بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري استان در سال هاي 87 و 88، احداث سايت اداري متمركز استاني از محل درآمد حاصله از فروش ساختمان هاي اداري مركز استان، اختصاص 100 ميليارد ريال از محل يارانه هاي بخش مسكن در بودجه 87 براي تامين اعتبار مورد نياز ايجاد مسكن شهري و روستايي و تأسيس نمايندگي سازمان زمين شناسي در مازندران را به تصويب رسانده است.
همچنين در بخش آب و كشاورزي مطالعه احداث سد لاستيكي بر روي رودخانه هاي بابلرود، هراز، تالار، سياهرود و نكارود در سال 87، مطالعه سدهاي مخزني كسيليان سوادكوه، زارم رود چهاردانگه ساري، آپون زيرآب، گلوگاه، آزادرود نور و چمستان و 2هزار و 3 هزار تنكابن، اختصاص اعتبار براي اتمام عمليات ساختمان سد البرز در سال آينده و اجراي شبكه هاي آبياري و زهكشي تا سال 92، آبرساني شهرهاي ساري، بابل، بابلسر، بهنمير، تنكابن، جويبار، كياكلا، رامسر، زيرآب و شيرگاه، احداث خط 230 كيلوولت دومداره از «حسن كيف» چالوس به نوشهر در سال آينده، مطالعه احداث خط 230 كيلوولت تغذيه كننده و پست 63، 230 كيلوولت محمودآباد در سال 88، اختصاص 500 ميليارد ريال براي اصلاح و بازسازي شبكه هاي توزيع برق شهري و روستايي، مطالعه و احداث نيروگاه گازي در غرب استان، پيش بيني 200 ميليارد ريال براي تجهيز و نوسازي 10هزار هكتار از شاليزارهاي استان، ايجاد بانك ژن ماهيان استخواني در سال 88، اختصاص 50 ميليارد ريال براي حفاظت از جنگل هاي استان و واگذاري 22هكتار زمين سازمان تعاوني روستايي براي پروژه مسكن مهر استان از مهمترين مصوبات دولت محسوب مي شود.
برپايه اين گزارش آغاز عمليات احداث خط انتقال گاز دامغان به نكا در طول يك سال، كابل كشي فيبر نوري به طول 150 كيلومتر، ايجاد بازارچه هاي مرزي در بنادر اميرآباد، نوشهر و فريدونكنار، اختصاص 30 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي آزادي زندانيان مالي، اختصاص 860 ميليارد ريال تسهيلات يارانه اي براي اجراي 8هزار و 600 طرح خوداشتغالي كميته امداد، اختصاص 50 ميليارد ريال وام قرض الحسنه، 2هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات يارانه اي براي تثبيت اشتغال در بنگاه هاي زودبازده، اختصاص 35 ميليارد ريال براي تكميل پايگاه امداد و نجات هوايي ساري، احداث پرديس سينمايي و موزه هنرهاي معاصر، اختصاص 30 ميليارد ريال براي كمك به فعاليت هاي فرهنگي، قرآني و ديني، تجهيز 12 كتابخانه، اختصاص اعتبار 40 ميليارد ريالي براي احداث 100 ايستگاه ماهواره اي صدا و سيما، اختصاص 60 ميليارد ريال براي احداث و تجهيز هنرستان هاي فني و حرفه اي، احداث 100 خانه بهداشت روستايي و 25 مركز بهداشتي- درماني در طول سه سال، مطالعه ايجاد شهرك صنايع دستي و تعيين 56 منطقه نمونه گردشگري، تاسيس دانشكده گردشگري در تنكابن و احداث 52 سالن ورزشي از ديگر مصوبات هيئت دولت براي شتاب بخشي به روند توسعه مازندران به شمار مي رود.
دكتر احمدي نژاد در آغاز جلسه پنج ساعته هيئت دولت با اشاره به استقبال گرم و پرشور مردم مازندران از كاروان دولت نهم در دومين سفر استاني گفت: حضور مردم در صحنه مسئوليت دولت نهم را سنگين تر مي كند.
رئيس جمهور مازندران را از لحاظ منابع طبيعي و استعدادهاي انساني بي نظير دانست و افزود: مردم مازندران در طول دفاع مقدس با نثار 10هزار شهيد و تقديم هزاران جانباز و آزاده عمق دلدادگي خود به حريم ولايت و آرمان هاي اسلام ناب محمدي(ص) را به نمايش گذاشتند.
وي خلق حماسه به يادماندني مردم مازندران در استقبال از خادمان دولت را ستود وافزود: وقتي مردم در صحنه ها حضور دارند، مسئوليت ها مضاعف و بر عزم و توان ها براي خدمت رساني افزوده مي شود
ترويج فرهنگ ايثارگري ضامن حيات انقلاب است
رئيس جمهور در دومين روز سفر به ساري در جمع ايثارگران و خانواده هاي شهداي مازندران بر لزوم ترويج فرهنگ ايثارگري در كشور تاكيد كرد.
دكتر احمدي نژاد ايثارگري در فرهنگ اسلامي را داراي ارزش الهي دانست و افزود: بالاترين ايثار آن است كه انسان همه موجودي و داشته هاي خود را در راه الهي تقديم كند و ايران اسلامي مملو از ايثاگراني است كه چنين كرده اند. وي با اشاره به مشكلات رو به افزايش استكبار كه رو به اضمحلال و فروپاشي است گفت: همه جهانيان مي دانند كه ملت ايران و رهبري هوشمندانه آن سبب فروپاشي استكبار است.
رئيس جمهور تمامي عزت و زيبايي ها را مرهون اهل بيت(ع) دانست كه به ملت ايران ارزاني شد و تاكيد كرد: رواج فرهنگ ايثار و شهادت طلبي در ايران اسلامي ريشه در تربيت ديني ملت دارد.
وي از خانواده هاي شهدا به عنوان چشم و چراغ ملت ياد كرد و با اشاره به نصب مدال ايثار و لياقت دولتي بر سينه آنان افزود: اعطاي مدال ايثار و لياقت به ايثارگران نشانگر ارادت ملت و دولت به خانواده هاي شهدا و ايثارگران است. وي با تاكيد بر اينكه ايران اسلامي هرگز به دنبال جنگ نيست گفت: ملت ايران همواره از حقوق حقه خود در برابر زورگويان و متجاوزان دفاع مي كند. رئيس جمهور در اين ديدار مدال ايثار و لياقت را بر سينه 15 نفر از خانواده هاي سه شهيد داده مازندران نصب كرد.
اقتصاد ربوي
عامل بحران كنوني غرب است
دكتر «احمدي نژاد» در ديدار علما، روحانيان و طلاب مازندران در ساري با تاكيد بر ضرورت به كارگيري اصول اسلامي در عرصه اقتصاد، بحران كنوني در اقتصاد جوامع غربي را ربوي بودن رويه هاي آن دانست.
وي گفت: اقتصاد ربوي رشد كاذب قيمت ها را در پي دارد و بدون توجه به ارزش واقعي كالا در فضايي ساختگي، قيمت ها بالا مي رود.
وي با انتقاد از برخي عوامل داخلي كه بر استفاده از فرمول هاي غربي در اقتصاد ملي اصرار دارند افزود: دولت در عرصه اقتصادي با دو گروه مخالف مواجه است گروه اول با تكيه بر علوم تحصيلي خود نيت سوئي ندارند و گروه دوم كساني هستند كه با انگيزه هاي سياسي و مادي همواره با اقدامات دولت مخالفت مي كنند و شبكه قوي و بسيار پيچيده اي دارند.
وي با تاكيد بر لزوم اجراي احكام اسلامي در مناسبات اقتصادي گفت: دولت به فضل پروردگار خشم مخالفان سياست هاي اقتصادي خود را با لبخند مردم شريف، مومن و فقير عوض نمي كند و با تمام توان براي اصلاح امور در مقابل فشارها ايستادگي خواهد كرد.
رئيس جمهور اصلاح روابط ناسالم اقتصادي در كشور را ضروري دانست و افزود: دولت با هماهنگي مجلس شوراي اسلامي طرح بزرگ تحول اقتصادي را براي اصلاح برخي سازوكارهاي ناسالم اقتصادي عملياتي خواهد كرد.
وي با تاكيد بر نقش ممتاز و برجسته عالمان ديني و روحانيان هوشيار در پيشبرد اهداف دولت و انقلاب گفت: روحانيت در 400 سال اخير پيشتازي خود را در حركت هاي انسان ساز و آرماني حفظ كرده است.
احمدي نژاد در ادامه به حركت هاي قانونمدارانه دولت نهم در اداره كشور اشاره و تصريح كرد: دولت نهم به برنامه چشم انداز 20 ساله به عنوان چراغ راهنما توجه جدي دارد و هيچ فعاليتي خارج ازاهداف اين برنامه در دولت پيگيري نمي شود.
وي با اشاره به شتاب فعاليت هاي دولت نهم در مقايسه با دولت هاي قبلي گفت: به رغم تحريم هاي سنگين و تهديدات و فشارهاي گسترده كه رهبر انقلاب از آن به عنوان جنگ احزاب ياد كردند، اقدامات و فعاليت هاي دولت نهم پرشتاب و گسترده تر از دوره هاي قبل است.
يارانه دولت
به كالاهاي فاسد شدني
«مسعود ميركاظمي» وزير بازرگاني در جمع فعالان اقتصادي مازندران در اتاق بازرگاني ساري از عملي شدن قريب الوقوع طرح پرداخت يارانه به كالاهاي فاسدشدني در پروازها خبر داد و افزود: با هدف ايجاد رقابت شركت هاي بازرگاني با فعالان بازار بين المللي مراكز تجاري ايران در كشورهاي خارجي راه اندازي خواهد شد.
وزير بازرگاني همچنين از طرح جديد دولت براي اعطاي كمك بلاعوض 10درصدي به فعالان اقتصادي و تجار كشور خبر داد و گفت: اين كمك با تصويب كميته توسعه صادرات و با هدف ايجاد انگيزه رقابت در بين فعالان اقتصادي كشور پرداخت مي شود.
وي حجم كنوني صادرات خارجي كشور را 140ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: 50درصد از مجموع اين صادرات را كالاهاي غيرنفتي تشكيل مي دهند.
زمستان امسال قطعي گاز نداريم
وزير نفت گفت: عمليات اكتشاف نفت در حوزه آبهاي ايراني درياي خزر دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.
«غلامحسين نوذري» افزود: با آماده سازي دكل هاي حفاري سكوي نيمه شناور عمليات اكتشاف نفت در خزر اجرايي مي شود.
وي از شناسايي 45بلوك نفتي در درياي خزر خبر داد و افزود: با مطالعات انجام شده 9 بلوك شناسايي شده قابليت توسعه دارد.
وي با اشاره به مراحل نهايي قرارداد خريد گاز از تركمنستان گفت: زمستان امسال هيچ گونه قطعي گاز در كشور نخواهيم داشت.
«نوذري» از اجرايي شدن طرح انتقال گاز از سمنان به مازندران خبر داد و افزود: خط لوله انتقالي بطول 420كيلومتر طراحي شد كه اوايل زمستان به بهره برداري خواهد رسيد.
به گفته وزير نفت با بهره برداري نهايي از اين خط لوله مشكلات كمبود گاز در استان هاي مازندران، گلستان و گيلان برطرف خواهد شد.
تجهيز 10فرودگاه كشور به سيستم هاي پيشرفته كمك ناوبري
احمد مؤمني مديرعامل فرودگاههاي كشور در حاشيه دومين سفر استاني دولت به مازندران گفت با سرمايه گذاري دولت سال آينده پيشرفته ترين سيستم هاي كمك ناوبري در 10فرودگاه كشور راه اندازي خواهد شد.
وي افزود: قرارداد خريد اين دستگاهها با كشورهاي اروپايي منعقد شده است.
وي ميزان اعتبارات فرودگاههاي كشور را حدود 290ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: با اين اعتبار 66طرح عمراني در فرودگاههاي كشور به بهره برداري خواهد رسيد.
وي گفت: سالانه 160هزار پرواز عبوري بين المللي از فضاي كشورمان صورت مي گيرد.
«مؤمني» از خريد تجهيزات مورد نياز فرودگاههاي كشور خبر داد و افزود: با اقدام به موقع در خريد اين تجهيزات فرودگاهها در سال آينده با كمبود امكانات مواجه نخواهند بود.
وي همچنين در خصوص موانع پروازي در فرودگاه نوشهر گفت: با رفع موانع بزودي پرواز اين فرودگاه از سر گرفته خواهد شد.
ساخت يك ميليون و200هزار واحد مسكوني در دولت نهم
«ابراهيم عزيزي» معاون توسعه منابع انساني رئيس جمهور در جريان بررسي مشكلات مردم بابلسر گفت: طي سه سال فعاليت دولت نهم يك ميليون و200هزار واحد مسكوني در كشور توليد شد.
وي گفت: ساخت مسكن در كشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامي 10برابر شده است.
وي با اشاره به رشد سرمايه گذاري در صنعت، كشاورزي و توليدات زيربنايي گفت: رشد اقتصادي در كشور از 4.8 درصد سال 83 به 7.5درصد در سال جاري رسيد. وي گفت: شاخص هاي توسعه كشور در دولت نهم 3برابر رشد يافت.
وي از راه اندازي كارگروه ويژه ساماندهي مسكن در كشور خبر داد و افزود: با فعاليت اين كارگروه كه به دستور رئيس جمهور تشكيل شد، شاهد كاهش قيمت مسكن در كشور خواهيم بود.
«عزيزي» با تاكيد بر عزم دولت در ساماندهي يارانه ها به قيمت بنزين در كشور اشاره و تصريح كرد: هم اكنون 70درصد يارانه بنزين در كشور به 30درصد دهك هاي جمعيتي اختصاص دارد كه اين روند بايد اصلاح شود.
پرداخت تسهيلات يك هزار ميليارد توماني به تعاوني ها
«محمد عباسي» وزير تعاون در جريان دومين سفر استاني هيئت دولت به مازندران افزود: دولت نهم يك هزار ميليارد تومان تسهيلات به تعاونيهاي كشور پرداخت كرده است.
وي گفت: در طول 14 سال قبل از روي كار آمدن دولت نهم مجموعاً 400 ميليون تومان وام به تعاونيهاي كشور پرداخت شد.
وي تسهيلات تخصيصي دولت به تعاونيهاي مسكن را 7هزار و 500 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: تاكنون 3هزار ميليارد تومان از اين تسهيلات توزيع شده است.
وي از آماده سازي مراحل اجرايي پروژه مسكن مهر در اكثر شهرهاي كشور خبر داد و افزود: بانك هاي عامل بايد سرعت عمل بيشتري در اعطاي تسهيلات وامي اين پروژه از خود نشان دهند.
وزير تعاون با اشاره به ثبت نام 4ميليون نفر در طرح مسكن مهر كشور گفت: از مجموع اين افراد پس از پالايش و بررسي هاي لازم يك ميليون و 400 هزار نفر واجد شرايط شناخته شده اند.
عباسي تصريح كرد: تاكنون يك ميليون و 350 هزار نفر از اين متقاضيان زمين هاي اجاره اي را تحويل گرفته اند. به گفته وي وام يك ميليون توماني آماده سازي و 14 ميليون توماني ساخت مسكن به اين افراد تعلق مي گيرد.
توسعه استانها با سرمايه گذاري بخش خصوصي
«شمس الدين حسيني» در جريان سفر دوم هيئت دولت به مازندران گفت: توسعه استان ها با حمايت هاي مردمي و بهره گيري از ظرفيت هاي بخش خصوصي تحقق مي يابد.
وي گفت: اختصاص و جذب اعتبارات دولتي تنها يكي از راههاي توسعه است و در اين ارتباط بايد سرمايه گذاران را فراخواند.
وزير اقتصاد و دارايي بخش خصوصي را براي ورود به سرمايه گذاريهاي زيربنايي در كشور با انگيزه خواند و افزود: دولت با تدابير اصولي و هدفمند راه را براي مشاركت بيشتر اين سرمايه گذاران در طرح هاي اقتصادي هموار خواهد كرد.
حسيني با اشاره به اعتقاد دولت نهم مبني بر بسترسازي براي مشاركت فعال بخش خصوصي در فعاليت هاي اقتصادي گفت: تمركز عمده دولت در امور اقتصادي توزيع عادلانه امكانات براي استعدادهاي فعال و خلاق است.
استخدام 10هزار نيروي جديد در آموزش و پرورش
«دكتر عليرضا علي احمدي» وزير آموزش و پرورش در حاشيه دومين سفر استاني دولت به مازندران گفت: بزودي 10هزار نفر در سراسر كشور به استخدام آموزش و پرورش درمي آيند.
وي گفت: اين افراد كساني هستند كه در آزمون ورودي سال 86 نمرأ قبولي را كسب كرده اند و هم اكنون به صورت حق التدريس در بدنه فعالند.
وي گفت: با اين مستخدمان براساس قانون جديد مديريت خدمات كشوري قرارداد استخدامي منعقد خواهد شد.
وي با اشاره به كاهش يك چهارم مدارس دونوبته كشور با اجراي طرح ساماندهي نيروي انساني تصريح كرد: در صورت تخصيص منابع مورد نياز تمامي مدارس دو شيفته كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه يك شيفته خواهد شد.
علي احمدي همچنين از دستور رئيس جمهور مبني بر واگذاري امكانات و تأسيسات ورزشي كشور براي استفاده دانش آموزان خبر داد و افزود: به موجب تفاهمنامه اي كه با سازمان تربيت بدني امضا خواهد شد تمامي امكانات و تأسيسات ورزشي شهرها از 7 صبح تا 3 بعدازظهر به صورت رايگان در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.
وي از بازنگري اساسي در تمامي حوزه هاي مأموريت دستگاه تعليم و تربيت با هدف شكوفاسازي استعدادهاي خلاق دانش آموزان خبر داد و افزود: برنامه درس ملي در تمامي رشته هاي تحصيلي در حال تدوين است.
احداث نيروگاههاي 20 هزار مگاواتي با سرمايه گذاري بخش خصوصي در كشور
وزير نيرو از نهايي شدن قرارداد احداث 20 هزار مگاوات نيروگاه برق با مشاركت بخش خصوصي در كشور خبر داد.
مهندس «سيدپرويز فتاح» در آيين افتتاح ايستگاه 230 كيلوولت برق امام حسين(ع) ساري با اعلام اين خبر افزود: با ورود بخش خصوصي تحول شگرفي در زمينه سرمايه گذاري براي توليد انرژي در كشور پديد خواهد آمد.
وي با اشاره به عمليات در دست اجراي ساخت 95 سد ملي، 105 پرو ژه آبرساني و 225 تصفيه خانه فاضلاب در كشور افزود: امسال ميزان سرمايه گذاري دولت در طرح هاي آب و برق به 9 هزار ميليارد تومان بالغ مي شود.
وي با بيان اين كه 90 درصد انرژي برق كشور هم اكنون از نيروگاههاي حرارتي تامين مي شود افزود: سالانه 200 ميليارد كيلووات ساعت برق در كشور توليد مي شود.
وزير نيرو گفت: هم اكنون 15 درصد انرژي نصب شده كشور از طريق نيروگاههاي برق آبي بدست مي آيد كه اين ظرفيت تا 3 سال آينده به 2 برابر افزايش مي يابد.
وي با اشاره به مشكل فرسودگي شبكه هاي آب و برق در كشور افزود: دولت هيچ بودجه اي براي اين منظور اختصاص نمي دهد و تنها با اصلاح تعرفه هاي آب و برق و افزايش توان مالي شركت هاي توزيع مي توان مشكل فرسودگي شبكه ها را برطرف كرد.
صف آرايي برخي فعالان فرهنگي مقابل اعتقادات مردم
«محمدحسين صفار هرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع مديران ستادي و شهرستاني ادارات تابعه در ساري گفت: برخي از فعالان عرصه فرهنگي از طريق برقراري ارتباطات معنادار با آن سوي مرزها در مقابل اعتقادات ملت صف آرايي مي كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر لزوم بازنگري اساسي در فعاليت هاي فرهنگي خاطرنشان كرد: دولت نهم گام هاي بلندي در راه اعتلاي روح و روان و باور هاي اعتقادي و ديني جامعه برداشته است.
وي ضمن ابراز مخالفت با هرگونه امر و نهي در عرصه فرهنگ و هنر، برخي مشكلات موجود در اين زمينه را ناشي از كج سليقگي و تبعات منفي به جاي مانده از گذشته دانست و افزود: مديران فرهنگي بايد با بكارگيري نيروهاي جوان و متعهد و مولود انقلاب زمينه نوآوري و شكوفايي در عرصه فرهنگ و هنر را فراهم آورند.
صفار هرندي همچنين در همايش فعالان قرآني در ساري با اشاره به پيشتازي دولت نهم در احياي مراكز قرآني گفت: دولت نهم خود را خادم و نوكر قرآن مي داند.
وي لزوم توجه وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و علوم و تحقيقات و فناوري به گسترش آموزش قرآن كريم را خاطرنشان كرد و افزود: بايد همزمان با آموزش زبان فارسي در دبستان به امر آموزش قرآن اهتمام ورزيد و در مهدهاي كودك به جاي آموزش برخي مسايل كه سوغات شوم بيگانگان است، از صوت دلنشين قرآن بهره برد.
اجراي بيمه جامع قرآني
در كشور
«محسن خواجه پيري» رئيس مركز توسعه فعاليت هاي قرآني كشور در ساري گفت: با حمايت دولت آئين نامه بيمه جامع قرآني در سراسر كشور اجرايي مي شود.
وي افزود: قاريان بين المللي، ملي، استاني و خادمان قرآني در كشور تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.
وي با اشاره به حمايت هاي فراوان دولت نهم از فعاليت هاي قرآني در كشور گفت: اعتبار فعاليت هاي قرآني از 600 ميليون تومان در قبل از فعاليت دولت نهم به 15 ميلياردتومان در سالجاري افزايش يافت.
خواجه پيري يادآور شد: در راستاي فرمايش رهبر انقلاب كرسي قرائت قرآن با مديريت مردمي در كشور راه اندازي مي شود.
وي گفت: با اعتبار اختصاص يافته دولت در سال جاري و سال آينده دوره هاي آموزش قرآن كريم در كشور برگزار مي شود.
افتتاح 30 ايستگاه تلويزيوني در مازندران
همزمان با دومين روز سفر رئيس جمهور به مازندران و در مراسمي همزمان 30 ايستگاه فرستنده تلويزيوني در اين استان به بهره برداري رسيد.
معاون فني صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم گفت: براي بهره برداري از اين فرستنده ها 24 ميليارد ريال اعتبار هزينه شد.
همچنين با حضور «عبدالرضا مصري» وزير رفاه و تامين اجتماعي پنجمين اورژانس اجتماعي كشور در ساري راه اندازي شد.
اين اورژانس كه براي راه اندازي آن 3 ميليارد ريال اعتبار به مصرف رسيد با برخورداري از خودروهاي سيار و مددكاران اجتماعي از طريق حضور در محلات آسيب زا به ارائه خدمات مشاوره اي و درماني خواهد پرداخت.
وزير رفاه و تامين اجتماعي در آئين بهره برداري از اورژانس اجتماعي گفت: دولت چتر حمايتي خود را بر روي اقشار آسيب پذير با افزايش يارانه ها بازتر مي كند.
«مصري» دولت نهم را پيشتاز اجراي طرح هاي حمايتي در قبال نيازمندان و اقشار كم درآمد دانست.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن