تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819899463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر انتقاد كرد ؛ شهردار بيرجند نتوانسته انتظارات را محقق كند

بيرجند- خبرنگار قدس: تأخير در اجراي پروژه هاي شهري بيرجند چون بازگشايي بلوار غفاري كه پيش از اين تحقق آن در هفته دولت وعده داده شد، تاكنون عملي نشده است. همچنين ساخت و سازهاي غيراصولي در شهر بيرجند بدون در نظر گرفتن ضوابط فني، آينده ترافيكي اين شهر را با مشكلات عديده مواجه خواهد كرد . بنابراين مسايلي از اين دست موجب شد تا در گفتگويي با رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر بيرجند ضمن كالبدشكافي اين موضوعات، مشكلات پيش روي اين شهر را مورد بحث و بررسي قرار دهيم كه با هم مي خوانيم:
* آقاي مهندس ميري روند كنوني ساخت و سازها در سطح شهر بيرجند بدون آينده نگري، موجب نگراني مردم اين شهر در بخش ترافيك شده است، آيا برنامه اي براي ساماندهي اين مسأله در نظر گرفته شده است؟
** ساخت و سازهاي سطح شهر براساس طرح تفصيلي و طرح جامع شهري و براساس موقعيت و وضعيت همگاني انجام مي شود، اما آن گونه كه پيداست، پيش بيني آينده شهر در ساخت و سازها لحاظ نمي شود، كه اين خود به عنوان يك نقيصه در مديريت شهري مطرح است.
همچنين در رابطه با مرتفع سازي در شهر بايد گفت، طبق قانون تعريف خاصي براي اين مسأله در نظر گرفته شده است و آن گونه كه در معابر با عرض كمتراز 16 متر مالك مجاز به احداث حداكثر سه طبقه بر روي پيلوت مي باشد، اما در معابر با عرض 16 متر و يا بيشتر، تعداد طبقات تابع دو پارامتر عرض معبر و ساخت زمين است و در صورت ساخت طبقات اضافي براساس رأي كميسيون ماده 100 شهرداريها، دستور تخريب بناي اضافي صادر خواهد شد. از سويي در مورد وضعيت نماي ساختمانها در بيرجند و ساماندهي اين مسأله بايد اذعان كرد كه نماسازي ساختمان اجباري است، اما در مورد نوع آن اجباري در كار نيست. از اين رو در نظر است با توجه به شرايط اقليمي چند نوع نما تعيين و به مالكان ارايه شود، كه اين مسأله از معابر اصلي شهر به زودي آغاز مي شود. همچنين در مورد ابزار كنترلي شوراي شهر براي كاهش تخلف در ساخت و سازها، يكي از راه كارهايي كه با هدف پيشگيري از تخلفات انجام شده است، نصب تابلوي مشخصات ساختماني در محل ساخت و سازهاست كه مهندسان اجرايي ملزم به نصب آن هستند. همچنين مهندسان ناظر موظفند تا تمامي تخلفهاي ساختماني را در مراحل اوليه كار گزارش كنند.
* با توجه به اينكه معابر شهري به ويژه پياده روها مشكلات فراواني را براي شهروندان بخصوص معلولان بوجود آورده، آيا به منظور بهسازي و مناسب سازي معابر اقدامهايي انجام شده است؟
** معابر شهري بيرجند مطابق استانداردهاي شهري نيست، چرا كه پياده روها بايد به گونه اي باشد كه مسير عابر پياده محصور نباشد، اما در اين شهر اين گونه نيست، بنابراين به منظور بهسازي و انجام سنگفرش پياده روها در نظر است تا يكپارچه سازي اين معابر براساس استفاده از مصالح مناسب و مقاوم انجام شود.
* علت به تأخير افتادن بهره برداري از بلوار غفاري با وجود تبليغات گسترده چه بود؟
** تأخير در بهره برداري اين پروژه مربوط به پل رودخانه بود و در زمان بندي پيش بيني شده اين مسأله اجرايي نشد، اما، اين پل اكنون در مرحله بتن ريزي قرار دارد و با اين حال معتقديم شهرداري نمي بايست براي افتتاح آن تبليغات زيادي انجام مي داد.
در خصوص تعامل شهرداري با شوراي شهر نيز بايد گفت كه اگر چه تاكنون از عملكرد شهردار ارزيابي انجام نشده، اما شواهد حاكي از آن است كه وي نتوانسته تمامي انتظارات شورا را محقق كند كه از جمله آن راه اندازي سايت شهرداري مي باشد كه با همه هزينه هاي انجام شده، اين سايت هنوز كارآمد نيست.

كاهش 17 درصدي تلفات تصادفات رانندگي در جاده هاي خراسان رضوي

خراسان امروز: آمار متوفيات ناشي از تصادفات رانندگي در جاده هاي استان 17/7 درصد كاهش يافت.
مهندس ابراهيم صنيعي با بيان اين مطلب افزود: آمار متوفيات برون شهري در پنج ماهه سال 87 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل طبق آمار رسمي 17/7 درصد كاهش دارد كه اين موضوع نشانه افزايش ضريب ايمني تردد وسايل نقليه در راه هاي استان مي باشد.
وي تلاشهاي راهداري استان در اين راستا را بسيار مثمر ثمر خواند و گفت: در سال 86 بيش از 691 كيلومتر از راه هاي استان بهسازي شد كه از عوامل مهم كاهش تصادفات مي باشد.
وي به 3500 كيلومتر خط كشي راه ها و نصب 129 هزار و 800 عدد انواع تابلو، مسيرنما و رفلكتور در طول جاده هاي استان در سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين تلاشها باعث گرديد تا ميزان تصادفات در جاده هاي استان كاهش يابد.
وي از ايمن سازي 152 تقاطع و 74 منطقه مسكوني و 42 مدرسه حاشيه راه هاي حوزه استحفاظي استان در سال گذشته خبرداد.
صنيعي افزايش طول بزرگراه هاي استان را از ديگر عوامل كاهش تصادفات خواند و گفت: هم اكنون 483 كيلومتر راه در استان در حال احداث مي باشد كه 348 كيلومتر آن آزاد راه و بزرگراه مي باشد كه با بهره برداري ازآنها، قطعاً شاهد افزايش ايمني راه هاي استان خواهيم بود.

تا پايان سال و با ورود 1000 تاكسي؛ ناوگان تاكسيراني مشهد متحول مي شود

خراسان امروز: معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي گفت: تا پايان سال جاري بين يك هزار تا يك هزار و 500 تاكسي توسط بخش خصوصي وارد مشهد مي شود.سعيد حسين پور با بيان اينكه اميدواريم تا پايان سال جاري شاهد تحول قابل توجه در بخش تاكسيراني باشيم، افزود: ورود بين يك هزار تا يك هزار و 500 تاكسي به مشهد توسط بخش خصوصي كه بخشي از آنها ون هستند، بخشي از اين حركت است.وي با اشاره به تلاش مجموعه استان براي افزايش سقف سهميه اتوبوس در مشهد گفت: پيش بيني مي كنيم تا پايان سال جاري ناوگان اتوبوسراني هم از شرايط بهتري برخوردار شود.
حسين پور افزود: در سال گذشته 20 درصد بيشتر از سهميه استان، اتوبوس وارد مشهد شد كه اين اتفاق در كلان شهرهاي كشور بي سابقه بوده است.
وي به افزايش 15 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان 2 هزار واحدي اتوبوس در مشهد اشاره كرد و افزود: اميدواريم با اين اقدامها حمل و نقل عمومي تسهيل شود و شاهد كاهش بار ترافيك در محدوده مركزي شهر مشهد باشيم.وي همچنين به افزايش ناوگان تاكسيراني در مشهد اشاره كرد و گفت: بايد تلاش كنيم مردم را به سمت استفاده از وسايل نقليه عمومي هدايت كنيم.
وي ادامه داد: با توجه به حجم بالاي زائر ومسافر و جمعيت مشهد، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي و رفع مسائل ترافيكي از طريق اعمال محدوديت تردد در برخي نقاط شهر ضروري است كه با تجربه 70 روزه تابستان امسال مي توان نقاط ضعف اين طرح را دفع و نقاط قوت آن را تقويت كرد.

فرماندار تربت جام؛ صالح آباد امن ترين منطقه مرزي خراسان رضوي است

صالح آباد- خبرنگار قدس: شوراي تأمين شهرستان تربت جام پس از تشكيل جلسه در بخشداري صالح آباد، از منطقه صفر مرزي اين بخش بازديد كردند.
رئيس شوراي تأمين شهرستان تربت جام در حاشيه اين بازديد گفت: دولت هزينه هاي بسيار خوبي را صرف پروژه انسداد مرزها نموده و آمار و اطلاعات نشان مي دهد كه اين امر نفوذ بيگانگان به داخل كشور و تهديد آنها را به حداقل رسانده است.فرماندار تربت جام به اقدامهاي پيشگيرانه دولت اشاره كرد و افزود: خدمات و اعتبارات خوبي براي جاده هاي مرزي، امكانات و تجهيزات فيزيكي مرزها و آموزش نيروهاي مستقر در مرز صورت گرفته و اين مسايل در دستور كار دولت قراردارد.
وي افزود: همين عوامل موجب شد تا نقاط مرزي صالح آباد جزو امن ترين نقاط مرزي استان خراسان رضوي محسوب شود.سيدمحسن امير كلالي اظهار داشت: توجه به مرز جزو اولويتهاي اول دولت است و در همين راستا از ورود غيرقانوني اشرار و قاچاقچيان به داخل خاك جمهوري اسلامي ايران جلوگيري شده و با آنان قاطعانه برخورد مي شود.وي همچنين گفت: در شهرستان تربت جام امكانات تحصيلي و فني حرفه اي خوبي فراهم است كه بايد خانواده ها طوري برنامه ريزي كنند كه در كنار شغل كشاورزي و دامداري هيچ كس بدون مهارت شغلي نباشد.
وي اظهار داشت: اقدامهاي دولت در بحث اشتغالزايي به صورت اصولي و زيرساختي است به طوري كه هم اكنون در شهرستان تربت جام شهرك تخصصي سيليس در حال راه اندازي است كه اين امر نه تنها شهرستان بلكه استان خراسان را متحول مي كند.وي تصريح كرد: بخشي از كارها را خود مردم بايد مديريت كنند و به عنوان مثال از منابع آبي موجود كه در شهرستان است حداكثر استفاده را با كشت گلخانه اي فراهم كنند و يا با تشكيل تعاوني هاي توليدي و تعاوني هاي دامپروري و مجتمع هاي دامداري رونق اقتصادي منطقه را افزايش دهند.
فرماندار تربت جام گفت: امروز تمامي روستاهاي بخش محروم و مرزي صالح آباد از نعمت آب، برق، تلفن، خانه بهداشت و آموزش رايگان برخوردارند و فعاليتهاي ناحيه صنعتي صالح آباد هم در كميسيون اقتصادي دولت مطرح شده و كارهاي زيرساختي بازارچه مرزي هم در حال انجام و پيگيري است.وي همچنين افزود: دولت مطالعات و نقشه برداري گازرساني به شهر صالح آباد را انجام داده و در سال آينده مردم شاهد گازرساني به صالح آباد خواهند بود.
وي به حقابه مردم صالح آباد از سد دوستي اشاره كرد و گفت: دولت مشكل آب شرب روستاهاي منطقه صالح آباد را بدون نياز به حقابه سد دوستي و با خريد مجتمع بزرگ آبي روستاي استا حل كرده است.
وي همچنين گفت: از اعتبارات خشكسالي شهرستان در بخش آبرساني به روستاها رقم خوبي به بخش صالح آباد اختصاص يافته است.وي تأكيد كرد: به بخشداران توصيه شده است تا با تقويت ساختارهاي اداري، مردم را نسبت به رفع مشكلاتي كه دارند كمك كنند و بخصوص در فصل سرما، توزيع به موقع و مناسب سوخت را مديريت كنند تا مردم دچار بحران و مشكل نشوند.
وي با قدرداني از آموزش و پرورش هم گفت: راندمان قبولي دانش آموزان اين بخش محروم و مرزي از ميانگين بسيار بالايي برخوردار است كه اين درصد قبولي نشانگر جوانان با استعداد و خوب و فرهنگيان فرهيخته و زحمتكش اين منطقه محروم و مرزي است.

مديرعامل سازمان بازيافت شهرداري مشهد هشدار داد؛ برخورد جدي با زباله گردهاي كيسه به دوش

خراسان امروز- صفائي: مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد گفت: به منظور حذف و كاهش بوي نامطبوع زباله ها در ورودي شهر مشهد، برنامه ريزيهايي انجام شده است.
علي نجفي گفت: جهت رفع اين مشكل از روشهاي فيلتراسيون استفاده مي شود و علاوه بر اين، سازمان اقدام به احداث نيروگاه 900 كيلوواتي برق نموده كه از اين طريق علاوه بر مديريت پسماندها و استحصال گازهاي توليد شده از زباله هاي مدفون شده، اين موارد در كاهش بوي نامطبوع زباله ها نيز بسيار مؤثر است.
وي با تشريح اينكه تمام بوي نامطبوع مربوط به كارخانه كمپوست نيست، افزود: شيرابه زباله ها و گازهاي توليد شده از زباله هايي كه قبلاً دفن شده از عوامل اصلي توليد بوي نامطبوع در منطقه است.
وي در بخش ديگر با اشاره به خاك و نخاله هاي ساختماني شهروندان گفت: خاك و نخاله هاي عمده و حجيم، توسط بخش خصوصي و تحت نظر سازمان به صورت مكانيزه جمع آوري مي شود و در خصوص خاك و نخاله هاي زير 750 كيلو گرم، طرحي به صورت آزمايشي در حال اجراست كه با تماس شهروندان و بدون هزينه، اين نخاله ها منتقل مي شود.
وي افزود: پس از رفع اشكالها، اين طرح در سطح شهر اجرايي مي شود.مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد همچنين به اجراي طرح آزمايشي جمع آوري زباله هاي عفوني مطبها و درمانگاهها اشاره كرد و گفت: با همكاري نظام پزشكي استان و دانشگاه علوم پزشكي، اين طرح به صورت آزمايشي در حال اجرا مي باشد كه نتايج خوبي هم داشته است.
نجفي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه تا پايان سال تعداد ايستگاههاي جمع آوري مواد بازيافتي شهر مشهد به 36 ايستگاه مي رسد، گفت: در حال حاضر برخي ايستگاهها در روز 3 تن مواد بازيافتي را دريافت مي كنند.
وي به زباله گردها و تفكيك كنندگان غيرمجاز زباله اشاره كرد و گفت: زباله گردهاي كيسه به دوش يكي از معضلات شهر مشهد هستند كه با همكاري نيروهاي انتظامي و قضايي با اين افراد برخورد جدي مي شود.
وي با بيان اينكه هر شهروند مشهدي 650 گرم زباله در شبانه روز توليد مي كند، گفت: متأسفانه 70 درصد زباله هاي توليد شده را مواد آلي و غذايي تشكيل مي دهد كه اين نشان دهنده مصرف ناصحيح و بدون برنامه ريزي است.
وي همچنين از راه اندازي كارخانه توليد كود كمپوست گرانوله گوگردي براي اولين بار در مشهد خبر داد و گفت: اين كارخانه كه در امتداد خط توليد كمپوست قرار گرفته با ظرفيت توليد 70 تن در روز امسال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: اين كود جايگزين مناسبي براي كود شيميايي است.

لحظه ها

دبستان روستاي «قلعه جق» بجنورد در آتش سوخت
بجنورد- خبرنگار قدس: دبستان پنج كلاسه روستاي «قلعه جق» بجنورد در آتش سوخت.
رئيس شوراي اسلامي اين روستا گفت: آموزشگاه به صورت كانكس بود كه تمام امكانات و تجهيزات آن كاملاُ در آتش سوخت.تعيمي اظهار داشت: خوشبختانه در اين حادثه به هيچ يك از دانش آموزان آسيبي نرسيده است.
وي علت بروز آتش سوزي در اين آموزشگاه را شعله ور شدن بخاري كلاس دانست و گفت: بعد از آتش گرفتن بخاري تمام فضاي كانكس طعمه حريق شد و سوخت.
بخشدار حصار گرمخان نيز با تأييد اين آتش سوزي گفت: خوشبختانه هيچ آسيبي به دانش آموزان نرسيده و آنان به موقع از كلاسها خارج شده اند.رئيس آموزش و پرورش بجنورد نيز گفت: كارشناساني براي بررسي اين حادثه و علت بروز آن به منطقه اعزام شده اند.
ياوري افزود: متأسفانه اين روستا از قبل با مشكل فضاي آموزشي مواجه بود كه با آتش گرفتن اين آموزشگاه، مشكل روستا دو چندان شد.در آموزشگاه پنج كلاسه ابتدايي روستايي قلعه جق بجنورد حدود 200 دانش آموز دختر و پسر مشغول به تحصيل بودند.

در همايش آزادي زندانيان استان مطرح شد؛ 1440 نفر براي جرايم غيرعمد در خراسان رضوي زنداني هستند

خراسان امروز: در حال حاضر يكهزار و 440 زنداني جرايم غيرعمد در زندانهاي استان منتظر ياري نيكوكاران براي آزادي هستند.
رئيس ستاد ديه جرايم غيرعمد خراسان رضوي در مراسم آزادي 30 زنداني جرايم غيرعمد در زندان مركزي مشهد با بيان اين مطلب گفت: در شش ماه نخست سال جاري ستاد ديه موفق به آزادي 107 زنداني غيرعمد شد.وي مجموع كمكهاي انجام شده امسال براي آزادي زندانيان غيرعمد را 13 ميليارد ريال ذكر و خاطر نشان كرد: مبلغ پرداختي براي آزادي اين تعداد زنداني 7 ميليارد و 883 ميليون ريال بود كه علاوه بر آن 6 ميليارد و 400 ميليون ريال توسط مددجويان وخدام حرم مطهر امام رضا(ع) براي زندانيان غيرعمد تخفيف گرفته شده است.عبادي افزود: به مناسبت هفته كرامت 30 نفر و طي چند هفته آينده 88 نفر از زندانيان به دليل شرايط خاص پرونده آنان آزاد مي شوند.
وي اظهار اميدواري كرد: ستاد ديه با توجه به بودجه اختصاصي دولت براي اين امر بتواند تا پايان سال جاري تعداد زندانيان جرايم غيرعمد را كاهش دهد.
وي افزود: پايه اطلاع رساني بايد به سويي هدايت شود تا افراد داراي جرايم غيرعمد به ستاد ديه مراجعه كنند، تا به زندان نروند.عبادي همچنين قانون بيمه شخص ثالث را انقلابي در بيمه ايران دانسته و گفت: بايد اطلاع رساني شود تا تمامي صاحبان خودرو و موتور براي بيمه وسيله خود اقدام كنند، زيرا علاوه بر بخشش جريمه براي افرادي كه دير كرد پرداخت بيمه دارند، بيمه نامه به عنوان وثيقه در هنگام جرم مطرح است و بيمه نامه بر خلاف گذشته شامل چند ديه مي شود. به گزارش رسيده، در پايان اين آيين كه با حضور مسؤولان و خدام رضوي و خانواده زندانيان برگزار شد، زندانيان آزاد شده در ميان آواي رضا جان، رضا جان و اجراي سرودهايي در مدح امام رضا(ع) زندان مشهد را ترك و به آغوش خانواده هايشان بازگشتند.

اعتراف سارق به 8 فقره سرقت در بجنورد
بجنورد- خبرنگار قدس: يك سارق پس از دستگيري و در بازجوييهاي به عمل آمده به هشت مورد سرقت اعتراف كرد.در پي اطلاع پليس 110 مبني بر وقوع يك فقره سرقت منزل، مأموران با حضور به موقع در صحنه به بررسي صحبتهاي فرد مالباخته پرداختند.
لذا با توجه به سرقتهاي متعدد از منازل در شهرستان بجنورد، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفت. در اين ارتباط و با بررسيهاي انجام شده كارآگاهان به فردي مظنون شدند، كه در تحقيقات به عمل آمده از وي و با توجه به اسناد و مدارك ارائه شده وي به هشت مورد سرقت اعتراف كرد.گفتني است اين سرقتها شامل 7 فقره سرقت از منزل و يك فقره سرقت از خودرو بوده است.

تصادف جان راكب موتورسيكلت را گرفت
بجنورد- خبرنگار قدس: تصادف بين خودروي پرايد و موتورسيكلت در اسفراين موجب مرگ راكب موتورسيكلت شد.در پي اين حادثه راكب موتور به شدت مجروح كه پس از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات وارده تسليم مرگ شد. علت حادثه عدم رعايت حق تقدم توسط راكب موتورسيكلت اعلام شد.

كشف 8 هزار ليتر سوخت قاچاق در بيرجند و قاين

بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند از كشف 6 هزار و 260 ليتر سوخت قاچاق در اين شهر خبر داد.سرهنگ غفوري در جمع خبرنگاران گفت: در اين ارتباط چند دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
همچنين به گفته وي رزمندگان يگان تكاوري 136 امام صادق(ع) هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند در عمليات جداگانه اي موفق شدند با توقيف يك دستگاه كاميون، مقدار 10 تن و 450 كيلوگرم كودشيميايي را نيز از قاچاقچيان كشف و ضبط نمايند.

كشف 225 كيلوگرم مواد مخدر در نهبندان
خبر ديگري نيز حاكي است مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف بيش از 225 كيلوگرم مواد مخدر از سوداگران مرگ شدند. به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، فرمانده انتظامي شهرستان نهبندان با اعلام اين خبر گفت: در پي اخبار و اطلاعات واصله مبني بر حمل مواد مخدر توسط سوداگردان مرگ، مأموران براي اجراي گشت و كمين به محل اعزام و موفق به كشف 221 كيلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع ترياك شدند.
سرهنگ شجاعي در ادامه از كشف 4 كيلوگرم هروئين توسط مأموران انتظامي شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: مأموران انتظامي اين شهرستان حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه خودرو پرايد مشكوك شده و در بازرسي از آن، چهار كيلوگرم هروئين را كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.
وي گفت: در اين ارتباط 4 متهم نيز دستگير شدند.
همچنين براساس خبري ديگرمأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به كشف و ضبط 2200 ليتر سوخت قاچاق شدند.براساس اين خبر مأموران انتظامي شهرستان قاين حين كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه خودروي سواري و يك دستگاه اتوبوس مقدار 1600 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.
همچنين توسط مأموران انتظامي شهرستان قاين در بازرسي از خودروهاي عبوري ديگر، مقدار 600 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط شد.

يك مسؤول خبر داد؛ فعال شدن شوراي ترافيك در تمام شهرستانهاي خراسان رضوي

خراسان امروز: مدير كل دفتر فني استانداري خراسان رضوي گفت: در تمام شهرستانهاي خراسان رضوي به منظور ساماندهي ترافيك، شوراي ترافيك فعال شده است.
محمد حسن واحدي با بيان اين مطلب افزود: پس از ابلاغ حكمي توسط استاندار خراسان رضوي براي بررسي و ساماندهي ترافيك از مجراي شوراي ترافيك شهرستانها در ماه گذشته، شوراي ترافيك در همه شهرستانهاي استان آغاز به كار كرده است.
وي با اشاره به اختيارات شوراي ترافيك شهرستانها گفت: تمامي مباحث مربوط به ترافيك در هر شهرستان در اين شورا بررسي مي شود و حتي طرحهاي توسعه شهرستانها نيز در نقاطي كه با مباحث ترافيكي ارتباط مي يابد، بايد به تأييد شوراي ترافيك برسد.
وي اظهار اميدواري كرد: با فعال شدن شوراي ترافيك در شهرستانها، راه حلهاي مسائل مربوط به ترافيك، متناسب با مقتضيات هر شهرستان طراحي شود.
گفتني است، فرماندار هر شهرستان، مقام ارشد راهنمايي و رانندگي، شهردار و شوراي شهر از جمله مقامها و نهادهاي عضو شوراي ترافيك در شهرستانها مي باشند.

نامه جمعي از شهروندان تربت حيدريه به نماينده مردم در مجلس ؛
وجود 2 پزشك ارتوپد در شهرستان جوابگوي خيل عظيم بيماران نيست

تربت حيدريه- خبرنگار قدس: جمعي از شهروندان تربت حيدريه طي ارسال نامه اي به نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي خواستار رفع مشكل كمبود پزشك ارتوپد در تربت حيدريه شدند.
در اين نامه آمده است با توجه به كثرت جمعيت شهرستان و حومه، متأسفانه در زمينه پزشك ارتوپد دچار كمبود مي باشيم و با توجه به نبود پزشك ارتوپد در بيمارستان تأمين اجتماعي و اعزام بيماران به بيمارستان نهم دي و با نظر به اينكه هم اكنون در اين زمينه دو پزشك طبابت مي نمايند، لذا اين مسأله جوابگوي خيل عظيم بيماران نيست.
همچنين به دليل وجود بيماران زياد در اين زمينه پزشكان اغلب به بيماران نوبت هاي يك تا 3 ماهه مي دهند و بايد بيماران مدتهاي طولاني در انتظار باشند.
لذا با توجه به اينكه در فصل سرما و يخبندان نياز به پزشك ارتوپد چندين برابر مي شود به همين علت خواهشمنديم نسبت به رفع اين معضل و اعزام بيشتر پزشكان ارتوپد به اين شهرستان مساعدتهاي لازم را مبذول فرماييد.

معاون فني اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي: 49 درصد از بيماريهاي عفوني از طريق دام به انسان منتقل مي شود

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون فني اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي گفت: 49 درصد از بيماريهاي عفوني كشور از طريق دام به انسان منتقل مي شود و 40 درصد حجم عمليات دامپزشكي را مبارزه و پيشگيري از بيماريهاي مشترك بين انسان و دام تشكيل مي دهد.
حيدر رمضاني اظهار داشت: تاكنون 830 بيماري مشترك بين انسان و دام شناسايي شده است.
وي خاطر نشان كرد: طرح پيشاهنگان و پيام آوران بهداشت عمومي در مدارس خراسان شمالي با هدف كنترل بيماريهاي مشترك بين انسان و دام آغاز شده است.
وي تشريح كرد: دامپزشكي براي اولين گام در زمينه آموزش، دانش آموزان را انتخاب كرده، زيرا دانش آموزان قدرت فراگيري و انتقال مطالب را در جامعه دارند.
رمضاني در ارتباط با جايگاه دامپزشكي در جامعه اذعان داشت: امنيت غذايي، سلامت غذايي و ايمني غذا از دغدغه هاي جامعه بشري است كه در اين راستا دامپزشكي با حفظ بهداشت دام نقش اساسي را در جامعه ايفا مي كند.
رئيس اداره آموزش و ترويج اداره كل دامپزشكي نيز بيان داشت: در سال جاري براي بهره برداران استان 102 كلاس ترويجي برگزار شده است و 3 هزار و 200 نفر در اين كلاسها آموزش ديده اند كه 72 درصد كلاسها، در خصوص بيماريهاي مشترك بين انسان و دام بوده است.
صاحبي ادامه داد: يكي از عمده ترين وظايف دامپزشكي حفظ و حراست سلامت جامعه انساني از گزند بيماريهاي مشترك انسان و دام و تأمين بهداشت و سلامت فرآورده هاي خام دامي است كه اين امر بدون آموزش همگاني امكان ناپذير است.

با هدف جلوگيري از دفن غيرقانوني اموات صورت مي گيرد؛ تشكيل گروه ويژه حفاظت از گورستانهاي غيرمجاز در مشهد

خراسان امروز: گروه ويژه حفاظت از گورستانهاي غيرمجاز تشكيل مي گردد.
مدير عامل سازمان فردوسها با اعلام اين خبر گفت: با همكاري بخش خصوصي، گروه ويژه حفاظت از گورستانهاي غيرمجاز تشكيل مي شود و با افرادي كه به صورت غيرقانوني اقدام به دفن در اين گورستانها نمايند، طبق مقررات برخورد قانوني خواهد شد.
سيد حسن حسيني افزود: دفن غيرقانوني در گورستانهاي غيرمجاز باعث تأخير 33 ساله پروژه هاي عمراني شهر و ايجاد معضلات رواني، بهداشتي، امنيتي و... مي گردد.وي گورستانهاي بهشت امام علي(ع)، كريم آباد، دهرود، سيس آباد، شهرك شهيد رجايي، شهرك قدس، شهرك حجت، نوده، قاسم آباد، شهرك طرق، دستگردان و شترك را از جمله گورستانهاي غيرمجاز ذكر كرد و افزود: متأسفانه در ماه هاي اخير دفن در بعضي از اين گورستانها مشاهده شده است كه با تشكيل گروه ويژه حفاظت برخورد جدي با متخلفان خواهد شد.
مدير عامل سازمان فردوسها تنها آرامستانهاي مجاز شهر مشهد مقدس را حرم مطهر امام رضا(ع)، خواجه ربيع، خواجه ابا صلت، بهشت جوادالائمه(ع)، بهشت رضا(ع) ناميد و افزود: با توجه به وسعت 156 هكتاري بهشت رضا(ع) و وجود 40 هكتار فضاي سبز اين مكان فرهنگي- معنوي كم هزينه ترين مكان جهت دفن اموات شهر مشهد مقدس مي باشد.

برگزاري كلاسهاي آموزش شهروندي در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس:مسؤول خانه فرهنگ شهرداري بجنورد گفت: خانه فرهنگ شهرداري بجنورد به منظور تقويت و حفظ بنيانهاي خانواده و ارتقاي سطح آگاهي عموم در راستاي آموزشهاي شهروندي طي برگزاري جلسات متعدد در كارگروه هاي تخصصي با بانوان فرهيخته و كارشناسان به اين نتيجه رسيد كه با حمايت از برگزاري كلاس و همايشهاي آموزش مهارتهاي زندگي مي تواند با ارتقاي سطح آگاهي عموم به اهداف آموزش شهروندي برسد.وي گفت: طي سال جاري تاكنون 4 همايش آموزشي و 5 دوره كلاس كارگروهي رايگان براي شهروندان بجنوردي برگزار شده تا در تحقق شعار «سلامت شهروندي در گرو سلامت روان فردي» گامهاي مؤثري برداشته شود و حضور و استقبال شهروندان نشان دهنده اين نكته است.

گشايش دفتر دهياري روستاي نوچاه از توابع بخش طرقبه

طرقبه - خبرنگار قدس: بخشدار طرقبه گفت: به منظور ساماندهي و ايجاد مديريت اجرايي براي انجام امور روستا و بهره مندي اهالي از خدمات مطلوب رفاهي و اجتماعي، دفتر دهياري در روستاي نوچاه از توابع اين بخش به بهره برداري رسيد.جنگي افزود: با پيگيريهاي انجام شده و تخصيص اعتبار لازم، ساختمان دهياري با حضور مسؤولان محلي و استاني گشايش و طي مراسمي به بهره برداري رسيد.

هدف

آغاز مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه هاي بردسكن
بردسكن- خبرنگار قدس: فصل جديد مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه هاي بردسكن با انجام 4 بازي آغاز شد.
براساس اين خبر مسابقات فوتبال دسته دوم بردسكن با شركت 10 تيم آغاز شد.
در اين مسابقات كه در زمين چمن ورزشگاه شهيد اسماعيلي بردسكن برگزار شد تيم فوتبال زيرك آباد توانست با نتيجه پرگل 6 بر صفر تيم فوتبال انابد را از پيش رو بردارد. تيم فوتبال دهياري نصرآباد نيز با 3 گل بر حريف خود غلبه كرد. همچنين دو بازي دهياري كاظم آباد و دهياري مارانديز و همچنين دهياري جلال آباد و بهمن با تساوي به پايان رسيد. اين مسابقات تا پايان آذرماه ادامه دارد و تيمهاي اول و دوم آن به مسابقات ليگ دسته اول شهرستان صعود خواهند كرد.

چند خبر از ورزش خراسان شمالي
بجنورد- خبرنگار قدس: با همكاري هيأت ورزشهاي همگاني و تربيت بدني آموزش و پرورش بجنورد، مسابقات بومي و محلي هفت سنگ ويژه بانوان با حضور 6 تيم در سالن آزادي برگزار شد.
در پايان دبيرستان محموديه، رشد و شاهد به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
خبر ديگري حاكي است، مسابقات فوتبال روستاييان منطقه پنج كشور با حضور تيمهاي خراسان شمالي و رضوي، سمنان، گلستان و مازندران به مدت چهار روز در شهرستان اسفراين برگزار مي شود. اين مسابقات همزمان در 6 منطقه كشور انجام مي شود و تيمهاي برتر در مرحله بعد مسابقات كه در آذرماه در اهواز برگزار مي شود، شركت خواهند كرد.اين مسابقات از 26 تا 30 آبان ماه در اسفراين برگزار مي شود.
همچنين براساس خبري ديگر، با اعزام تيم آليش بانوان استان به مسابقات آليش ويژه روستاييان كشور كه در قم برگزار شد، در وزن 63 كيلوگرم زينب يزداني مقام دوم را كسب كرد و در وزن 73 كيلوگرم نيز نوشين يزداني به مقام سوم دست يافت.
خبر ديگر نيز حاكي است، گروه كوهنوردي سالوك به قله «قورخود» به ارتفاع 2650 متر صعود كردند.
اين كوه در 85 كيلومتري غرب بجنورد واقع شده است. سرپرستي تيم را عفت مهرآبادي بر عهده داشت.همچنين يك دوره مسابقات آمادگي جسماني ويژه بانوان در شهرستان فاروج برگزار شد و در رده سني بزرگسالان خديجه كريمي، شهين صاحب نسق و فهيمه ذره پرور و در رده سني جوانان و نوجوانان هدي حاجي پور، سعيده محمدزاده و مونا مسعودي به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.

مسابقه دو همگاني ويژه دانش آموزان بجنوردي
بجنورد- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقه دو همگاني ويژه دانش آموزان مقطع راهنمايي و دبيرستان در شهرستان بجنورد برگزار گرديد.در اين مسابقه كه با حضور جمعي از دانش آموزان برگزار شد، در مقطع دبيرستان روح ا... پناهي و رضا علي آبادي از دبيرستان تلاش و علي رحيمي از دبيرستان دانش به ترتيب اول تا سوم شدند.در مقطع راهنمايي نيز علي برات نيا و مصطفي منصوري از مدرسه راهنمايي شهيد رمضاني و حسين رحماني از مدرسه راهنمايي ابوريحان به ترتيب عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
داوري اين مسابقات را نيز بابايي و شاكري بر عهده داشتند.در پايان اين مسابقات جوايزي به رسم ياد بود به نفرات برتر اهدا شد.

نتايج مسابقات فوتسال ليگ دسته يك و دو درميان
بيرجند- خبرنگار قدس: هفته دوم مسابقات فوتسال ليگ دسته يك و دو شهرستان درميان برگزار شد.سرپرست اداره تربيت بدني درميان گفت: در مسابقات ليگ دسته يك، ستاره سرخ نوغاب با نتيجه 7 بر 6 درخش را مغلوب ساخت.
دهياري درميان نيز با نتيجه دو بر يك برابر علم و ادب اسديه به پيروزي رسيد. تربيت بدني اسديه نيز با نتيجه 9 بر 2 دهياري دستگرد را شكست داد.
همچنين پرسپوليس اسديه با نتيجه دو بر يك شهيد خسروي خونيك را برد و ستاره طبس با نتيجه 6 بر صفر بر حافظ الف گزيك به پيروزي دست يافت.سيد ابوالفضل احمدي ادامه داد: در مسابقات ليگ دسته دو نيز ميلاد طبس با نتيجه 11 بر يك شهيد خدادادي سرو را شكست داد.استقلال تربيت بدني با نتيجه هفت بر 2 تيم فورگ را مغلوب ساخت.حافظ ب گزيك نيز با سلمان با نتيجه پنج بر پنج به تساوي دست يافت و آزادي اسديه با نتيجه 9 بر سه بر حريف خود غلبه كرد.

انتخاب اعضاي تيم جودو خراسان جنوبي
بيرجند- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقات جودو بزرگسالان انتخابي تيم خراسان جنوبي جهت اعزام به مسابقات منطقه يك كشور در بيرجند برگزار شد.
رئيس هيأت جودوي خراسان جنوبي گفت: اين دوره مسابقات با حضور 37 جودوكار از شهرستانهاي استان در محل مدرسه جودو بيرجند برگزار شد.
وي افزود: مهدي قنبريان در وزن 60 كيلوگرم، محمد ابراهيم حسن زاده در وزن 66 كيلوگرم، الياس قنبريان در وزن 73 كيلوگرم، وحيد غياثوند در وزن 81 كيلوگرم و احسان ناصري در وزن 90 كيلوگرم به عنوان اعضاي تيم جودو استان انتخاب شدند.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 737]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن