تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815754502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاتمي در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران: انتخابات آمريكا نفرت مردم اين كشور از بوش را نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خاتمي در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران: انتخابات آمريكا نفرت مردم اين كشور از بوش را نشان داد
خبرگزاري فارس: خطيب جمعه تهران با بيان اينكه بر اساس نظرسنجي‌ها، 70 درصد مردم اروپا، 80 درصد مردم اندونزي و 90 درصد مردم مصر از بوش نفرت داشته‌اند، اظهار داشت:‌ نفرت جهاني از بوش مشخص بود اما نفرت مردم خود آمريكا از بوش نيز در اين انتخابات مشخص شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با بيان اينكه همه چيز ما به دين، مكتب و قرآن گره خورده‌است، اظهار داشت: پر آوازه شدن نام ايران در سراسر جهان به بركت قرآن و اسلام است، بنابراين به همه سفارش مي‌كنم كه حريم مكتب و قرآن را نگه دارند.
خاتمي در اين زمينه اضافه‌كرد: آوردن و بردن قرآن با آداب غيرمأنوس معنايي ندارد، حريم قرآن، حريم اسلام و مكتب است و به سهم خود از حساسيت‌هاي مراجع تقليد، علما و مردم در اين زمينه قدرداني مي‌كنم.
وي به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در رابطه با فضاي بي‌بندوباري در حرف‌ها و مواضع و ابراز نگراني ايشان اشاره و اضافه كرد: جامعه ما به آرامش رواني و اخلاقي نياز دارد، در فضاي جامعه اسلامي بايد انصاف حرف اول را بزند و همه يكديگر را به حق‌مداري سفارش كنند.
خطيب جمعه تهران انصاف در رابطه با نظام اسلامي را از مهمترين ابعاد انصاف برشمرد و گفت: با وجود اينكه 30 سال از انقلاب اسلامي گذشته، نتوانسته‌ايم عمق شكوه و عظمت انقلاب را براي نسل‌هاي بعد تبيين كنيم و اين بي‌انصافي‌است كه به خاطر مسائل جناحي و گروهي و ناخوشنودي از اين و آن، اصل نظام اسلامي را زيرسئوال ببريم.
وي در ادامه با خدمات متعدد و شبانه‌روزي مسئولين قواي مجريه، مقننه و قضائيه اشاره و اضافه كرد: تخريب مسئولين و نهادهاي خدمتگزار وجداناً بي‌انصافي است بويژه در شرايطي كه استكبار و دشمنان انقلاب به دنبال ايجاد مشكل براي نظام هستند.
خاتمي به حمايت‌هاي هميشگي امام راحل و رهبر معظم انقلاب از نهادهاي رسمي نظام اشاره و تصريح كرد: كساني كه بار سنگيني در خدمت به مردم به دوش گرفته‌اند بايد حمايت شوند اما اين حمايت‌ها هيچگاه به معناي بستن باب انتقاد نبوده‌است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اينكه شما وقتي يك روزنامه‌اي را باز مي‌كنيد انگار هيچ كار شايسته تقديري انجام نشده، يك تخريب است.
وي با بيان اينكه دشمنان ايران از ابتداي انقلاب تاكنون به تفرقه بين مردم و مسئولين و بين خود مردم و خود مسئولين، دلخوش بوده‌اند، اظهار داشت: به مسئولين هشدار مي‌دهم تا مراقب باشند كه به دام تفرقه و اختلاف نيفتند، اختلاف سليقه هميشه بوده و خواهد بود ولي بايد با رفتار قانونمدارانه، تحمل و مدارا، وحدت و صفا را در كشور ايجاد كرد.
خاتمي ماه‌هاي آبان و آذر را ماه‌هاي بستن بودجه كشور دانست و افزود: توصيه من به دولت و مجلس آن است كه اولويت بودجه را روي مناطق محروم و اقشار مستضعف ببندند، اتكاي بودجه و نفت را كاهش دهند و در عرصه فرهنگي و بحث پژوهش حساب ويژه‌اي باز كنند، مردم هم با صرفه‌جويي به اصلاح اقتصادي كشور خدمت كنند.
خطيب جمعه تهران انتخابات اخير آمريكا را از حيث حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي در 60 سال اخير بي‌سابقه دانست و خاطرنشان كرد: پيام آشكار اين حضور و انتخاب، نفرت از بوش و سياست‌هاي جاه‌طلبانه و استكباري سردمداران دولت كنوني آمريكاست.
وي با بيان اينكه بر اساس نظرسنجي‌ها، 70 درصد مردم اروپا، 80 درصد مردم اندونزي و 90 درصد مردم مصر از بوش نفرت داشته‌اند، اظهار داشت:‌ نفرت جهاني از بوش مشخص بود اما نفرت مردم خود آمريكا از بوش نيز در اين انتخابات مشخص شد.
خاتمي با بيان اينكه جانشين بوش با شعار تغيير به صحنه آمد، با طرح اين سوال كه خاستگاه و عامل اين تغيير چه بود تصريح كرد: واقعيت آن است كه شرايط جهاني تغيير را در حاكميت آمريكا تحميل كرد چرا كه آمريكا در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد، حقوق بشر، مبارزه با تروريست و... شكست خورد.
وي در ادامه عامل تغيير شرايط جهاني را انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: از آن زماني كه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي شعار «امريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند» را سر داد سراشيبي آمريكا آغاز شد.
امام جمعه موقت تهران، صحنه‌‌گردانان اصلي سياست‌‌هاي آمريكا را افراد پشت پرده دانست و افزود: ساده‌لوحي است اگر كسي فكر كند با انتخاب اوباما تغييري در سياست‌هاي آمريكا پديد مي‌آيد، از 60 سال پيش ذره‌اي در سياست‌هاي خارجي آمريكا تغييري ايجاد نشده‌است و اميد بستن به اينها كار نادرستي است.
خطيب موقت جمعه تهران ستون فقرات سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران را استكبارستيزي برشمرد و گفت: دولتمردان آمريكا بدانند كه تا خوي استكباري دارند ملت ما همان ملت است و شعار نفرتشان از آمريكا همچنان طنين‌انداز خواهد بود.
وي به برگزاري كنفرانس اديان در نيويورك اشاره كرد و گفت:‌ پر واضح است كه اين كنفرانس براي عادي سازي روابط است وگرنه شيمون پرز وزير خارجه اسرائيل چه ارتباطي به دين دارد، همه اينها براي عادي‌سازي روابط است اما همه بدانند كه دوره اسرائيل و دوره اين بازي‌هاي سياسي تمام شده است.
انتهاي پيام/
 جمعه 24 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن