تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820312728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اروپا از طرح آتش بس يكجانبه دولت خارطوم در دارفور استقبال كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اروپا از طرح آتش بس يكجانبه دولت خارطوم در دارفور استقبال كرد
تهران - شوراي اتحاديه اروپا روز پنجشنبه از طرح رئيس جمهوري سودان براي برقراري آتش بس يكجانبه در منطقه دارفور استقبال كرد.


به گزارش پايگاه اينترنتي وزارت خارجه فرانسه، رياست شوراي اتحاديه اروپا با استقبال از طرح عمر البشير براي برقراري آتش بس يكجانبه در منطقه جنگ زده دارفور، از آن به عنوان اقدامي جهت برقراري اعتماد لازم براي از سرگيري روند ديپلماتيك نام برد.
اين شورا همچنين تمامي طرفين درگير در دارفور را به توقف خشونت و اقدام براي يافتن يك راه حل سياسي در راستاي پايان دادن به رنج مردم بي گناه و برقراري صلح و آرامش پايدار در دارفور و منطقه فراخواند.
اين درحالي است كه يكي از مسوولان گروه شورشي جنبش عدالت و برابري روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: نمي توانيم به عمر البشير رئيس جمهوري سودان اعتماد كنيم.
اين فرمانده شورشيان در ادامه مدعي شد: هنگامي كه بشير خواهان ترك مخاصمه مي شود، به اين معناست كه خود را براي جنگ جديدي آماده مي كند.
اين شورشي همچنين خاطرنشان كرد كه فقط در يك چارچوب كلي براي صلح با آتش بس موافقت خواهند كرد.
رهبر گروه شورشي جنبش آزاديبخش سودان نيز به آسوشيتدپرس گفت: تا زماني كه شبه نظاميان دولتي خلع سلاح نشوند، شورشيان نمي توانند آتش بس را قبول كنند.
عمر البشير روز چهارشنبه از برقراري آتش بس يكجانبه در دارفور ميان نيروهاي ارتش و گروههاي مسلح خبر داد.
رييس جمهوري سودان همچنين بر اتخاذ تدابيري براي خلع سلاح گروههاي مسلح در منطقه غربي كشورش تاكيد كرد.
البشير بر تعهد خود براي برقراري آتش بس در اين منطقه اصرار ورزيد و گفت: ما متعهد مي شويم كه براي رسيدن به راه حل هاي مسالمت آميز كه خاتمه درگيري ها را تضمين كند، به پاي ميز مذاكره بنشينيم.
بحران دارفور از سال 2003 ميلادي زماني شروع شد كه گروه هاي مسلح محلي دست به مبارزه مسلحانه عليه دولت زدند. طبق گزارشهاي سازمان ملل متحد تاكنون حدود 300 هزار نفر در دارفور كشته و بيش از دو ميليون نفر ديگر نيز آواره شده اند.
شبس**مترجمام**2300**
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن