تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799345255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
استاندار خبر داد؛ پيگيري هاي مكرر رئيس جمهور در خصوص طرح جامع حمل و نقل مشهد

خراسان امروز- خجسته نيا: استاندار خراسان رضوي طرح محدوديت ترافيكي در بافت مركزي شهر را مفيد و بر ضرورت اجراي آن در ايام پيك زائر تأكيد كرد.
محمدي زاده كه در جلسه شوراي ترافيك استان سخن مي گفت، افزود: اصل اين طرح نبايد زير سؤال برود.
وي با اشاره به خروجي هاي مثبت اين طرح گفت: همه دستگاه ها بايد تلاش كنند تا اجراي اصل طرح منتفي نشود.
محمدي زاده اجراي طرح ترافيكي در مشهد را سنگين تر از تهران برشمرد و گفت: در تهران مركز ثقل بازار و ادارات در يك كانون نيست كه همين عامل موج سهولت در امر كنترل ترافيك مي باشد.
استاندار خراسان رضوي با انتقاد از آماده نبودن زيرساختها، متناسب با اين حجم تردد در معابر مركزي شهر افزود: طرح ترافيكي بايد تحت هر شرايطي در اين محدوده اجرا شود، اما آسيبها و مشكلات را بايد به حداقل رساند.

پيگيري رئيس جمهور در مورد طرح جامع حمل و نقل مشهد
وي از پيگيريهاي مكرر رياست جمهوري در مورد اجراي طرح جامع حمل و نقل اين كلان شهر، مسائل حمل و نقل عمومي، احداث پاركينگ و زيرگذرها خبر داد و خواستار تسريع در مطالعات جامع ترافيك مشهد شد.
محمدي زاده از نارضايتي كسبه محدوده طرح ترافيكي، نبود پاركينگ عمومي و ضعف حمل و نقل عمومي به عنوان موانع پيش روي موفقيت كامل اين طرح نام برد و پيشنهاد داد طرحي كوتاه مدت و بلند مدت در اين زمينه براي سالهاي آينده ارائه شود.
وي با اشاره به رضايتمندي عموم از اجراي طرح زوج و فرد ترافيك خواستار بررسي دوباره اين طرح شد.
استاندار خراسان رضوي با انتقاد از ضعف عملكرد ناوگان تاكسيراني در محدوده طرح ترافيكي اظهار داشت: متأسفانه اين ناوگان با سه مشكل كيفيت پايين خدمات، تعداد كم تاكسي و نرخهاي بي ضابطه مواجه بود كه بايد هرچه سريعتر در كارگروهي بررسي و برطرف شود.
وي همچنين بر ضرورت راه اندازي «تاكسي ون» تأكيد كرد و گفت: تركيب توسعه شبكه حمل و نقل عمومي بايد به ترتيب «اتوبوس»، «ون»، و «تاكسي» باشد. وي كارايي خطوط ويژه در معابر طرح ترافيكي را پايين عنوان كرد و افزود: در لاين هاي ويژه چون جايگاهي به عنوان ايستگاه مسافر طراحي نشده با مشكلاتي مواجهيم كه اين مشكلات از دستاوردهاي آن بيشتر است.

ناهماهنگي بين نيروهاي اجرايي طرح
وي ناهماهنگي بين نيروهاي اجرايي طرح را از ديگر مشكلات طرح ترافيكي برشمرد و گفت: نخست بايد متولي طرح مشخص شود، زيرا اعتقاد بر اين است كه نيروي انتظامي مسؤول نظم بخشيدن به ترافيك است، در حالي كه مديريت ترافيك بحث ديگري مي باشد.
شهردار مشهد نيز در اين جلسه از تعيين مشاور و انعقاد قرارداد طرح بازنگري مطالعات جامع حمل و نقل اين كلان شهر خبر داد.
مهندس پژمان از طرح ترافيكي تابستان امسال به عنوان موفقيتي بزرگ و چشمگير ياد كرد و گفت: رضايتمندي 70 درصدي رقم بسيار خوبي است و فقط بايد در راستاي رفع نواقص طرح گام برداشت.
وي با تأكيد بر اينكه حل مشكل ترافيك بايد از مديريت تقاضا آغاز شود، افزود: اگر نتوانيم تقاضا را مديريت كنيم هرچه امكانات و زيرساختها را فراهم نماييم موفقيت نخواهيم داشت، چون تقاضاي لجام گسيخته وجود دارد.
شهردار مشهد اجراي طرح ترافيكي زوج و فرد را به دليل عدم امكان كنترل ظرفيت معابر و مديريت بر تقاضا رد كرد.

درخواست براي اجراي طرح ترافيكي زوج و فرد
در اين جلسه دكتر طباطبايي رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد نيز به رضايتمندي بالاي مردم را از طرح زوج و فرد اشاره كرد و خواستار اعمال دوباره اين طرح شد.
سرهنگ اسماعيلي رئيس پليس راهور مشهد نيز عدم اطلاع رساني كشوري، نبود پاركينگ در مبادي ورودي طرح، طراحي لاينهاي ويژه و بروز تصادفها را از جمله مشكلات اين طرح عنوان كرد و پيشنهاد يك طرفه كردن خيابانها و تجديدنظر در ساعات اجراي طرح را ارائه كرد.
* در حاشيه
* استاندار خراسان رضوي از سختگيريهاي شهرداري در جذب شركتهاي خصوصي براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي به عنوان عامل بازدارنده ياد كرد و گفت: بايد اين عامل را به تشويق تبديل كرد.
* طباطبايي رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد نيز گفت: مديريت ترافيك بايد در صحنه باشد و اينكه براي رفع مشكل ترافيك در يك اتاق و پشت دوربينهاي مدار بسته كارشناس رديف كنيم دستاوردي ندارد.
* رئيس پليس راهور مشهد از دستگيري چند نفر به دليل فروش غيرمجاز مجوزهاي روزانه تردد طرح ترافيك خبر داد.
* زارعي مديرعامل سازمان تاكسيراني نيز در دفاع از اين سازمان گفت: در حال حاضر 13 هزار تاكسي و مسافربر شخصي در اين ناوگان سازماندهي شده اند، در حالي كه طبق استاندارد «به ازاي هر 100 شهروند يك تاكسي» بايد 25 هزار دستگاه تاكسي داشته باشيم.

ناگفته هايي از علل بروز يك بيماري خاموش؛ 500 هزار خراساني رنج ديابت را به دوش مي كشند

* اعظم طيراني
خراسان امروز: بيماري قند يا ديابت نوعي اختلال در سوخت و ساز مواد قندي است كه به دلايل گوناگون بروز مي كند و با درجات مختلف كمبود انسولين يا عدم پاسخ به انسولين همراه است و اين بيماري تغييراتي در سوخت و ساز بدن ايجاد مي كند.
اين در حالي است كه طبق آمار اعلام شده از سوي انجمن ديابت خراسان رضوي، بيش از 500 هزار نفر در استان مبتلا به بيماري ديابت هستند كه از اين تعداد 200 هزار ديابتي در مشهد شناسايي شده اند و نيمي از آنان از بيماري خود بي اطلاعند.
* وجود سه نوع ديابت
مسؤول كميته آموزشي انجمن ديابت ايران شعبه خراسان رضوي با بيان اينكه بيماران ديابتي با توجه به نوع ديابتي كه دارند در سه گروه تيپ يك يا وابسته به انسولين، تيپ دو يا غيروابسته به انسولين و ديابت حاملگي قرار مي گيرد، مي گويد: ديابت نوع اول بيشتر در دوره سني 5 تا 15 سال يعني كودكان و نوجوانان ظاهر مي شود كه مبتلايان را با فقدان كامل انسولين مواجه مي سازد.
دكتر زهرا حائري كرماني در ادامه مي افزايد: در ديابت تيپ يك به محض ابتلاي فرد به اين نوع ديابت، بيماري، خود را با تكرر ادرار، تشنگي مفرط، كاهش وزن در مدتي كوتاه و همچنين افزايش ابتلا به عفونتها نشان مي دهد.
به گفته وي، اين نوع ديابت شيوع كمتري در مقايسه با ديابت تيپ دو دارد و به لحاظ ظاهري، بيشتر بيماران لاغر هستند، ضمن آنكه در گروه بيماري هاي ارثي قرار نمي گيرد.
وي در خصوص ديابت تيپ دو مي گويد: اين نوع ديابت تقريباً 85 تا 90 درصد كل بيماران ديابتي را تشكيل مي دهد و جزو بيماريهاي ارثي محسوب مي شود و علايم آن به شدت علايم تيپ يك نيست و بيشتر بيماران با عوارض ناشي از ديابت مراجعه مي كنند.
وي در ادامه تصريح مي كند: در برخي موارد عوامل محيطي نيز مي تواند منجر به بروز علايم ديابت تيپ دو شود.
دكتر حائري كرماني مي گويد: ديابت تيپ دو نيز به دو گروه ديابت در افراد چاق و ديابت در افراد با وزن طبيعي تقسيم مي شود كه طبق بررسي هاي انجام شده بين 60 تا 90 درصد مبتلايان به ديابت به دليل دريافت كالري اضافي، چاقي و در نتيجه مقاومت نسبي بدن به انسولين به اين بيماري مبتلا شده اند.
وي يادآور مي شود: ديابت تيپ دو، بيشتر در افراد ميانسال مشاهده مي شود، در حالي كه ديابت تيپ يك بيشتر در كودكان و نوجوانان ظاهر مي شود
وي همچنين مي افزايد: در بيماران ديابتي ارثي، كمبود انسولين به طور نسبي وجود دارد، اما مقاومت به انسولين مي تواند در پيدايش بيماري اهميت بيشتري داشته باشد، به طوري كه در اين بيماران پاسخ انسولين به قند ممكن است طبيعي يا بيش از حد طبيعي باشد.
* علائم بيماري
دكترحائري عوارض ديابت تيپ يك و دو را مشترك عنوان مي كند و مي افزايد: اين بيماريها به دو دسته عوارض حاد و مزمن طبقه بندي مي شوند كه عوارض حاد ديابت بيشتر ناشي از افزايش و يا كاهش ناگهاني قند خون مي باشد و متأسفانه علائمي شبيه به هم دارند.
وي در خصوص عوارض مزمن ديابت مي گويد: عوارض مزمن ديابتي به سادگي اتفاق مي افتد، اما در صورتي كه فرد قندش را به خوبي كنترل كند، عوارض قابل پيشگيري است.
وي با اشاره به اينكه عوارض مزمن در ديابت بيشتر در سطح عروق تأثيرگذار است، خاطرنشان مي سازد: سكته هاي قلبي و مغزي به دنبال درگيري عروق بزرگ با بيماري ديابت اتفاق مي افتد و عوارضي نظير درگيري عروق ته چشم، درگيري كليه، عروق تغذيه كننده اعصاب انتهايي و همچنين پاي ديابتي از جمله عوارض ناشي از درگيري عروق كوچك است.
* توصيه هاي ضروري به بيماران
به گفته وي، يك فرد ديابتي براي مقابله با عوارض مزمن اين بيماري مؤظف است آزمايشهاي ماهانه و آزمايشهاي كامل متابوليك (نظير بررسي چربي هاي خون، وضعيت كار كليه ها و اندازه گيري هموگلوبين C/A) را حداقل سالي دو مرتبه انجام دهد، ضمن آنكه ويزيت دوره اي توسط پزشك، رعايت رژيم غذايي، فعاليت بدني منظم، معاينات سالانه ته چشم، مراقبت روزانه از پاها و تهيه يك دستگاه كنترل قندخون (گلوكومتر) در منزل به منظور كنترل قند خون الزامي است.دكتر حائري كرماني درخصوص ديابت حاملگي به عنوان يكي ديگر از انواع ديابت نيز مي گويد: ديابت حاملگي ناشي از عدم تحمل قند در دوران بارداري است كه فرد قبل از آن سابقه ديابت نداشته و براي اولين بار بيماري مذكور در اين دوران بروز مي كند.
وي علت ايجاد ديابت حاملگي را به مثابه علل به وجود آمدن ديابت تيپ دو عنوان مي كند و مي افزايد: تقريباً در 90 درصد افراد دچار ديابت حاملگي، اختلال در گيرنده هاي انسولين وجود دارد و تنها در 10 درصد آنان توليد انسولين كاهش مي يابد.
وي ادامه مي دهد: ديابت حاملگي معمولاً در هفته هاي 24 تا 28 بارداري رخ مي دهد و تعدادي از مادران پس از تولد نوزادشان به حالت طبيعي برمي گردند، يعني قند خون آنان نرمال مي شود.
به گفته وي، بيشتر افراد چاق، افرادي كه سابقه ديابت خانوادگي دارند، افرادي كه سابقه تولد نوزاد با وزن بيشتر از چهاركيلو گرم و يا سابقه تولد نوزاد مرده يا نوزادي با نقايص مادرزادي دارند بيشتر از سايرين درصدد ابتلا به ديابت حاملگي قرار دارند.وي با تأكيد بر اهميت تشخيص ديابت حاملگي مي گويد: آزمايش بررسي قندخون در دوران حاملگي به منظور پيشگيري از عوارض ديابت حاملگي بسيار حايز اهميت است.

فرماندار بجنورد: شهرداري نظارت بر ساخت و سازهاي غيرمجاز را رها كرده است

بجنورد- خبرنگار قدس: فرماندار شهرستان بجنورد گفت: بيش از 35 درصد جمعيت شهري استان خراسان شمالي در شهرستان بجنورد است كه اين مسأله مي طلبد وظايف خود را به خوبي در شهرستان بجنورد انجام دهيم.
مهندس آرام در جلسه شوراي اداري شهرستان بجنورد به وضعيت نابسامان بازار در شهرستان بجنورد اشاره كرده و اظهار داشت: قيمت اجناس در اين شهرستان به خصوص مركبات نسبت به ساير استانها بسيار بالاست و نظارت قاطعي در اين زمينه وجود ندارد.
وي افزود: اداره بازرگاني بايد با قاطعيت تمام نظارت داشته باشد.
وي همچنين در رابطه با نظارت بر ساخت و سازها گفت: بسياري از ادارات و مردم ساخت و سازهاي غيرمجاز انجام مي دهند كه شهرداري همه را رها كرده و هيچ نظارتي ندارد بنابراين بايد پرسيد چه كسي بايد شهر را مديريت و ساماندهي نمايد.
وي ادامه داد: همچنين ساخت و سازها در اطراف شهر بجنورد بايد نظارت شود زيرا برخي از باغها در حال تخريب است و به ويلا تبديل مي شود كه جهاد كشاورزي بايد از خواب سنگين بيدار شود.
وي خاطرنشان كرد: اكنون شاهد سرماي زودرس در استان هستيم و اميدواريم كه مردم همكاري لازم را مانند سال گذشته در صرفه جويي مصرف گاز داشته باشند تا استان همجوار و مردم استان دچار مشكل نشوند.
وي افزود: طي بازديدي كه از روستاي چناران، كلاته سهراب و قصر قجر داشتيم مصوب گرديد مهمترين مشكل روستاي چناران كه مسكن آنها بود به مدت دو هفته رسيدگي شود كه متأسفانه هنوز با گذشت 5 ماه هيچ اقدامي صورت نگرفته و اداره منابع طبيعي و بنياد مسكن كه مسؤول رسيدگي بودند بايد ظرف حداكثر دو هفته تكليف اين روستا را مشخص كنند.
آرام با اشاره به اين مطلب كه مشكل روستاي كلاته سهراب راه روستايي بود كه تقريباً حل شده و فقط مشكل كوچه باغ باقي مانده؛ اظهار داشت: در روستاي اسفيدان نيز با همكاري شوراي شهر و دهيار آن يك پروژه 300 ميليون توماني با 3 ميليون تومان به اتمام رسيد.
وي همچنين با بيان اينكه كمبود آب شرب، بيكاري، نبود مدرسه راهنمايي دخترانه و نبود امكانات ورزشي از جمله مشكلات روستاي قجر است، خاطرنشان كرد: با انتقال آب شرب بجنورد سهميه اي براي اين روستا در نظر گرفته شده كه اميدواريم مشكل آنها حل شود.
وي افزود: كميته امداد نيز موظف شد كه كارگاه قاليبافي در اين روستا احداث كند تا مشكل بيكاري آنها حل شود كه متأسفانه اين مسأله مورد استقبال مردم قرار نگرفت.
وي افزود: اما صندوق مهر امام رضا(ع) پذيرفت تا به مشكل بيكاري در اين روستا رسيدگي كند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: مديران بايد گزارش عملكرد خود را به فرمانداري شهرستان بجنورد ارايه دهند در غير اين صورت با آنها برخورد خواهد شد.

لحظه ها

در روستاي ابراهيم آباد ؛ گرگها 110 رأس گوسفند را از پاي در آوردند
بجستان- خبرنگار قدس: 6 قلاده گرگ به يك گله گوسفند در روستاي ابراهيم آباد از توابع شهرستان بجستان حمله كردند.
در حمله اين حيوانات وحشي 110 رأس گوسفند از پاي درآمدند.
در اين حادثه كه ساعت سه بامداد به وقوع پيوست، چوپان پس از درگيري با گرگها نه تنها موفق به متواري كردن آنها نشد، بلكه خود نيز به شدت مجروح شد.
شايان ذكر است، هفته گذشته در روستاي قاسم آباد از توابع بجستان نيز گرگها بيش از 50 رأس گوسفند را قتل عام كردند. اين در حالي است كه علاوه بر اين مشكل، خشكسالي و سرمازدگي چند سال گذشته نيز دامداران را به شدت زمين گير و ناتوان كرده است و اين قشر قادر به ادامه حيات نيستند.
همچنين در چند روز گذشته اين نگراني و ترس از گرگها بيشتر شده است، بنابراين شايسته است مسؤولان دراين موقعيت حساس و قبل از فرارسيدن فصل سرما، براي مقابله با گرگها چاره انديشي نمايند.

سرعت بالاي «206» يك كشته گرفت

نيشابور- خبرنگار قدس: مدير سازمان آتش نشاني نيشابور گفت: يكي از سرنشينان خودرو 206 كه بر اثر بي احتياطي و انحراف به چپ با خودرو پژو 405 در ميدان بسيج اين شهر برخورد كرده بود، كشته و دو نفر ديگر زخمي شدند.
وي افزود: اين خودرو پس از عبور از جدول و فضاي بلوار به خودرو 405 كه با سرعت بالا در حركت بود، برخورد كرد كه راننده خودرو 405 نيز از ناحيه پا دچار مصدوميت شد. وي يادآور شد: سرنشينان خودرو 206 در داخل خودرو محبوس شده بودند كه به كمك امدادگران اين سازمان با استفاده از تجهيزات پيشرفته برش و جدا كردن درهاي خودرو از آن خارج گرديدند.

كشف 52 كيلوگرم هروئين در تايباد
تايباد- خبرنگار قدس: سرهنگ محمدامين شاهرخي، فرمانده انتظامي تايباد گفت: در راستاي مبارزه با معضلات اجتماعي و به ويژه پديده شوم موادمخدر مأموران انتظامي موفق شدند مقدار 52 كيلو و 400 گرم هروئين فشرده، 7 دستگاه موتور سيكلت مسروقه و يك قبضه سلاح جنگي به همراه سه تيغه خشاب كشف نمايند.
وي گفت: دستگيري 5 نفر سارق، 14 نفر قاچاقچي و دو نفر اشرار مسلح نيز بخش ديگري از اين فعاليتهاست.
وي گفت: يك نفر از اشرار مسلح نيز طي درگيري مسلحانه با نيروهاي انتظامي به هلاكت رسيد.

تأسيس اولين پايگاه خدمات اجتماعي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مؤسسه خيريه مهر ماندگار و اولين پايگاه خدمات اجتماعي خراسان جنوبي آغاز به كار كرد.
مديرعامل و رئيس هيأت مديره مؤسسه مهر ماندگار در مراسم افتتاح اين مؤسسه كنترل و كاهش آسيبهاي اجتماعي را از جمله اهداف تامين اين مؤسسه عنوان كرد.
دكتر جعفرنژاد افزود: اين پايگاه با حضور تيمهاي تخصصي، سعي در كنترل و كاهش آسيبهاي منطقه دارد و سعي داريم با برگزاري كلاسهاي آموزشي و مهارتهاي زندگي، سطح آگاهي خانواده هاي جامعه هدف خود را ارتقا دهيم تا از بروز هرگونه آسيبي پيشگيري شود.
وي با اشاره به عملكرد اين پايگاه تصريح كرد: پايگاه خدمات اجتماعي استان در بحرانهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي از طريق مشاوره كارشناسان و نيروهاي تخصصي در جهت كاهش آسيبهاي اجتماعي فعاليت خواهد كرد.
وي شناسايي مسايل و مشكلات گروههاي هدف، ارتقاي سلامت اجتماعي و كيفيت زندگي و گسترش روحيه خودباوري و خوداتكايي را از ديگر اهداف اين مؤسسه برشمرد.
معاون پشتيباني بهزيستي خراسان جنوبي نيز در اين مراسم، مشمولان دريافت خدمات از اين پايگاه را افراد در معرض آسيب اجتماعي يا آسيب ديده شامل زنان سرپرست خانوار، زوجين متقاضي طلاق، كودكان خياباني، كودكان بازمانده از تحصيل، كودكان داراي والدين معتاد و همه كودكان زير 6 سال اعلام كرد.
به گفته قيصري، بروز آسيبهاي نوپديد جامعه مستلزم مطالعه بيش از پيش كارشناسان و رفع آن است.
وي خاطرنشان كرد: همه افرادي كه به نوعي با بحرانهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي مواجه هستند، مي توانند به صورت رايگان از خدمات پايگاه مهرماندگار استفاده كنند.

با پيگيري ستاد ديه خراسان شمالي؛ 82 زنداني جرايم مالي غير عمد آزاد شدند

بجنورد- خبرنگارقدس: مديركل زندانهاي خراسان شمالي و رئيس هيأت مديره ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند، اين ستاد را فعال و پرخير و بركت معرفي نمود و اظهار داشت: اين ستاد با اقدامهاي ارزشمند خود توانسته است هزاران زنداني جرائم غير عمد را از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگرداند. وي تقويت اين ستاد را راهكاري مناسب و خوب در راستاي كاهش جمعيت كيفري زندانها دانست.
پوستچي گفت: ستاد مردمي رسيدگي به امور استان خراسان شمالي در 6 ماهه نخست سالجاري 170 پرونده تشكيل و با برگزاري چهار جلسه مشترك توانسته 149 پرونده را مختومه نمايد كه در اين خصوص 82 نفر از زندانيهاي استان آزاد و از ورود 67 مددجو به زندان پيشگيري شده است.ضمن اينكه در همين خصوص اقدامهاي مقدماتي 21 پرونده انجام و جهت دريافت تسهيلات به بانكهاي عامل معرفي شده اند.
خبر ديگري از اداره كل زندانهاي خراسان شمالي حاكي است، فرماندار شهرستان بجنورد از قسمتهاي مختلف زندان بازديد كرد.وي در اين بازديد گفت: آنچه را كه امروز در زندان مشاهده كردم هيچ شباهتي به زندان نداشت بلكه بايد از اين مكان به عنوان يك مركز كاملاً آموزشي، اسلامي و تربيتي نام برد.وي خاطر نشان كرد: فراهم نمودن محيطي تميز و سالم و استفاده از متخصصان دانشگاهي درخصوص بازسازي شخصيت مددجويان، توفيقي براي نظام اسلامي است.رئيس زندان بجنورد نيز افزود: با اجراي طرح مشاوره و روان درماني، ضمن فراهم نمودن يك محيط تميز و سالم توانسته ايم با كمك متخصصان و كارشناسان علوم رفتاري، رفتارهاي پر خطر را مهار كرده و در بعد بازسازي شخصيت مددجويان بازگشت مجدد آنان را به حداقل ممكن برسانيم.

يك مسؤول با اشاره به ارتقاي جوين: پيشرفتهاي خوبي در شهرستان حاصل شده است

جوين- خبرنگار قدس: پس از ارتقاي جوين به شهرستان، شوراي شهر نقاب عيد محمد نقابي را به عنوان نماينده شوراي شهر در شوراي شهرستان انتخاب و معرفي كرد.وي هدف از عضويت در شوراي شهرستان را تعامل و هماهنگي و همكاري با مسؤولان برشمرد و ادامه داد: تمام تلاش ما اين است تا بتوانيم ظرفيتهاي بالقوه اين شهرستان نوپا را به فعل درآوريم.
اين عضو شورا افزود: پس از ارتقا به شهرستان، با مساعدت خيرين جهت تهيه زمين و ايجاد ساختمان فرمانداري اقدام نموده ايم.عيد محمد نقابي افزود: پس از ارتقاي شهرستان پيشرفت خوبي در منطقه حاصل شده است. وي اظهار اميدواري نمود، هر چه سريعتر اداره راه و ترابري، كميته امداد امام خميني (ره) و مخابرات و پست نسبت به ارتقاي ادارات خود در اين شهرستان اقدام نمايند.

آغاز عمليات ضربتي رفع سد معابر در مشهد

خراسان امروز: رمضانعلي شورابي، مدير نظارت بر امور خدمات شهري شهرداري مشهد كه مسؤوليت هدايت و نظارت طرح رفع سد معبر را در تمامي مناطق 13 گانه مشهد برعهده دارد اظهار داشت: از آنجايي كه يكي از وظايف اصلي شهرداري بهبود عبور و مرور شهري و ايجاد آسايش براي شهروندان در معابر عمومي است، و با توجه به ايجاد سد معبر در پياده روها توسط برخي افراد و ايجاد مشكلات فراوان در اين زمينه، اجراي اين طرح به صورت ويژه و ضربتي در دستور كار قرار گرفت.وي گفت: در همين راستا شهرداري مشهد قصد انجام و اتمام اين طرح در يك بازه زماني خاص را دارد.
شورابي هشدار داد: پس از اجراي پاكسازي معابر و پياده روهاي شهر مشهد از هرگونه مظاهر سد معبر، با تمام متخلفان در اين زمينه و تمامي كساني كه ايجاد سد معبر نمايند برخورد قانوني مي شود.
وي تأكيد كرد: پس از زمان اجراي طرح، در ازاي رفع هرگونه سد معبر، هزينه خدمات مربوطه از متخلفان اخذ خواهد شد.وي ضمن تقاضاي همكاري بيش از پيش شهروندان در زمينه ايجاد نكردن هرگونه سد معبر عنوان داشت: از آنجايي كه اين امر براي شهرونداني كه همكاري نداشته باشند هزينه سنگيني دربر خواهد داشت، تأكيد مي شود از قرار دادن هرگونه شيء و كالا و موارد ديگر سد معبر در پياده روها اكيداً خودداري شود.

رئيس كميته امداد بجستان اعلام كرد؛ توزيع 5 هزار بن كالا بين اقشار آسيب پذير و خسارت ديدگان خشكسالي

بجستان - خبرنگار قدس: رئيس كميته امداد شهرستان بجستان برنامه هاي انجام شده در دهه كرامت توسط اين نهاد را اعلام كرد.
عبدا... زاده گفت: اعزام 80 نفر از مددجويان به مشهد مقدس جهت زيارت حضرت رضا(ع) و اهداي 25 سري جهيزيه و 12 سري هديه ازدواج به مزدوجين تحت حمايت از جمله برنامه هاي اجرا شده در دهه كرامت بوده است.
وي همچنين آغاز توزيع 5 هزار بن كالا به دليل خشكسالي منطقه، بين اقشار آسيب پذير و خسارت ديده را از جمله كارهاي انجام شده ديگر در اين دهه مبارك اعلام نمود.

چه خبر

خراسان امروز: شوراي طبقه بندي زندان تايباد تشكيل جلسه داد. در اين جلسه كه به رياست دادستان عمومي و انقلاب شهرستان برگزار گرديد، پس از رسيدگي به پرونده هاي مطروحه با 6 مورد انتقال به حرفه آموزي، دو مورد مرخصي ماده 223 و 10 مورد آزادي موافقت به عمل آمد.در پايان نيز دادستان به همراه رئيس زندان از تمام فضاهاي داخلي بندها بازديد كرد و به مشكلات زندانيان رسيدگي شد.
همچنين خبر ديگري حاكي است، با تلاش و پيگيري واحد مددكاري زندان مركزي مشهد 38 مددجوي محكوميت مالي آزاد شدند. اين تعداد افراد آزاد شده از طريق كمكهاي خيرين و پيگيريهاي واحد مددكاري با مبلغ جذب شده 258 ميليون ريال در دو ماه گذشته آزاد شدند.
نهبندان: شوراي اداري خراسان جنوبي به رياست استاندار، در شهرستان نهبندان تشكيل جلسه داد.
اين جلسه با حضور مسؤولان استاني و محلي در محل مجتمع فرهنگي، هنري «نور» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نهبندان برگزار شد.
گناباد: سليماني رئيس اداره زندان گناباد گفت: در زندان گناباد علاوه بر اعطاي مرخصي هاي معمول، در اجراي بخشنامه رئيس قوه قضاييه، از ابتداي سال جاري 27 نفر زنداني به مرخصي پايان محكوميت اعزام شدند. سليماني همچنين اهداي سبد كالاي مواد غذايي به 50 خانوار، اهداي حواله خريد پوشاك و لوازم التحرير به 30 نفر از فرزندان مددجويان، اهداي هزار جلد قرآن، مفاتيح و كتابهاي مذهبي و اطعام 200 مددجو را بخشي از فعاليتهاي انجمن حمايت از زندانيان شهرستان دانست.وي افزود: در اين موارد مبلغ 32 ميليون ريال هزينه گرديده است.
رئيس زندان گناباد همچنين گفت: در جشن گلريزان اين شهر مبلغ 318 ميليون ريال توسط خيرين، تعهد و تقبل گرديده است.وي در خصوص برگزاري كلاسهاي آموزشي جهت مددجويان و خانواده هاي آنان نيز گفت: كلاس آموزشي تحت عنوان آسيب شناسي اعتياد، ايدز، هپاتيت B جهت همسران مددجويان و توزيع تراكت و جزوه هاي آموزشي، كلاسهاي احكام، عقايد، محفل انس با قرآن و جلسات سخنراني، برگزاري مراسم اعياد و عزاداريها و مسابقات فرهنگي نيز تنها بخشي از ديگر فعاليتهاي انجمن حمايت در ماه گذشته در زندان گناباد بوده است.
خليل آباد: رئيس هيأت باستاني و كشتي پهلواني خليل آباد خواستار تسريع در تكميل ساختمان گودباستاني اين شهرستاني شد.
وي اظهار داشت: احداث ساختمان جديد گودباستاني از دو سال قبل با كمك خيرين آغاز گرديده است.محمد ناصري با اشاره به استقبال جوانان از ورزشهاي باستاني و زورخانه اي، خواستار مساعدت مسؤولان استاني براي تكميل ساختمان گودباستاني خليل آباد شد.
جغتاي: همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا(ع) 20 زوج جوان كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان جغتاي زندگي مشترك خود را با جشني باشكوه و با حضور مسؤولان و مردم شهرستان آغاز نمودند.
* در همايش تقدير از رؤساي دانشگاه هاي برتر و مؤلفان مقالات برتر نماز و نيايش در تهران، دكتر شاهين فر رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي به عنوان يكي از 6 رئيس برتر دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور معرفي و از خدمات و تلاشهاي وي توسط وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قدرداني شد.
* 800 نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد در آزمون فرهنگي «موعود» شركت كردند.
اين آزمون با هدف آشنايي بيشتر دانشجويان با امام زمان(عج) در دو روز برگزار گرديد.به نفرات برتر اين آزمون جوايزي اهدا شد.

هدف

برگزاري مسابقه كشتي باچوخه در اسفراين
اسفراين- خبرنگار قدس: از سوي تربيت بدني شهرستان اسفراين يك دوره مسابقه كشتي با چوخه در محل مجموعه ورزشي تختي اين شهرستان برگزار گرديد.
در اين دوره از مسابقات كه 80 نفر از كشتي گيران اين رشته حضور داشتند، ورزشكاران در دو رده سني نوجوانان و جوانان و در دو وزن 70 كيلوگرم و +70 كيلو با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان در وزن 70 كيلوگرم مهدي علمي، وحداني و محمود قرباني به ترتيب اول تا سوم شدند.
همچنين در +70 كيلوگرم احمد سامري، محمد حسن زاده و دانيال عليزاده به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را به دست آوردند و هدايايي به آنان اهدا گرديد.

اعلام نتايج مسابقات دارت، تنيس روي ميز تيراندازي و بوچياي جشنواره دهه كرامت
خراسان امروز: نفرات برتر مسابقات دارت، تنيس روي ميز، تيراندازي و بوچياي جانبازان و فرزندان پسر شركت كننده در جشنواره معرفي شدند.
در پنجمين روز از برگزاري اين مسابقات ورزشي در رشته دارت جانبازان نخاعي عليرضا آشوري از منطقه 3، حسين نريمان از فريمان، اصغر صالح نيا از منطقه يك و در رشته دارت فرزندان پسر، اصغر مشمول، محمدرضا و عليرضا شرف خواني از منطقه يك مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.در تنيس روي ميز جانبازان نخاعي، علي جلي از منطقه 3، غلامرضا غفاري از منطقه 2، و حيدر كاووسي از منطقه 3 به مقامهاي اول تا سوم دست يافتند.
در تيراندازي با تفنگ بادي جانبازان و فرزندان پسر نيز جانباز اسماعيل صفي، فرزند شهيد محمد بهدگاني و جانباز مهدي محمودي از منطقه يك در جايگاه اول تا سوم ايستادند. در رشته تيراندازي با تپانچه، جانبازان سالم تن نيز جواد صاف دل، مجيد صادق تبريزي و حسن نوروزي از منطقه 3 به عنوان نفرات اول تا سوم برگزيده شدند.
در تيراندازي با تپانچه جانبازان نخاعي هم علي چوپان، محسن جواهري پور و مهدي جدي از منطقه 3 اول تا سوم شدند. در تفنگ بادي جانبازان نخاعي نيز مجيد داوودي و تقي شكوري از منطقه 2 و حسين قلي زاده از منطقه 3 در جايگاه اول تا سوم ايستادند. در رشته بوچياي جانبازان نخاعي گردن نيز ابراهيم فراستي، رضا شريفي و حسين سبحاني از منطقه 3 عنوان اول تا سوم را نصيب خود كردند.

برگزاري دوره كارآموزي كوهپيمايي در بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: يك دوره كارآموزي كوهپيمايي در بيرجند برگزار مي شود.
دبير هيأت كوهنوردي استان گفت: اين دوره كارآموزي از تاريخ 22 آبان تا 25 آبان ماه سال جاري با مدرسي اسد مشكينيان از فدراسيون با حضور 12 شركت كننده برگزار مي شود.محمد حسن لاري افزود: هدف از برگزاري اين دوره، ارتقاي مسائل آموزشي كوهنوردي مي باشد.

افزايش دو برابري فضاهاي سرپوشيده ورزشي چناران
چناران- خبرنگار قدس: جلسه شوراي ورزش شهرستان چناران به رياست فرماندار و با حضور مسؤولان ادارات و سازمانهاي اين شهرستان برگزار شد.
فرماندار چناران در اين جلسه ورزش را ضامن سلامتي روح و روان انسانها دانست و از اينكه برخي رشته هاي ورزشي به تجارت تبديل شده است، ابراز نارضايتي كرد و گفت: ورزش نبايد مورد سوء استفاده قرار گيرد.
سيدعلي حسيني با اشاره به ظرفيتهاي بالقوه ورزش اين شهرستان گفت: با توجه به اينكه امكانات ورزشي در اين شهر محدود است اما قابليتهاي ورزشي در اين شهرستان بسيار بالاست.
وي با تأكيد براينكه اكنون ورزش چناران جهاني شده است به افتخار آفريني ورزشكاران چناراني در مسابقات المپيك و پارالمپيك اشاره كرد و گفت: ورزشكاران اين شهرستان توانسته اند مقامهاي كشوري و بين المللي زيادي كسب كنند و با توجه به وجود اين استعدادهاي فراوان، مسؤولان، بايد بدرستي استعدادها را شناسايي و كشف نمايند و براي آن برنامه ريزي كنند.
رئيس تربيت بدني چناران هم در اين جلسه با بيان اينكه فضاهاي سرپوشيده در اين شهرستان به دو برابر افزايش پيدا كرده است، بر لزوم گسترش ورزش در روستاها تأكيد كرد و گفت: ورزش روستايي و عشايري اين شهرستان سال گذشته رتبه دوم را كسب كرده است.

اعلام برنامه استقبال از كاروان رالي راه ولايت در مشهد

خراسان امروز: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و رئيس ستاد برگزاري رالي راه ولايت در خراسان رضوي گفت: 10 روستا، 9 شهر و بخش در مسير استقبال رالي راه ولايت در خراسان رضوي قرار دارند.
مولوي حقيقي يادآور شد: مراسم استقبال رسمي از كاروان رالي راه ولايت ساعت 15 روز شنبه 25 آبان ماه در ميدان پانزده خرداد مشهد برگزار خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در كاشمر، نيشابور و مشهد نمايشگاه راه ولايت با موضوعات معرفي راه ولايت، تحقيقات انجام شده، معرفي شهداي شاخص شهرستان و ارايه محصولات فرهنگي با همكاري ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستانها، هيأتهاي مذهبي و ساير مراكز فرهنگي صورت مي پذيرد.مراسم اختتاميه مسابقات رالي راه ولايت نيز روز يكشنبه 26 آبان ماه ساعت 9 صبح در محل ساختمان شماره دو صدا و سيماي خراسان رضوي با حضور مديران دستگاههاي اجرايي كشوري و استاني برگزار مي شود.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 573]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن