تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804691947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزمايش موشك 2 هزار كيلومتري ايران و بازتاب هاي جهاني آن


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آزمايش موشك 2 هزار كيلومتري ايران و بازتاب هاي جهاني آن
شماري از تحليلگران معتقدند اين پيام بيشتر از آنكه خطاب به نيروهاي امريكايي در عراق باشد، خطاب به باراك اوباما رئيس جمهور جديد امريكا است.
موشك جديد زمين به زمين ايران قريب 2 هزار كيلومتر برد دارد.

به گزارش فارس، سردار مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پس از قرائت آيه‌اي از قرآن كريم و ذكر نام خداوند، از محل اتاق هدايت موشك سجيل، دستور پرتاب اين موشك نسل جديد را با كسب اجازه از ملت شريف ايران و نيز فرمانده معظم كل قوا صادر كرد.

وي در حاشيه مراسم شليك اين موشك، دقت بالاي آنرا به عنوان يكي از ويژگي هاي قابل توجه موشك سجيل دانست و افزود: برد موشك جديد زمين به زمين ايران نزديك به 2 هزار كيلومتر است.

نجار سرعت بالا در عملياتي شدن اين موشك را به عنوان ديگر خصلت سجيل دانست و گفت: اين موشك در زمان بسيار كوتاهي آماده شده و لانچر سجيل نيز مي تواند بلافاصله پس از پرتاب آن، با سرعت منطقه شليك را ترك كند.

وزير دفاع كشورمان تاكيد كرد: موشك سجيل، تجهيزات پرتابي و تجهيزات جانبي آن تماما به دست متخصصان دفاعي ايران طراحي و ساخته شده و اقتدار و توان جديدي را به نيروهاي مسلح كشورمان خواهد داد.

آزمايش موشكي ايران؛ هشداري براي امريكا و ميهمان جديد كاخ سفيد

آزمايش موشكي ايران در منطقه مريوان در نزديكي مرز عراق، چند روز پس از آنكه ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در بيانيه اي تأكيد كرد كه به هرگونه تجاوز هوايي قاطعانه پاسخ خواهد داد، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته و اين رسانه ها از آزمايش موشكي به عنوان هشداري براي امريكا و ميهمان جديد كاخ سفيد يار كردند.

به گزارش رجانيوز، نسخه اينترنتي روزنامه الشرق الاوسط بلافاصله پس از انتشار خبر آزمايش موشكي به نقل از شبكه پرس تي وي نوشت: موشكي كه نزديك مرزها با عراق آزمايش شده جديد است. آزمايش اين موشك، هشداري به امريكا است چون ايران هشدار داده است به هرگونه نقض حريم هوايي اين كشور پاسخ خواهد داد.

الشرق الاوسط افزود: ايران اين هشدارها را پس از آن مي دهد كه امريكا ماه گذشته منطقه البو كمال در مرزهاي سوريه با عراق را بمباران كرد.

اين روزنامه نوشت: ارتش ايران روز چهارشنبه گذشته اعلام كرد بالگردهاي امريكايي به هنگام پرواز نزديك مرزها با ايران ديده شده اند و قول داد به هرگونه نقض حريم ايران پاسخ دهد.

شماري از تحليلگران معتقدند اين پيام بيشتر از آنكه خطاب به نيروهاي امريكايي در عراق باشد، خطاب به باراك اوباما رئيس جمهور جديد امريكا است.

الشرق الاوسط در ادامه به اظهارات البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي درباره ايران و نيز نشستي كه قرار است نمايندگان 6 كشور امريكا، روسيه، فرانسه، انگليس، چين و آلمان در پاريس در خصوص پرونده هسته اي ايران برگزار كنند، اشاره كرد.

خبرگزاري رويترز نيز در اين زمينه گزارش داد: موشك نسل جديد زمين به زمين ايران روز چهارشنبه با موفقيت انجام شد در اين موشك از سوخت جامد استفاده شده است.

روزنامه نيويورك تايمز نيز در بخش خلاصه اخبار نوشت: ايران در يك مانور نظامي موشك جديدي را در شهر مريوان در غرب كشور آزمايش كرد. ايران هفته گذشته به نيروهاي امريكايي در عراق هشدار داد كه هليكوپترهاي امريكايي را نزديك حريم هوايي اش رهگيري كرده است. خبرگزاري نيمه رسمي فارس اعلام كرد كه اين آزمايش به دنبال ازمايش موشكي بالستيك ناوگان سوم نيروهاي امريكايي در سوم نوامبر صورت مي گيرد.

روزنامه انگليسي ديلي تلگراف هم نوشت: اين آزمايش مدت زمان كوتاهي پس از هشدار ديگري از سوي تهران به واشنگتن صورت مي گيرد. ايران به امريكا هشدار داده است كه به شدت به هرگونه تجاوز به حريم هوايي اش پاسخ خواهد داد. تلويزيون انگليسي زبان پرس تي وي ايران اعلام كرد سپاه پاسداران موشكي بنام ثامن را روز دوشنبه در نزديكي شهر مرزي مريوان در غرب ايران ازمايش كرد. بنابر گزارش پرس تي وي، واحدهاي توپخانه و چند فروند راكت هم در رزمايش نظامي ايران به كار گرفته شد.

نيروهاي نظامي ايران طي ماههاي اخير چندين رزمايش را به اجرا گذاشته اند. اين در حالي است كه اخيراً در محافل خبري از احتمال حمله نظامي امريكا و يا اسرائيل به مراكز هسته اي ايران صحبت شده است. ايران در ماه ژوئيه 9 موشك بسيار پيشرفته را ازمايش كرد كه يكي از آنها بردي دارد كه اسرائيل و پايگاههاي امريكا در خاورميانه را در تيررس خود قرار ميدهد. ارتش ايران روز چهارشنبه اعلام كرد چند فروند بالگرد امريكايي در نزديكي حريم هوايي ايران پرواز كرده اند و هشدار داد به هرگونه تجاوز به حريم هوايي اش پاسخ خواهد داد. تحليلگران سياسي گفتند اين بيشتر هشداري است به باراك اوباما رئيس جمهور جديد امريكا تا نيروهاي امريكايي مستقر در عراق. هشدار ايران در پي حمله امريكا به بخشي از خاك سوريه صورت گرفته است. اين حمله را هم ايران محكوم كرد هم سوريه. لازم به توضيح است كه اوباما هم مانند بوش گزينه نظامي عليه ايران را رد نكرده اما در همان حال هم از دولت بوش بخاطر سياستهايش در قبال ايران و بها ندادن بيشتر به راههاي سياسي حل مسئله هسته اي تهران خرده گرفته است. ايران گفته است به هر گونه حمله اي به خاكش پاسخ خواهد گفت و مراكز امريكايي و اسرائيلي را هدف قرار مي دهد و علاوه بر آن، تنگه هرمز را خواهد بست.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن