تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 6 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800040783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«متلک و ناسزا به امام کار این از خدا بی خبران بود»


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: وی در بخشی از این اظهار نظرها می.گوید: «ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت.الله خامنه.ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست... اطاعت از خامنه.ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت.الله خامنه.ای است در خط آمریکاست.

«در بهمن سال 1369 دیدار محرمانه ای با مرحوم احمدآقا خمینی داشتم که ایشان در آن دیدار گفته بودند عده ای خبیث دور من جمع شدند و می خواستند بین من و آقا (مقام معظم رهبری) اختلاف بیندازند... این احمق هایی که می گویند آقای خامنه ای نه، پس کی؟ خیال کردند اگر دشمن رهبر فعلی را کنار زد به آنها تعارف می کند که رهبر ایران شوند درحالی که اگر اینطور شود، کاری خواهند کرد و حمام خونی به راه خواهند انداخت که تا دهها سال مردم به سراغ رهبری و روحانیت نمی روند.»

به گزارش «تابناک»، این جملات بخشی از ناگفته های محمد نبی حبیبی شهردار سال های دور تهران و دبیر کل فعلی حزب موتلفه اسلامی است که قریب به یکماه پیش بر مطرح ساخت. حبیبی اگر چه پس از 20 سال که از آن دیدار می گذرد راضی به گفتن این ناگفته ها شده است اما به واقع بررسی تاریخ انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) و نادیده انگاشتن نقش مرحوم حاج احمد خمینی در این میان، نگاهی ابتر خواهد بود.





بنابر این گزارش، مرحوم حاج احمد خمینی جدای از فرزند امام بودن، همواره نقش معتمد و یار صادق بنیانگذار انقلاب را بر عهده داشت و در بازار مکاره و پر تهمت بدخواهان و در گذرگاه های سراسر فریب دشمنان، نقش سربازی را داشت که برای ملک و ملت و ولی فقیه انجام وظیفه می نمود، به گونه ای که امروز و پس از 16 سال از رحلتش به وضوح جای خالی اش احساس می شود. مردی که هم و غمش استمرار گفتمان انقلاب و ارزش ها بود و شاید همین امر بود که برخی معتقدند در میان تمامی انقلابیون پس از رحلت امام، هرگز فردی که بتواند نقش سید احمد خمینی را برای مقام معظم رهبری ایفا کند دیده نشد. اما به واقع سید احمد خمینی که بود؟

بیوگرافی سید احمد خمینی

سید احمد خمینی دومین فرزند پسر امام خمینی(ره) د ر اسفند ۱۳۲۴ شمسی در شهر قم متولد شد و در ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ خورشیدی در تهران درگذشت. حاج احمد خمینی در سال.های پس از انقلاب در سازماندهی روابط امام خمینی با مسئولان نقش مهمی داشت. از میان این نقش.ها، نقش وی در روشنگری ماجرای آیت.الله منتظری و نگارش نامه سرگشاده.ای که با عنوان «رنجنامه» منتشر شد، بسیار پررنگ بوده .است.حاج احمد از خود سه فرزند به نام.های سید حسن، سید یاسر و سید علی به جای گذاشت.





حاج احمد وقف انقلاب

مرحوم سیداحمد خمینی، خود را وقف انقلاب و امام کرده بود. در تأئید این ادعا همین جمله از امام راحل کافی است که ایشان به احمدآقا فرمودند: «تو شب و روزت را وقف کرده ای و برای اسلام و انقلاب کار می کنی». به گفته شاهدان عینی، تراکم کارها و فعالیت های احمدآقا در نوفل لوشاتو به حدی بود که چندین بار به بستر بیماری افتاد.

مشاور امام

مرحوم حاج سیداحمدآقا مشاوری خبره و در عین حال امین برای امام بود. پیشنهاد سفر حضرت امام از عراق به پاریس، از سوی احمدآقا مطرح شد و باعث گردید صدای مظلومیت ایران و امام، در دل اروپا طنین انداز و انقلاب ایران به اروپا صادر شود. بازگشت امام از پاریس به تهران، آن هم در آن ایام سرنوشت ساز دهه فجر و آن موقعیت حساس، پیشنهاد سازنده و سرنوشت ساز احمد آقا بود که خطاب به امام فرمود: «باید به ایران برویم و الان وقت ماندن در پاریس نیست» و آن سفر تاریخی، نقطه عطفی در دوران انقلاب و ایام پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید.





فعالیت های سیاسی

مرحوم سیداحمد آقا خمینی بعد از قیام 15 خرداد 1342 و پس از تبعید حضرت امام رحمه الله و مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی به ترکیه و سپس به عراق، در حالی که هیجده سال بیش نداشت، وارد جریانات سیاسی و انقلابی شد و به عنوان حلقه ارتباطی بین مبارزان انقلابی و امام راحل، نقشی بس مهم را ایفا کرد. دریافت اعلامیه از نجف، تکثیر آن در قم و پخش گسترده آن در سطح وسیع کشوری، تنها گوشه ای از اقدامات مهم ایشان در آن روزهای پرمخاطره است.

حاج سيد احمد در سالهاي تبعيد حضرت امام وظيفه سنگين ارتباط بين مردم و امام را برقرار مي کرد. در سالهاي تبعيد حضرت امام، حاج سيد احمد نقش مهمي در صيانت از دفتر حضرت امام به عهده داشتند و به امور رسيدگي مي کردند.





تثبیت انقلاب

بعد از رحلت حضرت امام خمینی رحمه الله یک بار دیگر احمدآقا خمینی رحمه الله، در نقشی تازه ظاهر گردید. پس از ارتحال حضرت امام به عضويت مجلس خبرگان رهبري و نمايندگي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي کشور برگزيده شد و توليت « موسسه نشر و تنظيم آثار امام خميني» را برعهده گرفت و بسياري از کتاب ها و نوشتارهاي امام را به زيبايي منتشر نمود و همزمان به تحصيل فلسفه اسلامي پرداخت.





در اين سالها حاج سيد احمد منصب دولتي نپذيرفت. حجت الاسلام والمسلمين محمد شريعتـــــي مي گويد « ازخود حاج احمد آقا و بعضي از دوستان شنيدم که بعد از رحلت حضرت امام، مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي و آيت الله هاشمي رفسنجاني، همواره به مرحوم حاج احمد آقا اصرار داشتند که ايشان به مجلس شوراي اسلامي بروند و رياست مجلس شوراي اسلامي را به عهده بگيرند ولي ايشان به هيچ عنوان قبول نکردند و اين در حالی بود که ايشان شايستگي هاي فراواني براي احراز پست هاي مختلف داشت».

انتقاد از ملی.گراها و نهضت آزادی

سید احمد خمینی در نامه.ای به عموی خود آیت الله سید مرتضی پسندیده ضمن انتقاد شدید از ملی گراها، با عنوان اینکه مسأله ملی.گراها مسأله.ای خطرناک است، ملی.گرایی را مقابل اسلام گرایی دانست و گفت: «این.ها (ملی.گراها) اصل و اساس برایشان ریاست است. اگر به میهن هم علاقه دارند، میهنی است که رئیسش آنان باشند... آنان بعد از انقلاب لحظه.ای در کنار امام نماندند. متلک و فحش و ناسزا به امام از کارهای رایج این از خدا بی.خبران بود.»





حمایت از رهبری آیت الله العظمی سید علی خامنه ای

مرحوم حاج سید احمد خمینی در اظهارنظرهایی در سال ۱۳۶۹ با نام بردن از آیت الله خامنه.ای به عنوان شاگرد امام خمینی و بیان اینکه هیچکس حق شکستن حریم رهبری را ندارد، حرمت رهبری نظام اسلامی را از اصول خدشه.ناپذیر انقلاب اسلامی دانست و از همه خواست تا به دستورات رهبری عمل کنند. وی در بخشی از این اظهار نظرها می.گوید: «ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت.الله خامنه.ای حرکت کنیم. هر چه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست... اطاعت از خامنه.ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت.الله خامنه.ای است در خط آمریکاست. من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد کرده.ام که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری برندارم. »





مظلومیت خمینی گونه

سیداحمدآقا خمینی اهل سازش کاری با کسی نبود و با صراحت لهجه، آنچه در راستای اهداف بلند و آسمانی وی نبود، طرد می کرد. موقعیت ایشان بسیاری از احزاب را بر آن داشت که وی را جزء گروه و تشکّل خویش معرفی کنند، ولی ایشان با تیزبینی و درایت خاص خویش، به صراحت اعلام می کرد که جزء هیچ دسته و گروهی نیست. بنابراین، گروه هایی که ایشان را در گروه و حزب خویش نمی دیدند، از وی رنجیده خاطر می شدند و چه اتهامات که نثار آن دریادل نکردند و شگفت آنکه او هرگز لب به شکوه نگشود و از خود دفاعی نکرد؛ بلکه به عکس حتی در نوشته ای اعلام کردند که این جانب راضی نیستم این نامه هایی را که حضرت امام راحل رحمه الله در دفاع از مظلومیت من نوشته اند، در کتاب ها بیاورند.




غروب مهر

مرحوم سیداحمد خمینی تا پاسی از شبِ 23 اسفندماه 1373 در سلامت کامل بود و بعد از فعالیت های روزمره، به خواب شبانه رفت، ولی دیگر برنخاست. احمدآقا دچار ایست قلبی شده بود. زمانی که پزشکان بر بالین ایشان حاضر شدند، ساعتی از ایست قلبی می گذشت و به دنبال آن، خون به مغز نرسیده بود و احمد آقا دچار مرگ مغزی شده و اعمال مغزی ایشان از کار افتاده بود. تیم پزشکی هر آنچه تلاش کرد نتیجه ای نگرفت. اگرچه در اثر این تلاش ها، قلب به کار افتاد و ضربان قلب به حالت طبیعی برگشت و منظم شروع به کار کرد، ولی اعمال حیاتی مغز به حالت طبیعی بازنگشت تا اینکه در روز 26 اسنفدماه 1373 ضربان قلب ایشان نیز متوقف شد. و یادگار یار به سوی او پرکشید.





وصيت نامه يادگار امام

سید احمد خمینی در تاریخ 30 شهریور سال 1371 و 2 سال و نیم قبل از رحلتش وصیت نامه ای را تنظیم کرد که پس از وفات وی منتشر شد. مهمترین بخش های این وصیتنامه مربوط به وصیتی است که به حاج سید حسن آقا فرزند بزرگ ایشان برای حمایت از رهبری نظام شده است:

«به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است.»






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن