تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817802939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده‌ كليبردر مجلس: كاهش قيمت نفت ما را به صرفه‌جويي و احتياط در مصرف ارز رهنمون مي‌سازد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده‌ كليبردر مجلس: كاهش قيمت نفت ما را به صرفه‌جويي و احتياط در مصرف ارز رهنمون مي‌سازد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم كليبر در مجلس شوراي اسلامي گفت: اصلاح اقتصاد و هدايت آن به سوي رشد و بالندگي و به ارمغان آوردن ترقي و نيل به رفاه اجتماعي و در نهايت عدالت اجتماعي از اهميت خارق‌العاده‌اي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ارسلان فتحي‌پور در نطق پيش از دستور امروز -چهارشنبه- گفت: جهان فصل جديدي از تاريخ روابط بين‌المللي و بين‌الدولي را با شكست مفتضحانه و منزوي شدن جمهوري‌خواهان حاكم بر كاخ سفيد شاهد و منتظر است.

وي افزود: با نگاه اجمالي و اندك به سرفصل خبرهاي امپراطور رسانه‌اي جهان مي‌توان دريافت كه پيروزي رئيس جمهور منتخب و جديد آمريكا تنها به اراده و انتخاب آمريكايي‌هاي درون سرزمين‌هاي ايالات متحده برنمي‌گردد، بلكه اين خستگي و انزجار و بيزاري تمامي اقصي نقاط به همراه مردمان اعم از جهان صنعتي و جهان سومي، سياه و سفيد، مسلمان و مسيحي، پير و جوان و عرب و غير عرب بود كه با فرياد رسا اعلام كرد كه ديگر تحمل سلطه و زور، غارت و چپاول و به اصطلاح يك‌جانبه‌گرايي توسط سلطه غالب و اطلاعات مطلق توسط مغلوب بدبخت و بيچاره را ندارد.

اين نماينده‌ي مجلس ادامه داد: روي ديگر اين سكه آن است كه بعد از اين همه جنگ و خشونت يك نوع اجماع عمومي در عرصه‌ي بين‌المللي به صورت قاطع در بين ملت‌ها و به صورت نسبي در بين دولت‌ها براي همزيستي مسالمت‌آميز و ساختن و آباد كردن جهان عاري از جنگ و خشونت و بر مبناي صلح و دوستي و احترام متقابل پديد آمده است.

فتحي‌پور تصريح كرد: اميد است فاتحان كنوني كاخ سفيد، افكار عمومي جهان و شهروندان آمريكايي را فريب نداده باشند كه اميد است نداده باشند. آنها در جريان تبليغات انتخاباتي خود چنين وانمود مي‌كردند كه خواست افكار عمومي جهان را شنيده‌اند و به همين دليل نيز تمام توان خود را براي نشان دادن فاصله خود از سياست‌هاي جاري حاكم بر كاخ سفيد جزم كرده بودند.

نماينده‌ي مردم كليبر در خانه‌ي ملت، گفت: اگر چنين شود، آنگاه بر مسوولان دولت ماست كه در راستاي دفاع از منافع ملي كه سال‌هاي سال است مورد انواع و اقسام بدترين ظلم‌ها و سخت‌گيري‌ها و دشمني‌ها و تحريم‌ها قرار گرفته است با تدوين چشم‌انداز روشن و بر مبناي رهنمودهاي مقام معظم رهبري كه بر سكوي عزت، حكمت و مصلحت استوار است و با مشاركت همه دلسوزان، عقلا، كارشناسان و بزرگان كشور، نمايندگان مردم به تهيه منشور دفاع از حقوق ملت اقدام كنند تا احيانا در شرايط‌ احتمالي پيش آمده بر مبناي نقشه راه مشخص عمل كنند و از ديپلماسي‌هاي ابتر و احساسي و خارج از مدار عزت و غيرهوشمندانه كه بعضا شائبه‌هايي در اين مورد ايجاد شده خودداري كند.

وي همچنين به بحران مالي در غرب و اروپا اشاره كرد و افزود: درست است كشور ما به دليل واقع شدن در متن تحريم‌هاي ظالمانه از چندين سال قبل در برابر چنين بحران‌هايي واكسينه شده است و به حول و قول الهي شايد تاثيرپذيري آنچناني كه بر برخي از كشورهاي ديگر ايجاد شده، براي ما به وجود نيامده است، اما اين بحران در خور مطالعه و عبرت‌آموزي است.

نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس، با بيان اين‌كه مطالعه شرايط و رونق اقتصادي و ركود اقتصادي غرب مي‌تواند ما را در شناسايي فرصت‌ها و تهديدها به بهترين نحو ممكن ياري كند، گفت: پايين آمدن قيمت نفت پس از طي فرازهاي قيمتي آنچناني و رسيدن به فرود حاضر بايد ما را به نتيجه صرفه‌جويي و احتياط در مصرف ارز و ذخيره‌سازي آن در برابر بحران‌هاي فراتر از اين بحران رهنمون سازد.

نماينده‌ي مردم كليبر در خانه‌ي ملت، افزود: يقينا آنچه در اين بين از اهميت خارق‌العاده‌اي برخوردار است اصلاح اقتصاد و هدايت آن به سوي رشد و بالندگي و به ارمغان آوردن ترقي و نيل به رفاه اجتماعي و در نهايت به عدالت اجتماعي است.

وي تصريح كرد: سال‌هاست كه به گواه دوست و دشمن اقتصاد ما به بيماري مزمن يارانه‌هاي نفتي گرفتار بوده و تمام اطباي حاذق اقتصادي، نسخه رقابت‌پذيري و رقابتي كردن آن را با تجويز قطع تدريجي مسكن يارانه‌ها پيچيده‌اند، پس در اصل آن ترديدي نيست، اما آنچه كه اينك صاحبنظران به خصوص مردم و نمايندگان آنها در مجلس را نگران كرده، كاهش قيمت نفت به دنبال گرفتار شدن نظام مالي جهاني در بحران جاري است.

نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس، گفت: ضرورتي كه بيش از پيش و قبل از ارايه‌ي تحول اقتصادي به مجلس رخ مي‌نماياند اصل محاسبه دقيق درآمدهاي حاصل از اصلاح قيمت‌ها بر مبناي فرمول قيمت واقعي واحد انرژي مصرفي ضرب در حجم مصرف‌هاي احتمالي و فرضي آن هم در مقياس مينيمم و تقسيم آن بر تعداد جمعيت دهك‌هاي شناخته شده مشمول دريافت يارانه‌هاست.

وي پرهيز از شتابزدگي و بررسي با دقت و لحاظ موارد گفته شده را خواستار شد.

فتحي‌پور همچنين به مساله‌ي اجتماعي تامين انرژي گرمايشي گاز در آستانه‌ي ورود به فصل سرما اشاره كرد و گفت: نظر به اين‌كه اين مشكل يك مشكل تجربه شده است و در سال گذشته هم شهروندان دچار محروميت‌هاي فراواني شده‌اند و هم از بابت صنايع وابسته به گاز خسارات فراواني را متحمل شديم؛ لذا به دست‌اندركاران ذيربط متذكر مي‌شود با شناسايي نقاطي كه دچار افت فشار گاز شده بودند، از وارد شدن خسارات احتمالي جلوگيري كنند.

نماينده‌ي مردم كليبر در خانه‌ي ملت، در ادامه به مشكلات حوزه‌ي انتخابيه‌ي خود اشاره و خواستار رسيدگي به آنها شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن