تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815320793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايدها و نبايدهاي ورزش كودكان


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: بايدها و نبايدهاي ورزش كودكان
انجام فعاليت هاي ورزشي در پيشگيري از بيماري هاي مختلف تاثير به سزايي دارد. باتوجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت، شادابي و تندرستي انسان براي ترويج فرهنگ ورزش از همان دوران كودكي بايد تلاش كرد.

ورزش كودكان از اهميت ويژه اي برخوردار است. كودكان مي توانند با انجام فعاليت هاي ورزشي علاوه بر ايجاد نشاط و شادابي، از سلامت جسم و قدرت تمركز بالا بهره مند شوند.

يكي از شهروندان بجنوردي مي گويد: فرزندم هيچ علاقه اي به ورزش ندارد استرس، افزايش وزن و كم تحركي او مرا نگران كرده است.

ويدا مظفري مي افزايد: بعد از مشورت با پزشك و انجام يك برنامه ورزشي منظم و رژيم غذايي متعادل فرزندم در وضعيت بهتري به سر مي برد. نگار احمديان شهروند ديگري است كه عنوان مي كند: متاسفانه هيچ گونه هماهنگي در برنامه هاي ورزشي كودكان در طول سال تحصيلي وجود ندارد.

وي تصريح مي كند: فرزندانم فقط 3 ماه تعطيلات تابستان از فوايد ورزش و كلاس هاي ورزشي بهره مند مي شوند.

مريم عابدي نيز مي گويد: پرخاشگري و اضطراب فرزندم با انجام حركات ورزشي منظم رفع شده است. اين شهروند ادامه مي دهد: وضعيت درسي او هم زمان با شروع فعاليت هاي ورزشي خيلي بهتر از قبل شده است.

يك پزشك متخصص كودكان درباره ورزش مي گويد: ورزش، راز سلامتي است و در بهبود روند زندگي، سلامتي، شادابي و نشاط تاثير به سزايي دارد و از بيماري هاي مختلف پيشگيري مي كند.

دكتر الهام احمدميري به اهميت ورزش در دوران كودكي اشاره مي كند و مي افزايد: ورزش كردن والدين تاثير زيادي در ايجاد انگيزه به ورزش در كودكان دارد چون كودكان در هرگزينه اي از بزرگ ترهاي خود الگو مي گيرند.وي تصريح مي كند: كودكان از همان دوران نوزادي نياز به ماساژ ملايم و حركات غيرفعال اندام ها دارند كه مادران بايد در اين زمينه از آموزش هاي لازم برخوردار شوند.

وي عنوان مي كند: باتوجه به اين كه كودكان در سنين رشد هستند براي بهبود روند رشد قدي و پرهيز از چاقي ورزش هاي هوازي مانند دو، شنا، ژيمناستيك و ورزش هاي دسته جمعي مانند توپ بازي، بازي وسطي و ... توصيه مي شود.

وي توضيح مي دهد: با افزايش سن كودكان و ورود آن ها به مدرسه بهتر است ورزش حالت تخصصي پيدا كند و بسته به علاقه كودك رشته ورزشي انتخاب شود.

به گفته وي، كودكان بايد از انجام حركات ورزشي كه ممكن است منجر به صدمه فيزيكي و جسمي آن ها شود ممانعت كنند. ورزش ها و بازي هاي دسته جمعي براي كمتر كردن روحيه پرخاشگري در كودكان مناسب تر است.

وي يادآور مي شود: ورزش هايي مانند بوكس، حركات و فعاليت هاي رزمي ماشين و موتورسواري به دليل همراه بودن با خشونت در سنين پيش از دبستان به هيچ عنوان توصيه نمي شود.

احمد ميري مي گويد: براي افزايش روحيه و نشاط در حين ورزش و ايجاد رغبت بيشتر كودكان به ورزش، حركات ورزشي بايد با يك موسيقي متناسب با حركات انجام شود.

وي تصريح مي كند: كودكان بايد هميشه در برنامه روزانه و هفتگي خود فعاليت هاي ورزشي داشته باشند و والدين موظفند در برنامه ريزي كودكان ورزش كردن را در اولويت قرار دهند تا كودكان هم به اهميت آن پي ببرند.

وي با بيان اين كه كودكان مي توانند هر موقع از روز و در هر مكاني با دويدن در جا و يا نرمش كردن، نشاط و شادابي خود را حفظ كنند مي افزايد: والدين با انتخاب رشته ورزشي مناسب براي كودكان خود مي توانند همراه با آن ها ورزش كنند چون ورزش خانوادگي و دسته جمعي لذت بخش تر از ورزش انفرادي است.

وي بيان مي كند: فعاليت هاي ورزشي منظم و دائم علاوه بر ايجاد نشاط و شادابي در روحيه كودكان مي تواند باعث بهبودي وضعيت جسماني، خواب راحت تر، كاهش خطر بيماري ها، رفع پرخاشگري، اضطراب و استرس، تقويت اعتماد به نفس، بهبود وضعيت درسي و ... شود.

به گفته وي آموزش حركات ورزشي كودكان توسط افراد مجرب و توجه به سلامت عمومي كودك قبل از شروع ورزش از اهميت به سزايي برخوردار است.

اين پزشك يادآور مي شود: قبل از پرداختن به حركات ورزشي سنگين و تخصصي معاينه توسط پزشك متخصص و كسب اجازه از طرف او لازم و ضروري است.

معاون اداره كل تربيت بدني خراسان شمالي با بيان اين كه بازي، سرگرمي، ورزش و تفريح لازمه زندگي كودكان است عنوان مي كند: ورزش در تقويت روحيه، اعتماد به نفس، قدرت تمركز و ورود به زندگي اجتماعي موثر است.

وكيلي مي افزايد: اگر كودكان را از فوايد ورزش مطلع كنيم به طور حتم آن ها ورزش را در برنامه روزانه خود قرار مي دهند و از مزاياي آن بهره مند مي شوند.

وي تصريح مي كند: ورزش در كودكان بايد از فعاليت هاي سبك و متناسب با توان جسمي آن ها شروع و به مرور زمان ورزش هاي تخصصي بسته به علاقه كودكان جايگزين شود.

وي ژيمناستيك و شنا را جزو ورزش هاي مناسب و مفيد كودكان مي داند و يادآور مي شود: هر ورزشكار براي رسيدن به قهرماني بايد ژيمناستيك را جزو اولويت هاي ورزشي خود قرار دهد.وي به ضرورت افراد آموزش ديده و مجرب براي ورزش كودكان در مهدهاي كودك و مدارس اشاره مي كند و مي گويد: متاسفانه به علت كمبود اعتبارات و ... مهدهاي كودك و پايه هاي اول، دوم و سوم ابتدايي از مربي هاي ورزش و افراد متخصص و آموزش ديده بي بهره اند و ورزش كودكان در اين سنين به صورت نرمش در مهدها و مدارس بدون مربي ورزش انجام مي شود.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن