تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستگاه پاياني جشنواره فرهنگي امام رضا(ع) در مشهد مقدس جشنواره اي به سبزي چلچراغ هاي حرم عشق


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ايستگاه پاياني جشنواره فرهنگي امام رضا(ع) در مشهد مقدس جشنواره اي به سبزي چلچراغ هاي حرم عشق
گروه فرهنگ - مرجان حاجي حسني: در شهر هلهله هايي برپاست. مي گويند شب ميلاد عشق است. اما سبزي چلچراغ ها كه چون خوشه انگوري درخشند غربت طلايي عشق را فرياد مي زنند.
به حريم امن حرمش كه پا بگذاري اما، تمام غربتت را فراموش مي كني، كه او با تمام غربتش آشناترين آشناي اين شهر است.
كفتران هم با نگاه معصومشان آمده اند تا جشن ميلاد را به تماشا بنشينند. آن طرف تر جايي كه ردپاي نقره اي آينه ها به جا مانده دختركي با چادر سفيدش به اشك هاي مادرش زل زده و دانه هاي تسبيح مادربزرگ را مي شمارد. در شهر نقره اي آينه هايش، تصوير دخترك هزار تكه مي شود و در عظمت اين حرم خود را ناچيز مي يابد.
در شب ميلاد عشق، در شهر آينه ها، جشن و جشنواره برپاست. جشني براي ميلاد نور و جشنواره اي به نام مقدس او. ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع).
در اختتاميه اين جشنواره كه با حضور رئيس جمهور و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسوولين فرهنگي شهر مقدس مشهد اجرا شد رئيس جمهور گفت: امروز جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) و همه ملت ايران مسووليت دارند امام حق را به جامعه بشري معرفي كنند.
به گزارش مردم سالاري دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) با بيان اينكه امروز همه حكومت ها و مدعيان در عرصه عمل تجربه شده و به بايگاني سپرده شده اند، اظهار داشت: ماموريت ملت ايران و عاشقان ائمه اطهار، پيوند دلهايشان با وجود امام است.
وي شناخت خداوند را در گرو شناخت از خويشتن دانست و اظهار داشت: پروردگار در راه اين شناخت انسان را تنها نگذاشته و با خلق انسان كامل به عنوان مظهر اسما»الهي، الگو و راهنمايي راستين را براي بشر تعريف نموده است.
وي اضافه كرد: انسان كامل برترين هديه الهي به بشريت بوده و تجلي ذات اوست و دستيابي به انسان كامل زمينه ساز رسيدن به حقيقت است.
رئيس جمهوري كشورمان تاكيد كرد: به واسطه غفلت ها و جنايات جبارين تا امروز فرصت تحقق و تبيين امامت ائمه اطهار(ع) در جامعه بشري فراهم نشده و به تبع آن انسان نيز از چشيدن لذت زيبايي محروم مانده است. وي يادآور شد: از نشانه هاي تحقق «وعده بزرگ» آن است كه نام موعود در جهان زمزمه مي شود كه به فضل الهي امروز دل هاي بشريت به سرعت به سمت امام معصوم در چرخش است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود برگزاري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) را فرصتي براي شناخت زواياي معرفتي وجود آن حضرت عنوان كرد و اظهار داشت: امروز اين جشنواره با حضور انديشمندان و اصحاب فرهنگ و هنر همچون يك كاروان در حركت بوده و در اين مسير ذكر نام آن حضرت و تبيين گنجينه وجودي ايشان است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين آيين با اشاره به زمينه هاي توليد يك اثر معنوي ماندگار، خطاب به هنرمندان گفت: مصونيت يك اثر هنري از فراموشي و نابودي در گروي پيوند زدن آن با معنويت آستان مقدس حضرت رضا(ع) ومفاهيم و آموزه هاي والاي آن است.
محمدحسين صفار هرندي تصريح كرد: سراسر اين سرزمين متبرك به قدوم حضرت رضا(ع) است و عرصه فرهنگ نيز به واسطه هنرمندي اهالي هنر در عرصه قلم زدن شرافت يافته است.
او با بيان اينكه در دهه كرامت همه استان هاي كشور و بخشي از جهان اسلام به صورت ويژه وارد عرصه عمل مي شود، يادآور شد: اين تلاش ها در هر استان به تناسب مزيت ها و ظرفيت هاي نسبي آن در حوزه زيرساخت هاي فرهنگي هنري تمركز يافته است. او با اشاره به توليد 27 هزار اثر در بخش هاي مختلف فرهنگي هنري و پژوهشي با محوريت فرهنگ رضوي ادامه داد: گرچه مضمون اين آثار توليدي مشترك است، اما به طور قطع جايگاه اين آثار با توجه به احساسات و معارف نهفته در آن جايگاه گوناگوني دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) زمينه لازم را براي گردهمايي هنرمندان صاحب نام و پيشكسوت و همچنين فرصت درس آموزي هنرمندان جوان فراهم كرده است.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن