تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813205273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جیمز كامرون پردرآمدترین كارگردان هالیوود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: «جیمز كامرون» با فیلم تحسین برانگیز «آواتار» در صدر فهرست پردرآمدترین كارگردانان هالیوود قرار گرفت.
جيمز كامرون

مجله اقتصادی معتبر "فوربس" امروز در گزارشی، فهرست پردرآمدترین فیلم سازان هالیوود را اعلام كرد كه «جیمز كامرون» در رتبه اول دیده می شود.
«جیمز كامرون» به لطف فیلم «آواتار» درآمدی بالغ بر ٢١٠ میلیون دلار به دست آورد تا با اختلافی چشم گیر در رتبه اول پردرآمدترین فیلم سازان هالیوود قرار بگیرد.
كامرون كه با فیلم «آواتار» ركورد فروش تاریخ سینمای جهان را شكست، قصد دارد دو قسمت بعدی این فیلم را كارگردانی و فیلم نامه آنها را بنویسد. «آواتار» اولین فیلم داستانی جیمز کامرون پس از «تایتانیک» در سال ١٩٩٧ است. ایده ساخت این فیلم به سال ١٩٩٥ باز می گردد و تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن است.
«مایكل بی» كارگردان فیلم «ترانسفورمرها» با ١٢٠ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفته است و «جورج لوكاس» با ٩٥ میلیون دلار از بابت فیلم «جنگ ستارگان» در مكان سوم دیده می شود.
به گزارش هالیوود ریپورتر، در فهرست پردرآمدترین هنرمندان زن آمریكا نكته عجیب حضورنداشتن حتی یك كارگردان زن است.
«كاترین بیگلو» كه سال گذشته با فیلم «قفسه درد» موفق به دریافت شش جایزه اسكار، ازجمله بهترین كارگردانی شد، نتوانست امسال در میان ١٠ هنرمند پردرآمد زن آمریكا قرار بگیرد. فیلم او تنها ٤/١٦ میلیون دلار فروش به دست آورد، درحالیكه همسر سابق او جیمز كامرون با «آواتار» ٨/٢ میلیارد دلار فروش جهانی داشت.
تنها بازیگر زنی كه در این فهرست حضور دارد، «ساندرا بولاك» است كه با ٥٦ میلیون دلار در مكان ششم ایستاده است. وی برای دو فیلم «سمت كور» و «پیشنهاد» این میزان درآمد را دریافت كرده است.
براساس فهرست منتشرشده ازسوی فوربس، ١٠ سینماگر مرد هالیوود در سال گذشته جمعا ٢/١ میلیارد دلار درآمد داشته اند درحالیكه این میزان برای هنرمندان زن ٨٣٥ میلیون دلار است.
ايسنا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن