تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804902964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
اولتيماتوم يك عضو شوراي شهر؛ تحول انجام نشود، مديريت ترافيكي تغيير مي كند

خراسان امروز- ماهان صفائي: عضو شوراي شهر مشهد خواستار ارائه طرحي براي زمانبندي دقيق تر اجراي پروژه هاي شهري توسط شهرداري شد.
غلامرضا خواجي در پنجاه و چهارمين جلسه علني سومين دوره شوراي شهر مشهد گفت: متأسفانه وضعيت اجراي پروژه هاي شهري رضايت بخش نيست .
وي با بيان اينكه طبق گزارش ارائه شده، سازمان ترافيك بيشترين اعتبار مصوب عمراني در سال جاري به مبلغ 191 ميليارد و 550 ميليون ريال را به خود اختصاص داد، ولي پيشرفت كار بسيار پايين است و 30 درصد از اين اعتبار نيز در خريد تجهيزات هزينه شده است.
وي خطاب به شهردار مشهد گفت: اگر وضعيت ترافيك اسفناك مشهد ادامه پيدا كند شورا ناچار خواهد شد مانند سازمان تاكسيراني نسبت به تحولات مديريتي اقدام نمايد.

خريد تجهيزات خارجي مد شده است
خواجي با بيان اينكه متأسفانه اين روزها مد شده سازمانها با 2 يا چند شركت ايراني و خارجي براي خريد تجهيزات قرارداد ببندند و در نهايت پولي از بيت المال بدون كارآيي لازم هزينه شود، گفت: براي سازمان ترافيك بايد به مديريت قوي فكر كرد.
وي گفت: استفاده از وضعيت ترافيكي ديگر كشورها كه با اين معضل مواجه هستند و پياده كردن روشهاي اجرايي آنها پس از بومي سازي طرحها از الزامات كاري براي سازمان ترافيك است.
عضو شوراي شهر مشهد تصريح كرد: از يك سال قبل كه طرح ايجاد مسير ويژه دوچرخه ارائه شده هنوز اعلام مي شود كار مطالعاتي در حال انجام است و وضعيت آن نامشخص است.

روند كند پروژه ها
رئيس كميسيون امور فني، عمران و طرح ريزي شهري نيز در اين جلسه با ارائه آماري از وضعيت پروژه هاي شهري گفت: در سال جاري شهرداري مكلف به اجراي 214 پروژه اصلي با 663 زير پروژه با اعتبار 2238 ميليارد و 621 ميليون ريال است كه از اين تعداد 68 زير پروژه مطالعاتي بوده و پنج زير پروژه مربوط به تملك و 21 زير پروژه به حوزه IT مرتبط است و همچنين 527 زير پروژه اجرايي است.عباس شير محمدي با بيان اينكه در برخي بخشها متأسفانه روند پيشرفت پروژه ها كند بوده و حتي صفر است، تصريح كرد: پروژه پل نوغان كه اجراي آن دو ماه است به سازمان عمران شهرداري مشهد واگذار شده در حال حاضر تنها 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اين در حالي است كه در زمان تحويل، اين پروژه 33 درصد پيشرفت كار داشت.

پيشرفت آهسته پياده رو سازي
وي با اشاره به طرح پياده رو سازي در مناطق گفت: متأسفانه تاكنون كه هشت ماه از سال مي گذرد تنها در دو منطقه از شهرداري پيشرفت فيزيكي پروژه پياده رو سازي 77 و 55 درصد بوده و آمارها در بقيه مناطق نشان دهنده اين است كه اين پروژه مهم و مورد تأكيد شورا كمتر از 30 درصد و در مناطقي با وجود تخصيص اعتبار هيچ كاري انجام نشده است، در حالي كه با فرا رسيدن فصل سرما از اين پس نيز امكان اجراي چنين پروژه هايي نيست.

آمارها با چالش مواجه است
شهردار مشهد نيز در اين جلسه با بيان اينكه بايد اعتراف كرد موضوع ارائه آمار در كشور با چالش جدي مواجه است و شهرداري در اين خصوص وضعيت بدتري دارد، گفت: فعالان حوزه شهرداري فقط كار مي كنند و در زمان ارائه آمار با مشكلات جدي مواجه هستند.
سيد محمد پژمان با بيان اينكه در برخي پروژه ها نارسايي هايي وجود دارد، گفت: امروز شهرداري با آنكه 81 درصد درآمدها را جذب كرده، بيش از چند 10 ميليارد تومان بدهي دارد و در حال حاضر براي پشتيباني مالي با مشكل مواجه است.
وي با اشاره به گزارش ارائه شده گفت: به شورا و مردم اطمينان خاطر مي دهم تمام بخشهاي شهرداري با همه توان مشغول فعاليت هستند.
شهردار مشهد افزايش ناگهاني قيمتهاي مواد اوليه طي سال جاري را يكي از عوامل مهم تأخير در پروژه ها عنوان كرد و گفت: امروز نه تنها پول هزينه نشده اي در شهرداري نيست، بلكه تعهدات سنگيني نيز وجود دارد.

تخريب آسفالت و ايجاد سنگفرش!
رئيس شوراي شهر نيز گفت: در خصوص پياده رو سازي كه بايد در اولويت كاري شهرداري قرار گيرد مواردي ديده شده كه آسفالت مناسب تخريب و جاي آن سنگفرش نصب مي شود كه اين امر تخلف مشهود است و بايد توسط شهرداري نظارت بيشتري صورت گيرد.
غلامرضا بصيري پور نيز در اين جلسه با بيان اينكه در بخش فضاي سبز كارهاي بسيار خوبي انجام شده پيشنهاد ارائه گزارش واقعي توسط شهرداري طي مدت يك ماه را ارائه داد.
وي گفت: كميسيون امور فني، عمراني و طرح ريزي شهري بايد ضعف پروژه ها را به كميته هاي نظارتي اعلام كند تا نسبت به برطرف شدن آن اقدام شود.
ساير مصوبات شورا
گزارش خبرنگار ما حاكي است، در اين جلسه لايحه پيشنهادي شهرداري در مورد مصوبه انتشار اوراق مشاركت براي پروژه هاي بافت فرسوده، نظريه كميسيون امور فني، عمران و طرح ريزي شهري در خصوص اجراي فعاليت خيابانهاي منتهي به حرم مطهر حضرت رضا(ع)، اخذ بهاي خدمات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني از طريق عوارض و همچنين نظريه كميسيون برنامه، بودجه و امور اداري در مورد افزايش سقف ميزان معاملات شهرداري وتفويض اختيار به مديران شهرداري با رأي اعضاي شورا به تصويب رسيد.

حاشيه ها
* خواجي در زمان ارائه آمار توسط معاون شهردار گفت: بعد از ارائه نظر دوستان شهرداري يكي از اعضاي شوراي شهر حتماً از مطالب دفاع كند، چون شهرداري چنان آمار را به صورت چشم بندي عنوان مي كند كه گويي همه مشكلات حل شده است.
* خادمي در زمان رأي گيري در خصوص دو مصوبه شورا گفت: چون مجبوريم رأي مي دهم.
* شهردار مشهد در زمان دفاع از فعاليتهاي انجام شده شهرداري اظهار داشت: نوسانهاي قيمت پيمانكاران را بشدت ترسانده است و پيشرفت فعاليتها از اين مسخره تر نمي شود.

در همايش ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي عنوان شد؛
611 هكتار از مساحت شهرهاي خراسان شمالي در تصرف حاشيه نشينان

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي گفت: 611 هكتار از مساحت شهرهاي اين استان به عنوان سكونتگاه هاي غيرمجاز در تصرف حاشيه نشينان است.
محمدهادي جاويد، در همايش توانمندسازي و ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي اظهار داشت: براساس آمار، حدود 80 هزار نفر از جمعيت شهرهاي خراسان شمالي در سكونتگاه هاي غيررسمي سكونت دارند كه اين رقم 20 درصد جمعيت شهري استان را شامل مي شود.
جاويد، شهرهاي داراي سكونتگاه هاي غيرمجاز در اين استان را شامل بجنورد، شيروان، آشخانه و اسفراين اعلام كرد و اظهار داشت: براي ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي در استان ستاد ساماندهي با شركت مديران مرتبط تشكيل شده است.
وي تصريح كرد: شهرداري بجنورد نيز براي رفع مشكل حاشيه نشيني در مركز استان شهرداري مهر را براي ساماندهي اين مناطق راه اندازي كرده است.
معاون فني و نظارتي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران نيز در اين همايش، پذيرش اين مناطق از سوي مسؤولان مديريت شهري را مهم ترين اقدام براي ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي دانست.
محمدحسين اژدري از مهاجرت، نبود امكانات بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي، بالا رفتن انتظارات ساكنان اين مناطق از مديريت شهري و نبود عدالت اجتماعي را چالش اصلي سكونتگاه هاي غيررسمي كشور اعلام كرد.
اژدري با اشاره به اينكه نقش دولت در ساماندهي اين مناطق، هدايت گري و نظارت بر اجراي طرحهاست متذكر شد: براي اجراي طرح توانمندسازي سكونتگاه هاي غيررسمي در شهرهاي ايران توافقنامه اي براي همكاري با بانك جهاني نيز از سوي دولت امضا شده است.
وي بهره گيري از تجربه بانك جهاني براي ساماندهي و توانمندسازي سكونتگاه هاي غيررسمي در مناطق شهري ايران را هدف از اين اقدام عنوان كرد.
معاون عمراني استاندار خراسان شمالي نيز تشكيل ستاد ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي در استان را گامي مهم براي توانمندسازي اين مناطق اعلام كرد.
نورعلي طالب زاده اظهار داشت: براساس آمار 80 هزار نفر در سكونتگاه هاي غيررسمي شهرهاي اين استان سكونت دارند كه 90 درصد آنان مربوط به حاشيه بجنورد است.
طالب زاده تأكيد كرد: 25 محله در بجنورد محل سكونت حاشيه نشينان است كه امكانات اوليه نيز در آن فراهم شده است.
وي برخورداري از واحدهاي مسكوني نامناسب و وجود ناهنجاري هاي اجتماعي را از مشكلات سكونتگاه هاي غيرمجاز استان اعلام كرد و دليل شكل گيري اين سكونتگاه ها را مهاجرت و پايين بودن درآمد دانست.
وي ايجاد توسعه پايدار، ارتقاي امكانات،اعمال مديريت شهري، تدوين ساختار مديريتي جديد و جلوگيري از گسترش سكونتگاه هاي غيرمجاز را از جمله برنامه هاي ستاد ساماندهي اين سكونتگاه ها در استان دانست.

معاون دادستان مشهد اخطار داد؛ جايگاههاي سوخت نواقص را رفع نكنند، برخورد مي كنيم

خراسان امروز: معاون اجتماعي و پيشگيري از جرم دادستان عمومي و انقلاب مشهد به جايگاههاي سوخت در سطح شهر مشهد در خصوص نواقص موجود اخطار داد.
سيدامير مرتضوي گفت: پس از بررسيهاي كارشناسان اداره پيشگيري و تهيه چك ليست بازديد از جايگاههاي سوخت پمپ بنزين، CNG و LPG ، مشخص شد مشكلاتي در اين زمينه وجود دارد كه هر چه سريعتر بايد توسط مسؤولان امر رفع شود.
وي افزود: با توجه به مشخص شدن اين مشكلات و نواقص، مكاتبات متعددي با دستگاههاي مسؤول در سطح استان و مشهد انجام شد، اما پس از گذشت مدتي هيچ گونه اقدامي در زمينه رفع اين نواقص در جايگاههاي عرضه سوخت مشاهده نشد.
وي گفت: معلوم نيست در صورت وقوع حوادث دلخراش، ناگوار و مرگبار، چه كسي پاسخگو خواهد بود.
وي در خصوص آخرين اقدامهاي انجام شده در اين زمينه گفت: به تمام جايگاههاي عرضه سوخت به صورت كتبي اخطار قانوني ارسال شده تا در يك مهلت منطقي نسبت به رفع اين نواقص و ايرادها اقدام و نتيجه را به اين معاونت منعكس كنند.
مرتضوي افزود: در صورت هر گونه سهل انگاري يا كوتاهي در زمينه رفع اين نواقص، با اين جايگاهها برخورد قانوني خواهد شد و بديهي است در صورت تعطيلي جايگاه، تنها مسؤول آن جايگاه بايد پاسخگوي عواقب و تبعات بعدي آن مانند اتخاذ تصميماتي در خصوص قطع سهميه باشد.

دادستان مشهد به مردم توصيه كرد ؛ فيلمها و عكسهاي خانوادگي را در موبايل ذخيره نكنيد

خراسان امروز: دادستان عمومي و انقلاب مشهد ضمن هشدار به كساني كه از فيلم ها و عكسهاي خانوادگي اشخاص استفاده نامشروع و غيرمجاز نموده و زمينه تكثير و توزيع اين قبيل تصاوير را فراهم مي نمايند اعلام كرد: به موجب بند ج ماده 5 قانون مجازات ، اشخاصي كه در امور سمعي و بصري فعاليت غيرمجاز مي نمايند به حبس تعزيري، شلاق و محروميت از حقوق اجتماعي محكوم خواهند شد.
اسماعيلي با بيان اينكه متأسفانه در بسياري از موارد اين قبيل عكسهاي خصوصي و خانوادگي در اثر مفقود شدن يا سرقت گوشي هاي تلفن همراه به دست افراد سودجو و فرصت طلب مي افتد، اضافه نمود: گوشي هاي تلفن همراه وسيله مناسبي براي تهيه فيلم و عكس خانوادگي و خصوصي نبوده و محل امني براي نگهداري اين قبيل فيلمها و عكسها نيست و بسياري از افراد بيش از آنكه نگران ضرر مادي ناشي از مفقودي يا سرقت گوشي تلفن همراه خود باشند، نگران انتشار محتواي حافظه آن هستند.
وي افزود: بنابراين توصيه جدي و اكيد اينجانب به شهروندان آن است كه اولا از گوشي تلفن همراه براي تهيه و نگهداري فيلمهاي خانوادگي استفاده ننمايند و دوم اينكه محتواي اين قبيل گوشي ها را به حافظه هاي جانبي منتقل و در منزل و در محل امن نگهداري نمايند.
وي افزود: افراد در مراقبت و محافظت از تلفن همراه خود دقت لازم را داشته باشند.
وي همچنين افزود: مردم از خريد گوشي تلفن همراه بدون كارتن و فاكتور خودداري نموده و كارتن و فاكتور گوشي را در محل امني نگهداري كنند تا در صورت مفقودي يا سرقت گوشي امكان پيگيريهاي قضايي وجود داشته باشد.

كمبود فوق تخصص جراحي در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: 21 پزشك متخصص جديد جذب بيمارستانها و مراكز درماني استان خراسان شمالي شدند.
دكتر تقي دولت آبادي اذعان داشت: جذب اين نيروها علاوه بر تقويت كادر پزشكي، نياز استان در برخي از رشته هاي تخصصي را برطرف كرده است.
وي تصريح كرد: اين متخصصان داراي تخصص اطفال، گوش و حلق و بيني، بيهوشي، پاتولوژي، پوست، توانبخشي، جراحي مغز و اعصاب، چشم پزشك، داخلي، راديولوژي، زنان و زايمان و قلب و عروق هستند.
دولت آبادي بيان داشت: 13 نفر از اين پزشكان مرد و 8 نفر زن هستند كه با جذب 8 پزشك زن، كمبود متخصص زن در بيمارستانهاي استان به خصوص در بخشهاي داخلي مرتفع مي شود.
وي عمده مشكل پزشكي استان را كمبود فوق تخصص در رشته هاي مختلف جراحي نظير اطفال، نوزادان و گوارش عنوان كرد.

70 درصد كاركنان مخابرات خراسان رضوي ايثارگرند

خراسان امروز: مشاور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در امور ايثارگران با حضور در جمع ايثارگران مخابرات خراسان رضوي خطاب به آنان گفت: تلاش ما احقاق حقوق شما عزيزان با استفاده از راهكارهاي قانوني است .
ميرمحمدي با اشاره به تخصيص بودجه نيم درصدي براي ترويج فرهنگ ايثارگري تصريح كرد: بحث اعزام ايثارگران به عتبات عاليات و همچنين اعزام به حج عمره در دست بررسي است كه اميدواريم هر چه سريعتر به نتيجه برسد.
مدير عامل شركت مخابرات خراسان رضوي هم گفت: 65 تا 70 درصد كاركنان شركت مخابرات خراسان رضوي، ايثارگر، جانباز، آزاده و يا عضو خانواده هاي اين عزيزان هستند.

رئيس شوراي شهر فاش كرد؛ تخلفات آشكار در شهرداري بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس شوراي اسلامي شهر بجنورد گفت: با گذشت 15 ماه حتي يك مورد از وعده هاي شهردار تحقق پيدا نكرده است.
حيدر علي ايزانلو در جمع خبرنگاران افزود: مديريت شهرداري با شعارهاي خوبي از قبيل كوچك كردن پيكره شهرداري، فعال كردن بخش خصوصي و... وارد عمل شد ولي متأسفانه به هيچ كدام از آنها جامه عمل نپوشانده است.
وي درخصوص قول تعديل نيرو در شهرداري اظهار داشت: با گذشت اين مدت نه تنها تعداد پرسنل شهرداري كاهش نيافته بلكه تعداد نيروهاي شاغل در آن به بيش از هزار و 400 نفر رسيده است.
وي خاطر نشان كرد: با افزايش 300 نيرو طي 15 ماه گذشته حداقل 10 ميليارد ريال هزينه تحميل شده است.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه محل كار افراد جذب شده مشخص نبوده و حتي سابقه اي از آنان در شهرداري وجود ندارد و بدترين ضربه به پيكره شهرداري وارد شده است.
وي با اشاره به اينكه چارت سازماني شهرداري كمتر از 600 نفر است، اظهار داشت: افزايش اين تعداد نيرو، شهرداري بجنورد را در صورت نبود برنامه ريزي طي سالهاي آينده با مشكلات جدي مواجه خواهد كرد.
وي با بيان اينكه از لحاظ خصوصي سازي نيز كاري انجام نشده است، گفت: پروژه هاي عمراني از قبيل 42 متري دانشگاه آزاد، كمربندي 62 متري حصار، 32 متري سپاه، ساختمان مركزي شهرداري، شهرداري 2، درياچه مصنوعي و منبع آب شرب بش قارداش، سوله ورزشي كاركنان، 2 باب كتابخانه، ساختمان فرهنگسرا، بازگشايي خيابانها، گورستان پارك جاويد، آبياري قطره اي و ايستگاه آتش نشاني با وجود تأمين اعتبار تاكنون اجرايي نشده اند.
وي ادامه داد: اين پروژه ها با پيشنهاد شهردار براي سال 87 مصوب شده اند ولي در اين زمينه فعاليت چنداني صورت نگرفته است.
وي همچنين به تخلفات گسترده ساختماني در شهرداري اشاره كرده و گفت: كميته كنترل نظارت ساختمان در سازمان نظام مهندسي از تعداد 310 مورد ساختمان بازديد كرده اند كه 89 مورد آن مغاير با ضوابط ساختماني بوده است.
ايزانلو همچنين احداث ساختماني در هسته مركزي شهر كه بدون دريافت پروانه ساخت در 8 واحد احداث و دو واحد آن نيز پيش فروش شده را از ديگر تخلفات آن عنوان كرد.
وي تأكيد كرد: طبق قوانين، فروش پاركينگ ممنوع است و به آن تأكيد شده ولي متأسفانه تخلفات آشكاري در اين زمينه صورت گرفته است.
وي همچنين زيرسازي و آسفالت حواشي و روكش خيابانها، جداسازي بخشي از آب شرب از آب فضاي سبز، نصب تابلوهاي داخل شهر، پيگيري كارخانه كمپوست و قانونمند كردن بخشي از بهاي خدمات را از جمله كارهاي خوب در دوران شهردار رياحي عنوان كرد و گفت: عملكردهاي خوب مانع بيان نقصها نمي شود.
وي در رابطه با درآمدهاي حاصل شده و هزينه ها در طول اين دوره تصريح كرد: تنها دوره اي كه افزايش درآمد در زمان فعاليت شوراها داشته ايم، اين دوره است.
وي در رابطه با اينكه شوراي شهر چه اقدامهايي در زمينه تخلفات شهرداري انجام داده، اذعان داشت: برخي از موارد تخلف به سازمان بازرسي گزارش و برخي نيز به استانداري خراسان شمالي و فرمانداري بجنورد گزارش شده و ما همچنان منتظر پيگيري و پاسخ مسؤولان ذي ربط هستيم.
عضو شوراي اسلامي شهر بجنورد در زمينه استيضاح شهردار يادآور شد: در حالي كه صورت جلسه استيضاح شهردار با پنج رأي موافق آماده شده بود ولي دو تن از موافقان استيضاح به دلايل نامعلوم از اين موضوع انصراف دادند.
وي در پايان تأكيد كرد: اعضاي شوراي شهر منتخبان مردم و حافظان منافع مردم هستند و طي مدت مسؤوليت در شوراي شهر همواره تلاش كرده ام با مردم و به خصوص رسانه ها با صداقت رفتار كنم.

از ابتداي امسال انجام شد ؛ برخورد با 625 مورد مزاحمت خياباني در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: معاون دادستان عمومي و انقلاب بجنورد گفت: از ابتداي سال جاري با 625 مورد مزاحمت خياباني در استان خراسان شمالي برخورد شده است.
گريواني افزود: در 276 مورد از اين مزاحمتها، برخورد پليس به صورت تذكر ارشادي بوده و در 198 مورد نيز با اخذ تعهد از شخص مزاحم و والدين وي پرونده مختومه شده است.
وي گفت: در اين ارتباط 151 نفر دستگير شدند و در مراجع قضايي به اتهام آنها رسيدگي شده است.
وي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي را در پيشگيري از بروز رفتارهاي مجرمانه مؤثر دانست و اظهار داشت: كاهش ميزان مزاحمتهاي خياباني از طريق برخورد صريح و قاطع با موارد مشهود و افزايش سطح رضايتمندي عمومي از ديگر مزاياي اجراي اين طرح است.
اين مقام مسؤول افزود: طبق قانون مزاحمين خياباني به 2 تا 6 ماه حبس و تا 74 ضربه شلاق محكوم مي شوند.

كشف 900 ليتر سوخت قاچاق در نهبندان

بيرجند -خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف و توقيف 900 ليتر سوخت قاچاق شدند.
مأموران انتظامي شهرستان نهبندان حين گشت زني در محور نهبندان به زاهدان به يك دستگاه خودروي سمند مشكوك و در بازرسي از آن، 900 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط گرديد.

به علت سرعت زياد و واژگوني خودرو؛ 5 سرنشين «سمند» مجروح شدند

خرو- خبرنگار قدس: خودروي سمند كه از مشهد به سمت نيشابور در حركت بود در محدوده شهر خرو به علت سرعت زياد از مسير خود منحرف و با 5 سرنشين واژگون شد كه 5 سرنشين اين خودرو مجروح شدند، همچنين لازم به توضيح است چندي قبل ورودي شهر خرو يك دستگاه كانكس سيار پليس راه مستقر بود كه مدتي است از اين محل انتقال داده اند از سويي به علت عدم كنترل سرعت خودروها در اين محدوده تنها طي ماه جاري شاهد 5 مورد واژگوني به علت سرعت زياد بوده ايم كه خسارتهاي جاني و مالي فراواني به همراه داشته است.

كشف كريستال از خانواده يك زنداني

خراسان امروز: 11 گرم ترياك و كريستال از خانواده يك زنداني در حين ملاقات كشف و ضبط گرديد.
براساس اين خبر، همسر يكي از زندانيان كه قصد ملاقات داشت، اين مقدار مواد را به طور ماهرانه اي با خود حمل مي كرد كه اين مواد با هوشياري مأمور شعبه ملاقات زندان، كشف و متهم نيز پس از تشكيل پرونده قضايي به دادسراي شهرستان منتقل شد.
در اين خصوص، حسن پور رئيس زندان شهرستان تربت حيدريه گفت: متأسفانه برخي خانواده هاي زندانيان به جاي اينكه در هنگام ملاقات تسكين و مايه آرامش زنداني و محيط زندان باشند، خود شريك جرم و كمك كننده فرد مجرم به سوي جرم مي باشند كه آتش اين عمل دامن خودشان را نيز در بر مي گيرد.

فرماندار : آمار تصادف جاده هاي جغتاي از ميانگين كشوري بالاتر است

جغتاي- خبرنگار قدس: بر اثر برخورد موتور سيكلت با خودروسواري، متأسفانه راكب موتور جان خود را از دست داد. اين حادثه در محور جغتاي- جاجرم و در روستاي فيض آباد رخ داد.
شهرستان جغتاي بيش از 450 كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد كه تنها كمتر از 10 درصد آسفالته است. طبق آمارها، هر ساله در اين محورها بيش از 287 مورد تصادف رخ مي دهد.
مشكلات اساسي محورهاي ارتباطي جغتاي را مي توان جاده هاي غير استاندارد، آسفالت نامرغوب، نبود علايم راهنمايي، كم عرض بودن جاده ها و پيچهاي خطرناك عنوان كرد.
فرماندار جغتاي هم با ابراز ناخرسندي از محورهاي ارتباطي اين شهرستان گفت: محورهاي ارتباطي شهرستان جغتاي از كم ترين استانداردهاي لازم برخوردارند.
كاظمي افزود: آمار تصادف جاده هاي اين شهرستان از ميانگين كشوري هم بالاتر است كه بايد به فكر چاره اي جهت رفع اين مشكلات و به حداقل رساندن آن باشيم.
وي ادامه داد: با توجه به كشاورزي بودن شهرستان و برداشت چغندر قند در ماههاي اخير و تردد تراكتور و تريلي كه برخي از آنها بدون داشتن چراغ خطر و علايم رانندگي هستند، اين مسأله موجب شده تا آمار تصادفهاي منجر به فوت در شب افزايش يابد.
فرماندار جغتاي تنها راهكار حل اين مشكلات را در استقرار پليس راه، راهنمايي و رانندگي راهور، اداره راه و تخصيص اعتبارات مجزا به اين محورها عنوان كرد.
وي استقرار هر چه سريعتر اداره راه را از ضروريات دانست و گفت: با استقرار اداره راه و تجهيزات راهداري مي توان تا حدودي از بروز اين حوادث جلوگيري كرد.
وي در پايان خواستار توجه بيشتر مسؤولان راه و ترابري استان خراسان رضوي به محور جغتاي- برغمد- سبزوار شد.
وي افزود عمده ترددها در اين محور انجام مي شود و تنها 60 درصد آمارتصادفهاي جاده اي در اين شهرستان در اين محور رخ مي دهد كه اين مسأله به دليل كم عرض بودن جاده، وجود پيچهاي خطرناك و دست اندازهاي متعدد است.

هدف

همايش كوهپيمايي خانوادگي در سبزوار
سبزوار- خبرنگارقدس:از سوي تربيت بدني سبزوار همايش كوهپيمايي خانوادگي به مناسبت دهه كرامت، با حضوربيش از هزار و 500 نفر برگزار شد.در اين كوهپيمايي كه پس از طي مسير هشت كيلومتري در كوههاي سنگ سفيد پايان يافت، به 20 نفر از افراد به قيد قرعه و همچنين به مناسبت تولد حضرت معصومه (س) به 20 نفر از بانواني كه نام آنها معصومه بود جوايزي اهدا شد.

برگزاري همايش دو همگاني رهروان شهدا در بيرجند
همايش دو همگاني رهروان شهدا در بيرجند برگزار شد.در اين همايش بيش از هزار و 500 دونده مسير بولوار صياد شيرازي تا بوستان شهداي گمنام را دويدند كه در پايان به 114 نفر از دوندگان جوايزي اهدا شد.

اعلام نتايج مسابقات شطرنج دانش آموزان خراسان جنوبي
بيرجند - خبرنگارقدس: يك دوره مسابقات شطرنج به مناسبت روز دانش آموز در بيرجند برگزار شد.
سرپرست هيأت شطرنج خراسان جنوبي گفت: اين مسابقات در چهار دوره به روش سوئيسي در دو بخش خواهران و برادران دانش آموز در تالار شطرنج بيرجند برگزار شد.
ابوالفضل فورگي نژاد افزود: در بخش برادران، علي كريمي، محمد حسين هادي پناه، حسن قلعي، مسعود آصف، پوريا دلير و كيارش زارع به ترتيب مقامهاي اول تا ششم را به خود اختصاص دادند. وي ادامه داد: در بخش خواهران نيز مطهره اكبري، محدثه اكبري، پريسا دلير، مبينا زنگويي، فاطمه شمالي و ندا سهيل به ترتيب مقامهاي او ل تا ششم را از آن خود كردند.

انتصاب سرپرست هيأتهاي آمادگي جسماني بيرجند و درميان
خبر ديگري نيز حاكي است، اعظم صالحي و حبيب ا... قرباني از سوي هيأت آمادگي جسماني و ايروبيك استان به ترتيب به عنوان سرپرستان هيأت آمادگي جسماني و ايروبيك شهرستانهاي بيرجند و درميان منصوب شدند.

هيأت تيراندازي خراسان شمالي در انتظار افتتاح سالن جديد
بجنورد- خبرنگار قدس: عنابستاني، رئيس هيأت تيراندازي خراسان شمالي گفت: هيأت تيراندازي بعد از تأسيس استان به عنوان يكي از هيأتها موجوديت اسمي داشته، ولي به دليل نداشتن بستر مناسب و عدم امكانات در استان فعاليتي نداشته است.
وي افزود: اين هيأت فعاليت خود را از مردادماه امسال با جديت آغاز كرده است كه در اين راستا اقدامات اساسي و پايه اي صورت گرفته است و احداث اولين سالن تيراندازي با تفنگ بادي و تپانچه در زميني به مساحت 200 متر در مراحل پاياني قرار دارد كه به زودي افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.
وي يادآور شد: رشته تيراندازي، رشته بسيار مدال آوري است كه با برنامه ريزيهاي اساسي در اين رشته مي توانيم حضور پررنگ تري در مسابقات داشته باشيم و در حال حاضر نيز كميته استعداديابي فدراسيون فعال شده است.
وي همچنين خاطر نشان كرد: سالن تيراندازي ما براي چند رشته بيشتر قابل استفاده نيست كه اميدواريم با احداث سالن چند منظوره تيراندازي رشته هاي جديد را فعال كنيم.وي خواستار همكاري بيشتر مسؤولان و نهادهاي مختلف استاني با هيأتهاي ورزش شد.
پريسا بهاران نايب رئيس هيأت تيراندازي نيز اظهار داشت: اميدواريم كه مراحل پاياني ساخت سالن تيراندازي با ياري و حمايت مسؤولان به انجام برسد و اين انتظار پايان يابد.وي افزود: رشته تيراندازي يكي از محدود رشته هايي است كه خانمها مي توانند با حجاب اسلامي براحتي و بدون منع در مسابقات شركت نمايند.
وي با اشاره به استقبال كم نظير بانوان از اين رشته در استان گفت: به زودي اولين دوره كلاس مربيگري درجه سه تير اندازي در استان برگزار خواهد شد.وي افزود: دومين دوره مسابقات تراپ نيز در آذر ماه برگزار مي شود.

خبر كوتاه

خراسان امروز: به منظور بررسي مصوبات قبلي و اتخاذ تصميمات لازم، هيأت مديره انجمن حمايت زندانيان گناباد با حضور اعضاي اصلي و علي البدل تشكيل جلسه داد.
در اين جلسه حجة الاسلام والمسلمين قائم مقام مديركل و نايب رئيس كميته حبس زدايي زندانهاي استان خراسان رضوي، اجراي برنامه هاي حبس زدايي در مجاري قانوني را راهكاري عملي و علمي در حمايت از زندانيان و خانواده هاي آنان دانست و افزود: ارايه آموزش مهارتهاي زندگي به خانواده مددجويان، به عنوان راهكاري مؤثر، مي تواند ضمن جلوگيري از وقوع بزه، زمينه بازگشت به زندگي سالم را براي مددجويان فراهم آورد.

بجنورد: دوره اول آموزش تفكيك زباله از مبدأ و آموزش چهره به چهره،با شركت 35 نفراز بانوان با مدارك دانشگاهي در بجنورد آغاز شد.مسؤول اجراي پروژه بيوكمپوست، در اين رابطه گفت: گروه هدف آموزشي در اين پروژه، شهروندان خانه دار و خانمها هستند.
ارجمند اظهار داشت: افراد در اين دوره با مباحثي از جمله اجراي تفكيك زباله از مبدأ آشنا مي شوند.وي همچنين از ارايه لوازم التحرير و بن خريد كتاب در قبال زباله هاي خشك خبر داد.
* سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان خراسان شمالي اعلام كرد: 37 درصد از تصادفات استان در محورهاي فرعي و روستايي است.

مشهد: عمليات اجرايي و خاكبرداري از پروژه 2100 متري پلي كلينيك تخصصي خيريه باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس(ع) آغاز شد.در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه، رئيس اماكن خراسان رضوي، نايب رئيس مجمع امور صنفي توليدي و خدمات فني مشهد، شهردار منطقه 5، مديرعامل تعاوني اعتباري عسكريه و عضو هيأت مديره نظام پزشكي مشهد و جمعي از خيرين حضور داشتند.
* كاركنان سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري مشهد و تعاوني مصرف چند منظوره سازمان، از يك الي 5 روز حقوق خود را جهت بازسازي بارگاه ملكوتي حضرت امام موسي كاظم(ع) اهدا نمودند.

شيروان: بيست و پنجمين جلسه شوراي فرهنگي منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامي در واحد شيروان برگزار شد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 599]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن