تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805794587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنيه: رهبران فتح مسوول مانع‌تراشي درمذاكرات ملي هستند الزهار: با مصربراي تعيين زمان مذاكرات همكاري مي‌كنيم برغوثي: شكاف داخلي فلسطين تنها به سود اسراييل است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هنيه: رهبران فتح مسوول مانع‌تراشي درمذاكرات ملي هستند الزهار: با مصربراي تعيين زمان مذاكرات همكاري مي‌كنيم برغوثي: شكاف داخلي فلسطين تنها به سود اسراييل است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

نخست‌وزير دولت بركنار شده‌ي فلسطين برخي از رهبران فتح را به دليل بازداشت عناصر جنبش حماس مسوول مانع‌تراشي در روند مذاكرات ملي دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي الدستور- چاپ كويت - اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت بركنار شده‌ي فلسطين تاكيد كرد: موانعي واقعي بر سر راه مذاكرات ملي فلسطين وجود دارد كه برخي از رهبران رام‌الله به دليل تداوم دستگيري اعضاي جنبش حماس مسوول اين امر هستند.

وي بار ديگر تاكيد كرد: بازداشت اعضاي جنبش حماس مانعي واقعي بر سر راه مذاكرات ملي است و مقامات فلسطيني در كرانه باختري در تصميم‌گيري‌هاي امنيتي‌شان هرگز مستقل عمل نمي‌كنند.

هنيه خاطرنشان كرد: اين تصميم‌گيري‌ها ضمن همكاري‌هاي امنيتي با اسراييل صورت مي‌گيرد كه به ادامه‌ي بازداشت زندانيان سياسي در زندان‌هاي كرانه‌ي باختري منجر مي‌شود.

نخست وزير دولت بركنار شده‌ي فلسطين گروهي را در رام‌الله به عدم تلاش براي تحقق مصالحه‌ي فلسطين متهم كرده و افزود: اين گروه برخلاف عزم و اراده‌ي ملي در روند مذاكرات مانع‌تراشي مي‌كنند.

هنيه هم‌چنين آزادي هر چه سريعتر زندانيان سياسي و رهبران جنبش حماس در كرانه باختري را پيش از برگزاري مذاكرات ملي خواستار شد.

وي عنوان داشت: موفقيت مذاكرات بين گروه‌هاي فلسطيني منوط به بستن پرونده‌ي زندانيان سياسي در كرانه‌ي باختري است.

محمود الزهار، يكي از رهبران جنبش حماس تاكيد كرد حماس به تلاش‌هايش با قاهره جهت تعيين زمان مذاكرات ملي كه رسما به تاخير افتاده ادامه خواهد داد.

مصطفي برغوثي، از مقام‌هاي جنبش فتح نيز درگفت‌وگو با شبكه تلويزيوني الجزيره اظهار داشت: تنها كسي كه از شكاف داخلي فلسطين سود مي برد اسراييل است.

برغوثي بررسي علل توقف مذاكرات و در راس آن بستن پرونده دستگيري‌هاي سياسي را خواستار شد.

در همين حال عزام احمد، رييس فراكسيون فتح در شوراي قانونگذاري فلسطين نسبت به تمايل جنبش حماس براي مشاركت در مذاكرات ملي ابراز ترديد كرد.

وي در گفت‌وگو با راديو صداي فلسطين جنبش حماس را به مانع‌تراشي در روند اين مذاكرات متهم كرد و افزود: علت عدم تمايل اين جنبش وجود اختلافات داخلي بين رهبران اين گروه براي مشاركت در مذاكرات ملي است.

احمد تصريح كرد: پس از اين كه مصر طرح پيشنهادي‌اش را براي مذاكرات ملي اعلام كرد تمام گروه‌هاي فلسطيني به جز جنبش حماس با اين طرح موافقت كردند، اما حماس موافقتش با اين طرح را مشروط كرد.

وي اين شرط را مانع تراشي در مذاكرات دانست و از درخواست حماس مبني بر مشاركت محمود عباس در اين مذاكرات انتقاد كرد.

اين مقام جنبش فتح تصريح كرد: محمود عباس هرگز تحت هيچ شرايطي به عنوان رييس هيات جنبش فتح در اين مذاكرات شركت نخواهد كرد.

از سوي ديگر دولت مصر نيز با صدور بيانيه‌اي ضمن اعلام تاخير مذاكرات ملي به علت عدم مشاركت جنبش حماس در اين مذاكرات تاكيد كرد: حماس با اين اقدام فرصت مناسبي را كه مصر براي انجام تحقق مصالحه‌ي ملي فلسطين فراهم كرده بود از بين برد.

صلاح بردويل، يكي از رهبران برجسته‌ي حماس نيز اعلام كرد: تصميم اين جنبش مبني بر تحريم مذاكرات ملي به دليل مخالفت محمود عباس با آزادي زندانيان سياسي در كرانه باختري اتخاذ شده است.

جنبش حماس هم‌چنين مسووليت كامل حفظ جان 600 زنداني سياسي در زندان‌هاي كرانه باختري را برعهده محمود عباس و جنبش فتح دانست كه وجود چنين زندانياني را انكار مي كنند و همين امر موجب شده است كه مذاكرات قاهره نيز به شكست بينجامد و ناكام بماند.

فوزي برهوم، سخنگوي حماس گفت: ما در جنبش مقاومت اسلامي حماس تاكيد مي كنيم كه مذاكره تنها راه حل بحران داخلي است و از تلاش‌هاي كشور مصر و عرب در اين زمينه قدرداني مي كنيم .

وي افزود: به همكاري خود با قاهره ادامه داديم تا تمامي مشكلات از ميان برداشته شود و مذاكرات موفقيت‌آميز باشد، ولي عباس به خواسته‌هاي ما در مورد آزادي بازداشت شدگان وتوقف كشتار و جنايت عليه اعضا و طرفداران اين جنبش در كرانه باختري اهميت نداد و به آن اعتنا نكرد بنابراين و با توجه با شرايط كنوني مصر تصميم گرفته است اين مذاكرات را به تعويق بيندازد و آن را به زماني موكول كند كه فضاي مناسبي در اين زمينه ايجاد و موفقيت آن تضمين شود.

برهوم مسووليت كامل شكست تلاش‌هاي كنوني را برعهده عباس و جنبش فتح دانست و گفت : حماس بر اين باور است كه آنان به خواسته‌هاي صهيونيست‌ها و آمريكا گردن نهاده‌اند تا تمامي تلاش‌ها را در اين زمينه از بين ببرند.

وي در مورد سخنان اخير عباس در مورد زندانيان سياسي تاكيد كرد كه اين گونه اظهارات در واقع نشان دادن چراغ سبز به سرويس‌هاي امنيتي است تا به جنايات و اقدامات غيرانساني خود ادامه بدهند و بر حجم آنها بيفزايند.

لازم به ذكر است چهار گروه فلسطيني تصميم خود مبني بر تحريم گفت وگوهاي قاهره در صورت عدم توجه دولت مصر به ايرادات و نقطه نظرهاي آنها درباره طرح آشتي ملي گروه‌هاي فلسطيني را به مقامات مصري ابلاغ كردند و به گفته منابع آگاه، دولت مصر در پي اين مساله زمان برگزاري اين گفت‌وگوها را به فرصت ديگري موكول كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، جنبش حماس در ايرادات خود به طرح مذكور بيشتر بر دو مساله اساسي لزوم آزادي تمامي بازداشت شدگان سياسي در زندان‌هاي تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله و فراهم كردن برخي مقدمات اداري تاكيد كرده و 3 گروه ديگر نيز معتقدند كه طرح مذكور در بيشتر بندهاي خود به نفع عباس و به ضرر جنبش حماس و ديگر گروه‌هاي مقاومت حكم صادر كرده است.

به گفته منابع مذكور، چهار گروه فلسطيني شامل جنبش حماس، جهاد اسلامي، جبهه خلق براي آزادي فلسطين ـ فرماندهي كل و سازمان الصاعقه با ارسال نامه‌اي به مقام‌هاي مصري اعلام كردند كه به دليل اختلاف نظرهاي زياد ميان طرفين به نظر نمي رسد كه طرح مذكور در آينده نزديك به نتيجه برسد.

تيپ هاي ناصر صلاح الدين، شاخه نظامي كميته‌هاي مقاومت مردمي تاكيد كردند كه اين جنبش هرگز در مذاكراتي كه فتح و حماس در آن شركت نكنند، حضور نخواهد يافت . اين جنبش تاكيد كرد كه مصر رسما به آنان اطلاع داده است كه مذاكرات قاهره به تعويق افتاده است. اين تيپ‌ها محمود عباس را مسوول شكست مذاكرات ملي در قاهره دانست، زيرا وي با آزادي زندانيان سياسي در كرانه باختري موافقت نكرده است .

ابوعبير، يكي از رهبران اين تيپ‌ها گفت كه موضع تيپ‌هاي ناصر صلاح الدين ثابت و روشن است و بايد تمامي دردهاي ملت فلسطين التيام يابد و مذاكرات عميق و ريشه دار باشد.

وي افزود : اگر حماس و يا فتح در اين مذاكرات شركت نكنند ما نيز در آن شركت نخواهيم كرد و مقامات مصر اكنون به خوبي مي دانند كه حماس در اين مذاكرات شركت نمي‌كند و با آمدن رايس به منطقه احتمال شكست اين مذاكرات قوت بيشتري گرفته است و وي عباس را در صورت مشاركت در اين مذاكرات تهديد كرده است .

وي افزود : اظهارات اخير عباس مبني بر عدم وجود زندانيان سياسي در كرانه باختري بر پيچيدگي اوضاع كنوني افزوده و كار را به بن بست كشانيده است، زيرا همه مي دانند كه هم اكنون بيش از 400 زنداني سياسي در كرانه باختري وجود دارد و بيشتر آنها از اعضاي حماس مي باشند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن